Francouzské město zrušilo objednávku 50 vodíkových autobusů, nahradí je bateriové elektrobusy

Jihofrancouzská metropole Montpellier plánovala nakoupit 50 vodíkových autobusů. Místo nich pořídí bateriové elektrobusy.

Michaël Delafosse, starosta Montpellier, zdůvodnil odklon od vodíkových autobusů zcela prozaicky. Byly by podle něj šestkrát dražší na provoz, než bateriové elektrické autobusy. „Prozatím se tedy vodíkových autobusů vzdáváme, a uvidíme, zda bude v roce 2030 vodík levnější,“ řekl doslova Delafosse.

SOUVISEJÍCÍ: Vodíkový autobus a první čerpací stanice ve Vídni

Ač byla prvotní investice do 50 vodíkových autobusů na čtyřech linkách nižší, než do bateriových elektrobusů, z výpočtů vyšlo, že provoz by pak vyšel na 0,95 euro/km, zatímco u elektrobusů je to 0,15 euro/km. A to si Montpellier chtělo vybudovat dokonce i vlastní vodíkovou plnící stanice a elektrolyzér o výkonu 800 kg/den doplněný o 2,8MWh solární elektrárnu.

zdroj: Electrive

23 Comments on “Francouzské město zrušilo objednávku 50 vodíkových autobusů, nahradí je bateriové elektrobusy”

  1. Rozumné rozhodnutí. Vodík bude mít šanci až nastana doba, kdy v létě budou vypnuty všechny fosilní elektrárny a energie z OZE+JE bude tolik, že ji nebude kde uplatnit. Pak se tato přebytečná elektřina dá využít na výrobu vodíku s tím, že vodík v zimě spálím a dostanu 30% energie, kterou jsem vložil. Příštích 10 let ale žádné přebytky nebudou, protože je efektivnější vypnout uhelnou nebo plynovou elektrárnu.

    1. Z vodíku jsem nabyl dojmu, že je ho třeba spotřebovat co nejdříve a na dlouhodobé skladování to není. Ideální by tedy bylo, aby letní přebytky končily výrobou metanu pomocí technologie p2g. Za předpokladu masivních letních přebytků bychom se mohli zbavit závislosti na dodávkách z Ruska.

  2. tuhle metu ale vodik nema nikdy sanci dohnat, prave proto ze je to medium s extremnima ztratama pri transformacich, i ten kdo si vybuduje infrastrukturu tak proste musi dojit k tomu, ze svoji vyrobenou elektriku dava vetsi smysl vyuzit hned a ne to jeste prevadet na vodik a pak z vodiku zase na elektrinu, vodik dava trosicku smysl jen v dlouhodobejsim nizkotlakem skladovani kde ma vesmes nemeritelne uniky a vyjde to tak podstatne levneji nez treba stejne kapacitni baterie, ale kdo potrebuje skladovat velke mnozstvi energie na delsi dobu nez treba 3 mesice? ovsem i to je vesmes docasne, i na takove skladovani energii se jiz technologie pripravuji a vodik v tomto rychle dohaneji

    vodik mel sanci tak 20-30 let zpet kdy nemel konkurenci

        1. čágos dlaždič téda chlape, Vod tebe co odkaz to perla 😀 😀 hele zkerýho prctu sis vycucal slovo „zkratovozů“ ?? Na světě už jezdí kolem 15 milionů baterkáčů a kolik že se jich vyzkratovalo?? povidej přeháněj 🙂 Takže z tvý filozofifi je fakt marný krýt 35% fosilní autopopelnice ještě debilněji učinným 25% vodíkem navíc výbušným. Jako chápeme křeče ropných prsat že postupně přicházejí vo koryta ale tak nahrabáno za posledních 100 let už mají dost a kdo říká že nebudou mít ještě chvilku tsi dokvedlat ?? takže klíííd a nohy fteple dlaždič je to jasný a dodávat 😉 🙂 😀

    1. Zatím sis ublinknul jen Ty, hošánku.

      Někde vedle je odpověď ze Škodovky na dotaz zástupce místních rozhořčenců, že si někdo dovolil pošpinit gloriolu zkratovozu TakŇakEňak nedostatečně pochvalnou recenzí na Idnesu. Automobilka souhlasně mlčí a zdejší eKřiklouni svěsili ocasy, co?

Napsat komentář