Formule E na Světovém ekonomickém fóru v Davosu

Světové ekonomické fórum v Davosu nehostí jen věhlasné ekonomy a politiky. Až do neděle 27. ledna bude ve speciální skleněné schránce k vidění poslední model závodního vozu Formule E od společnosti ABB nazvaný Gen2.

Partnerství závodního vozu Gen2 a vlaků Allegra – obou výkonně vybavených strojů ve svých kategoriích – vytváří silné a symbolické zastoupení společnosti ABB v popředí ústředního tématu letošního Světového ekonomického fóra: tématu e-mobility.
foto: ABB

Formule byla do Davosu dopravena vlakem po věhlasné a ikonické švýcarské Rhétské dráze. Zvědaví kolemjdoucí se mohou na davoském nádraží pomocí informačního systému také dozvědět o závodu ABB FIA ve Formuli E, stejně jako o aktivitách společnosti ABB v oblasti e-mobility. ABB je i díky 8 500 rychlonabíjecích stanic umístěných v 70 zemích po celém světě hlavním globálním hráčem v energetické infrastruktuře.

Jednou z hlavních technologických předností vozu GEN2 je unikátní baterie, která nabízí o 90 % vyšší kapacitu, než její předchůdce (s pouhými 20 % váhy navíc). Mimochodem, Rhétská dráha, jejíž flotila vlaků Allegra využívá trakční systém společnosti ABB k překonání těch nejnáročnějších horských terénů za jakéhokoliv počasí, byla pilotním projektem ABB v oblasti e-mobility v 19. století.

Vlak si poradí i s nejnáročnějšími tratěmi na světě

Patnáct vlaků je skvěle vybavených pro provoz na trati, která překonává nejvýše položený železniční průsmyk ve výšce 2 253 metrů nad mořem. Vlaky se musí potýkat s touto extrémní tratí a jejími úzkými zákrutami a strmými stoupáními za každého ročního období. Proto potřebují nejvyšší výkon, který jim poskytuje právě trakční systém od ABB.

V roce 2019 slaví Světové ekonomické fórum pátý rok existence a vlak Allegra poháněný zařízením ABB již popáté převáží hosty fóra na jednání mezi Landquartem a Davosem. Jako součást nového konceptu mobility města Davosu slouží jeden z vlaků ABB Allegra, který přepravuje účastníky v průběhu týdne mezi stanicemi Davos Dorf a Davos Platz se samostatnou zastávkou přímo před kongresovým centrem.

tisková zpráva

8 Comments on “Formule E na Světovém ekonomickém fóru v Davosu”

        1. Díváš se špatně, pravý přední a zadní jsou stejně a
          Díváš se špatně, pravý přední a zadní jsou stejně a jen levý je jinak. Navíc žádnou aerodynamičnost v tom nevidím a stejně půlka předních kol se točí dopředu a druhá dozadu tak je to fifty fifty tak jako tak 😉
          Nejspíš jde jen o zjednodušení výroby.

          1. Tak já nevím jak to popsat, aerodynamičnost mi přijde
            Tak já nevím jak to popsat, aerodynamičnost mi přijde nejpopisnější…
            Ale vzhledem k pohybu kola po horizontální rovině se ta horní pohybuje 2* rychleji než vůz a ta spodní vůbec… nebo se pletu ?

            p.s. kdesi jsem viděl loukotě proti směru a bylo to kvůli krouťáku myslím, lépe to asi přenáší a nemá tendenci pružit ?

Napsat komentář