Obě verze karoserie nového Peugeot 308, hatchback a SW, které byly dosud k dispozici se spalovacími motory nebo jako plug-in hybridy, jsou nyní nabízeny také v mild-hybridní variantě Hybrid 136 e-DCS6.
Již brzy Peugeot 308 dorazí na český trh i jako 100% elektromobil. Peugeot je tak prvním evropským výrobcem, který nabízí 100% elektrické kombi. Vozy 308 a 308 SW budou poháněny zcela novým elektromotorem o výkonu 115 kW. Dle úrovně výbavy budou poskytovat dojezd přes 413 km. Auto nabídne průměrnou spotřebou 12,5 kWh/100 km.
Nové vozy Peugeot E-308 a E-308 SW budou k dispozici v úrovních výbavy Allure a GT. Pro evropský a světový trh se budou vyrábět ve francouzských Mylhúzách.
Pro 100% elektrické verze vozů Peugeot 308 a 308 SW byla speciálně vyvinuta nová 18palcová hliníková kola. Velká péče byla věnována jejich aerodynamické účinnosti, aby se optimalizoval výkon vozu.
Nové elektromobily Peugeot E-308 a E-308 SW uvedou na trh zcela nový plně elektrický motor o výkonu 115 kW a s točivým momentem 260 Nm (dostupným od 0 km/h). Tento elektromotor bude pohánět vůz bez hluku, bez vibrací a bez emisí CO2. Elektrická varianta doplní současnou nabídku modelové řady 308 zahrnující:
- Benzínový motor PureTech 130 S&S MAN6 nebo EAT8
- Dieselový motor BlueHDi 130 S&S EAT8
- Mild-hybrid Hybrid 136 e-DCS6 (nově v nabídce)
- Plug-in hybrid HYBRID 180 e-EAT8 nebo HYBRID 225 e-EAT8
Redukční převodovka vozů Peugeot E-308 a E-308 SW optimalizuje dojezd při zachování vysoké úrovně výkonu a odezvy specifické pro elektromotory. Rovněž baterie je nové generace. Jedná se o vysokonapěťovou baterii s kapacitou 54 kWh (51 kWh užitečné energie) s novým chemickým složením, s konečným podílem 80 % niklu – 10 % manganu – 10 % kobaltu. Pracuje při napětí 400 V a umožňuje dojezd až 413 km.
Konstruktéři vozů PEUGEOT E-308 a E-308 SW se zaměřili především na účinnost. Kombinace inovací v oblasti motoru, baterie, aerodynamiky (optimalizace přední části a podvozku), optimalizace hmotnosti (platforma EMP2) a snížení třecích ztrát (pneumatiky třídy A) umožnila dosáhnout pozoruhodně nízké průměrné spotřeby energie: 12,5 kWh na 100 km, což je mezi 100% elektromobily v segmentu C referenční hodnota.
Kromě toho může řidič v zájmu co nejefektivnějšího řízení spotřeby energie zvolit jízdní režim (ECO, NORMAL a SPORT) a díky režimu BRAKE zvýšit zpomalení při uvolnění plynového pedálu, aby optimalizoval rekuperaci energie.
Součástí standardní výbavy je palubní třífázová nabíječka s výkonem 11 kW. Nabíjecí zásuvka umožňuje všechny režimy nabíjení. Prostřednictvím 100kW veřejné nabíječky je možné dosáhnout nabití z 20 % na 80 % za méně než 25 minut. To znamená, že na 100 km bezemisní jízdy se vůz dobije za 12 minut.
Nový Peugeot E-308 a E-308 SW je z technologického hlediska vybaven nejnovější generací asistenčních systémů řízení pro pohodlnou a bezpečnou jízdu. Patří mezi ně zejména:
- adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go,
- sledování mrtvého úhlu s velkým dosahem (75 metrů),
- Rear Traffic Alert, který upozorňuje na nebezpečí při couvání.
Nový Peugeot E-308 a E-308 SW disponuje nejnovější generací kabiny Peugeot i-Cockpit®, kterou na první pohled poznáte podle těchto prvků:
- kompaktní vyhřívaný volant s výbornou ovladatelností pro potěšení z jízdy,
- 3D digitální plně konfigurovatelný přístrojový štít,
- centrální desetipalcový dotykový displej.
Důraz je kladen na zpracování kabiny s plně konfigurovatelnými virtuálními ovladači i-toggles a na konektivitu zahrnující nejnovější technologii i-Connect® Advanced, což je systém infotainmentu, díky němuž je řízení a cestování intuitivnější a příjemnější.
V nabídce je celá řada služeb, které zákazníkům usnadňují každodenní život, například aplikace MyPeugeot® umožňující komunikovat s vozidlem a naprogramovat nabíjení nebo na dálku přednastavit teplotu ve voze.
Nové elektromobily Peugeot e-308 už je možné objednávat. Cena elektromobilu Peugeot e-308 SW začne na 985 500 Kč (akční cena, běžná je 1 095 000 Kč). Cena elektromobilu Peugeot e-308 bude začínat na 954 000 Kč (akční, běžná 1 060 000 Kč). foto: Peugeot
zdroj: tisková zpráva
Proč mám pocit jako když čtu PR staré tak 10 let?
spotřebě 12 kWh/100 by mohl věřit snad jen nemocný člověk z blázince.
dojezd 400 km ?!? těžko s baterií 50 kWh, jediné 40 km/h po rovině v létě.
na dálnici to bude 200 km. To ujede starý Hyundai Ioniq 1 taky a má 38 kWh baterii!
Tohle má být jako novinka?
kde je 800V systém?
kde je alespoň 70 kWh baterie (vždyť i H. Kona na větší 64 kWh!)
kde je nabíjení 250 kW DC?
Na to vůbec žádnou náhon? Nebo to má na předek takže to bude hrabat i na suchý silnici a ten výkon to nemá šanci využít.
Má to vůbec tepelné čerpadlo?
Nic z výše uvedeného tam není a to na být nové auto? Dneska? Tohle měli mít před 5 lety.
Hlavně že těší nový kola, příště blbosti místo aby řešili to nejdůležitější co elektromobily potřebují….
Peugeot přitom byl jeden z prvních co měli dobré elektromobily ale teď to totálně zabíjí….
Cena je minimálně o 300k jinde , protože proč by si to někdo s těmito parametry kupoval , když tu máme Teslu Model 3 .Ale jinak dobré další EV , které si za nějakou cenu své kupce jistě najde.
Francouzské auto + Peugeot + elektromobil + NMC baterie? To si pořídí jen nejaký pacient.
To je fakt. Někdo, kdo potřebuje kombík, tak si koupí sedan Tesla 3, to zní logicky 🙂