GM svolává všechny elektromobily Chevrolet Bolt a Bolt EUV kvůli požárům baterií

Dobrovolné svolání se nově týká všech elektromobilů Chevrolet Bolt EV (2017-2022) a Chevrolet Bolt EUV (2022). Příčinou je několik nedávných požárů.

Pokud se k výměně přihlásí všech 142 000 majitelů elektromobilů Chevrolet Bolt a Bolt EUV, jihokorejská společnost LG Chem bude muset nově vyrobit asi 9,4 GWh baterií.
foto: GM

Zejména v bylo hlášeno již několik desítek požárů elektromobilů Chevrolet Bolt EV a Bolt EUV. Příčinou je podle GM výrobní chyba v bateriových článcích od LG Chem.

V některých z nich může být natržená anoda a přehnutý separátor, což může ve výjimečných situacích vyvolat požár. Automobilka GM se proto v rámci předběžné opatrnosti rozhodla vyměnit všechny bateriové moduly ve všech dosud vyrobených elektromobilech Bolt a Bolt EUV.

Podle GM se problém netýká pouze továrny v jihokorejském Ochangu, ale možná i dalších provozů. Od LG Chem, resp. dceřinné společnosti LG Energy Solution, bude proto GM usilovat o úhradu $1,8 mld.

GM totiž bude muset potenciálně vyměnit baterie v celkem 142 000 elektromobilech. Jde tak o zatím největší svolávací/opravovací akci v historii moderní elektromobility.

Nové baterie budou opět pokryty zárukou 8 let/160 000 km. Do té doby doporučuje GM majitelům postižených elektromobilů nenabíjet na více než 90 % SoC nebo vybíjet pod dojezd asi 113 km.

Bateriové články od LG Chem využívají i další výrobci elektromobilů. Např. také Volkswagen v elektromobilech řady ID. Shodou okolností právě před několika dny byl v Nizozemsku zaznamenán požár elektromobilu Volkswagen ID.3 (nikdo nebyl zraněn). Články pro Volkswagen jsou vyráběny v polské továrně LG Chem.

V Norsku zase nedávno shořel elektromobil Hyundai Kona Electric vyrobený v Evropě, jehož bateriové články od LG Chem byly vyrobeny v čínském Nankingu (Nanjing).

36 komentářů u “GM svolává všechny elektromobily Chevrolet Bolt a Bolt EUV kvůli požárům baterií”

  1. No moment, v pátek tady visper psal, že elektromobily hoří
    No moment, v pátek tady visper psal, že elektromobily hoří mnohem méně, než spalovací auta, a teď prý desítky požárů průměrně dvouletých aut, kterých se prodalo 100 tisíc. To nemůže být pravda, ne? 😉

    Jen jestli ono to s těmi požáry nebude nakonec přece jenom jinak, že vispere? Nějak si nevybavuji, že by v ČR hořely každý rok desítky nových oktávek…

            1. Oříšek bych si dal. Těch 8% tvrdí GŘ našich hasičů.
              Oříšek bych si dal. Těch 8% tvrdí GŘ našich hasičů. Já o tom nic nevím ještě jsem žádné auto nehasil a doufám, že ani nebudu.
              Jinak Tesla tvrdí, že má průměr 205 mil. najetých mil na jedno zahoření. Spalováky mají průměr 19 miliónů mil to je 11x méně. Co je na tom pravdy nevím. Jenom vím, že novináři neopomenou zveřejnit každý zahořený EV na světě. O spalovácích nepíšou, to by čtenáře už nudilo. Průměrný Lojzík z Horní Dolní potom nabyde dojmu, že každý elektromobil hoří a radši ho obejde obloukem.

                1. Toho se držím taky a proto beru prohlášení Tesly s
                  Toho se držím taky a proto beru prohlášení Tesly s rezervou. Nezaujatí píšou, že četnost hoření spalováků a BEV je srovnatelná. Když u nás shoří 2000 spalováků ročně tak vzhledem k počtu by mělo shořet 2 až 3 BEV. Zatím se to nestalo. Ale už radši držím hubu abych nebyl první.

                2. „Zatím se to nestalo.“ A to víš jak?
                  A znova – 2000

                  „Zatím se to nestalo.“ A to víš jak?

                  A znova – 2000 spalováků, z toho báj voko nejméně 1800 stáří 15+ let, takže nelze srovnávat.

                3. Nevzpomínám si, že bych o tom četl. To by si určitě
                  Nevzpomínám si, že bych o tom četl. To by si určitě naši novináři nenechali ujít a vyšly by mimořádná čísla s palcovými titulky. Ale nevylučuji, že mi to uniklo.

                4. Ale prosím tě, to co je v médiích je jen fragment a
                  Ale prosím tě, to co je v médiích je jen fragment a ještě deformovaný toho, co se děje.

                5. Buďte rád, že zatím nehoří – třeba u elektrokol už se
                  Buďte rád, že zatím nehoří – třeba u elektrokol už se o tom radši ani nepíše..nicméně tam se dost bude podepistovat divočina a kutilství různých jakonic to postavím kutilů. A nezapomínejte, že statisticky, když dáte jednu nohu do ledové vody a druhou do vařící, tak se koupete v příjemně teplé vodě

        1. Statistiku kolik shoří nových versus starých aut nemám.
          Statistiku kolik shoří nových versus starých aut nemám. Ale dá se předpokládat, že v důsledku obrovského nárůstu elektroniky budou častěji hořet ty nová. O tom jak známému shořel barák od nového Volva jsem tady už psal.

          1. Ovšem já ji mám.
            Není sice česká, ovšem pro Čechy

            Ovšem já ji mám.
            Není sice česká, ovšem pro Čechy kvůli stáří vozového parku platí trojnásobně.

            Jak se můžeš přesvědčit, v případě spalovacích vozidel to JE O STÁŘÍ A ÚDRŽBĚ.

            https://www.nfpa.org/-/media/Files/News-and-Research/Fire-statistics-and-reports/US-Fire-Problem/osvehiclefires.pdf

            Bohužel jak pseudoekologové k**ví auta, tak i zabíjejí. Podařilo se jim zvednout incidenci požárů díky nátlaku na zavedení hořlavého chladiva R-1234y místo R134a a mají dosolova na rukou krev obětí těchto zahoření klimatizace. Takže nejnovější i spalovací auta jsou na tom hůře.

            Pořád platí, že nejbezpečnější je velký diesel z roku 2016.

            1. S poslední větou bych už tak nesouhlasil – 2016 už je
              S poslední větou bych už tak nesouhlasil – 2016 už je ošulenej. Pro mě solidní stavba aut skončila 2008. A Ekonormy se staly nesmyslem (vyžadují kurvítka co sice dělají hezká čísla na autíčko, ale total emission load jde do kytek) nástupem EURO 5

          2. Většina příčin požárů je zkrat – tedy musí dojít k
            Většina příčin požárů je zkrat – tedy musí dojít k situaci opotřebením a to buď věkem nebo konstrukční, projekční či technologickou chybou. Rozhodně je blbost, že hoří častěji nová auta, protože mají víc drátků.
            Nejvíc hoří, jak psal runner ta, na která lidi s údržbou kašlou, případně je napadne kutil – tedy vraky na doježdění. To jak hoří přeelektronikovaná auta se dozvíme za deset let – mimochodem, veškeré komfortní prvky, infotainmenty a pomocné řídící jednotky čehosi jsou pro spalováky i BEV shodné – tak si to už začněme všichni uvědomovat. Rozdíl je jen v pohonu a pokud budou lidi s údržbou kašlat na BEV jako na spalováky a pokud tam budou stejné chyby ve vedení svazků jako jako ve spalovácích, tak nakonec v dlouhodobém hledisku a při stejném rozšíření bude hořet tolik BEV jako spalováků, pokud na jedné nebo druhé nebude konstrukční nebo technologický kopanec – akorát ta BEV se hůř hasí a když se baterka rozhodne, že už se jí na světě nelíbí, tak je to fofr.

    1. Cože, nová auta se masivně svolávají každý měsíc,
      Cože, nová auta se masivně svolávají každý měsíc, kvůli riziku požáru? Třeba 122 tisíc dieselových Toyot, nebo třeba 13 tisíc českých Tusconů, případně mercedes 290 tisíc aut? To není možný, ty spalováky můžou pořád hořet, fuj.

      1. Pokud se nemýlím, tak poslední svolávačka naftových
        Pokud se nemýlím, tak poslední svolávačka naftových Toyot je na motory BMW – perverze že?, co Toyota používá a chyba je na chlazení EGR ventilu – ekologistická perverze – zařízení na houbeles, aby vyhovělo papírům a ještě škodí – další věc, že to s sebou může brát sání – které je snad také pohříchu z plastu – WTF? Co jako čekají, když se dá k horký věci plast? To pak není vada, ale vlastnost.

        Toyota by mi byla mnohem sympatičtějí, kdyby místo tohohle blbnutí s motory BMW, odškrtla naftu a nasadila místo ní své hybridy – stejně v palivu to nešetří nic. A BMW by se mělo držet toho, co umí – řadové atmosférické šestiválce – jejich naftové pokusy nikdy zázrak nebyly.

          1. To je sice možné, ale o incidenci takových požárů to nic
            To je sice možné, ale o incidenci takových požárů to nic neříká. Já měl jednou svolávačku na výměnu zámku řízení, o kterém naprosto jistě vím, že se nikomu nic nestalo a mohlo by k tomu dojít čistě teoreticky.
            Specialně Toyota je po Takatách naprosto vzorně opatrná.

    2. Problém Samovznícení může vést k hlubokým
      Problém Samovznícení může vést k hlubokým ztátám
      Pokud spotřebitelé přestanou model kupovat nebo prodeje poklesnou pod neudržitelnou mez.
      Automobilky na takové připady ve většině případů velmi rychle reagují Kontaktují poškozene a snaží se problém řešit škodu kompenzovat
      Proč se o tom nemluví ?
      Poškozeni se samozřejmě zavazují že nebudou jakoli o svém případu s nikým mluvit Jsou smluvně vázani mlčendlivostí .

      Samovzníceni v USA to byl velký a drahý průser
      https://www.youtube.com/results?search_query=car+fires+hyundai+kia+
      BMW Recalling 1 Million Vehicles For Risk Of Fires
      https://www.youtube.com/watch?v=EPWRP3iLYYo

      Na hzscr.cz
      Vybrané požáry automobilů a technických zařízení – HZS ČR

      1. Takže ze stotisíc nových Oktávií jich během dvou let
        Takže ze stotisíc nových Oktávií jich během dvou let tajně několi desítek samovolně shořelo? Ale kdeže, tomu sám nevěříš…

        Naopak na tutl to vypadá právě u těch elektromobilů. A nedivím se, pokud batterypacky obsahují vadné články, které nelze rozpoznat, tak je to mega průser. V podstatě to hrozí sešrotováním všech takových prodaných aut.

Napsat komentář