Koncem letošního a začátkem příštího roku jde na trh přelomový elektromobil Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e. Podle informací z LG Chem, které auto z velké části vyrábí, se ho na příští rok chystá asi 30 000 kusů.
foto: Chevrolet
Výroba komponent pro elektromobil Chevrolet Bolt v LG Chem už začala. Během aktuálního konferenčního hovoru s vice prezidentem LG Chem Kang Chang-beomem vyšlo najevo, že v roce 2017 se má podle odhadů GM prodat asi 30 000 elektromobilů Chevrolet Bolt (nejspíš dohromady s Opel Ampera-e).
LG Chem vyrábí pro elektromobil 60kWh baterie, ale další součástí konglomerátu LG vyrábějí prakticky všechny klíčové komponenty tohoto auta včetně klimatizace, elektrického pohonu a dalších.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Chevrolet Bolt s dojezdem 380 km bude stát $37 495 před dotacemi
Ani americká média si zatím nejsou jistá, zda má být Chevrolet Bolt pouze „compliance car“, tedy auto vyrobené kvůli ZEV kreditům, nebo skutečný produkt. Nám z Evropy ta druhá možnost připadá spíš nepravděpodobná, ale u GM člověk nikdy neví.
STRUČNĚ: Elektromobil Chevrolet Bolt se ve vybraných státech USA začne prodávat od konce letošního roku za $37 495 před dotacemi. Nabídne dojezd min. 384 km (EPA) díky 60kWh baterii. V Evropě se bude prodávat jako Opel Ampera-e.
Faktem je, že během prvních několika měsíců bude auto v prodeji nejspíš pouze v těch státech USA, které ZEV kredity nabízejí. To jest Kalifornie, Connecticut, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New York, Oregon, Rhode Island a Vermont.
Vyslo o vikendu: Bolt da 190
Vyslo o vikendu: Bolt da 190 mil pri stabilni rychlosti 75mph (300km pri 120km/h): http://insideevs.com/instrumented-test-of-chevrolet-bolt-190-miles-of-range-at-steady-75-mph/
Tak jsem zkusil poslat
Tak jsem zkusil poslat zvidavy dotaz Opelu a tohle jsem dostal:
dle ověřených informací bude nová Ampera-e k dispozici i pro český trh.
První vozidla pro testovací jízdy dorazí k dealerům na přelomu měsíce května a června 2017.
V současné době nejsou známy žádné objednávkové limity.
Děkuji za info, budu mít
Děkuji za info, budu mít tedy před prázdninami při testování čím jezdit a můžu Iona půjčit vysoké škole na případné výzkumy.
To auto sa malo volať
To auto sa malo volať LGvolt. Myslím, že by to LG zvládli bez Chevroletu…
30.000 za rok, pro celý
30.000 za rok, pro celý svět? Takže jak jsme si mysleli, 1. ledna spustí prodej, 3. ledna bude vyprodáno! Tam kde jsou dotace a kdo potřebuje auto koupit hned nebude o čem přemýšlet i kdyby to za rok nebo dva vyměnili za TM3.
Prodeje TM3 to v žádném případě nemůže ohrozit s touhle dostupností.
Já to vidím tak, že Elon měl pravdu, prostě nemají dost baterek…
Kolik ze to planuje Elon
Kolik ze to planuje Elon dodat Modelu 3 v roce 2017, ze je nemuze Bolt ohrozit?
Bylo to myšleno tak, že i
Bylo to myšleno tak, že i kdyby všech 30.000 zákazníků GM zrušilo rezervaci na Model 3, tak to není ani 10% z celkového počtu rezervací.
Kdyby GM plánovalo vyrobit řekněme 100tis ks ročně, tak řeknu, že to myslí opravdu vážně a chtějí Tesle sebrat co nejvíce zákazníků.
A myslím, že by je bez problémů prodali, hlavně když na to v polovině světa dostanou zákazníci tučné dotace.
ono ani tak nejde o to kolik
ono ani tak nejde o to kolik to bude kusu za rok 2017, ale jak dobre ci spatne auto to bude a o kolik bude drazsi ci levnejsi, to auto se nebudu prodavat jen do chvile kdy Tesla zacne vyrabet model 3 aby pak vyrobu zastavili, ale bude se vyrabet i soubezne s modelem 3, takze pokud bys to chtel pocitat poradne, musel bys pocitat az do chvile kdy Tesla bude schopna dodat vsechny „predobjednane“ Tesly 3, to ze se Tesla 3 zacne mozna prodavat v roce 2017 neznamena ze v tom roce uspokoji vsechny „predobjednavky“, ona Tesla pokud to budou delat poradne bude muset zaroven s tema „predobjednavkama“ model 3 nabizet i na showroomech, a tam zaroven bude muset mit nejake rozumne terminy dodani, neb je nesmysl mit auto na showroomu a pak zakaznikovi rict ze si na nej pocka 2 roky protoze maj prilis mnoho „predobjednavek“
vpodstate EV jako Bolt to budou mit vedle Tesly 3 naramne snadne prave diky tomu ze k nim muze zamirit spousta lidi co nechtej cekat, nebo proste budou mit dalsi mozne duvody a ze tech duvodu muze bejt velika spousta
Spousta lidí si ten Bolt
Spousta lidí si ten Bolt koupí (už teď nonstop dotíraj na dealery kdy už to bude, kdy už můžou dát objednávku), ale zároveň si objedná nebo už objednalo TM3 a často i 2ks. V klidu si počkají až jejich TM3 dorazí. Spousta bohatších si dost počkalo i TMX. Pořád lepší než kupovat hybrida nebo kratkodeché EV parodie.
Některé uspokojí i nový Volt. Chevy by moh narvat větší baterky i do Sparka. Dost lidí taky kupuje mediálně opomíjený elektrický Fordy. Ten by měl taky přijít s TM3 „zabijákem“.
Jsi si fakt jisty ze bolt
Jsi si fakt jisty ze bolt (kompaktni MPV) ma stejnou cilovou skupinu zakazniku jako Tesla model 3 (sportovne ladeny sedan)? Rekl bych ze pocet zakazniku Boltu je pro objenavku na Model 3 temer nerelevantni.
Dnesni pohled na EV, kdy se hazi vsechny do jendoho pytle a tridi v podstate jen podle dojezdu bude velmi brzo pase…
Problém je, že GM tímto
Problém je, že GM tímto dává najevo, že to s elektromobilitou moc vážně nemyslí. Na tak velkou automobilku s obratem 150 miliard je 30000 EV málo. Kolik vyrobí prodají celkem vozů za rok? Deset miliónů? Chybí mi tam jedna nula.
Nic je netlačí, TM3 bude
Nic je netlačí, TM3 bude až 2018, možná, takže pohoda džez. Mediální humbuk maj dostatečnej, vypadaj že jdou s dobou a myslej na planetu, ale náběh výroby moc neprožívaj.
Tak hlavně, že je chtěj
Tak hlavně, že je chtěj prodat a né sešrotovat:D
OT: Nekdo tu mel zajem o
OT: Nekdo tu mel zajem o dovoz Renault Zoe z ciziny, ze si zaridi pronajem baterie.
Vse jde nejak ted rychle.
1) ZOE lze od 1.10. koupit jiz vcetne baterie.
2) ZOE pujde od noveho roku koupit i v ČR!!!!
V diskuzi pod jiným
V diskuzi pod jiným článkem jsem uváděl i ceny, které to samozřejmě zabíjí (na auto velikosti Clia…)
No pri soucasnych cenach jde
No pri soucasnych cenach jde spise o hracku za velke penize….
Za podobnou cenu jako Tesla
Za podobnou cenu jako Tesla M3 toto koupí jen opravdu človíček, co upadl na hlavičku, když Tesla budeme mít už v roce 2018 s plně autonomními systémy. Navíc auto, které se každým rokem zlepšuje.
Kdyby tady meli servis tak
Kdyby tady meli servis tak jo, a co nahradni dily ? ceny ? kolik stoji servis ( mysleno pri nehode nebo vymene treba svetla) atd.. Opel je na kazdem rohu..
jen pozor. Sice jste
jen pozor. Sice jste astronom 25 let v automobilce, ale Opel na každém rohu nemusí znamenat, že Vám ho tam taky můžou servisovat. Pro Leaf byly na počátku jen Nissan Pardubice, později Praha a další začali přibývat až letos a to je 6 let od začátku prodejů. Takový dealer musí splňovat pěnou řádku parametrů včetně technického vybavení, proškoleného personálu a následné certifikace a to nemusí být hned.
jde o to co smeji a co
jde o to co smeji a co nesmeji servisovat, vymenu svetla zvladne kazdy servis Nissanu, servis pohonu a baterii smej opravdu provadet jen nekde
tak to pozor. Na EV nesmí
tak to pozor. Na EV nesmí autorizovaný servis ani sáhnout pokud nemá certifikaci. Chtěl bych vidět, kdo si vezme na triko mechanika, který bude vyměňovat třeba nárazník a u toho hrábne do vysokého napětí.
Autoservisy nechtěj šahat
Autoservisy nechtěj šahat ani do normální elektriky, radši chodím za autoelektrikářem.
v narazniku Leafu je vysoke
v narazniku Leafu je vysoke napeti?
á pán je trošku
á pán je trošku šťoura.
Jde o to, že ten neproškolený mechanik neví, kde to vysoké napětí je, kudy vedou kabely, jak jsou značené, kde se napětí odpojuje, kde jsou různá čidla, která dávají impuls pro odpojení VN po nárazu atd. To vysoké napětí je jen příklad. Prostě necertifikovaný autorizovaný servis (třeba značkový) nesmí pracovat na EV. Pokud je auto v záruce, tak ho jinam dát nemůžete. Až bude mít po záruce, tak to můžete dát komukoli, kdo si na to troufne a má tu odvahu. Pokud ho to upeče, bude to už jeho problém, pokud vám něco na EV odpálí, tak máte problém oba.
ciste prakticky jako platice
ciste prakticky jako platice havarijni pojistky me tohle nezajima, to je veci pojistovny a at si to se servysama vyrizuje jak je libo, pokud to auto poslou na opravu treba prez pul planety tak me to nezajima, ja mam podle podminek pravo na nahradni auto do 3 hodin a zbytek je jejich problem 🙂
a mě to třeba zajímá.
a mě to třeba zajímá. Pro mě je rozdíl jestli vezu auto do Pardubic nebo tady přes ulici. Už jen proto, že bych měl cca 1/2 dne v pytli. Případná reklamace znamená zase min. 1/2 dne v pytli atd. Jsou to pro mě dost velký časový ztráty a raději svůj čas trávím jinak. Proto volím bližší servis a samozřejmě takový, kde jsem spokojen. Pojišťovna ví houby, ta vás obvykle pošle do nejlevnějšího servisu a vy máte možnost se ozvat nebo ne.
Ale to v čem začala tato diskuse nebylo o pojišťovnách atd. ale o opravě auta, které má dnes většinou 8- letou záruku a to nejde dělat všude. Když si to pojišťovnou necháte poslat někam jinam, máte po záruce nebo min. dost velkou komplikaci při následném uplatňování případné záruční opravy někdy v budoucnu.
pokud dobre koukam, celej
pokud dobre koukam, celej tenhle humbuk kolem servisu tu zacal ve zneni Tesla M3 vs ostatni EV a to hlavne zminena e-Ampera od Oplu, takze v cem je jako servis Tesly pro vetsinu lidi lepsi, levnejsi, snazsi? ikdyby mel moznost servisu jen kazdy desaty servis Oplu, porad jich na uzemi CR bude o tri-ctyri vic nez jich tu ma Tesla 🙂 ale predpokladam ze tech servisnich mist pro EV Oplu bude daleko vic, minimalne kazdy vetsi dealer Oplu v krajskem meste, Amperu muzou servisovat skoro v kazdem tretim co se pohonu tyce a v kazdem co se ostatnich praci tyce, pokud bude dana Ampera natolik poskozena ze tam bude hrozit vysoke napeti, pravdepodobne to bude jiz notnej vrak po havarce kde osadka spise nez opravu auta spise bude resit boj o vlastni zivot nekde na luzku v nemocnici
🙂
Je hezké, že si to
🙂
Je hezké, že si to myslíte, každopádně to může být jinak. Tak si můžeme počkat na příští rok a uvidíme. Nissanu to trvalo 5 let než bylo servisů na EV víc jak dva.
Vy jste se divil, proč by měla vadit oprava nárazníku, když tam není vysoké napětí. To jsem Vám vysvětlil.
Nyní to resim s renaultem a
Nyní to resim s renaultem a vw. Pan ma defacto pravdu, kdyz pise Opel na kazdem rohu. Oni vam totiz EV musi na tom kazdym rohu vyservisovat!!!! Pokud se auto v CR prodava. Funguje to tak, ze vam auto na servis vemou a pokud nemaji cerifikaci na EV servis tak ho nalozi na odtahovku a odvezou tam kde to udelaji. Overeno u vw. Eup nalozi v C.B. a odvezou do Prahy. Nic navic neplatite. Km vam taky nemohou najet. Ted jsem daval souhlas se skodovkou, ze mohou mezi pobockama prejet po ose, pac jsem auto nutne potreboval a odtahovka byla v coudu.
mám zkušenost takovou, že
mám zkušenost takovou, že nabouraný zadní nárazník mi opravit v Olomouci nemohli (přesto, že moc chtěli) a musel jsem odvést Leaf do Pardubic, protože Olomouc ještě neměl certifikaci. Vzít na opravu Vám ho můžou kdekoli (po dohodě), ale nesmí Vám ho kdekoli opravovat – o tom je celá diskuse.
to potřebují fosily, EV se
to potřebují fosily, EV se neporouchávají a nestojí nás 1/4 ceny za dobu životnosti 😉
Jasne EV se nerozbijou
Jasne EV se nerozbijou lol.Nova Xka se rozjebal senzor dveri a museli jet 400km do servisu !! JA mam auto za 500k a za servis jsem dal za 6 let cca 20k.Takze neplacej blbosti o 1/4 ceny.
No tak ono to jde na trh
No tak ono to jde na trh jednak o rok drive, pak to bude realne levnejsi (na model 3 objednany dnes uz zrejme nebude US federalni dotace, zatimco pri mensich objemech boltu bude jeste dlouho), pak taky ne kazdemu vyhovuje nizky sedan – zdravi, deti apod…
Z toho co je dostupne info, tak bych z tech dvou sel urcite do M3, ale chapu, ze nekdo jiny muze mit jiny nazor (na rozdil od tebe)…
souhlas, a osobně se mi TM3
souhlas, a osobně se mi TM3 taky nejvíc líbí.
Jen doplňuji, že v 2018 je avizovaných podobných EV ještě víc, takže pro nákup 2018-19 by mohlo být z čeho vybírat a vše s cca 60baterií. Ovšem to si neodpustím: pokud by mě oslovila nová verze NLeaf, tak ho určitě nekoupím u Autobonu nebo ov AutoIN
no pokud by tento stále tak
no pokud by tento stále tak o 10000 USD méně, tak ano, jinak nechápu snížené chápání a nekoupení Tesly (narozdíl od tebe)…
Koupí si ho třeba
Koupí si ho třeba člověk, který by si koupil BMW i3. Je to v podstatě praktičtější, normálněji vypadající verze i3. Ano, nemá sex appeal faktor, ale to je to jediné, co tak nějak postrádá. A i3 se momentálně prodává v EU velmi dobře, BMW má dokonce plně vytíženou výrobu a její navyšování není snadné, protože karoserie z CFR se prostě hromadně vyrábí blbě.
proč by to kupoval, když
proč by to kupoval, když za stejnou cenu bude mít neustále se zlepšující Teslu oproti předraženýmu, reálně stojícímu tak 15000 USD, které zůstane už na vždy stejné?
chápu, že lidé s mdlým rozumem by to koupili
Třeba proto, že potřebuje
Třeba proto, že potřebuje auto hned, s tím se nevylučuje možnost, že další auto bude TM3…
jistě, všichni potřebují
jistě, všichni potřebují auto hned 🙂
výjimka potvrzuje pravidlo
No rekl bych ze vetsina lidi
No rekl bych ze vetsina lidi si proste koupi auto, kdyz ho potrebuje, ne ze planuje koupi 5 let dopredu a ceka az se konecne zacne pordavat jejich vysneny model…
Vy jste chtel to ZOE? Od
Vy jste chtel to ZOE? Od noveho roku s baterii i v ČR.
Přemýšlel jsem nad ní.
Přemýšlel jsem nad ní. Teď už jsem v podstatě rozhodnut pro i3.
U BMW musím pochválit
U BMW musím pochválit karoserii, to že šli ve velkém do uhlíkových vláken je velký pokrok. U M3 mě mrzí, že má být obyčejná ocelová karosérie. V uhlíkových vláknech je budoucnost.
To je jeden z důvodů,
To je jeden z důvodů, proč to BMW chci. Navíc se šušká, že stávající model bude do budoucna kompatibilní i s 45 kWh baterií. Jelikož 120 Ah články jsou stejně velké jako 94 Ah… Takže za pět let bych vyměnil stávající 22 kWh za 45 kWh a nemusel bych nic řešit. Předpokládám, že to auto vydrží alespoň 10 let.
Taky o něm uvažuji, jen
Taky o něm uvažuji, jen musím ještě trochu přišetřit. Přeci jen ta cena je dost vysoká.
Jo, je. Já si říkám, že
Jo, je. Já si říkám, že se to vykompenzuje délkou využívání.
V to doufám, děsím se jen
V to doufám, děsím se jen toho aby nezačala odcházet nějaká drahá elektronika, snad do takhle malých sérií ještě nedávají nějaká „kurvítka“.
Já bych se tady trochu
Já bych se tady trochu bál, že ta 43kWh baterie přijde v roce 2018 již s nějakým větším faceliftem vozu a tak přechod možná už nebude možný (ne že by tomu vadilo technické řešení, ale prostě si to BMW již nebude přát).
Uvidíme. Třeba to
Uvidíme. Třeba to nepůjde. Ale třeba ano. A pokud ne, bude stačit ta 33 kWh.
Výroba uhlíkovejch vláken
Výroba uhlíkovejch vláken přináší asi taky slušnou produkci C02 díky tomu, že se vlákno tepelně upravuje až zuhelnatí. Navíc BMW dováží surové vlákno do své továrny v USA tam z něho upeče uhlíkový a to pak dováží do Německa, kde z něho vyrábí rámy aut. Na ztužení uhlíku se používá nejspíš epoxidová pryskyřice při jejímž zpolymerování a vytvrzení také vznikají emise chemických látek.
Chápu, ale je to pouze
Chápu, ale je to pouze začátek, výroba oceli na tom není určitě o mnoho lépe. Jinak myslím že uhlíku je obecně více než železa.
To je omyl. Železa je na
To je omyl. Železa je na zemi mnohem více než uhlíku.
A lithia je na Zemi až 4x
A lithia je na Zemi až 4x až 5x víc než olova.
Tak ono jde samozřejmě o
Tak ono jde samozřejmě o dostupnost. Nicméně železo je i velmi dobře dostupné… Určit to lze třeba podle ceny, kdy kilo železa je skoro stejně drahé jako kilo uhlí, takže teoreticky by to mělo být srovnatelné, ale hádám, že zpracování uhlíku bude výrazně náročnější.
O dostupnosti jsem ani necek
O dostupnosti jsem ani necek 😀
mam dojem ze ta tovarna BMW
mam dojem ze ta tovarna BMW nekde vyhrala nejakou „soutez“ ohledne toho se je prave energeticky samostatna a ma minimum odpadu i co se emisi tyce
Ano továrna je strategicky
Ano továrna je strategicky umístěna na 1/2 cesty mezi výrobcem vlákna v Japonsku a továrnou v Německu. Zřejmě maj v americe levnější elektřinu než v Evropě. Veškerý proud v USA berou z blízké vodní elektrárny, takže potud jen plusy, tedy kromě dopravy přes 3 kontinety.
Já jsem však zmiňoval samotný proces zuhelňování čili zčernání bílého vlákna, které předpokládám se bez emise CO2 asi neobejde. Jelikož chce BMW dosáhnout nutné zvlevnění uhlíku blíže směrem k ceně oceli, lze očekávat, že jeho velkovýroba určitý dopad mít bude.
V Evropě a snad i na světě se nejvíc uhlíkových vlaken vyrobí myslim v Bělorusku. Jakej sajrat jeho výroba obnáší mi není známo, ale lehké podezření mám.
Vše o výrobě BMW uhlíku a i3 je na podrobných videích na YT. Za to maj u mě velikánský +.
Ta Mohelnice (co jí máte
Ta Mohelnice (co jí máte po cestě pro převoz auta domů) už běží, ještě musím zjistit kde stojí.
Super, díky! Bude asi
Super, díky! Bude asi naproti sídlu jejich společnosti v Mohelnici? ne?
Je to tady
Mohelnice RPSnet
Je to tady
Mohelnice RPSnet SPŠE
A mohu vědět proč
A mohu vědět proč zvítězila I3 na Amperou-e ???
Protože je k dispozici hned.
Protože je k dispozici hned.
Jen pro zajimavost, da se v
Jen pro zajimavost, da se v nem nekde svezt bez predstirani zajmu o koupi? evrent ho ma jen v „pripravujeme“.
Jo, brzy u mne doma 😉
Jo, brzy u mne doma 😉
No treba nedavno jsem byl na
No treba nedavno jsem byl na vikend v zikmundov.cz , pan spravce nam ochotne i3 na projizdku pujcil (bezplatne, samo bez nejakeho zajmu o koupi z nasi strany)
Spíš upadl na hlavičku
Spíš upadl na hlavičku ten co tu zase chce porovnávat něco co NĚKDY možná bude s něčím jehož výroba byla už zahájena a jde do prodeje……pomoooooc.
ty nám vážně cheš
ty nám vážně cheš říct, že M3 nebude? 😀
tobě chybí půlka mozku, viď, Jaroušku 🙂
ty opravdu nevíš, že M3 jsou už rok vyrobený? 🙂
Opravdu nevim, že jsou už
Opravdu nevim, že jsou už rok vyrobený. Tak mi prosím pošli fotky seriovejch aut. Jaroušek má hlavně dvě osobní zkušenosti s termínama od Tesly…..
Jaroušek nepozná ani
Jaroušek nepozná ani rozdíl mezi plánováním luxusních vozů a běžných vozů? 🙂
Jaroušek vůbec ještě neví, že M3 normálně jezdí po USA, tedy testy jsou už dávno za námi? 🙂
Prostě M3 budeme mít v 2018 na 100 %, tvoje věc, když vidíš svět jen černobíle 🙂
Nějak jsi zapomněl na ty
Nějak jsi zapomněl na ty fotky…. :-))
Jaroušku, je jich
Jaroušku, je jich testováno plno na silnicích:
goo.gl/03wHUD