Honda e Prototype: dojezd přes 200 km, pohon zadní nápravy, na trhu ještě letos

Nový malý městský elektromobil Honda e Prototype se představil letos na autosalonu v Ženevě. Údajně už míří do výroby, která by mohla začít ještě letos.

Nabíjecí port je umístěn na přídi elektromobilu. Všimněte si, že nemá běžná zpětná zrcátka. Ta jsou nahrazena videokamerami, které ukazují okolí vozu s mnohem přesnějšími detaily než jakékoli zrcátko a prakticky eliminují nebezpečí mrtvých úhlů. Navíc snižují odpor vzduchu.
foto: Honda

Elektromobil vycházející z konceptu Honda e Prototype by se měl začít prodávat ještě letos jak v Evropě, tak i Japonsku. Rezervace mají začít „již brzy“ (i podle českého webu). Baterie dodá Panasonic.

Dojezd je avizován přes 200 km WLTP. Auto bude disponovat pohonem zadní nápravy, což na oplátku dává vozu velmi malý průměr otáčení. Rychlonabíjení je možné z 0 na 80 % během 30 minut. Z nuly ovšem nabíjí jen opravdu málokdo.

Roztomilý malý elektromobil by se snadno mohl stát konkurencí pro BMW i3. Podle samotné automobilky nachází Honda e Prototype inspiraci v původním modelu Honda Civic.

Honda e Prototype

Honda e Prototype
foto: Honda

Nabízí moderní retro vzhled s jemnými detaily a sportovním charakterem. Symetrické světlomety s LED technologií jsou usazené v temně černém rámu.

Digitální přístrojová deska přes celou šířku interiéru vozu Honda e Prototype podle automobilky ukazuje, že technologie dokážou lépe spojovat lidi. K dispozici je bezproblémové připojení smartphonu, hlasové ovládání systémů a bezpočet informací o cestě a jízdním stylu řidiče.

Honda

74 Comments on “Honda e Prototype: dojezd přes 200 km, pohon zadní nápravy, na trhu ještě letos”

  1. Cituju:
    Auto bude disponovat pohonem zadní nápravy, což na

    Cituju:

    Auto bude disponovat pohonem zadní nápravy, což na oplátku dává vozu velmi malý průměr otáčení.

    Jak je toto možné? Dosud mě školní znalosti říkali, že by se museli „otáčet i zadní kola“, a že zadní pohon je dobrej na sněhu do kopce, ale odkdy se zmenší poloměr otáčení, nějaká nová fdyzika když je pohonem elektrika?

    1. Tihle místní omezení všeználkové…
      Opakujte si každý

      Tihle místní omezení všeználkové…

      Opakujte si každý den: Svět není jenom vy. Ne každý je jako vy. To, že něco není pro vás, neznamená, že to není pro nikoho.

      Cenu nevíme. Těžko si bude Honda moct v konkurenci Zoe, Leafa, i3 a Model 3, vše s lepším dojezdem a větší, jít na vyšší cenu. Není to luxusní značka.

      Já na e Prototype napjatě čekám jako na druhé auto k Sku. Dojezd mi stačí, malé rozměry jsou do města plus, čekám (podle představení) že rozumně svižné to bude. Manželka se rozplývá nad roztomilým pidiautíčkem, já nad kamerami a displeji (a opět: ani jedno není pro každého; my jsme cílovka).

      1. Jezdím Soulem, který je levnější, dojezd cca stejný, tak
        Jezdím Soulem, který je levnější, dojezd cca stejný, tak si říkám, kam se to tímhle autem posunulo za 5 let? Cena má být dle výbavy 30-35 tis. GBP. Malé to taky moc není, když se podíváte na video z výstavy, tak třetina lidí nevidí na střechu, odhaduji, že to bude tak 420cm délky a 160cm výšky, takže žádné pidiautíčko.

              1. ???
                Kde přesně to tam říkaj? To video je bez

                ???
                Kde přesně to tam říkaj? To video je bez komentáře!

                Pozor ty jsi vůbec nepochopil co jsem napsal. Dávej víc pozor. Japonci rovnou začali vyrábět tuto skoro finální předprodukční verzi a teprve asi po roce v průběhu vývoje vyrobili „kocept“ aby měli co ukazovat na autosalonu. Už ti to docvaklo. Úplně otočili tradiční postup. 😉

                1. Jenže produkční verzi ještě veřejnosti neukázali, tak
                  Jenže produkční verzi ještě veřejnosti neukázali, tak jak můžeš vědět jak bude vypadat?

                2. Protože to říkal hlavní dizajnér a šéf vývoje v asi
                  Protože to říkal hlavní dizajnér a šéf vývoje v asi třictvrtěhodinovým pořadu Fully Charged o tomhle autě, kterej si evidentně neviděl. Říkali že to auto tak bude z 95 % vypadat.

  2. Honda zatim zadne EV nevyrabi a tak by me zajimalo, zda
    Honda zatim zadne EV nevyrabi a tak by me zajimalo, zda konstrukteri maji moznost dlouhodobe jezdit nejakym EV od jineho vyrobce. Pokud ne a musi pouzivat jako kazdy verny zamestnanec Hondu, tak bych takove auto nikdy nekoupil. Kdo jezdi spalovakem, nemuze udelat dobre EV. To plati pro vsechny automobilky. Prvni pokus musi byt vzdy zalostny. Chyby, ktere udelali pionyri emobility udelaji znovu. Auto od ridice spalovaku je nejspis na h…..

  3. z těch si mají vzít ve VW příklad, kucíí šikovný
    z těch si mají vzít ve VW příklad, kucíí šikovný japonský…na začátku roku tu je koncept a na konci jde do výroby s možností objednání

    milý Volkswagene…mě vůbec nezajímá s čím přijdete na trh v letech 2022-2025, ale co lze koupit teď a za 2-3 roky bude zajímavá EV ojetina

    1. To není důvod proč je mít.
      Hondou uváděné důvody:

      To není důvod proč je mít.

      Hondou uváděné důvody: úzké městské ulice (Evropa není jenom ČR…), díky tomuhle řešení může být šiřší tělo auta. Zamezení oslnění od světel (kamera je v tomhle flexibilnější než nepříliš spolehlivé řešení s elektricky zatmavovaným zrcátkem).

      Kromě toho:
      1. Umožní to eliminaci slepých úhlů.
      2. Nemusíte si nastavovat zrcátka podle řidiče – výhled kamer nezávisí na poloze hlavy řidiče resp. na úhlu odrazu.

  4. Počítá výrobce s tím, že venku prší a v zimě sněží
    Počítá výrobce s tím, že venku prší a v zimě sněží a mrzne ?
    Takto navržená přípojka si přímo koleduje o to, že ji v zimě, až ji zapadne sníh, který následně roztaje a pak zmrzne nebudu schopen odpojit.
    Když do toho bude pro změnu pršet, tak si přímo koleduji o úraz el.proudem.

      1. …v praxi naštěsti na pumpe dovoli nachvili odpojit mrazák
        …v praxi naštěsti na pumpe dovoli nachvili odpojit mrazák 🙂
        Jak kde
        S tou čerpací stanicí jste mi připomněl Francouzský test Zero
        Jak ten maník vleze na pumpu s prodlužkou (3:48 min)

        https://www.youtube.com/watch?v=_Ho8oq_jN3U&t=244s
        Někde vás odmítnou protože se bojí, že by jim ten Elektromobil vypálil celou elektroinstalaci .

    1. To video je pecka..:-)))
      Bertha Benz v hospodě: stopáž od

      To video je pecka..:-)))

      Bertha Benz v hospodě: stopáž od 02:20

      Bertha : Je tady někde lékárník ? Potřebuji 10litrů benzínu.
      Trouba 1: S benzínem ten svůj vohoz nevyčistíš, kup si novej.
      Bertha : Nepotřebuji to na šaty ale na můj povoz
      Trouba 2: Chceš otrávit koně ?
      Bertha : Tak máte těch 10 litrů nebo ne ??!!

      Bertha natankuje a klučina nahodí motor. Odjíždějí. Čumilové vejraj.

      Titulky: Nevěřila jenom autu…věřila v sebe.

      P.S. Elon je taky jako Bertha. Mění celé odvětví. Kdyby tady nebyl, tak auta na baterky kluci najdou jedině o Vánocích pod stromečkem.

        1. Ahoj Kuku .. chvíli jsem se v tom šťoural
          Možná to byl

          Ahoj Kuku .. chvíli jsem se v tom šťoural

          Možná to byl benzen.

          Tady je fajn link jak se tankovalo dávno dávno v Československu taky v lékárnách:

          https://www.mbenzin.cz/Clanky/Podivuhodna-historie-tankovani-benzinu-v-Ceskoslovensku-zacinalo-se-v-lekarnach-A_6397

          A v postatě Coca Cola byla taky nejdřív dostupná jenom u lékárníka….:-)))

              1. Zato už tři nabíjecí místa:
                – inChaNet – Palackého

                Zato už tři nabíjecí místa:
                – inChaNet – Palackého 456/26, 757 01
                1 stojan rychlonabíjení DBT CHAdeMO 44kW + DBT CCS 44kW
                – ČEZ Masarykova 791
                2 stojany, každý CHAdeMO 50 kW + CCS 50 kW + Mennekes Typ 2 22 kW
                4 parkovací místa vyhrazena pro elektromobily
                – ČEZ Náměstí 1221/7
                1 stojan 2x Mennekes typ 2 22 kW
                2 parkovací místa vyhrazena pro elektromobily.
                Hezký poměr k těm benzínkám a lékárnám 🙂

    2. To jistě, ale nikdo jim tenkrát automobil direktivně místo
      To jistě, ale nikdo jim tenkrát automobil direktivně místo koní nevnucoval. Také jim nikdo prostřednictvím nesmyslných nařízení nenařizoval, co mají koně žrát a kolik odpadu (koblížků případně moči) smějí produkovat. A už vůbec zavádění prvních automobilů nevedlo ke zdražení koní. Srovnávejte příště pouze srovnatelné.

      1. Vy nevite, ze kone neznecistuji zivotni prostredi?
        Ony se ted

        Vy nevite, ze kone neznecistuji zivotni prostredi?
        Ony se ted kvuli BEV zdrazuji ICE? A kone cnakone cpodrazily, protoze z nich rpestala byt masovka.
        Pokud nemate rad direktivy, jak by se Vam libilo, kdyz by zmizelo omezeni cernych skladek, co kdyz bychom meli reky jak (napr.) v Indonesii plne odpadku. Usetrili bychom vsichni za popelnice 🙂 Tak presne z tohoto duvodu jsou nektera narizeni (a emisni limity mezi ne patri) velice vhodne. Protoze nam jde v prvni rade o usetrene penize, ze a az nekdy pozdeji o zivotni prostredi a nase deti, kterym jej nechame zdevastovane.

          1. Tak jsem si dal Vase tvrzeni do Googlu. Proc ne Vy? 🙂
            Metan

            Tak jsem si dal Vase tvrzeni do Googlu. Proc ne Vy? 🙂
            Metan vypousti prezvykavci krkanim ne prdenim.
            Rekl bych, ze u SOx a NOx bude kun vyrazne lepsi jak auto. Navic kone (obecne dobytek) musite nakrmit, takze zelene misto rozkladu na zemi nebo bioplynkach produkuje metan v zaludcich. Mimochodem, dival se na to nekdo (ja ne) z tohoto hlediska? Jaky je pomer mezi metanem vzniklym rozkladem a v zaludku. Vubec bych se nedivil, kdyz by byl podobny. Je treba se na vse divat v celem zivotnim cyklu – kolik rostlina spotrebuje CO2 a kolik metanu pak vypusti dobytek. Nejak se ten uhlik pro metan v te rostline vzit musi, ne?

Napsat komentář