Hamburský přístav se pilně věnuje automatizaci, která se týká i vykládání a přepravy kontejnerů z lodí. Kontejnery například odváží robotické elektromobily.
foto: Konecranes
Firma Hamburger Hafen und Logistik AG aktuálně obdržela 25 zbrusu nových přepravníků kontejnerů. Jde o plně automatizovaná a plně elektrická vozidla s označením Konecranes Gottwald AGV.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla chce vyrábět 100 000 elektrotahačů Semi ročně
O jejich výrobu se postarala společnost Konecranes. V pilotním provozu slouží několik těchto jednotek v přístavu, společně s automatizovanou rychlonabíječkou, už od podzimu 2016.
Vozidla mají hmotnost 26,5 tuny. Průběžně jimi bude do roku 2022 nahrazena celá flotila 100 AGV, především tedy dieselových a následně elektrických, ale vybavených olověnými bateriemi. Proti dieselovým jsou nové AGV výrazně tišší.
foto: Konecranes
Nejnovější verze Konecranes Gottwald AGV je vybavena pochopitelně li-ion bateriemi. Ty je možné na robotické nabíječce nabít během jedné a půl hodiny na plnou kapacitu, asi čtyřikrát rychleji než olověné. Jejich hmotnost je navíc proti verzi s olověnými bateriemi asi třetinová a nevyžadují žádnou údržbu.
Z toho videa až mrazí, jak se tam pohybují ty desítky
Z toho videa až mrazí, jak se tam pohybují ty desítky kolosů zcela samy, nikde ani živáčka. Ovšem je to přesně ta ukázka, jak stroje mohou automaticky perfektně a čistě pracovat. Výroba elektřiny pro ně větrnou elektrárnou (prostě u moře fučí pořád) je pak ta správná cesta. Když si člověk vezme ty samé desítky kamionů s řidiči a tisícovkami litrů propálené nafty, kterou tam dovezly coby ropu přes půl zeměkoule spalovací tankery, aby se tam přečerpala, skladovala, přepravila do rafinerie, upravila na naftu, uskladnila, přepravila zpátky do přístavu, uskladnila a pak přečerpala do kamionů, tak je asi jasné, co má budoucnost. Čistě tichou budoucnost.
To jsou skutečně důležité aplikace pro elektrifikaci
To jsou skutečně důležité aplikace pro elektrifikaci dopravy, a né do toho furt nějak tlačit osobní vozy, které často najezdí třeba v Česku u městských rodin jen několik desítek kilometrů týdně.
běž si stoupnout ráno v 5:30 na křižovatku v Ostravě u
běž si stoupnout ráno v 5:30 na křižovatku v Ostravě u vodárny a zůstaň tam do 8:00. Změníš názor na důležitost. 90% lidí nenajede svým vozem do práce ani 10km, to samé z práce. Motor se nezahřeje (výjimkou jsou debilové, kteří dýzl nastartují před obytným domem a čekají pod otevřenými okny než se zahřeje) a má super emise. Skoro jako z laboratoře.
Zácpy ale daleko spíš vyřeší mýto ve městech za
Zácpy ale daleko spíš vyřeší mýto ve městech za každou jízdu, z kterého by byla placena MHD až třeba k ceně zdarma.
Nejde o zácpy, to je věcí těch co se do šóry postaví,
Nejde o zácpy, to je věcí těch co se do šóry postaví, ale o smrad ze kterého se zvedá kufr komukoli přítomnému.
Sono Sion a 6 500 zákazníků. Já chce recenzi !!!
Sono Sion a 6 500 zákazníků. Já chce recenzi !!! :))
fdrive.cz/clanky/silenost-nebo-budoucnost-solarni-sono-sion-ma-vice-jak-6-500-objednavek-2639
Čeho? Vždyť nemaj hotovej žádnej produkční kus 🙂
Čeho? Vždyť nemaj hotovej žádnej produkční kus 🙂
Když přišli poprvé s těma DHL dodávkama, taky tvrdili,
Když přišli poprvé s těma DHL dodávkama, taky tvrdili, že to bude do 500tis.kč. Ve skutečnosti to stojí trojnásobek. Jsem zvědav na tohle. 450 auto + 120 bateky. Nevěřím tomu, že to bude za tu cenu.
Každý přece víme, že to mají špatně. Kalkulace je
Každý přece víme, že to mají špatně. Kalkulace je přece jasná – 850 tisíc, tedy pokud nechtějí, aby jim vyhořela firma 🙂
Hele autocz honí prachy
Hele autocz honí prachy :)))
auto.cz/v-janove-se-zritil-most-podle-zachranaru-jsou-desitky-mrtvych-123848
Jenom jeden zavřený, málo!! Šéf Audi zůstává ve
Jenom jeden zavřený, málo!! Šéf Audi zůstává ve vazbě. Jinak by prý mohl ovlivňovat svědky
tyden.cz/rubriky/auta/sef-audi-zustava-ve-vazbe-jinak-by-pry-mohl-ovlivnovat-svedky_492264.html
A bručí 🙂
A bručí 🙂
Já jsem překvapený, že sedí manažer. Čekal bych, že za
Já jsem překvapený, že sedí manažer. Čekal bych, že za to můžou inženýři. Přece nikdo nikomu podvádění nenařídil.