Ford a Mobileye, který nyní patří pod Intel, rozšiřují svoji spolupráci s cílem nabídnout ještě dokonalejší detekční schopnosti asistenčních systémů na bázi kamery.
foto: Ford
Společnost Mobileye byla vybrána jako dodavatel technologie snímání obrazu pro pokročilé asistenční systémy Fordu úrovně 1 i 2. Dodávat bude zařízení výrobní řady EyeQ® spolu s vyhodnocovacím softwarem.
Systémy úrovně 1 dle definice SAE spočívající v automatizaci jedné oblasti úkonů potřebných k ovládání automobilu, tedy řízení nebo akcelerace a decelerace. Systémy úrovně 2 pak asistují jak při směrovém vedení vozu, tak při regulaci rychlosti. Obě úrovně vyžadují stálý dohled řidiče nad chováním vozu.
Název společnosti Mobileye bude ve vozech Ford zviditelněn ve formě loga, které se bude zobrazovat na obrazovkách systému SYNC® souvisejících právě s asistenčními systémy. Vůbec poprvé tak budou zákazníci informováni o tom, že technologie Ford Co- Pilot360 staví na snímacích schopnostech Mobileye.
Počítačové čipy a software Mobileye EyeQ slouží k přesnému vyhodnocení obrazu, který snímá kamera za čelním sklem automobilu. Rozpoznávají v něm relevantní prvky od vodorovného i svislého dopravního značení přes chodce až po jiná vozidla.
Technologii Mobileye bude využívat nejen systém pro navrácení do jízdního pruhu, asistent dálkových světel, předkolizní asistent s automatickým brzděním před překážkou či adaptivní tempomat, ale také nový aktivní jízdní asistent, který se poprvé představí v Mustangu Mach-E a novém F-150.
Ford dále zvažuje nasazení technologie Roadbook do svých vozů. Roadbook tvoří z anonymizovaných hromadných dat z palubních kamer mapu o vysokém rozlišení, určenou pro palubní systémy včetně nového aktivního jízdního asistentu, jenž umožní (tam, kde to povoluje legislativa) i asistovanou jízdu bez držení volantu.
Pro asistenční systémy úrovně 1 se ve vozech Ford bude používat systém Mobileye EyeQ3, pro úroveň 2 pak EyeQ4. Od konkurence se výrobní řada EyeQ4 liší podporou komplexního a výpočetně náročného zpracování obrazu při zachování nízké spotřeby energie, a to i při umístění na čelní okno. EyeQ4 staví na přednostech dřívějších řešení a dokáže zpracovávat údaje z několika vstupů zároveň.
Kolik let to ma Tesla v autech? Tolik let ma naskok.
O Lidaru
Kolik let to ma Tesla v autech? Tolik let ma naskok.
O Lidaru uz nikdo neuvazuje?
Proboha tohle mají v autech automobilky spoustu let, to není
Proboha tohle mají v autech automobilky spoustu let, to není žádný argument.
No jsem na Teslu zvědavěj.
No jsem na Teslu zvědavěj.
Hihi, to není článek o tom, že Ford bude mít
Hihi, to není článek o tom, že Ford bude mít tempomat…to je článek o tom, že si to nově nebude vyvíjet sám. A já s tím souhlasí, není to špatná cesta.
Jak se to vezme. Porovnejme marze Applu a jineho vyrobce
Jak se to vezme. Porovnejme marze Applu a jineho vyrobce pocitacu ci telefonu, ktery nedodava i SW. Vim, ze je spousta lidi proti Applu vysazena (a netusim proc, nikdy jsem nemel jeho vyrobek), ale SW je jeden z nastroju idliseni. Pak uz jen zalezi, zda pozitivnimu ci negativnimu.
Asi ne sam, Mobileye je firma ktera puvodne pracovala pro
Asi ne sam, Mobileye je firma ktera puvodne pracovala pro Teslu ale rozesla se s ni protoze nesouhlasila s nebezpecnym pouzivanim sve technologie prave v Teslach.
https://www.cnet.com/roadshow/news/mobileye-ceo-tesla-self-driving-cars/
Dobrý článek v odkazu..tak to vidím taky. Velké
Dobrý článek v odkazu..tak to vidím taky. Velké automobilky prodají rovnou miliony aut s touto technologií, tak to musí řešit. Tesla třeba hraje na to, že jí jezdí jen „pár“ aut s adaptivním tmepomatem a udržením+přejížděním pruhu. V porovnání s VAG je to zanedbatelné množství. A navíc jezdí více-méně jen v civilizovaných podmínkách a zemích.
..jo a psal jsem NEbude vyvíjet sám…