Ford uvádí na trh nové plug-in hybridní dodávky Transit Plug-in Hybrid a Tourneo Custom Plug-in

Transit Custom Plug-in Hybrid je ve své třídě prvním sériově vyráběným modelem s plug-in hybridním pohonem. Umožňuje zcela bezemisní provoz na vzdálenost až 56 kilometrů NEDC.

Díky promyšlenému umístění akumulátoru pod podlahou má Transit Custom Plug-in Hybrid užitečné zatížení 1 130 kg a stejný nákladový prostor jako běžné varianty – 6,0 m3
foto: Ford

Ford Transit Custom upevňuje svoje postavení nejprodávanější „jednotunové“ dodávky v Evropě rozšířením nabídky o nový model s plug-in hybridním pohonem. Ford Transit Custom Plug-in Hybrid se ve své kategorii stal prvním sériově vyráběným modelem s tímto druhem pohonu.

Transit Custom Plug-in Hybrid je schopen jízdy pouze na elektrický pohon, kdy neprodukuje žádné výfukové emise. To mu umožňuje vjezd do nízkoemisních zón, které v Evropě postupně přibývají. Dojezd na elektřinu činí dle cyklu NEDC až 56 km.

Ford Transit PHEV

Ford Transit PHEV
foto: Ford

Přední kola Transitu Custom Plug-in Hybrid pohání vždy elektromotor o výkonu 92,9 kW, napájený vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem o kapacitě 13,6 kWh. Součástí hnací soustavy je také oceňovaný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost, jenž zde slouží k prodloužení dojezdu po vybití akumulátoru.

Proto se vůz může dle metodiky NEDC pochlubit spotřebou paliva od 2,7 l/100 km, emisemi CO2 od 60 g/km a současně celkovým dojezdem přesahujícím 500 km. Díky promyšlenému umístění lithium-ion akumulátoru pod podlahou nabízí Transit Custom Plug-in Hybrid užitečné zatížení 1 130 kg a stejný nákladový prostor jako běžné varianty – 6,0 m3. Akumulátor je chráněn standardně poskytovanou zárukou na osm let nebo na 160 000 km.

„Zákazníci chtějí elektrifikované vozy, chápeme však jejich obavy z infrastruktury a dojezdu. Transit Custom Plug-in Hybrid přináší efektivitu bez kompromisů. Nabízí možnost elektrického pohonu s nulovými emisemi i svobodu delších cest,“ říká Ian Porter, šéfkonstruktér programu Transit Custom ve Ford of Europe.

Transit Custom Plug-In Hybrid je sériově vybaven palubním modemem FordPass Connect. Od roku 2020 bude možné objednat nový modul „Geofencing“, který zajistí automatické přepnutí na elektrický pohon při vjezdu do nízkoemisní zóny. Zákazníkům díky tomu pomůže dodržovat místní předpisy a vyhnout se pokutám v případě, že by řidič zapomněl aktivovat režim EV Now manuálně.

Stejným hnacím ústrojím je vybaven rovněž osmimístný velkoprostorový vůz Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Představuje ideální volbu pro společnosti, které chtějí plnit cíle kvality ovzduší při přepravě osob v městských centrech, v okolí letišť a podobně.

Lithium-ion akumulátor nového Transitu Custom Plug-in Hybrid lze nabíjet vstupem umístěným v předním nárazníku. Z domácí zásuvky 240 V 10 A se akumulátor zcela nabije za 4,3 hodiny, v případě využití komerční nabíječky na střídavý proud se doba nabíjení zkrátí na 2,7 h. Akumulátor se však průběžně dobíjí také během jízdy rekuperací energie při zpomalování nebo při jízdě setrvačností.

Řidič může vybírat ze čtyř režimů jízdy, které se liší strategií dobíjení:

EV Auto – výchozí nastavení. O využívání jednotlivých zdrojů energie rozhoduje řídicí jednotka,
EV Now – využívá výhradně elektrický pohon až do úplného vybití akumulátoru,
EV Later – hnací soustava se snaží uchovat aktuální stav nabití akumulátoru,
EV Charge – usiluje o maximální dobití akumulátoru, aby mohl řidič později přepnout na EV Now.
Řidič si může vybrat také míru rekuperačního brzdění volbou režimu Drive nebo Low na voliči převodovky. Při uvolnění akcelerátoru v módu Low dojde k výraznějšímu zpomalování, v případě potřeby provázenému automatickým rozsvícením brzdových světel. Intenzivnějším zpomalením se zachytí větší množství kinetické energie.

Namísto běžného otáčkoměru se v přístrojovém štítu nachází ukazatel dobíjení/čerpání energie. Ukazatel teploty chladicí kapaliny byl nahrazen ukazatelem stavu nabití akumulátoru.

Funkce palubního počítače byly uzpůsobeny hybridnímu hnacímu ústrojí a v přístrojovém štítu přibyly ukazatele režimu EV, údržby a upozornění na připojení napájecího kabelu. Na všech obrazovkách je vidět stavová lišta zobrazující zbývající vzdálenost do vybití akumulátoru i vyčerpání paliva.

Díky zabudovanému modemu FordPass Connect a mobilní aplikaci FordPass mohou řidiči sledovat průběh nabíjení také na dálku.

Ford zároveň spouští novou aplikaci pro chytré telefony a tablety, jejímž účelem je usnadnit provozovatelům elektrifikovaných automobilů této značky vyhledávání nabíjecích míst a platby za nabíjení.

Díky spolupráci se společností NewMotion zprostředkuje Ford svým zákazníkům přístup k největší veřejné nabíjecí síti v Evropě. Pokrývá 30 zemí a tvoří ji 118 000 nabíjecích míst.

Nedávno Ford oznámil, že ve spolupráci s předními energetickými společnostmi nabídne zákazníkům instalaci domácích nástěnných nabíječek a tarifů se „zelenou“ elektřinou. Nástěnná nabíječka Ford disponuje až o 50 % vyšším nabíjecím výkonem než běžná domácí zásuvka. Doba nabíjení se díky této výhodě zkrátí až o třetinu.

Vybaven pro podnikání

Transit Custom Plug-in Hybrid se vyrábí ve variantě L1 H1 s karoserií Van (skříňová dodávka) nebo Kombi. Všechny vozy budou sériově vybaveny klimatizací kabiny a vyhřívaným čelním oknem.

Jako součást standardní výbavy se dodává rovněž palubní modem FordPass Conect, jehož prostřednictvím mohou provozovatelé využívat datové a telematické služby Ford.

Nabídka asistenčních systémů zahrnuje aktivní parkovací asistent i systém varování před opuštěním jízdního pruhu. Sériově dodávaný elektrický posilovač řízení přispívá k nižší spotřebě paliva a usnadňuje manévrování v městském provozu.

Od jara 2020 budou nově k dispozici dvě funkce specifické pro variantu plug-in hybrid. Standardně dodávaný nový modul „Geofencing“ zajistí automatické přepnutí na režim EV Now při vjezdu do nízkoemisní zóny nebo do oblasti, kterou definuje uživatel. Ovládá se prostřednictvím mobilní aplikace.

Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid

Ještě před koncem letošního roku bude možné objednávat také Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid se stejným hnacím ústrojím jako v případě Transitu Custom Plug-In Hybrid.

Velkoprostorový osmimístný vůz má dle NEDC spotřebu paliva od 3,1 l/100 km, emise CO2 od 70 g/km a dojezd na elektřinu až 53 km. I zde platí, že na lithium-ion akumulátor se vztahuje záruka na osm let nebo na 160 000 km.

Tourneo Custom Plug-in Hybrid bude dodáván v luxusním výbavovém stupni Titanium. Zejména v elektrickém režimu zprostředkuje posádce mimořádně tiché a kultivované cestování.

Přitom nabízí stejný vnitřní prostor jako Tourneo Custom s vznětovým motorem 2.0 EcoBlue a nechybí zde ani možnost otočit sedadla ve dvou zadních řadách proti sobě, do „konferenčního“ formátu.

Testován samotnými zákazníky

Výsledky ročních provozních zkoušek Transitu Custom Plug-in Hybrid v Londýně naznačují, že užitkové vozy s plug-in hybridním pohonem mohou pro firmy představovat nejpraktičtější, okamžitě dostupnou cestu ke splnění cílů v oblasti kvality ovzduší ve městech.

Flotila dvaceti prototypů najezdila během testu více než 240 000 km. Ford ve spolupráci se zúčastněnými zákazníky zjišťoval, zda vozy s tímto typem pohonu zastanou úkoly, běžně zajišťované užitkovými automobily se vznětovým motorem, při maximální snaze o využívání bezemisního elektrického režimu.

Ukázalo se, že 75 % celkového nájezdu v centru Londýna a 49 % nájezdu v širší aglomeraci se podařilo realizovat bez aktivace spalovacího motoru. Z toho vyplývá, že i bez plně rozvinuté nabíjecí sítě mohou plug-in hybridy dramaticky snížit produkci výfukových emisí v městském provozu.

Podobných zkoušek v německém Kolíně nad Rýnem a španělské Valencii se vedle Transitů Custom Plug-iIn Hybrid zúčastní rovněž velkoprostorové modely Tourneo Custom Plug-in Hybrid.

Již dříve Ford oznámil, že všechny své nové modely nabídne v nejméně jedné elektrifikované variantě – jako mild-hybrid, hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil. V duchu této strategie připravuje mimo jiné Transit s čistě elektrickým pohonem. Plány společnosti počítají s uvedením této novinky na trh v průběhu roku 2021.

tisková zpráva

8 Comments on “Ford uvádí na trh nové plug-in hybridní dodávky Transit Plug-in Hybrid a Tourneo Custom Plug-in”

  1. Zatím sem nikde nenašel funkci co mi u hybridu nějak
    Zatím sem nikde nenašel funkci co mi u hybridu nějak chybí. A to učení stálých tras tak, aby bylo využito co nejvíce el. energie a co nejméně paliva.

    Případně zadání trasy do navigace a auto by podle zástavby a kopců samo rozhodlo kdy se pojede jen na el. kdy se bude dobíjet, tak aby člověk dojel do konce trasy třeba s aku na 20%.

    Současný plug in hybrid neví, že už to mám domu třeba 20km a může na zbytek cesty vypnout spal. motor. Člověk na to musí pamatovat a ten režim si zapnout ručně.

    1. Pokud pojedu v EV, budu chtít dojet do cíle zhruba s tou 20%
      Pokud pojedu v EV, budu chtít dojet do cíle zhruba s tou 20% rezervou, může být objížďka atd…
      Jelikož jezdím i v PHEV každý den, není mi jasné, proč bych v něm měl dojet s 20% v baterii. Tam je mým cílem jet maximum na elektřinu a spálit minimum benzínu. Prostě jedu na baterku a když při delší cestě dojde tak zbytek dojedu na benzín. Proč bych měl spálit o 0,75l benzínu víc, aby mi v baterce zůstalo 20% energie?

      1. Psal jsem třeba, není nutné brát doslova 20%.
        „Prostě

        Psal jsem třeba, není nutné brát doslova 20%.

        „Prostě jedu na baterku a když při delší cestě dojde tak zbytek dojedu na benzín.“

        To je právě kámen úrazu. Pojedete na baterku a až dojde tak co? Pojedete na benzín a budete nutit motor pracovat i v režimech, kdy to pro něj není vhodné.
        Dle mého je to zcela nevyužitý potenciál hybridního pohonu.

        Kdežto kdyby auto umělo aktivní management využívání aku podle známého profilu trasy, tak by spalovací motor využívalo pouze pro něj v nejlepších režimech. A elektřinu využívalo v době, kdy spalovací motor pracuje neefektivně, připadně spalovacímu motoru pomáhal elektromotor.

        A pokud by to vymakali, tak by si auto mohlo i plánovat ponechání energie aby projelo všechny zastavěné území pouze na el.

        1. Už asi chápu myšlenku. Ve spojení s navigací by auto
          Už asi chápu myšlenku. Ve spojení s navigací by auto skutečně mohlo realizovat průjezdy městy na baterii. Když třeba u naší Ampery PHEV „dojde“ baterka, tak není úplně na nule a když je nabita „naplno“ tak je to podobné. Je to tím, že má obrovskou kapacitu, kterou nedává běžně k dispozici, cca 60% navíc. Proto například funguje rekuperace i když zrovna odjíždím plně nabitý, což u EV tak není. Podobně při pomalé jízdě po městě pořád jede na baterii i když už dávno naskočil symbol motoru. Pokud se jede na motor, tak i u nás v kopcovitém terénu motoru moc otáčky neskáčí, mení to pozvolna, aby to bylo efektivní. Když se jede do kopce, tak lehce stoupají a naopak. Nevyužitý potenciál by byl, kdyby kola nepoháněl striktně elektromotor viz. superb…

          1. No pokud auto jezdí stále stejnou trasu třeba do práce tak
            No pokud auto jezdí stále stejnou trasu třeba do práce tak se se samo chytře mohlo naučit vytvořit nejlepší režim pro danou cestu a řidiče, aby si auto rozložilo ideálně síly a spotřebovalo co nejmíň paliva a lektronů.
            Dokonce by si mohli podobné modely předávat zkušenosti, takže pokud bych jěl někam kde jsem ještě nebyl tak by auto mohlo získat režim efektivní jízdy pro danou trasu od jiného auta a nebo je poskládat od různejch uživatelů a optimalizovat.

        2. „To je právě kámen úrazu. Pojedete na baterku a až dojde
          „To je právě kámen úrazu. Pojedete na baterku a až dojde tak co? Pojedete na benzín a budete nutit motor pracovat i v režimech, kdy to pro něj není vhodné.“

          Nevim o PHEV, ktery by prepinal na benzin az v okamziku, kdy je baterka uplne prazdna. Vsechny se prepnou do HEV rezimu v okamziku, kdy je v baterce energie malo, ale neni to nula (u meho auta myslim okolo 14%).

          Ta veta „motor pracovat i v režimech, kdy to pro něj není vhodné“ ukazuje na nulovou zkusenost s PHEV. Tak to proste nefunguje, vyrobci nejsou uplne hloupi.

Napsat komentář