Historie automobilového startupu Faraday Future je jako na horské dráze. Nadějné vzestupy a představení nových modelů střídají tvrdé pády a firma končí v dluzích.
foto: Faraday Future
Podle nového ambiciózního plánu začne dodávka očekávaného modelu FF 91 přibližně 9 měsíců po dokončení financování kapitálových fondů. Vývoj nového modelu FF 81 a nových technologií pro budoucí generace elektromobilů bude ukončen co nejdříve.
Kromě toho je do dvanácti až patnácti měsíců po uzavření kapitálového financování plánován vstup na burzu. Aktuálně se hovoří o nutné investici pro tuto fázi ve výši 850 milionu dolarů.
V rámci zveřejnění časového plánu a finanční strategie byla představena i nová vývojová laboratoř ‚Futurist Testing Lab‘. Zařízení v blízkosti firemního sídla na jihu Los Angeles bude důležitou součástí úsilí společnosti o dosažení vysoce kvalitní, efektivní a nízkonákladové výroby luxusního modelu FF 91.
Podle vlastního prohlášení bude společnost Faraday Future v této továrně schopna provádět různé zkoušky a validace vozidel a vyrábět malé série předsériových prototypů. Škálovatelná výroba modelu FF 91 je stále ve fázi plánování ve výrobním závodě společnosti v Hanfordu v Kalifornii.
„FF 91 se blíží konečné výrobě a dodávkám. Pro výrobu je připraveno již 92 % dílů. Kromě toho téměř 600 zaměstnanců z různých průmyslových odvětví po celém světě stále společně pracuje na dokončení tohoto vozu. Jsem přesvědčen, že v rámci tohoto nového plánu dodáme FF 91 v kratším čase, s nižšími náklady a ve vyšší kvalitě,“ tvrdí Dr. Breitfeld, generální ředitel Faraday Future.
Po svém jmenování novým generálním ředitelem startupu FF začal Dr. Carsten Breitfeld s řadou důležitých úprav v oblasti plánování dodávek, výzkumu, vývoje, snižování provozních nákladů a především ve strategii financování. V budoucnu společnost plánuje integraci všech interních a externích zdrojů pro usnadnění financování.
Pokud Faraday Future splní tyto plány, můžeme se těšit na prostorný a konkurenceschopný elektromobil s parametry nejrychlejších sportovních vozů. Motory o celkovém výkonu 738 kW, který je přenášen na všechna čtyři kola, zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy.
Baterie o kapacitě 130 kWh by měla umožnit dojezd až 600 km. Vůz FF 91 má celkem 13 radarů, 12 ultrazvukových senzorů, 10 kamer a jeden 3D lidar (3D laserový skener okolí) – tato výbava zajistí samočinné parkování a autonomní jízdu.
off
Canoo
Parádní startup od týmu co odešel z FF,
off
Canoo
Parádní startup od týmu co odešel z FF, připravil kocept dodávky, kterej v dizajnu natrhne zadel všem fanasmagorickejm nesmyslnejm konceptům od dinosaurů. Budem si ho moct předplatit jako Netflix a nikdy nebude k prodeji. K pronájmu snad už 2021 ???
Myslím, že je za tím stejnej dizanér co dělal i3 a i8 a i všechny vozy od FF.
http://www.canoo.com
https://electrek.co/2019/09/25/canoo-electric-vehicle-futuristic-subscription/
Ten chlap je nezmar.
Ten chlap je nezmar.
Baterie o kapacitě 130 kWh by měla umožnit dojezd až 600
Baterie o kapacitě 130 kWh by měla umožnit dojezd až 600 km. Vůz FF 91 má celkem 13 radarů, 12 ultrazvukových senzorů, 10 kamer a jeden 3D lidar (3D laserový skener okolí) – tato výbava zajistí samočinné parkování a autonomní jízdu.
To ve mě evokuje poznámku, že cena bude 250 tis. EUR? 🙂
Pokud se dobře pamatuju tak zakladatel Bytonu na začátku
Pokud se dobře pamatuju tak zakladatel Bytonu na začátku roku od Bytonu znechuceně odešel z důvodů vměšování se Čínských komoušů do chodu automobilky a odešel do čela FF, které sice taky vlastní Číňan, který se ovšem Čínským komoušům vzepřel. 😀
Byton má dorazit na trh až za 2 roky, FF buhví kdy.
Rozhodně by bylo škoda kdyby to FF nedotáh.
přesně!
https://kcc-hho.webnode.cz/znacka/faraday-future/
a
přesně!
https://kcc-hho.webnode.cz/znacka/faraday-future/
a k tomu rudý NIO skoro fkrachu včera -10% dneska -20 % :))))))
https://www.google.ca/search?q=NYSE:+NIO
Byton founder says he quit because of Chinese government
Byton founder says he quit because of Chinese government interference
6
‘They are going to drive it to a stage where the whole Byton thing will be shut down’
https://www.theverge.com/2019/9/20/20875328/byton-carsten-breitfeld-first-auto-works-chinese-government
Tak z toho musí bejt vyhled jako prase.
Tak z toho musí bejt vyhled jako prase.
Jj tech kamer a dalsi elektroniky, tedy pokud to ma i nekolik
Jj tech kamer a dalsi elektroniky, tedy pokud to ma i nekolik displeju, zaruci sqely vyhled. Vlastne proc to ma skla? 🙂
Skoro jak ze zadních sedadel Toyoty CHR. To je taky maso.
Skoro jak ze zadních sedadel Toyoty CHR. To je taky maso.
OFF: TESLA hodlá spustit prodej ve „východní“ evropě
OFF: TESLA hodlá spustit prodej ve „východní“ evropě (Slovensko, Srbsko, Chorvatsko a většina východní evropy) až na začátku roku 2020. Kdo čekal otevření prodejů u nás před novým rokem, asi bude zklamaný :(. Snad budeme alespoň v té většině východní evropy.
Tak uvidíme, jestli uvidíme po 5-ti letech nějakou výrobu
Tak uvidíme, jestli uvidíme po 5-ti letech nějakou výrobu a prodeje. TEoreticky to může být další v pořadí Tesla, Rivian, FF… ale kdo ví jestli budou všichni úspěšní….