Trolejbusy. V Praze zůstávají i nadále – z praktických důvodů – opomíjeny, v ostatních krajských městech jsou naopak jejich využití roste. Hradecký dopravní podnik se chystá během následujících tří let nakoupit 31 nových trolejbusů od Škody Electric.
Všechny nové trolejbusy jsou určeny k obměně stejného počtu trolejbusů stávajícího vozového parku v podobě modelů Škoda 15Tr a Škoda 21Tr. Celkem bude mít Hradec Králové 37 trolejových vozů a asi sto autobusů.
První trolejbusová trať v Hradci Králové, která byla otevřena 2. května 1949, se stavěla pouhý jeden rok a vedla od nádraží přes Ulrichovo náměstí a Pražský most do Nového Hradce Králové. Ještě téhož roku byla zprovozněna další trať, odbočující u známého Pražského mostu a vedoucí na Slezské Předměstí. Od 90. let se začala trolejbusová síť opět rozšiřovat.
Celkové náklady na nákup nových trolejbusů dosáhnou 332 mil. korun. Z toho 120 mil. jde z fondů Evropské unie. Největší počet trolejbusů, 17 kusů, přijde do města už příští rok. Škoda Electric slibuje tišší a úspornější vozy s jedněmi dveřmi navíc. Dodávka proběhne ve spolupráci s českým výrobcem autobusů SOR.
Dodávka bude podle Euro.cz zahrnovat třináct osmnáctimetrových kloubových vozů, šestnáct dvanáctimetrových a dva dvanáctimetrové trolejbusy s pomocným dieselelektrickým agregátem.