V letech 2017-2019 bylo vyrobeno skoro 70 000 elektromobilů Chevrolet Bolt. Většinu z nich nyní GM dobrovolně svolává kvůli možnému (i když nepravděpodobnému) riziku požáru.
foto: GM
Během tří a půl let co je nový Chevrolet Bolt na trhu se z téměř 70 000 vozů objevil požár u pěti z nich. Tři vyšetřuje NHTSA, protože auta vzplála z ničeno nic.
Problém se týká elektromobilů Chevy Bolt rok výroby 2017-2019 s prizmatickými články s měkkým obalem (pouch) od LG Chem. Boltů rok výroby 2020 s vylepšenou 66kWh baterií s články taktéž od LG Chem se problém netýká. Taktéž se netýká Boltů r.v. 2019 s LG Chem články vyrobenými v továrně Holland v Michiganu.
Automobilka GM doporučuje postiženým vozům neparkovat v uzavřené garáži. Rovněž doporučuje nastavit si maximální hranici nabití baterie na 90 %. Dealerství, která mají Chevy Bolt v prodeji, to dělají taktéž, než se najde dlouhodobé řešení.
GM nemůže autům tuto hranici nabití nastavit vzdáleně, protože Chevy Bolt nepodporuje OTA updaty, narozdíl např. od elektromobilů Tesla.
To se bude týkat i Oplů Ampera, které jsou ze stejnýho
To se bude týkat i Oplů Ampera, které jsou ze stejnýho vrhu.
použitá definice „.. s prizmatickými články s měkkým
použitá definice „.. s prizmatickými články s měkkým obalem (pouch)“ mi přijde trochu nešťastná. Zažitá terminologie používá pouze kategorie:
prizmatické (vždy s pevným obalem)
cylindrické (vždy pevný obal)
pouch (vždy „měkký“ obal bez ohledu na tvar).
Tj. bych v textu prizmatický vypustil
GM doporučuje nebo nedoporučuje parkovat v uzavřené
GM doporučuje nebo nedoporučuje parkovat v uzavřené garáži?
Teď jsem to opravil :).
Teď jsem to opravil :).