Od začátku května mohou řidiči na všech plnicích stanicích společnosti E.ON čerpat stlačený zemní plyn (CNG) za nižší cenu. Na většině stanic zaplatí řidiči 24,90 Kč/kg.
foto: E.ON
TISKOVÁ ZPRÁVA
Kromě snižování cen stlačeného zemního plynu plánuje E.ON do konce letošního roku zprovoznit dalších 5 nových plnicích stanic CNG.
Společnost E.ON v tuzemsku aktuálně provozuje 15 veřejných plnicích stanic CNG, na kterých mohou nyní řidiči tankovat stlačený zemní plyn za nižší cenu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Čeští inženýři vyvinuli nový motor na stlačený zemní plyn do lokomotiv
Autobusy na CNG pomáhají zlepšovat ovzduší ve městech
Firmy v Česku investují do aut na stlačený zemní plyn a šetří miliony
„Díky příznivým podmínkám ceny zemního plynu na zahraničním trhu mohl také E.ON snížit prodejní cenu CNG. Ekologické palivo je tak stále více než o třetinu výhodnější v porovnání s motorovou naftou,“ vysvětluje Petr Hrubý, odborník na CNG ze společnosti E.ON Energie, a. s.
V Brně, Českých Budějovicích nebo třeba v Břeclavi natankují řidiči nově za 24,90 Kč/kg. Na plničkách na dálnicích D1 a D5 stojí stlačený zemní plyn nově 25,30 Kč/kg, respektive 25,50 Kč/kg.
TIP: MAPA CNG STANIC
Řidičům se na plnicích stanicích provozovaných společností E.ON vyplatí při tankování využívat též E.ON CNG kartu.
„Držitelé karty ušetří na našich stanicích až 0,60 Kč na kilogramu CNG. Výše slevy je závislá na množství paliva, které natankují v kalendářním měsíci. Sleva se zákazníkům vždy spočítá sama, takže se nemusejí o nic starat,“ upřesňuje Hrubý.
E.ON letos rovněž plánuje rozšíření své sítě plnicích stanic. „Zatím poslední plničku jsme zprovoznili v Chrudimi ve spolupráci s čerpací stanicí Shell. Do konce letošního roku plánujeme provozovat dalších 5 nových plnicích stanic,“ dodává Hrubý.
Prestaň strašiť ľudí
Prestaň strašiť ľudí Cipísek D .
Koľko vozidiel zhorelo/vybuchlo na benzín ? na naftu , elektrinu ? a koľko ich ešte bude …. no veľa. Sú to len človekom vyrobené stroje a človekom ovládané stroje … čiže človek je príčinou hlavne .. nečudoval by som sa že tam bol nejaký technický problém ktorý sa zanedbal … “ veď to ešte vydrží“ a bolo boom . ďalšou podstatnou vecou je že tam nevznikol požiar,čo by bol omnoho väčší problém , horiace auto pri výdajnom stojane = katastrofa.
Nedávno jsem tady u jiného
Nedávno jsem tady u jiného článku s někým polemizoval o bezpečnosti CNG a tvrdil jsem, že je tak bezpečný, jak jsou bezpečné jeho bezpečnostní systémy. Pokud dojde k lidské chybě, je to průser. Tady k chybě došlo a dopadlo to ještě dobře.
K článku tolik, že i po slavném zlevnění je o dost dražší než LPG.
Ano je to tak, CNG je
Ano je to tak, CNG je dražší než LPG, ale díky nižší spotřebě se cena provozu na CNG a LPG srovná. Navíc LPG funguje jen se zahřátým motorem, takže na kratší a střední vzdálenosti je CNG lepší.
Právě, že není.
Právě, že není. Počítám cenu u shodného auta na kilometr
Dáte nám sem prosím
Dáte nám sem prosím nějaká čísla? Jakou máte spotřebu CNG a LPG a jakými auty jezdíte? Je to tovární zástavba CNG nebo dodělávka? Chápu, že výrobci se vždy budou snažit být optimističtí jen aby prodali. Zajímá nás ale taky srovnání z praxe.
Jezdím na LPG a ve firmě
Jezdím na LPG a ve firmě máme druhé auto taky na LPG (Dokkera).
Já (s Kiou Rio) jezdím s dněšními cenami za cca 0,812,-/km vč. DPH při provozu čistě na LPG, v reálu je potřeba připočítat nějaký benzín (pár setin navíc).
11,6×7/100=0,812
Můj motor přepíná na LPG při dosažení teploty cca 25st. – v létě kromě ranního startu jedu furt na LPG. Na zimu mám zakrytovaný předek, takže taky moc není problém (většinou do 500m mi to přepíná na LPG).
U Dokkera je to trochu jinak, tam se zahřeje na asi 15-20st. a poté při dosažení otáček cca 1600 otáček se přepne. I při teplém motoru po nastartování se hned nepřepíná na LPG, ale zase až po dosažení otáček.
Na nejstarším autě v rodině je LPG ruční, tedy sám si musím zapnout a sám vypnout, tam to přepínám hned po vyjetí z vrat (takže na benzín jedu asi 20 metrů) a v průběhu dne startuju na LPG (pokud auto stojí max 2 hodiny).
Mara částečně
Mara částečně odpověděl. Já mám Fabii z roku 04 přestavba BRC Seqvent Mimo město 5,4l LPG/100= 0,626Kč/km ve městě nebo na dálnici 6,2l = 0,72kč/100
Dále mám Toyotu Previi 2,4vvti 115kw (pro ty co neznají rozměrově mezi VW Sharan a Multivan) s HL Propan mimo město 8,5l LPG, kombinovaná 10 a plně naložená s přívěsem 1,5tuny 12,5
Fabia přepíná při venkovní teplotě 10st asi po kilometru, u teplého motoru během dne do několika vteřin, takže každý den spálím asi 0,08 litrů benzínu na v průměru 100km denně.
Toyota startuje v létě rovnou na plyn, když je nižší teplota, pustím si přes telefon 15 minut předem bufíka , což mě stojí 0,125l benzínu a pak startuju rovnou na plyn s vyhřátým autem a teplým motorem.
http://www.liveleak.com/view?
http://www.liveleak.com/view?i=e97_1400952502
No brrr, asi Vystrkov
No brrr, asi Vystrkov škrtnu ze svých oblíbených. Stojan CNG+LPG je 8m od prvního stojanu EV. A když u něj někdo bude dobíjet, tak má zadeček 2m od tankujícího plyňáka…
No fuj!
No fuj!
Že by další důvod, proč
Že by další důvod, proč pořídit Teslu? SC jsou od plničky CNG přece jen trochu dál.
Jsou dál (asi 10..12m) a
Jsou dál (asi 10..12m) a navíc budou za mantinelem těch, co budou nabíjet v pravé části 🙂
Taky mě napadlo, že
Taky mě napadlo, že teslisty budou chránit ne-teslisti svými vlastními těly a auty. 🙂
kurňadrát no to je teda
kurňadrát no to je teda blbý, kdo to projektoval …
Pokud prispevek nebyl myslen
Pokud prispevek nebyl myslen s nadhledem a se smajlikem, tak to ukazuje na „elektrobozstvo“. Coz je skoda, nebot v dobe rozvoje elektromobility je celkem dulezita pokora a ne pohrdani.
Dost masakr u sérového CNG
Dost masakr u sérového CNG auta. Kdo do toho posadí svoje dítě?
http://www.pozary.cz/clanek/135317-na-cerpaci-stanici-v-janove-vybuchla-nadrz-na-stlaceny-zemni-plyn-cng/
Koukám,že ve Švédsku to
Koukám,že ve Švédsku to samý auto bouchlo taky.
http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?t=13658&sid=bd75029ba4982a9df287442993d262b4
To skoro vypadá, jako kdyby
To skoro vypadá, jako kdyby soudruzi z NDR udělali někde chybu.
VW Touran CNG = brrrrrr
VW Touran CNG = brrrrrr
No tak ono je to asi tak
No tak ono je to asi tak stejne „zhave“ jako „horici tesly“ – oboji jsou naprosto vyjimecne pripady..
Tak určitě, akorát jenom
Tak určitě, akorát jenom nechcete aby se to stalo zrovna vám to jsou pak všechny statistiku dost k prdu stejně jako když já jsem sežral celý kuře a vy nic takže oba jsem statisticky polonajedený.
Výbuch je okamžitá věc, ale požár má aspoň nějakou prodlevu a lze zareagovat.
VÝBUCH NÁDRŽE CNG
VÝBUCH NÁDRŽE CNG Litomyšl PŘI TANKOVÁNÍ
A JE TO TADY SOUDRUZI !!!! :)))))
http://www.novinky.cz/krimi/402507-pri-tankovani-plynu-vybuchla-u-litomysle-nadrz-auta.html
http://pardubice.idnes.cz/autu-na-plyn-vybuchla-pri-cerpani-nadrz-fcg-/pardubice-zpravy.aspx?c=A160504_165237_pardubice-zpravy_alh
… vysypaná všechna skla… TO MUSELA BEJT ŠLUPKA !!
LPG = 10 bar
CNG = 200 bar
a jako vážně chcete tankovat VODÍK = 870 bar jen proto abyste zabili elektromobil podruhé ?? 😉
http://www.csfd.cz/film/225582-kdo-zabil-elektromobil
https://www.youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8
http://www.csfd.cz/film/304338-revenge-of-the-electric-car
https://www.youtube.com/watch?v=jkRIu5a6Sb0
http://epavel.rajce.idnes.cz/SC_Vystrkov/
ZASRRRR ZEMÁK …
http://trochumimo.cz/kdyz-bouchne-plynova-nadrz-cng/