Nový malý městský elektromobil Honda e Prototype se představil letos na autosalonu v Ženevě. Údajně už míří do výroby, která by mohla začít ještě letos.
foto: Honda
Elektromobil vycházející z konceptu Honda e Prototype by se měl začít prodávat ještě letos jak v Evropě, tak i Japonsku. Rezervace mají začít „již brzy“ (i podle českého webu). Baterie dodá Panasonic.
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon IAA Frankfurt 2017: nový elektromobil připomíná starý Golf, na trh má jít za dva roky
Dojezd je avizován přes 200 km WLTP. Auto bude disponovat pohonem zadní nápravy, což na oplátku dává vozu velmi malý průměr otáčení. Rychlonabíjení je možné z 0 na 80 % během 30 minut. Z nuly ovšem nabíjí jen opravdu málokdo.
Roztomilý malý elektromobil by se snadno mohl stát konkurencí pro BMW i3. Podle samotné automobilky nachází Honda e Prototype inspiraci v původním modelu Honda Civic.
foto: Honda
Nabízí moderní retro vzhled s jemnými detaily a sportovním charakterem. Symetrické světlomety s LED technologií jsou usazené v temně černém rámu.
Digitální přístrojová deska přes celou šířku interiéru vozu Honda e Prototype podle automobilky ukazuje, že technologie dokážou lépe spojovat lidi. K dispozici je bezproblémové připojení smartphonu, hlasové ovládání systémů a bezpočet informací o cestě a jízdním stylu řidiče.
Cituju:
Auto bude disponovat pohonem zadní nápravy, což na
Cituju:
Auto bude disponovat pohonem zadní nápravy, což na oplátku dává vozu velmi malý průměr otáčení.
Jak je toto možné? Dosud mě školní znalosti říkali, že by se museli „otáčet i zadní kola“, a že zadní pohon je dobrej na sněhu do kopce, ale odkdy se zmenší poloměr otáčení, nějaká nová fdyzika když je pohonem elektrika?
Když nejsou přední kola poháněna, dá se udělat větší
Když nejsou přední kola poháněna, dá se udělat větší rejd.
Když vám do předních kol nevedou poloosy, tak je prostě
Když vám do předních kol nevedou poloosy, tak je prostě můžete víc otočit. Fyziku bych v tom nehledal.
Další auto s malým dojezdem za milion Kč, k čemu to je
Další auto s malým dojezdem za milion Kč, k čemu to je dobrý?
Tihle místní omezení všeználkové…
Opakujte si každý
Tihle místní omezení všeználkové…
Opakujte si každý den: Svět není jenom vy. Ne každý je jako vy. To, že něco není pro vás, neznamená, že to není pro nikoho.
Cenu nevíme. Těžko si bude Honda moct v konkurenci Zoe, Leafa, i3 a Model 3, vše s lepším dojezdem a větší, jít na vyšší cenu. Není to luxusní značka.
Já na e Prototype napjatě čekám jako na druhé auto k Sku. Dojezd mi stačí, malé rozměry jsou do města plus, čekám (podle představení) že rozumně svižné to bude. Manželka se rozplývá nad roztomilým pidiautíčkem, já nad kamerami a displeji (a opět: ani jedno není pro každého; my jsme cílovka).
Jezdím Soulem, který je levnější, dojezd cca stejný, tak
Jezdím Soulem, který je levnější, dojezd cca stejný, tak si říkám, kam se to tímhle autem posunulo za 5 let? Cena má být dle výbavy 30-35 tis. GBP. Malé to taky moc není, když se podíváte na video z výstavy, tak třetina lidí nevidí na střechu, odhaduji, že to bude tak 420cm délky a 160cm výšky, takže žádné pidiautíčko.
Honda řeší jenom dizajn a dojezd je jim ukradenej.
Zato
Honda řeší jenom dizajn a dojezd je jim ukradenej.
Zato Peugeot se s e208 posunul
https://m.youtube.com/watch?v=rILaB_JTmRw
Stopidni Honda z nadhernyho konceptu udělá takovou zrůdu….
Stopidni Honda z nadhernyho konceptu udělá takovou zrůdu….
Je to přesně naopak, nejdřív bylo todle a pak až koncept
Je to přesně naopak, nejdřív bylo todle a pak až koncept 😛
Oba se mýlíte, na zdejších fotkách je jen ten
Oba se mýlíte, na zdejších fotkách je jen ten vystavovaný koncept.
Produkční verzi jste ještě vůbec nemohli vidět 🙂
Ale di ti blepto. „Koncept“ vypadá takhle
Ale di ti blepto. „Koncept“ vypadá takhle https://autoroad.cz/novinky/95599-honda-e-prototype-temer-hotovy-elektromobil-se-predstavi-v-zeneve-kouzlo-konceptu-mu-zustalo/fotogalerie-1/detail/4
Zde na fotkách je skoro finální auto, které bude tak vypadat z 95 % jak potvrdili pořadu Fully Charged jak hlavní dizajnér tak šéf vývoje.
Ten původní koncept byl hezčí.
Ten původní koncept byl hezčí.
Absolútne súhlasím.
Absolútne súhlasím.
Pozor todle je původní podoba, koncept udělali až rok
Pozor todle je původní podoba, koncept udělali až rok potom aby měli co ukázát na veletrhu.
Tohle je až druhá verze původního konceptu, který se dost
Tohle je až druhá verze původního konceptu, který se dost podobal golfu 1 generace.
Zdroj této informace?
Zdroj této informace?
https://youtu.be/pZcW8Wvciys
https://youtu.be/pZcW8Wvciys
???
Kde přesně to tam říkaj? To video je bez
???
Kde přesně to tam říkaj? To video je bez komentáře!
Pozor ty jsi vůbec nepochopil co jsem napsal. Dávej víc pozor. Japonci rovnou začali vyrábět tuto skoro finální předprodukční verzi a teprve asi po roce v průběhu vývoje vyrobili „kocept“ aby měli co ukazovat na autosalonu. Už ti to docvaklo. Úplně otočili tradiční postup. 😉
Jenže produkční verzi ještě veřejnosti neukázali, tak
Jenže produkční verzi ještě veřejnosti neukázali, tak jak můžeš vědět jak bude vypadat?
Protože to říkal hlavní dizajnér a šéf vývoje v asi
Protože to říkal hlavní dizajnér a šéf vývoje v asi třictvrtěhodinovým pořadu Fully Charged o tomhle autě, kterej si evidentně neviděl. Říkali že to auto tak bude z 95 % vypadat.
Pro mne byl koncept meh, tohle nádhera.
Pro mne byl koncept meh, tohle nádhera.
Honda zatim zadne EV nevyrabi a tak by me zajimalo, zda
Honda zatim zadne EV nevyrabi a tak by me zajimalo, zda konstrukteri maji moznost dlouhodobe jezdit nejakym EV od jineho vyrobce. Pokud ne a musi pouzivat jako kazdy verny zamestnanec Hondu, tak bych takove auto nikdy nekoupil. Kdo jezdi spalovakem, nemuze udelat dobre EV. To plati pro vsechny automobilky. Prvni pokus musi byt vzdy zalostny. Chyby, ktere udelali pionyri emobility udelaji znovu. Auto od ridice spalovaku je nejspis na h…..
Klidně bych věřil tomu, že v rámci vývoje pár
Klidně bych věřil tomu, že v rámci vývoje pár konkurenčních EV rozebrali a prozkoumali.
To samozrejme predpokladam. Ale zkusenosti z celorocniho
To samozrejme predpokladam. Ale zkusenosti z celorocniho pouzivani EV tim neziskaji. Jezdim 3 roky EV a porad poznavam nove aspekty ktere jsou jine nez u spalovaku.
Tipoval bych, že tam nedělají idioti a první EV auto
Tipoval bych, že tam nedělají idioti a první EV auto někdo nenavrhnul doma u snídaně. Myslím, že tohle jsou zcela liché starosti.
Tak to tipuješ špatně 🙁
Tak to tipuješ špatně 🙁
Aha, chápu, pracuješ v Hondě 🙂
Aha, chápu, pracuješ v Hondě 🙂
Pěkné, ale Peugeot e208 to zabije.
Pěkné, ale Peugeot e208 to zabije.
ePeugeot 208 v základe za 31000 to nezabije.. Musí prísť
ePeugeot 208 v základe za 31000 to nezabije.. Musí prísť auto do 22-24000.
z těch si mají vzít ve VW příklad, kucíí šikovný
z těch si mají vzít ve VW příklad, kucíí šikovný japonský…na začátku roku tu je koncept a na konci jde do výroby s možností objednání
milý Volkswagene…mě vůbec nezajímá s čím přijdete na trh v letech 2022-2025, ale co lze koupit teď a za 2-3 roky bude zajímavá EV ojetina
Na autě makali už rok před konceptem. Koncept udělali až
Na autě makali už rok před konceptem. Koncept udělali až potom, aby měli co ukázat.
Jo taky jsem viděl tu reportáž. Je fakt úchylné až kam
Jo taky jsem viděl tu reportáž. Je fakt úchylné až kam to přeplácení konceptoví dizajnéři dopracovali.
Hezké!
O kolik by se asi snížil dojezd s normálními
Hezké!
O kolik by se asi snížil dojezd s normálními zrcátky?
5 % ?
5 % ?
To není důvod proč je mít.
Hondou uváděné důvody:
To není důvod proč je mít.
Hondou uváděné důvody: úzké městské ulice (Evropa není jenom ČR…), díky tomuhle řešení může být šiřší tělo auta. Zamezení oslnění od světel (kamera je v tomhle flexibilnější než nepříliš spolehlivé řešení s elektricky zatmavovaným zrcátkem).
Kromě toho:
1. Umožní to eliminaci slepých úhlů.
2. Nemusíte si nastavovat zrcátka podle řidiče – výhled kamer nezávisí na poloze hlavy řidiče resp. na úhlu odrazu.
A nějaký důvod proč to nemít u spalováku?
A nějaký důvod proč to nemít u spalováku?
A Vy byste si do veterána namontoval navigaci 🙂
A Vy byste si do veterána namontoval navigaci 🙂
Počítá výrobce s tím, že venku prší a v zimě sněží
Počítá výrobce s tím, že venku prší a v zimě sněží a mrzne ?
Takto navržená přípojka si přímo koleduje o to, že ji v zimě, až ji zapadne sníh, který následně roztaje a pak zmrzne nebudu schopen odpojit.
Když do toho bude pro změnu pršet, tak si přímo koleduji o úraz el.proudem.
Dvířka jsou navíc skleněná tak do nich prosím
Dvířka jsou navíc skleněná tak do nich prosím nemlátit.
Hlavně tím zabili frunk.
To mne taky napadlo … Neopočítá.
To mne taky napadlo … Neopočítá.
Tři zimy za sebou a nenateklo a nezamrzlo. Vaše starosti
Tři zimy za sebou a nenateklo a nezamrzlo. Vaše starosti bych faaakt chtěl mít.
Tak jak se v minulosti lidé dívali na první automobily se
Tak jak se v minulosti lidé dívali na první automobily se dnes dívájí na Elektromobily
https://www.youtube.com/watch?v=vsGrFYD5Nfs
presne, dojde mi stava, ja vyndam prodluzku a lidi hned
presne, dojde mi stava, ja vyndam prodluzku a lidi hned zaviraji okna, dvere, delaji ze nejsou doma, ale zpoza rohu se tajne divaji ze co to a co budu delat… 😀
..v praxi nastesti na pumpe dovoli nachvili odpojit mrazak 🙂
…v praxi naštěsti na pumpe dovoli nachvili odpojit mrazák
…v praxi naštěsti na pumpe dovoli nachvili odpojit mrazák 🙂
Jak kde
S tou čerpací stanicí jste mi připomněl Francouzský test Zero
Jak ten maník vleze na pumpu s prodlužkou (3:48 min)
https://www.youtube.com/watch?v=_Ho8oq_jN3U&t=244s
Někde vás odmítnou protože se bojí, že by jim ten Elektromobil vypálil celou elektroinstalaci .
Video z roku 2012. Dnes je ve Francii nekolik desitek tisic
Video z roku 2012. Dnes je ve Francii nekolik desitek tisic verejnych nabijecek. Frantici to rozjeli ve velkem.
Zajimalo by me, jake doprovodne vozidlo ho doprovazelo. Asi nejaky obytny camper na diesel.
No to určitě 🙂
Třeba e-Golf běžně na silnici ani
No to určitě 🙂
Třeba e-Golf běžně na silnici ani nepoznáte.
Já jo, ale jenom zpředu.
Já jo, ale jenom zpředu.
já umím číst tak i zezadu 🙂
já umím číst tak i zezadu 🙂
Já ho poznám po čuchu.
Já ho poznám po čuchu.
To video je pecka..:-)))
Bertha Benz v hospodě: stopáž od
To video je pecka..:-)))
Bertha Benz v hospodě: stopáž od 02:20
Bertha : Je tady někde lékárník ? Potřebuji 10litrů benzínu.
Trouba 1: S benzínem ten svůj vohoz nevyčistíš, kup si novej.
Bertha : Nepotřebuji to na šaty ale na můj povoz
Trouba 2: Chceš otrávit koně ?
Bertha : Tak máte těch 10 litrů nebo ne ??!!
Bertha natankuje a klučina nahodí motor. Odjíždějí. Čumilové vejraj.
Titulky: Nevěřila jenom autu…věřila v sebe.
P.S. Elon je taky jako Bertha. Mění celé odvětví. Kdyby tady nebyl, tak auta na baterky kluci najdou jedině o Vánocích pod stromečkem.
To není benzín ale nějakej lighor nebo co. Je to nějaký
To není benzín ale nějakej lighor nebo co. Je to nějaký čistidlo.
Ahoj Kuku .. chvíli jsem se v tom šťoural
Možná to byl
Ahoj Kuku .. chvíli jsem se v tom šťoural
Možná to byl benzen.
Tady je fajn link jak se tankovalo dávno dávno v Československu taky v lékárnách:
https://www.mbenzin.cz/Clanky/Podivuhodna-historie-tankovani-benzinu-v-Ceskoslovensku-zacinalo-se-v-lekarnach-A_6397
A v postatě Coca Cola byla taky nejdřív dostupná jenom u lékárníka….:-)))
Tankovani v lekarnach bylo jeste v dobach Rakouska Uherska.
Tankovani v lekarnach bylo jeste v dobach Rakouska Uherska. Zlate casy se vrati az zmizi vsechny benzinky.
To by bylo fajn. Třeba takové Valašské Meziříčí má 9
To by bylo fajn. Třeba takové Valašské Meziříčí má 9 lékáren, ale jenom 2 benzínky 😎
Zato už tři nabíjecí místa:
– inChaNet – Palackého
Zato už tři nabíjecí místa:
– inChaNet – Palackého 456/26, 757 01
1 stojan rychlonabíjení DBT CHAdeMO 44kW + DBT CCS 44kW
– ČEZ Masarykova 791
2 stojany, každý CHAdeMO 50 kW + CCS 50 kW + Mennekes Typ 2 22 kW
4 parkovací místa vyhrazena pro elektromobily
– ČEZ Náměstí 1221/7
1 stojan 2x Mennekes typ 2 22 kW
2 parkovací místa vyhrazena pro elektromobily.
Hezký poměr k těm benzínkám a lékárnám 🙂
🙂
🙂
Odvážná, vynalézavá, vytrvalá. Podívejte se na první
Odvážná, vynalézavá, vytrvalá. Podívejte se na první jízdu Berthy Benz a automobilu
Zdroj: https://autoroad.cz/historie/93441-odvazna-vynalezava-vytrvala-podivejte-se-na-prvni-jizdu-berthy-benz-a-automobilu
Aneb jak vznikla první benzívová pumpa. To už jsem dával.
Aneb jak vznikla první benzívová pumpa. To už jsem dával.
Reklamni video na eGolfa. https://vimeo.com/151121363
Reklamni video na eGolfa. https://vimeo.com/151121363
Jo ta je prostě nejlepší. Dokonce šla před pár lety i u
Jo ta je prostě nejlepší. Dokonce šla před pár lety i u nás v TV.
To jistě, ale nikdo jim tenkrát automobil direktivně místo
To jistě, ale nikdo jim tenkrát automobil direktivně místo koní nevnucoval. Také jim nikdo prostřednictvím nesmyslných nařízení nenařizoval, co mají koně žrát a kolik odpadu (koblížků případně moči) smějí produkovat. A už vůbec zavádění prvních automobilů nevedlo ke zdražení koní. Srovnávejte příště pouze srovnatelné.
Vy nevite, ze kone neznecistuji zivotni prostredi?
Ony se ted
Vy nevite, ze kone neznecistuji zivotni prostredi?
Ony se ted kvuli BEV zdrazuji ICE? A kone cnakone cpodrazily, protoze z nich rpestala byt masovka.
Pokud nemate rad direktivy, jak by se Vam libilo, kdyz by zmizelo omezeni cernych skladek, co kdyz bychom meli reky jak (napr.) v Indonesii plne odpadku. Usetrili bychom vsichni za popelnice 🙂 Tak presne z tohoto duvodu jsou nektera narizeni (a emisni limity mezi ne patri) velice vhodne. Protoze nam jde v prvni rade o usetrene penize, ze a az nekdy pozdeji o zivotni prostredi a nase deti, kterym jej nechame zdevastovane.
+1
Krasne srovnani.
+1
Krasne srovnani.
Ad prvni veta – vzhledem k tomu, z jake produkce sklenikovych
Ad prvni veta – vzhledem k tomu, z jake produkce sklenikovych plynu se obvinuji kravy, pochybuji, ze konske prdy by byly vice ekologicke, kdyby kazdy clovek mel sveho…
Tak jsem si dal Vase tvrzeni do Googlu. Proc ne Vy? 🙂
Metan
Tak jsem si dal Vase tvrzeni do Googlu. Proc ne Vy? 🙂
Metan vypousti prezvykavci krkanim ne prdenim.
Rekl bych, ze u SOx a NOx bude kun vyrazne lepsi jak auto. Navic kone (obecne dobytek) musite nakrmit, takze zelene misto rozkladu na zemi nebo bioplynkach produkuje metan v zaludcich. Mimochodem, dival se na to nekdo (ja ne) z tohoto hlediska? Jaky je pomer mezi metanem vzniklym rozkladem a v zaludku. Vubec bych se nedivil, kdyz by byl podobny. Je treba se na vse divat v celem zivotnim cyklu – kolik rostlina spotrebuje CO2 a kolik metanu pak vypusti dobytek. Nejak se ten uhlik pro metan v te rostline vzit musi, ne?
Nerozumím, kdo nám vnucuje nástupce aut? A co je ten
Nerozumím, kdo nám vnucuje nástupce aut? A co je ten nástupce?
Další chudák co mu držej pistoly u hlavy.
Další chudák co mu držej pistoly u hlavy.
„Dojezd je avizován přes 200 km, ale není bohužel jasné,
„Dojezd je avizován přes 200 km, ale není bohužel jasné, v kterém cyklu.“
V tom prezentačním videu je uvedeno, že to je podle WLTP.
No jasně, to je úplně logické, protože v samotném
No jasně, to je úplně logické, protože v samotném Japonsku už se taky používá WLTP.
Díky, doplnili jsme.
Díky, doplnili jsme.
A cena? Mně se to líbí jako nákupní taška fajn…cena
A cena? Mně se to líbí jako nákupní taška fajn…cena rozhodne
900 tis. +
900 tis. +
Technicky vzato by to mohl byt pohon z trojcat s trosku vetsi
Technicky vzato by to mohl byt pohon z trojcat s trosku vetsi baterkou. Trojcata maji papirovy dojezd 160km. Karoserie je ale 100% jina.
Trojčata vyrábělo Mitsubishi, s těmi moc Honda
Trojčata vyrábělo Mitsubishi, s těmi moc Honda nespolupracuje, a i vzhledem a generačně tam nebude jediný společný díl.