Jihofrancouzská metropole Montpellier plánovala nakoupit 50 vodíkových autobusů. Místo nich pořídí bateriové elektrobusy.
Michaël Delafosse, starosta Montpellier, zdůvodnil odklon od vodíkových autobusů zcela prozaicky. Byly by podle něj šestkrát dražší na provoz, než bateriové elektrické autobusy. „Prozatím se tedy vodíkových autobusů vzdáváme, a uvidíme, zda bude v roce 2030 vodík levnější,“ řekl doslova Delafosse.
SOUVISEJÍCÍ: Vodíkový autobus a první čerpací stanice ve Vídni
Ač byla prvotní investice do 50 vodíkových autobusů na čtyřech linkách nižší, než do bateriových elektrobusů, z výpočtů vyšlo, že provoz by pak vyšel na 0,95 euro/km, zatímco u elektrobusů je to 0,15 euro/km. A to si Montpellier chtělo vybudovat dokonce i vlastní vodíkovou plnící stanice a elektrolyzér o výkonu 800 kg/den doplněný o 2,8MWh solární elektrárnu.
zdroj: Electrive
Vodík na Dakaru
Dakar Tech Talk: Hydrogen Fuel Cell Powered Truck
https://www.youtube.com/watch?v=vQLZG54i7kU
https://www.hydrogenfuelnews.com/hydrogen-truck-gaussin/8550808/
V Moskvě už maj 1000 elektrobusů.
https://www.busportal.cz/clanky/jubilejni-1-000-elektrobus-v-moskve-17988
Kdo by to cekal. Ta ruska fronta nam tady porad namlouva, ze elektromobilita je slepa ulicka, draha, nici prirodu. A pritom Moskva jede na baterkach ve velkem. Doufam ze to tem spalovacim fanatikum da k zamysleni. A ty zelene fondy je prima napad. Take by to tady mohli vytvorit. Hned bych prispel.
Diky za link.
Rusko ani Putin nemůže za Váš spackaný život. A jinak co se elektrobusů týče, tak jich má nejvíc Čína.
Zpackanej si akorat ty. Samozrejme ze vim, kdo ma nejvic e-busu. Ale ze zrovna v Moskve holdujou elektromobilite vic nez v Cezku je prekvapujici. Kdyz porad slysime ty kecy ruskych trollu o EV. To same s ockovanim. Trollove odrazuji protoze to cetli na sputniku a aeronetu ze ockovani je skodlive, ale v rusku je statni podpora ockovani.
Vy to máte hrozně jednoduché, ve stylu „kdo nejde s námi, jde proti nám a je ruský troll“.
To jenom Ústí a v Ostravě jsou takový boháči že si můžou dovolit to co ani Francouzi ne, tedy vodíkobusy. :))) My umíme utrácet ve velkém.
Šéf DPO Morys: Kilometr vodíkového autobusu je teď čtyřikrát dražší než u autobusu na CNG nebo elektrobusu
https://zdopravy.cz/sef-dpo-morys-kilometr-vodikoveho-autobusu-je-ted-4x-drazsi-nez-u-autobusu-na-cng-nebo-elektrobusu-84050/
Rozumné rozhodnutí. Vodík bude mít šanci až nastana doba, kdy v létě budou vypnuty všechny fosilní elektrárny a energie z OZE+JE bude tolik, že ji nebude kde uplatnit. Pak se tato přebytečná elektřina dá využít na výrobu vodíku s tím, že vodík v zimě spálím a dostanu 30% energie, kterou jsem vložil. Příštích 10 let ale žádné přebytky nebudou, protože je efektivnější vypnout uhelnou nebo plynovou elektrárnu.
Z vodíku jsem nabyl dojmu, že je ho třeba spotřebovat co nejdříve a na dlouhodobé skladování to není. Ideální by tedy bylo, aby letní přebytky končily výrobou metanu pomocí technologie p2g. Za předpokladu masivních letních přebytků bychom se mohli zbavit závislosti na dodávkách z Ruska.
To by šlo, celková energetická účinnost je sice nižší než u vodíku, ale aspoň se nemusí dělat nová infrastruktura. Nicméně nyní je bezpředmětné se o tom bavit, protože je v případě velké výroby OZE jednoduší vypnout nějakou fosilní elektrárnu.
No něco ty OZE musí taky zálohovat. Ideální by bylo tedy rušit postupně pouze uhelky a plyn nechat jako zálohu, která bude dokrmovaná syntetických metanem.
tuhle metu ale vodik nema nikdy sanci dohnat, prave proto ze je to medium s extremnima ztratama pri transformacich, i ten kdo si vybuduje infrastrukturu tak proste musi dojit k tomu, ze svoji vyrobenou elektriku dava vetsi smysl vyuzit hned a ne to jeste prevadet na vodik a pak z vodiku zase na elektrinu, vodik dava trosicku smysl jen v dlouhodobejsim nizkotlakem skladovani kde ma vesmes nemeritelne uniky a vyjde to tak podstatne levneji nez treba stejne kapacitni baterie, ale kdo potrebuje skladovat velke mnozstvi energie na delsi dobu nez treba 3 mesice? ovsem i to je vesmes docasne, i na takove skladovani energii se jiz technologie pripravuji a vodik v tomto rychle dohaneji
vodik mel sanci tak 20-30 let zpet kdy nemel konkurenci
Jedině dobře, dostali rozum frantíci, budou rádi ještě rádi když si postaví nový atomovky aby měli elektriku pro sebe na tož na debilní vodík co je blbost už dávno od ílona 😉 Taková jedna jízda Electro DADa s vodíkovou m*dkou úplně stačili 😀
https://www.youtube.com/watch?v=scNuPayHGuo&t=1219s
Trochu OT: furt mně Franto buzeruješ, že nedávám, tak dnes dávám:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/norsko-armada-vraceni-obleceni-vojaci-spodni-pradlo.A220111_171713_zahranicni_kha
Tak to vypadá, když se prachy vrazí do nesmyslné podpory zkratovozů.
čágos dlaždič téda chlape, Vod tebe co odkaz to perla 😀 😀 hele zkerýho prctu sis vycucal slovo „zkratovozů“ ?? Na světě už jezdí kolem 15 milionů baterkáčů a kolik že se jich vyzkratovalo?? povidej přeháněj 🙂 Takže z tvý filozofifi je fakt marný krýt 35% fosilní autopopelnice ještě debilněji učinným 25% vodíkem navíc výbušným. Jako chápeme křeče ropných prsat že postupně přicházejí vo koryta ale tak nahrabáno za posledních 100 let už mají dost a kdo říká že nebudou mít ještě chvilku tsi dokvedlat ?? takže klíííd a nohy fteple dlaždič je to jasný a dodávat 😉 🙂 😀
Linde Group jistě uronilo rovnou kroupu. A hádám ze pod tímto článkem bude od jistých ropou nasáklých individui slušné nablito.
Zatím sis ublinknul jen Ty, hošánku.
Někde vedle je odpověď ze Škodovky na dotaz zástupce místních rozhořčenců, že si někdo dovolil pošpinit gloriolu zkratovozu TakŇakEňak nedostatečně pochvalnou recenzí na Idnesu. Automobilka souhlasně mlčí a zdejší eKřiklouni svěsili ocasy, co?
Buďto vyměňte prášky nebo doktora.
Jemu pomůže jedině transplantace mozku.
Není co transplantovat, maximálně vystříkat PUR pěnou, možná by se to trochu zlepšilo.
eBuzicci, vystrikejte si navzajem co chcete, darujte si a transplantujte navzajem tez jakykoliv organ, jen mne prosim z vasich gay hratek vynechte. Dikes.
technicky sa pri takejto operácii vymieňa telo, ne mozog.