FlixBus a Scania chtějí zvýšit využití bioplynu v autobusové dopravě

Do roku 2025 mají společnosti Flix a Scania za cíl vybavit až 50 autobusů technologií Bio-LNG (LBG), které budou provozovat autobusoví partneři v síti FlixBus.

U příležitosti letošního Týdne mobility oznamují Flix a Scania dlouhodobou spolupráci, která posune cestování na dlouhé vzdálenosti o krok dál v oblasti udržitelnosti. Obě společnosti vidí tuto spolupráci jako příležitost k urychlení přechodu k zelené mobilitě vývojem nových řešení a navrhováním potřebných úprav v infrastruktuře.

Prvním společným cílem je vybavit flotilu autobusových partnerů Flix až 50 novými vozy na LNG (zkapalněný plyn). Technologie vyvinuté, vyráběné a používané ve společností Scania jsou navrženy tak, aby umožňovaly využívat LNG i Bio-LNG (LBG), a usnadnil se přechod k nejudržitelnějšímu řešení na plynový pohon.

V počáteční fázi projektu budou autobusy jezdit na různé směsi bio a fosilních paliv. Cílem projektu je postupně zvyšovat podíl Bio-LNG z organického odpadu až do chvíle, kdy autobusy pojedou plně na Bio-LNG, což povede k očekávané míře snížení emisí CO2 v průměru kolem 80 %. To je v souladu s dlouhodobým cílem společnosti Flix být uhlíkově neutrální.

Očekává se, že autobusy budou kompletní koncem roku 2025. Irizar, globální výrobce autobusů a autokarů, integruje Irizar i6s Efficient s podvozkem Scania.

Autobusy společnosti Scania na bioplyn již dokázaly výrazně snížit emise CO2 a snížit hluk v porovnání s ekvivalentními dieselovými motory, přičemž se mohou stále spoléhat na jejich výkon a točivý moment.

Tyto parametry dělají z bioplynu efektivní alternativu pro dopravní firmy jezdící na dlouhé vzdálenosti, které se snaží efektivně zvýšit svůj podíl na udržitelné dopravě.

I když se stále více provozovatelů veřejné dopravy zapojuje do boje proti klimatickým změnám tím, že využívají čisté zdroje energie, stále neexistuje žádná technologie, která by umožnila cestování autobusem s nulovými emisemi na dlouhé vzdálenosti.

Proto je pro aktéry v tomto odvětví stále důležitější, aby našli účinné způsoby, jak snížit svou CO2 stopu, mezi které patří i právě bioplynové technologie.

zdroj: tisková zpráva

10 Comments on “FlixBus a Scania chtějí zvýšit využití bioplynu v autobusové dopravě”

  1. Zajímavá zpráva: The New York times potvrzuje ,,dezinformaci“ Moskvy, a tvrdí že masakr civilistů na tržnici před 14ti dny v Konstantinivce na území pod kontrolou Kijevského režimu způsobily omylem odpálené UKRAJINSKÉ rakety..
    Jenže v tu dobu byl zrovna na UA na návštěvě důležitý Američan A. Blinken, a z (pro)ruského obyvatelstva Donbasu ukrajinská krev neteče…
    Zase NÁHODIČKA?… Tak schválně kdo bude obhajovat Kijevské nácky jako poslední…

      1. Ve skutečnosti je to 7,481 civilistů zabitých Rusy a 2,133 zabitých Ukrajinci.
        Počet Ukrajinci zavražděných civilistů od puče 2014 do vypuknutí války 2022 je mimochodem cca 2500.

        hxxps://www.ohchr.org/en/news/2023/09/ukraine-civilian-casualty-update-11-september-2023

        To tvoji fašističní němečtí soukmenovci stihli v Rusku za hodinu.
        A aby bylo jasno, že Ukrajina musí střílet rakety PVO kvůli obraně a že tyto rakety mohou selhat, je pravda.
        Ale to neospravedlňuje nechutné ukrajinské lži, kterých je navršeno opravdu už hodně. Stovkami mrtvých v mariupolském divadle počínaje, a tímto incidentem konče. A vzhledem k poklesu mezinárodní podpory Ukrajině bych se vůbec nedivil, kdyby se jednalo o úmyslné pokusy o false flag operaci ukrajinské junty.

Napsat komentář