Ford oživuje ikonické značky jako elektromobily, první je Explorer

Ford elektrifikuje legendární značku a představuje nový, plně elektrický Explorer, navržený a vyrobený v Evropě.

Ford dnes představil zcela nový elektrický Explorer – odvážně pojatý nový elektromobil, který kombinuje německou konstrukční vyspělost s výrazným americkým stylem.

Ford Explorer je první z vlny nových inovativních elektromobilů značky Ford a otevírá cestu k naprostému přerodu značky Ford v Evropě. Crossover střední třídy nabízí pět míst k sezení ve dvou řadách sedadel a je vybaven vším potřebným k rodinným cestám za dobrodružstvím.

Elektromobil Ford Explorer

Plně elektrický Explorer byl zkonstruován v Německu, kde se bude také vyrábět. Celé posádce nabízí vynikající digitální uživatelskou zkušenost. K nejzajímavějším novým prvkům výbavy patří rozměrná pohyblivá dotyková obrazovka SYNC Move, online infotainment s akustikou přizpůsobenou interiéru, bezdrátová integrace aplikací a pokročilé asistenční technologie.

Elektromobil Ford Explorer

Díky koncepci připravené na dobrodružství a objemu zavazadlového prostoru přibližně 470 litrů v pětimístné konfiguraci je nejnovější elektromobil značky Ford ideální pro objevování města i odlehlejších oblastí. Do 17litrové konzoly mezi řidičem a spolujezdcem se vejde 15palcový notebook. Ukládání a přepravu menších i větších předmětů usnadňuje také skrytá schránka a bezdotykové ovládání pátých dveří.

Elektromobil Ford Explorer

S futuristickým designem exteriéru koresponduje ultramoderní interiér s prémiovými materiály a moderními prvky, jako jsou výrazně tvarovaná sportovní sedadla nebo sofistikovaný soundbar, jaký by bylo možné očekávat spíše v revolučním koncepčním automobilu než v sériově vyráběném rodinném voze. To vše je spojeno se schopností rychlého nabíjení z 10 na 80 % za pouhých 25 minut  a přístupem k 500 000 nabíjecích míst (od příštího roku) po celé Evropě.

Elektromobil Ford Explorer

„Explorer je průkopníkem nové generace vzrušujících elektromobilů Ford. Vychází z našich amerických kořenů, ale vyrábí se v Kolíně nad Rýnem pro evropské zákazníky, je připraven na velká dobrodružství a je plně vybaven vším, co budou naši zákazníci potřebovat v každodenním životě,“ řekl Martin Sander, generální ředitel Ford Model e pro Evropu.

Stylový, inteligentní a připravený na delší cesty

Nový elektrický Explorer je prvním elektromobilem, který Ford velkosériově vyrábí ve svém novém centru výroby elektromobilů v německém Kolíně nad Rýnem. Společnost se již dříve zavázala, že od roku 2030 bude v Evropě nabízet osobní vozy výhradně s elektrickým pohonem.

Elektromobil Ford Explorer

Aerodynamický exteriér transformuje ducha a asertivní styl ikonického amerického SUV pro novou elektrickou éru. Definujícím prvkem je zde výrazný „štít“ na místě tradiční masky chladiče.

Informační a zábavní systém SYNC Move v Exploreru je vybaven pohyblivou 15palcovou pohyblivou obrazovkou, která se může podle potřeby řidiče plynule posouvat nahoru a dolů a skrývá tajný úložný prostor na cenné věci. Přihrádka pro dva velké chytré telefony je standardně dodávána s bezdrátovou nabíječkou a systém SYNC Move poskytuje bezdrátovou kompatibilitu s Android Auto i Apple CarPlay

Nabíjení na cestách i doma bude rychlé a snadné. Explorer totiž pomůže řidiči naplánovat nejvhodnější zastávky na nabíjení podél trasy. Nabíjení doma lze načasovat tak, aby se využila levnější elektřina, pokud je k dispozici, a aby při ranním odjezdu měla baterie i kabina optimální teplotu.

Elektromobil Ford Explorer

Explorer, který bude dostupný s pohonem zadní nápravy nebo ve verzi s pohonem všech kol, nabízí také řadu funkcí, které zajistí, že celá posádka bude po příjezdu do cíle stejně svěží a energická jako na začátku. Standardně dodávaná komfortní výbava zahrnuje vyhřívání předních sedadel a volantu, masážní sedadlo řidiče a dvouzónovou klimatizaci.

Ke standardně dodávanému bezklíčovému odemykání lze na přání doplnit bezdotykové ovládání pátých dveří, se kterým mohou majitelé otevřít zavazadlový prostor mávnutím nohou pod zadním nárazníkem, když přijdou k vozu s plnou náručí například sportovního vybavení.

V sadě asistenčních systémů se poprvé v evropské nabídce značky Ford objevuje asistent změny jízdního pruhu, který umožňuje plynulou a bezpečnou změnu jízdního pruhu pouhým zapnutím ukazatele směru, a asistent bezpečného vystupování,3 který před otevřením dveří v rušných centrech měst varuje před blížícími se cyklisty.

Dobrodružství ve skutečném světě

Aby Ford demonstroval přednosti Exploreru, navázal spolupráci s influencerkou a cestovatelkou Lexie Alfordovou a naplánoval s ní globální expedici v elektrickém Exploreru.

Elektromobil Ford Explorer

Alfordová, milionům lidí známá také jako Lexie Limitless, je nejmladším člověkem, který navštívil všechny země světa. Její cesta kolem světa začne ještě letos a je inspirovaná výpravou cestovatelské rekordmanky Alohy Wanderwell ve Fordu Model T, kterou před 100 lety sponzoroval Ford.

Počínaje dneškem si mohou zákazníci ze svého počítače nebo mobilního zařízení vyzkoušet virtuální testovací jízdy elektrickým Explorerem v různých prostředích.

Nový plně elektrický Explorer bude k dispozici ve dvou bohatě vybavených variantách, Explorer a Explorer Premium. Příjem objednávek zahájí Ford během letošního roku, základní cena bude podle předběžných předpokladů nižší než 45 000 eur (v přepočtu přibližně 1,1 mil. Kč). Rezervace budou na oficiálních stránkách Fordu v jednotlivých evropských zemích otevřeny brzy po zveřejnění této tiskové zprávy.

zdroj: tisková zpráva, foto: Ford

26 Comments on “Ford oživuje ikonické značky jako elektromobily, první je Explorer”

  1. Ford očekává opouštění spalovací technologie a připravuje se na přechod zazobaných psychopatů na elektro…. Nový eMustang má mít nově patentovanou vychytávku, kdy se před rozjedem střídavě blokují přední a zadní kola, takže je můžeš parádně nechat začudit (už na to maj i video reklamu) 😨 Starý mustangy to uměly taky, ale jen blokovat přední a zakouřit zadníma…
    (doufám že si nepletu značku a model, nemůžu najít ten článek)

        1. Kdyz pises novy eMustang a pak stare mustangy, tak je to chaoticke. Ktery stary mustang coudil jen zadni napravou? Spalovaci nebo stary elektricky mustang nebo oba? Nebo je ten novy eMustang vlastne ten stary eMustang? Navic u spalovaku 4×4 to lze udelat take. Staci mit jednotlive ovladatelne brzdne okruhy predek/zadek. Akorat se muze mezinapravovy diferak rozsypat 🙂 S EV to vubec nesouvisi.

              1. Kdybych to věděl, tak bych to napsal…V mém zdroji to buď nebylo upřesněno, nebo mi to uniklo…A protože (jak jsem zmínil) nemůžu dohledat původní článek, nemůžu si ho ani znova přečíst…

                Nemám žádnou potřebu cokoliv skrývat, tak nevím proč bych měl být deformovanej….
                Je ti vše jasné, ,,,,dobrovolníku z popravčí čety““ ??? 💀
                Ještě radši doplním: Dříve čudily jen zadní, teď budou VŠECHNY.

                1. Par vterin hledani a hned nekolik odkazu. Staci zadat „Electrified vehicle performance mode with intentional wheel spin for tire heating.“
                  Funkci tire warm up dosud mustang mach e nemel. To je ted novinka, ktera teprve prijde. A u spalovacich mustangu je youtube plny cmoudicich zadnich pneu. Ja porad rikam, ze ford je pro mene myslici lidi a toto to jen doklada. Jinak pry k tomu pristoupili, protoze nejvetsi kritika mach e byla, ze je moc tichy a vzbuzuje maly zajem. to rika vse o automobilce i majitelich.
                  A kdyz ti neco neni jasne, zeptej se, radi ti vsichni poradi kde najdes spravne informace.

                2. 😃 To tobě furt něco nebylo jasné… Ale dobrá – že to starší eMustangy neměly aspoň na zadek je zajímavé…
                  Zaspekuluju si: Vypadá to, že se do elektromobility se svýma ,,geniálníma“ nápadama pustili i vývojářský alfa samci, který by si dříve o elektromobil neopřeli ani kanystr 😁

    1. synteticka paliva at si kazdy nalejva do svych starych spalovaku. Ale nove spalovaky pod nalepkou eFuels by urcite nejezdily vyhradne na eFuels. Kazdy kutil by si svuj „cisty“ spalovak predelal na bezny benzin a smrdelo by to tady naporad. Proto prodej spalovacich aut musi dostat 2035 zakaz.

      1. Kdyby byla naděje, že levná ropa bude dlouhodobě dostupná, tak by podpora syntetických palivv byla dobrá zadní vrátka jak prodloužit spalovací ježdění, zpomalit a snížit náklady na nezbytnou elektrifikaci dopravy. Jenomže dlouhodobá perspektiva ropy není a syntetická paliva potřebují ~6x více energie oproti EV. Pokud se tedy už teď zařízne naděje ve spalovací ježdění, tak se sníží pravděpodobnost situace kdy se zjistí sorry jako levná ropa už není dostupná a nejsou výrobní kapacity na syntetická paliva, a i k kdyby byly, tak budou drahá.
        Je potřeba myslet do budoucnosti strategicky a nedostat se do slepé uličky. Viz odkazovaná vyjádření Martina Jahna ze Škodovky:

        //www.hybrid.cz/tesla-znovu-nabizi-neomezene-nabijeni-ma-to-ale-hacek/comment-page-1/#comment-305870
        „o syntetických palivech se diskutovalo pro určitý malý objem vozů, například 5% roční produkce, a je to pro vozy závodní, sportovní, luxusní…Vzhledem k tomu jak jsou syntetická paliva drahá, zatím nedostupná a energeticky náročná, tak by bylo velmi naivní si myslet že mohou spasit například malé vozy, to nebude nikdy řešení pro malé vozy, ale je to řešení například pro leteckou dopravu, pro motorsport……. v žádném případě to nebylo nikdy myšleno jako záchrana spalovacích motorů a už vůbec ne pro menší vozy…..“

        //www.hybrid.cz/tesla-znovu-nabizi-neomezene-nabijeni-ma-to-ale-hacek/#comment-305617

        1. Benzin z ropy bude jiste jeste 50 let levnejsi nez synteticka paliva. Jak chcete lidem zabranit aby netankovali do tech vyjimecnych motoru obycejne ropne palivo? To proste nejde. Uvazuje se o nejakem cidle, ale jak znamo, vse se da obejit a predelavky budou uplne bezne. To uz muzem rovnou nechat ty stare smradochy dal vyrabet a jeste se usetri za nesmyslny vyvoj.

          1. tak to se treba o FVE rikalo take, ze levnejsi nez EE z fosilu bude za padesat let. A nakonec to trvalo jen deset let – tedy z pohledu roku 2010. Takze s temi predikcema bych byl opatrny. Cetl jsem studii, ze nove vydan zakon IRA v US muze srazit LCOE u FVE na urovni jednoho centu za kWh (byl to myslim bloomberg nef) V litru benzinu jen priblizne 9 kWh

          2. „Dostupná levná ropa“ to znamená, že není jen důležité jestli je ještě něco je v nějaké díře. Otázka ale je za jakou cenu se to k nám dostane. Každopádně žádnou ropu tady netěžíme a externality pálení ropy jsou velmi drahé, je otázka času kdy se promítnou v ceně.

            Nejsme tak bohatí abychom mohli prodlužovat zbytečně závislost na ropě. Takže si budeme kupovat levné Čínské EV a tím položíme automobilky Evropské a tím ještě více zchudneme.
            https://www.garaz.cz/clanek/blog-cinska-automobilova-invaze-nejvetsi-hrozbou-je-laciny-elektromobil-21009600#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.web.nexttoart
            „Pokud EU nezmění současnou situaci, místní automobilový průmysl čeká stejný osud jako evropský průmysl solárních panelů.“

            „Mezitím se čínské automobilky, které se úvahami na téma, jestli se dál držet zuby nehty spalovacího motoru, nebo zkusit dát elektromobilitě šanci, rozhodně nezdržovaly. Místo opatrného osahávání nového pohonu se po velké příležitosti vrhly po hlavě a své technicky překvapivě pokročilé a obecně dost propracované produkty chrlí do celého světa.“

    2. pro Runnču…Je to jen pro klid v ulicích, spalování končí…A vlastně to chápu… Bavil jsem se v poslední době s pár chlapama na tohle téma tady u nás na vsi a v lese a oni mají nefalšovaný strach a navzájem se ještě přistrašujou 🙄
      Nejvíc mě pobavilo, když mi začali vysvětlovat, že elektromobil má větší ekologickou stopu než spalovák…Nepomatuju si, že by ekologie bylo dříve jejich oblíbené téma 😁

      1. momentalni trend je sireni fomo efektu na uplne vsechno, takze o elektromobilite a o tom ze nebudou moct v 90 letech jezdit spalovacim autem se zacinaj bavit i 80 lete babky co nemaj ridicak v parku co krmej ptacky 😀

        i moje mamka kdys prisla ze srazu bejvalych kolegu, takze sraz duchodcu, tak me zacala u obeda zdelovat obavy ze nebudu moct jezdit autem, protoze to rikal jeji bejvalej nadrizenej,…. vtipne, elektromobilem jsem ji nekolikrat vezl, jen proste nerusila ze to byl elektromobil, ale kdys to rika bejvalej nadrizenej, holt to bude pravda 😀

      2. Několik let zde upozorňuji, že nastolený politický směr nevyhnutelně směřuje k revoluci. Neklid obyvatelstva není primárně motivován ochranou spalovacích motorů, ale individuální mobility, která je nezbytným existenčním předpokladem ve společnosti, která desítky let centralizuje dříve decentralizované výrobní prostředky a základní služby.
        Dnes je ve společnosti revolučně aktivizováno nejméně sto tisíc obyvatel, z milionu hodně naštvaných, z třech milionů existenčně ohrožených, ze sedmi milionu nespokojených. Každý další radikální ideologický krok vládnoucí evropské levicové garnitury nás posouvá k revoluci, a to nyní již ve střednědobém horizontu. Krize vždy akcelerují příchod revoluce. České vlády, a to bez ohledu na to z které politické strany tam budou, si to samozřejmě uvědomují a budou se snažit šlapat na brzdu, ale je velkým otazníkam, zda na to reálně budou mít dostatečný vliv. Budeme stále častěji slýchat o extrémistech, ochraně režimu (pod krycím názvem „demokratické hodnoty“), klidu na práci apod.
        Strach lidí v tvém okolí se jednoho dne změní v hněv.

        1. 8 Vlastnictvi auta znamena navysovani ztrat verejnych dopravcu. Oni musi jezdit podle planu a casto nejede ani noha, protoze vsichni jezdi autem. Uz tusite kam mirim?
          Vase valka proti FVE podle vas a dalsich pitomcu zvysuje naklady na vyrobu konvencnich elektraren, protoze… viz nahore u dopravcu.
          Akorat ty elektrarny maji vyhody, vedi minimalne 24h predem, kolik vyrobi vsechny FVE a muzou roztocit jen potrebny pocet turbin. Chudaci dopravci casto ani 5 minut pred zastavkou nevedi, kolik lidi pojede a take musi jezdit i kdyz nikoho nevozi. Tak se toci vsechny kola.
          Kdo pozaduje svobodu vlastniho auta, nema pravo omezovat svobodu vlastnictvi FVE.
          Dodatek. Nic si toho nedelejte, bolsevici uz upozornuji na konec zapadu pres 100 let. Musite byt trpelivy.

          1. Já bojuji proti FVE?? Ať si ji každý ZA SVOJE, na SVŮJ DŮM a PRO SEBE pořídí, pokud pro ni najde odpovídající aplikaci.
            Na jedné straně je člověk, co si koupí za svoje zdaněné peníze na svoji střechu FVE pro pohon klimatizace. Proti tomu nemám naprosto nic, naopak je to chválihodný počin.
            Na straně druhé je svině, která chce rozkrást přes dotace cizí peníze, stavět na zemědělské půdě a nutit ostatní, aby si od něj v létě kupovali co nepotřebují a v zimě mu dávali, co potřebuje on. To je parazit, kterého je potřeba zašlápnout.

Napsat komentář