Gruber Assist – postavte si elektrokolo!

Rakouská společnost Gruber Assist uvádí na trh zařízení, které dokáže proměnit každé v . Lépe řečeno v tzv. asistované elektrokolo. Celé zařízení se ukrývá ve 22 cm dlouhém, 900 g vážícím tubusu, kde je elektromotor, převody i elektronický ovládací systém.  

Ukryje se do rámu a prakticky není vidět, takže běžné jízdní kolo od asistovaného elektrokola vybaveného zařízením Gruber Assist na první pohled nerozeznáte. Samozřejmě, dokud si nevšimnete ovládacích tlačítek na konci rukovětí nebo malé jezdecké brašny s 900g NiMH baterií.

Ta dokáže poskytnout energii k elektrickému pohonu kola na 45 minut až 1,5 hodiny. Případně lze pořídit 1kg li-ion manganovou baterii, která vydrží ještě déle. Cena zařízení je stanovena na 1649 euro, podrobnosti viz. video dále v článku.

gizmag

13 Comments on “Gruber Assist – postavte si elektrokolo!”

  1. Pořídil jsem si na svého
    Pořídil jsem si na svého Autora motorizační sadu s motorem 500W a baterií LiFePo4, perfektní, pouhých 14tisíc Kč. A ujedu i těm o dvacet let mladším. Zapínám jen do kopce nebo protivětru, jsem turista a díky motoru ujedu o třicet km denně více s menší námahou. A na roviny mohu motor i baterii nechat doma a jet s původním kolem. Doporučuji motor v předním kole, je to výhodněji rozložená váha. Hodně spokojených kilometrů přeje Honza.

  2. Rekuperace se vyplatí
    Rekuperace se vyplatí hlavně u těžších strojů, ale ani tady by to neuškodilo. Kdo jezdí po kopcích tak to ocení, minimálně proto,že šetříte brzdové gumičky. A s tou zátěží na rovině to je dobrý nápad- je to super tréning, postupně si na budete zvykat na čím dál větší zátěž a máte super posilovnu.

    1. S rekuperací bude zásadní
      S rekuperací bude zásadní problém v tom, že při normálním režimu nabíjení z elektromotoru, který při brzdění funguje jako dynamo, by byl nabíjecí proud tak velký, že by poškodil baterku. Myslím, že u aut se to řeší rafinovanou technologií pulzního nabíjení, jejíž elektronika je asi dost náročná a drahá.
      To je moje domněnka, za kterou neručím.

  3. No mě se na tom líbí že
    No mě se na tom líbí že to aspoň vypadá jako slušný kolo. Nevím proč se všichni výrobci elektrokol shlédli v tom retro designu, který připomíná ty nejhorší plečky na který bych asi nikdy nesedl.
    Jinak co se týká rekuperace, je to sice pravda že kdo se chce jen vozit, tak si ten dojezd moc nezvýší, ale pro mě by nebyl problém jet z kopce třeba 20 km/h a pořádně do toho „dupat“, anebo si zapnout rekuperaci i na rovině a regulovat si tak úroveň zátěže a tepovou frekvenci. Takže já jsem pro rekuperaci i na elektrokolech.

    1. Dejte si pozor na typ
      Dejte si pozor na typ baterie (pouze baterie na bázi Lithia jsou pro elektrokolo vhodné). Dejte si pozor na výbavu kola a mechanické zpracování. Vyvarujte se přestavovacích (motorizačních) kitů. Z dobrého klasického kola skoro vždy vytvoříte (necháte vytvořit) těžké a nevzhledné elektrokolo.

      1. Dovolím si nesouhlasit s
        Dovolím si nesouhlasit s tím, že z dobrého klasického kola vytvoříte nevzhledné a těžké elektrokolo.

        Dnes se již dají zakoupit (zatím ne v ČR) sady, která navýší hmotnost kola o cca o 9-10 kg ( vč baterie Li Ion12Ah )za cenu cca 15000,- Kč

        hmotnost běžného MTB kola cca 15kg + 10kg (kit) = cca 25 kg
        cena běžného MTB cca 10.000,- + 15.000,- (kit) = cca 25000,- Kč

        Takže v porovnání s dostupnými elektro koly vyjdou hmotnostně nastejno a cenově a vzhledově v mnoha případech lépe.

        Osobně bych preferoval vzhled běžného MTB nebo trekingového kola oproti různým svařencům trubek.

        Ale každému se líbí něco jiného ;o)

    1. Rekuperace energie není ani
      Rekuperace energie není ani u některých elektromotocyklů (Quantya), podle názoru odborníků ze společnosti Ecotech je rekuperace schopná zvýšit dojezd kola pouze o 2~4%. “ Dle našich zkušeností má rekuperace význam pouze u hybridních automobilů a těžších elektroskůtrů,“ píše se dále na stránkách.

Napsat komentář