Elektromobily Škoda Enyaq drží českou automobilku nad vodou

Škoda Auto Group vykázala za prvních devět měsíců roku 2023 solidní hospodářské a prodejní výsledky. Nad vodou jí drží mimo jiné elektromobily Škoda Enyaq.

Škoda Auto pokračovala během prvních tří kvartálů  letošního roku v růstu: Od ledna do září 2023 dosáhla společnost kladných výsledků v klíčových finančních ukazatelích.

Provozní zisk ve výši 1,26 miliardy eur překonal loňský  údaj o výrazných 47,2 %. Rentabilita tržeb se zvýšila na 6,4 % (vloni 5,6 %). K pozitivnímu  vývoji provozního zisku přispěly zejména zvýšený odbyt elektromobilů Škoda Enyaq.

Celkem dodala automobilka zákazníkům po celém světě 642 200 vozů. Škoda Auto navíc pokračuje ve své strategii internacionalizace. Česká automobilka je v koncernu Volkswagen zodpovědná za strategický rozvoj skupiny hlavních koncernových značek Core na trzích Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) a v září učinila v tomto směru první zásadní krok: vstoupila do Vietnamu, který považuje za bránu  do celého regionu. 

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, uvádí:  „Naše dodávky za posledních devět měsíců dokazují, že moderní modelová řada značky Škoda  je atraktivní pro zákazníky po celém světě. Zvláště silně vzrostla poptávka po rodině vozů Enyaq, a to o 47,6 procenta oproti stejnému období vloni. Prodejní čísla modelů Kodiaq  a Superb rovněž stoupla a nové generace obou těchto modelů budou další úspěšnou  kapitolou jejich historie. S dynamickým designem, moderní technologií a větším vnitřním  prostorem jistě zaujmou stávající zákazníky a získají nové.“ 

Škoda Auto vykazuje po prvních devíti měsících stále pozitivní kurz se stabilními  hospodářskými výsledky. Návratnost tržeb zůstala za první tři čtvrtletí na slušné úrovni 6,4 %, ačkoliv se do ní již promítlo ukončení aktivit v Rusku.

Provozní zisk ve výši 1,26 miliardy eur  překonal loňský výsledek o 47,2 %. Společnost ovšem očekává, že na rok 2023 jako celek bude mít negativní dopad omezení dostupnosti dílů od dodavatele ve Slovinsku, kterého zasáhly záplavy. 

K dosavadnímu pozitivnímu vývoji významně přispěla plně elektrická modelová řada Enyaq,  která si získala oblibu u zákazníků zejména v České republice, na Slovensku, ve Finsku, Rakousku nebo Švýcarsku, kde od ledna do srpna letošního roku patřila mezi tři nejprodávanější elektromobily

Škoda Auto dodala zákazníkům po celém světě za první tři čtvrtletí letošního roku celkem 642 200 vozů. To je ve srovnání se stejným obdobím loni nárůst o 97 700 automobilů. 

Nejprodávanější model Octavia dosáhl díky odbytu 145 000 vozů meziročního nárůstu o 35,8 %. Více než každý pátý dodaný vůz Škoda pocházel z této modelové řady. Silná  poptávka byla i po dalších vozech, jako jsou Fabia a SUV Kamiq, Karoq a Kodiaq. 

Škoda Auto pokračuje v prosazování strategie internacionalizace 

Škoda Auto získává pevnější pozici v mezinárodním měřítku a pokračuje v globální expanzi. Svým nedávným vstupem na vietnamský trh letos v září se společnost rozhodla využít  potenciálu regionu ASEAN. Škoda Auto ve Vietnamu zahájila prodej s importovanými modely Karoq a Kodiaq. 

Tamní odbyt se bude do celkových výsledků automobilky promítat postupně, po roce 2030  však automobilka počítá s prodejním potenciálem více než 40 000 vozů ročně. Škoda Auto  vnímá Vietnam jako bránu do regionu ASEAN, v němž převzala strategickou odpovědnost  za skupinu hlavních koncernových značek Core koncernu Volkswagen.

zdroj: tisková zpráva

58 Comments on “Elektromobily Škoda Enyaq drží českou automobilku nad vodou”

  1. Dneska jsem u prostřed telekonference z ní ztratil kolegu. Volal mi potom zpět, že mu zničehonic přestala fungovat v Superbu Bluetooth handsfree. Zastavil na pumpě a Škodovka toho využila a natlačila mu tam update, který mu to zkriplil. Řešením je prý že se má sebrat a jít strávit dopoledne v autorizovaném servisu Škoda, že to snad vyřeší.
    Ten koncern je naprosto zudalej, chčije zákazníkům na hlavu a ani se nesnaží to vydávat za déšť.

      1. Podle mě Škodovka (ani VW) nemůže s elektomobily ve Vietnamu (Asii) uspět.
        1. mají management co si vycpává kapsy prachama, jako kdyby měla zítra přijít doba ledová…
        2. základní komponent – trakční aku – si montujou z dovezených článků.
        Mě jsou Vietnamci upřímně sympatický – je možné že je Česko ve Vietnamu oblíbenou zemí a budou tam Škodovky kupovat ze sentimentu…. Ale radši bych na to nesázel 😃

    1. Tak Vy jste hodně mimo. Tesla a nejvýdělečnější automobilka? Částečně máte pravdu, ale ve skutečnosti jste úplně mimo. Nejvýdělečnější sice je, ale rozhodně ne prodejem EV. Tesla dotuje výrobu EV z jiných svých aktivit. Prodeje emisních povolenek, atd…
      A hnusky spalovák? Ten spalovák je ve výsledku mnohem čistší, než Vámi opěvované EV! Ten hnusný spalovák bude při troše péče jezdit třicet i čtyřicet let. Kde bude tou dobou EV? Bude muset vyměnit minimálně dvakrát baterie? To je ta ekologie? Auto skončí ve šrotu, protože nikdo nebude investovat nasobne vyšší částku za novou baterii oproti zustakove hodnotě vozidla!
      Bude z EV někdy veterán? Bude z EV někdy něco jako Ford T? Ten hnusný spalovák, do kterého po dekádách života nalijete benzín a jedete?

        1. Já myslím, že celý tenhle článek je jeden velký apríl.
          Zelená ideologie pro stromy nevidí les🤣
          VW má díky EV problém a Škodu drží prodeje EV nad vodou😱. V tom případě dělá koncern asi něco špatně a měl by se jít učit ke Škodě 🤣🤣🤣.
          Myslíte, že by spalovaky byly tak drahé, kdyby se z nich nedotovala EV?
          https://www.autoforum.cz/predstaveni/akcie-vw-se-propadly-na-nejnizsi-hodnotu-za-10-let-firma-ma-vyhodit-dalsi-tisice-lidi-analytici-neveri-vymluvam-manazeru/

          1. Aha, Autoforum. Dezinformační kanál. Vytahují různé události a ještě to trochu nabarví, aby to vypadalo hrůzostrašně. To, že VW zatím, doufám zatím, BEV úplně neumí neznamená, že je neumí Tesla, Kia, Nissan, NIO…
            Jo, a VW si za to může samo. Pindali, vyráběli spalováky, fixlovali emise, a zaspali vývoj. Herberta Diesse vyhodili, protože jim připadal příliš průkopnický. No a teď mají máslo na hlavě a Atoforum to nafukuje do bubliny, že BEV všude na světě skončí, přotože už ani VW se nedaří. Nemusím to číst, abych věděl, kam to Petr Prokopec tlačí. Je to nemocný člověk. Čeho se bojí nevím, ale jeho umanutost do spalováků je pověstná.

            1. Číst to určitě nemusíte, k tomu Vás nikdo nenutí. Jenže svět není jen černobílý, ale je barevný. Nevím jestli to víte, ale elektromobily tu byly mnohem dřív, než je nejstarší člověk na světě. A ne jen jednou, pokusy o reinkarnaci tohoto pohonu tu byly již několikrát.
              Úplně jednoduše. EV je o stovky kilogramů těžší, než spalovací vozidlo, kdyby nefungovalo přerozdělování a dotování e-mobility, tak by byly o stovky tisíc dražší, než spalovací motory, použitelnost velmi omezená a o životnosti baterií ani nemluvě. Co bude s auty, kterým dojdou baterky? Myslíte, že někdo půjde koupit novou baterii, pokud bude dražší, než zbytek auta? Přijde Vám v pohodě, že budete mít dojezd 10 km, ale stále si povezete půl tuny mrtvé váhy?
              Všichni dehonestuji spalovací motory, ale není to o motorech, ale o palivu.
              Kdyby EK nezazdila e-paliva, bylo by všechno asi jinak. Je v pořádku, že EK povolí e-paliva pouze v případě, že bude jejich výroba 100% bezemisní? Neměl by v tom případě platit stejná pravidla pro EV? Neměla by být i výroba elektřiny pro pohon EV 100% bezemisní?
              Nemáte pocit, že je tohle všechno jen demagogie, která nemá s ekologií pranic společného? Na tohle není potřeba číst články na autoforu, na tohle stačí používat vlastní mozek a dát dohromady 1+1.
              A nehanim elektromobily, haním auta na baterky.
              Jestli Vám tohle, co EU tlačí přijde jako pokrok, tak mě tedy rozhodně ne.

              1. Nezdá se, že by EU něco tlačila protože nejvíc EV mají státy které v EU nejsou. Norsko, Anglie a Čína. Ani Tesla není EU.
                Rozumní výrobci se EV nebrání protože vědí, že by je Čína převálcovala. Trvat na spalovácích by byl jejich konec když ropa stejně dochází. E-paliva to nezachrání protože na jejich výrobu je potřeba 6x více elektřiny než kdyby se projezdila v EV. I kdybychom byli ochotní za E-paliva platit tak stejně nebudou protože je spotřebuje letecká doprava. Atlantik se na baterku přeletět nedá a současná výroba elektřiny nestačí ani na pokrytí nejdůležitějších linek.
                Takže můžete se na tom Vidlofóru vzájemně utěšovat ale spalováky zachránit nemůžete..

                1. A jen tak mimochodem, když už mluvíte o Norsku, pokud budou takové dotace na elektromobily a sankce pro spalovaky, že budou EV levnější, tak je lidé budou kupovat. Pokud by tohle bylo naopak, EV si koupí pár nadšenců a tím to skončí. A proppo, víte z čeho jdou v Norsku dotace na bezemisní dopravu? Z prodeje ropy, zemního plynu a zbraní. To je přeci úplně skvělé. Norsko platí svůj úžasný zelený a ekologicky svět vyvozem emisí mimo své území. To je přeci božské, budeme to tak dělat všichni 🤣🤣🤣 No jo, ale komu pak vlastně budeme ty emise prodávat, z čeho tu zelenou ideologii budeme potom platit?

                2. To je v podstatě jedno jak toho dosáhli. Mají chytřejší vládu která myslí dopředu.

                3. Můžete uvést zdroj o Norských dotacích? Pokud je mi známo, tak Norsko šlo úplně jinou cestou – zvyšováním daní na spalovací motory a snižováním na BEV + dalšími výhodami. Primárně tedy nejde o přímé dotace. To, že Norsko žije z vývozu ropy a zemního plynu a chytře si vytváří polštář pro dobu, kdy ložiska zavřou, je známo. Ostatně, není na tom nic špatného. Stará technologie skoro vždycky pomohla té nové. Když vyrábíte nový typ soustruhu, vyrábíte ho na starém typu. Ten starý pak dáte do šrotu, nebo do muzea. Nevidím na tom nic špatného. Norové sami moc dobře vědí, že si tímhle přístupem zkracují dobu, po kterou jim z těchto zdrojů plynou příjmy. Spotřeba pohonných hmot se v Norsku od roku 2005 do roku 2019 snížila asi o 10%. V tomhle směru se nechovají jako dobří hospodáři, protože jdou sami proti svým ziskům. Proč asi?

              2. Demagogie je to, co píšete. Při slušném zacházení baterie vydrží asi 3000-4000 cy. Takže při současném běžném dojezdu u těch menších aut 350 000km, u větších aut to bude 500 000km. Degradace je asi -30%, většinou lepší. Pak má baterie druhý život v úložištích. Pak se recykluje. Stellantis, Nothvolt… Baterkárny potřebují suroviny.
                Ad váha. Ano, elektromobily jsou zatím těžsí než spalováky – zase za to může baterie, ale pravděpodobně i to se dost rychle změní. Lyten začal vyrábět baterii s hustotou kolem 900Wh/kg, takže baterie bude při stejném dojezdu asi 3x menší a lehčí.
                Pravděpodobně se vyrovnají váhové rozdíly, protože pohonné ústrojí spalovacího motoru s příslušenstvím je těžší než pohonné ústrojí elektromotoru.
                Co se týče ceny. Máte dojem, že Teslu někdo dotuje? Nikoli. Jednotlivé státy dotují nákup, nikoli automobilky a mají pro to jeden zásadní důvod a tím je celková dekarbonizace. Energetiky, teplárenství, průmyslu a dopravy. Pokud máte na mysli EU, tak to není problém EU a nějakých úředníků v EU, ale je to celosvětová Pařížská dohoda. Do roku 2018 dohodu podepsalo 195 států (v podstatě celý svět) a nejen podepsalo, ale i ratifikovalo. A nejen ratifikovalo, ale země mají svoje národní plány na dekarbonizaci do kdy bude výroba elektřiny bezemisní. To je moje odpověď na co se ptáte. Výroba elektřiny bude pravděpodobně první odvětví lidské činnosti na světě, které bude bezemisní. Aktuální stav výroby elektřiny: Německo: 40-50%, Čína – 45%, USA – 40% (včetně JE). FOSV se do tohoto světa prostě už nehodí.

                1. Kolik jste už viděl elektromobilů, které na jely 350 – 500 tisíc kilometrů?
                  Kolik už bylo převratných baterií, které se vyrábějí a instalují do EV? Že by třeba HE3DA?
                  Jaký druhý život baterií máte na mysli? Ten, že když začne bateriove úložiště hořet, tak že Elon vzkaz hasičům aby to nehasili, protože to nemá cenu?
                  A teslu nikdo nedotuje? Tesla dotuje sama sebe z prodeje emisních povolenek a papírové fúze s jinými autobilkami, aby nemusel platit pokuty vysoké flotilovd emise.

                2. @Michell27. Ty emisni povolenky jsou pro Teslu jen spina pod nehtem. Tesla Y je nejprodavanejsi auto ze vsech v cele Evrope. Nekoukejte jen na zabednene Cesko, stejne jako v muzeu nemuzete hledat novinky, tak v Cesku neuvidite vyvoj ktery ve svete uz davno funguje.
                  Baterie v EV plati jako degradovana kdyz dosahne 70-80% puvodni kapacity. To je u modernich baterii po 4000-6000 cyklech. A pak dalsich 10 let bude fungovat jako zaloha FVE.
                  Neplette sem stare elektromobily s olovenymi bateriemi a komutatorovymi DC motory s mizernou ucinnosti. Dnesni motory a baterie jsou uplne jina kategorie. Pokud ta cislovka 27 je rok vaseho narozeni, tak se vam nedivim ze uz zadne novoty neprijimate. Pokud jste mladsi, poridte si EV abyste mohl fundovane mluvit o mobilite zitrka.

                3. Elektrické vozy mají většinou velmi dobrý battery management (BSM). To není jako v mobilu, kde baterie poměrně rychle degraduje většinou vlivem vyšší teploty a neustálého nabíjení na 100%.
                  https://www.energysage.com/electric-vehicles/how-long-do-tesla-car-batteries-last/
                  A tady to máte znovu:
                  https://www.motortrend.com/features/how-long-does-a-tesla-battery-last/
                  Ohledně životnosti baterie. Kolik si myslíte, že kupujících mělo problém s nedostatečnou kapacitou? Myslíte si, že by takový model pořád někdo kupoval?
                  He3Da je typický faul ala ing. Josef Morkus, na to neodpovídám.
                  Druhý život baterií můžete vidět třeba tady:
                  https://www.youtube.com/watch?v=AXKQeFpD0AM&t=1135s
                  Má tam 41 kWh Enyaq – 23:30.
                  Emisní povolenky jsou opět jen a jen cesta k dekarbonizaci. To, že některé automobilky platí Tesle za to, že jim snižuje náklady na placení nadměrných emisí je jejich problém. To nejsou dotace a nikdy nebyly. Píšete neskutečné hlouposti a ty údaje si můžete dohledat. Udělal jsem to za vás jednou. Příště se laskavě namáhejte sám, než něco vypustíte a ověřte si to.

                4. Možná těch .27 znamená věk a z toho až mrazí… Vždyť ten člověk plácá nesmysly od začátku do konce: jen příklad – že prý elektromobil nemůže být hodnotný veterán… A proč jako ne?
                  Kolik třeba teď stojí Tesla Roadster nebo GM EV1 (jestli ho vůbec někdo chce prodat)…??

                5. @skopcak, visper, ostep, prase: eVolove, to je sok – potkat cloveka, ktery nezije ve vasi vyhulene bubline, co? Zvykejte si, budete jich potkavat cim dal vic.

                6. pro Dlaždicy….. Myslíš Míšu 27?
                  No von sice píše příspěvky jako by byl poloviční idiot, ale nejsem si jistý jestli to jen nehraje…
                  Taky to klidně může být hlavní Inženýr vývoje klikové hřídele že Škodovky 😁

              3. ,,Všichni dehonestuji spalovací motory, ale není to o motorech, ale o palivu.”
                Ale ano ,je to o spalovacích motorech z kterých vycházejí nejrůznější toxické látky. Tyto prudké jedy pak neustále vdechují lidé, kteří se pohybují v blízkosti těchto aut. Elektrická auta už tu mohla být klidně 20 let. Bohužel naftová lobby se svých zisků tak snadno nevzdá. Takže bude neustále platit kampaň proti EV a jistě bude vždy dost lidí , kteří jim na to skočí. Mnohem horší však je , že naftaři drží významné podíly prakticky ve všech klasických velkých automobilkách. Neochota těchto automobilek podporovat rychlí rozvoj elektromobility je zřejmá. Ale jelikož je elektrický pohon o několik stupňů lepší technologie pro pohon aut , tak prostě spalovací motor nemá šanci. Klasické automobilky postupně stále více technologicky zastarávají. Nakonec to dojde až na kritickou mez a hodně z nich zbankrotuje. Protože však zaměstnávají velké množství lidi , budou zřejmě úspěšně vydírat státy a žádat o pomoc z rozpočtu. To bude možná ještě chvíli fungovat . Ne však moc dlouho.

                1. Jyrka je prudce ynteligentni vyzyonar, ze? Mozna to bude temi prudkymi jedy.

                2. V podstatě s vámi souhlasím. Problém petrolheadů je v tom, že byla doba, kdy byly JE, fosilní zdroje a jaderná fúze byla kdesi na obzoru. Pak přišla ropná krize v sedmdesátých letech a všichni vědci i novináři strašili, že dojde ropa, dojde uhlí… Pořád dokola. Účel byl jasný, zvyšovat cenu a vytřískat, co se dá, ale mělo to side efekt, protože hodně vědců začalo hledat alternativní řešení.
                  Automobilový průmysl jel dál, ale pak se nějak profláklo, že tetraetyl olova přidávaný do benzínu je nejen dost jedovatý, ale že Pb i zamořuje krajinu. Mudrovali, mudrovali, až po X letech zakázali (vynálezce tetraetylu byl ten samý člověk, který přišel s freony a dalšími prasečinkami a tohle kladu Američanům za vinu, že to nezarazili). Pak se příšlo na to, že ani NOx, CO, VOC, pevné částice nebudou úplně bez viny na poškozování zdraví a začalo normovací kolečko. Výrobci se víceméně snažili, katalyzátory, filtry pevných částic, a hodně se jim to dařilo snižovat. Takže to hodně kleslo a je to znát. Jenomže teď jim chtějí zakázat i CO2, a to už fyzikálně není možné. Spalováním uhlovodíků to bez CO2 nejde. Prostě jme je usvědčili jako nějaké pachatele a zatlačili do kouta. Tak co mají chudáci dělat…
                  Možná se dožiju toho, že obloha bude modřejší, tráva zelenější a slunce žlutější, ale jistý si pořád nejsem. Bude to ještě dlouhá cesta a nejen v mobilitě.

          2. A to jako myslíte vážně brát za zdroj informací dezinformační troly Prokopce s Millerem z Autofora? Ty zkroutěj i traverzu, aby ospravedlnili, že ropa je nejčistší zdroj… .-) :-). Jeden týden jsou schopni napsat, že EV nemá budoucnost, jsou drahá a nikdy nebude potenciál, aby zlevnili a na konci týdne napíší, že Tesla výrazně zlevnila, což je důkaz toho, že o EV není zájem a Tesla krachuje :-). Zkuste tu nějaký lepší zdroj a bude ty Vaše argumenty možná někdo brát vážně .-)

                1. 1) I lež je informace, nikoliv neexistující „desinformace“. Zda je informace lež nebo pravda je kontextuální hodnocení informace, které se vyvíjí dle změny kontextu v čase naprosto samostatně od hodnocené informace. Polopaticky – jedna a ta samá informace může být jednou hodnocena tak a podruhé jinak.

                  2) Citovaná věta obsahuje část názorovou a faktickou. Zatímco první část je vyjádřením přesvědčení autora a pravdivost tohoto názoru nemůžeme objektivně prokázat, druhá část je objektivně a měřitelně pravdivá. Není mi tedy jasné, co přesně rozporuješ, případně označuješ za nepravdu.

                  Já vidím dvě informace – u jedné nelze atribut pravdivosti v současném kontextu stanovit a u druhé lze prokázat pravdivost.

                2. S Dementem42 se nehadejte, on vymysli vlastni pravidla ve vlastni realite, ktera nema nic spolecneho s timto svetem… proto ho netrapi, ze zadna jeho predpoved nikdy nevyjde a zadny jeho nazor nema smysl… on k tomu udela vzdy svou teorii a zduvodneni, s logikou na nej nechodte… to, ze to ma vcelku dlouhou analyzu a definici ve wiki, to ze jsou zalozeny desinfo weby a agentury ho netrapi, on vi, ze nic takoveho existovat nemuze… stejne, jako Tesla pred 3roky zkrachovala a Rusko loni vyhralo valku uz v kvetnu … vlastne kdyz se nad tim zamyslite, tak nas ta jeho debilita vcelku bavi a zprijemnuje den… 🤣👍🏻

                3. @Michal1985 Desinformace je pojem používaný manipulátory, kteří tak označují informace s ideologicky nevyhovujícím obsahem.
                  Doporučuji začít teorií systemů na úrovni prvního semestru a doplnit to originálem „1984“.

                  Musím říct, že vnitřní propagandou zpracování jedinci jako vy, je jedna z nejsmutnějších záležitostí, kterou poslední roky potkávám. Úroveň to nemá a ještě to ani svobodně nepřemýšlí. Opravdu smutný zjev.

                4. @lavrov42. Tak uz ti ubylo pres 300.000 tvych soukmenovcu. Kdybych se vsadil, prohral bych. Tvrdil jsem ze 300.000 cernych odpadkovych pytlu pujde do rusacka na konci tohoto roku a ejhle, oni tam naskakali o 2 mesice driv. To se musi oslavit. Slava Ukrajine. A opovrhovani okupantum.

                5. Lavrov42 nám ještě nepodal informace o své cestě do Ruska. Napsal jenom, že má zážitky pozitivní i negativní. Já jsem zahlcen dezinformacemi a chtěl bych slyšet pravdivé informace od očitého svědka.

        2. Jste na velkém omylu. Míša 27 není poloviční idiot, Míša 27 je celý idiot. Míša 27 nenosí chytré hodinky, nemá sociální sítě a k přepravě po městě využívá převážně MHD, nebo pěší chůzi, protože nechce poskavat v koloně vozidel, kdy v každém autě sedí jeden člověk. A hlavně, je to ekonomičtější, ekologičtější a zdravější, než sezení v elektrickém mastodontním SUV a poskakování v koloně.
          Dále bych doporučil řádně přečíst mé příspěvky, možná se někde dočtete, že nejsem proti elektromobilů, ale proti autům na baterky! Jen pro doplnění, jednou jsem měl na týden na vyzkoušení Teslu Model 3 Performance a když přehlédnu tu tragickou kvalitu zpracování, tak jsem se rád vrátil k obyčejném smradlavému autu, které mě nijak neomezuje na delších cestách. Rozhodně nehodlám být otrokem auta, abych si plánoval kde jsou nabíječky, co budu dělat, když je nabíječka obsazena, když dojedu k jiné a je stejná situace, ale už musím čekat, protože k jiné nedojedu. To je prostě špatně. Dokud nebude mít auto na baterky dojezd minimálně 600 km, velikost baterie nebude přesahovat velikost běžné palivové nádrže a její plné dobití nebude trvat déle než 5 minut, tak je pro EV nepoužitelné. Ještě lepší ale bude, až někdo vyvine takovou technologii, která nebude k pohonu motoru využívat elektřinu z baterií.
          A jinak jsem moc rád, jakou bouři v klidných vodách elektrofilů vyvolaly mě příspěvky.
          PS: jednomu nejmenovanému didkutérovi bych doporučil, aby si před oháněním se různými moudry z internetu osvojil základy gramatiky🤣
          Nevypadá to úplně dobře, když si někdo hraje na chytrého a sečtělého člověka, a přitom má v textu hrubk!i! jako pr..e😱

          1. pro Míšu27… To ti stačí ke štěstí málo – plácat nesmysly a pak se tetelit, že na tebe lidi reagujou…. Doporučuji se svléknout a vběhnout mezi fotbalisty při nějakém důležitém utkání…. To je zhruba na stejné úrovni jako to, co si předvedl tady.. Akorát budeš o hodně slavnější 😘

            1. To je tak skvělý pocit, když se elektrofil začne vztekat, protože mu někdo šlápne na elektrické kuří ocko🤣
              Začne urážet všechny, kdo nesdílí jeho názor. Nevím jestli Vám to ještě nikdo neřekl, ale elektromobilita v současné podobě nemá s ekologií nic společného. Možná by ta banda z Bruselu měla vyrazit na zkušenou do Austrálie, protože tam politici ještě pořád používají hlavu a vidí trochu dál, než jen pod zadní nárazník elektromobilů. Asi Vám to uniklo, ale v Austrálii dali výrobcům automobilů jasně najevo, že pokud budou vydávat EV za bezemisní, tak že budou dostávat pokuty za klamání zákazníka.
              Pokud by chytré hlavy začaly pro nařizování toho čím máme jezdit uplatňovat přístup „cradle to grave“, tak byste si po roce 35 nesdl ani do toho elektromobilu.

              A jinak, nevím o tom, že bychom spolu pásli husy, abychom si mohli tykat.

                1. Správně, lokálně jsou elektromobily bezemisní, ale máte pocit, že jsou kolem uhelných elektráren, které například v Austrálii, nebo v Polsku převažují nějaké zdi, že se ty emise nedostanou nikam jinam?
                  Znovu opakuji, nejsem zaujatý proti elektromobilitě, ale proti automobilům na baterky,. Zpochybňují jejich ekolognicnost a a použitelnost. V době, kdy je 100% recyklace baterií v nedohlednu, protože vyjde levněji postavit novou, než recyklovat starou je nařizování něčeho takového cesta do pekla.
                  Persekucemi se nikdy ničeho dobrého nedosáhlo. Naridot, že zítra bude něco takhle, jinak budete platit pokuty a nebo to bude zakázané je velmi kratkozrake. Nebylo by mnohem prinosnejsi, pokud by někdo rekl: bylo by velmi dobře, kdyby to zítra bylo takto a kdo se s tím dokáže poprat nejlépe, bude podle toho náležitě odměněn. To by byla práva motivace, která by hnala vývoj kupředu a ne postavit taková pravidla, že se jich momentálně nedá dosáhnout jinak, než jen vývojem aut na baterky. Pokud by místo persekucí nastoupily pobídky a motivace ke zdravému vývoji, to by se najednou vyrojilo technologií, které by byly mnohem prinosnejsi, ekologičtější a ekonomictejsi, než jsou auta na baterky.
                  A když jste narazil na emise z brzdových destiček, kde jsou emise s pneumatik. Se vzrůstající hmotností vozidel úměrně roste opotřebení pneumatik. A že jsou EV o stovky kg těžší než konvenční vozidla, o tom asi není třeba diskutovat.

                2. Já si nedokážu představit ten „elektromobil bez baterky“. Tam bude motorek výfukáč a generátor? To už máme. Nebo palivové články? To už taky máme. Nebo snad atomový reaktor? To ještě nemáme!

                3. pro Visper… Taky jsem dumal🤨 Možná mluví o trolejbusu 😁

              1. pro Míša27… Seš nějaká citlivka, že?…
                Vadí ti tykec a uráží tě… No vlastně ani nevím co… Že tady píšeš nesmysl je objektivní fakt a snažilo se ti to dokázat více lidí, já už to opakovat nebudu…
                Nebo tě snad urazilo už minule, že jsem tvé příspěvky (NE TEBE) nazval idiotskými? …Na tak tady nepiš evidentní debility….
                Správně ti někdo napsal, že jsi cestovatel v čase (nebo tak nějak) – vždyť podobné nesmysly už se dnes neodváží napsat většina tvých spoluropáků…😱

                1. Ale jdi Ty eŤuňťo. Spoluropaci a pravoverni petrolheadi na tenhle „sroubovacky onlyfans“ ani nepachnou, nemaji to zapotrebi, protoze diskutovat s elektrofilem vyjde uplne stejne jako diskutovat s jehovistou- marnost nad marnost. Ja uz jsem to v podstate taky zapich – resp. zkratosnazeni speje uspesne do propadliste dejin, staci si koupit popcorn a v klidu se kochat jak se to krasne se.re…

                2. pro Lžidlaždič… Super zpráva…
                  Smekám a tleskám za rozumné rozhodnutí a přeju hodně odvahy, abys svůj špatný návyk ,,zapích“ definitivně 🤠-😃 👍👏💪
                  Vím že máš rád obrázky, tak tu máš 🎁 present na rozloučenou 🥰😘

          2. Nevím jaká je vaše dlouhodobá vize udržení spalovací dopravy. Každopádně dopravovat se pěšky a jezdit v MHD je určitě lepší než jezdit v EV, to snad zřejmé i tomu největšímu propagátorovi elektromobility:
            https://youtu.be/E_PsXJfJCLA?t=2546
            Když se na kole probíjím kolonami, tak si říkám, že kdyby bylo na výběr jestli vyměnit všech 6 800 000 vozidel za EV, nebo dopravu redukovat na 1 000 000 spalovačů na syntetická paliva, které by měly stejnou spotřebu energie jako v té první variantě s EV, tak se přikloním k té variantě spalovací, prostě to nadužívání individuální motorizované dopravy je katastrofální…

Napsat komentář