Elektromobilu Tesla Model 3 upadl za jízdy volant; šlo o zbrusu nový vůz

Novopečený britský majitel nového elektromobilu Tesla Model 3 se dočkal nemilého překvapení. Za jízdy mu zůstal v ruce volant auta.

Jason T si zažil perné chvilky, když mu u jeho takřka nového Modelu 3 upadl volant.
foto: Jason T

Brit vystupující jako „Jason Tuatara“ obdržel svůj elektromobil Tesla Model 3 před měsícem. Ujel s ním asi 500 km, než se mu po jednom 30km výletu stala menší „nehoda“.

Právě se vrátil ke svému domu a couval na svůj dvůr. Když zatáčel, volant se oddělil od palubní desky a zůstal mu v ruce. Jason T zjistil, že nebyl žádným způsobem napevno přichycen.

Toto navíc nebyl jediný problém, který s Modelem 3 zažil. Tesla si nicméně po tomto incidentu auto vyzvedla a do druhého dne přivezla spravené. Technici zjistili, že volant nebyl připevněn šroubem.

Takovýhle „nedostatek“ ve vás dvakrát velkou důvěru ve značku, natož její kontrolu kvality, nevyvolá. Co dalšího zapomněli dělníci v továrně připevnit šroubem?!

Tesla je prachmizernou kontrolou kvality (a nekvalitními nátěry) již pověstná. Na druhou stranu, problémy s nesprávně připevněnými komponenty měly a mají i jiné automobily a automobilky.

76 Comments on “Elektromobilu Tesla Model 3 upadl za jízdy volant; šlo o zbrusu nový vůz”

  1. Volant upadl za jízdy známému i na traktoru. Je pravda,
    Volant upadl za jízdy známému i na traktoru. Je pravda, žeten traktor už hodně zažil a známý ho koupil za 200 000 (a díky super úvěru zaplatil jen 420 000 😀 ), ale i tak je ta situace celkem nestandardní. A to si představte, že ten traktor ani nejezdí na elektřinu.

  2. Tesle upadl volant!!!! Maaaaazec!!!! jen tak dal! Pitomci
    Tesle upadl volant!!!! Maaaaazec!!!! jen tak dal! Pitomci typu Runner a spol. hejkaji blahem. Nezapomen o tom vykladat vsem kamaradum. Vsichni se z Tesly muzou posrat., vsichni o ni mluvi a vi o kazdem prdu. Tesle upadne volant, vi o tom cely svet. Toyote upadne volant a nikoho to nezajima. Hejtri, hejtujte jeste vic, chlamejte se Tesle jak je naprosto smesna a zitra zbankrotuje. Mozna i casem pochopite kdo je tu opravdova ovce! 🙂

    1. Já jsem velký fanoušek Tesly, často je mi to tu
      Já jsem velký fanoušek Tesly, často je mi to tu vyčítáno. Ale ruku na srdce, když upadne volat, je to prostě problém a je úplně jedno o jakou jde automobilku. Samozřejmě, je to jedno auto ze stovek tisíc, ale i tak to zarazí. Tipoval bych to na selhání jednotlivce.

  3. 😀 😀 😀
    Tesla je synonymum pro ultimátní šmejd. Ale co by

    😀 😀 😀
    Tesla je synonymum pro ultimátní šmejd. Ale co by za milion a půl jako chtěl, zdrzoun, že? Přírodní výběr platí, blb musí zemřít.

    Mezi lumíky alias Tesla fans je hrozně populární dekapitace autopilotem těsně následovaná upálením v uzamčeném vozidle. Tahle novinka s volantem v ruce bude určitě taky v top10 😀

              1. : ), docela mě baví chudáčci jako ty, kteří se
                : ), docela mě baví chudáčci jako ty, kteří se ztrapňuji na webech elektroaut, když jsi zjevný výfukofil, nechápu proč si nejdeš raději zakleknout za své spalovací auta, aby jsi se pobavit se svým milovaným výfukem, tady ztrácíš čas, že

        1. Ja nemusím, já už ho mám 😀 Nejdřív musím postavit a
          Ja nemusím, já už ho mám 😀 Nejdřív musím postavit a splatit dům, pak střešní fotovoltaiku a až pak snad elektromobil. Zatím jezdím 2x týdně 180 km dálnice a elektromobil, který by tohle zvádl za všech okolností je mimo moje možnosti. Ale třeba za 10 let…

          1. Taky se chystám stavět větší dům, protože rodina roste
            Taky se chystám stavět větší dům, protože rodina roste a navíc se blíží čas sestěhovat některé rodinné příslušníky a přitom neomezovat pravidelné početné návštěvy.

            Takže řeším projekt a přestože jsem požádal o zpracování energetických variant a musím říci, že sem popravdě z prvních konzultací značně zklamán. Tady tak často zmiňované technologie jsou při reálném plánování najednou slabé, jak jak desetkrát vyluhovaný čajíček.

              1. Zatím se kloním k plně automatickému kotli na dřevo +
                Zatím se kloním k plně automatickému kotli na dřevo + můj les. Vychází mí to jako zdaleka nejekonomičtější a nejekologičtější. Solární panely budou, ale pouze malé pro dobíjení alarmu a další drobnosti a jako záloha pro výrobu vodního kondenzátu pro případ extrémního sucha.
                Jako záloha dodávek elektřiny bude dieselagregát.

                Ale zatím je to ve fázi definice požadavků, tak si to můžu ještě rozmyslet.

                1. OK, to jsem ani nevedel, ze existuje plne automatizovany kotel
                  OK, to jsem ani nevedel, ze existuje plne automatizovany kotel na drevo. Vim jen o tomto https://www.atmos.eu/kombi-kotle-na-drevo-pelety-a-elto/ , ale i tam je treba zatopit rucne a po vyhoreni kusoveho dreva kotel prepne na peletovy horak.

                  Mam taky les a chtel jsem drevokotel na drevoplyn, ale odhadovana tepelna ztrata domu je 6 kW… takze tepelne cerpadlo vzduch-voda a podlahovka vsude.

                2. Já to bohužel nemám, řešili jsme to jen v diskuzi s
                  Já to bohužel nemám, řešili jsme to jen v diskuzi s architektem, ale pošlu dotaz a kdyžtak přepošlu odkaz, pokud si pamatuju správně, byl to nějaký slovinský nebo snad polský výrobce, přikládá to polena 50ky.

                  Chci to na jedno palivo, když už budu mít i tři krby nechci se drbat s peletama, navíc když mi stačí pokácet dva tři stromy na sezónu.

                  Já ten dům chci naopak hodně tepelně ztrátový, hodně ventilace, protože tepelná izolace se mi neosvědčila – vlhkost, plísně…

                  Když to srovnám se srubem, kde jsem tři týdny bydlel, tak tam sice při vichřici táhlo, ale to klima, to spaní… nádhera. A teplo tam bylo naprosto parádní.

                3. Tak povedz tomu tvojmu expertovi architektovi o rekuperacii.
                  Tak povedz tomu tvojmu expertovi architektovi o rekuperacii.

                4. No teda fuj, že drevo! Ropák tvojho formátu by mal mať krb
                  No teda fuj, že drevo! Ropák tvojho formátu by mal mať krb aj kotol na mazut. Nádrž pekne na záhradu aspoň 30 kubikov, jedno čerpadlo a máš to elegantne vyriešené.

                5. Rozdíl mezi námi dvěma je, že nejsem dogmatik a
                  Rozdíl mezi námi dvěma je, že nejsem dogmatik a používám vždy to nejvhodnější kladivo.

                  Při rychlosti růstu mého lesa mi vychází, že bez problému můžu topit dřevem a ještě mi zbyde mnoho k prodeji. Před několika týdny jsme nasázeli 200 nových stromků, a na podzim jich dalších 200 přidám.

                  Rozhodně mi to přijde ekologičtější, než vaše čínské solární panely a lithiové baterie, na jejichž těžbu, výrobu a dopravu ruply hektolitry ropy a zdevastovala se krajina těžbou a jedy, aby jste se jako správný pokrytec mohl být v prsa, jaký že to jste správný ekolog.

                6. Tých rozdielov medzi nami by sa našlo omnoho viac, napr. ja
                  Tých rozdielov medzi nami by sa našlo omnoho viac, napr. ja nie som rasista, xenofob, trampista, cynik, vykorisťovateľ …
                  Nepálim benzín (a už vôbec nie pre zábavu). Panely sú nemeckej výroby a neboli vyrobené pre mňa, ale sú zrecyklované (ak by som ich nedal na strechu, tak už by boli zošrotované). To isté aj moje batérie k fotovoltike, tiež second life.
                  A už vôbec sa nepasujem za správneho ekológa, iba sa snažím zmierňovať svoje dopady na prírodu aj na úkor svojho pohodlia, čo sa o vás rozhodne povedať nedá.
                  Stromy sadím celý život a počas takmer celého roka. Priznám sa, že ma to nikdy nenapadlo rátať.
                  Pekný deň.

                7. Dám ti radu
                  1) přečti si web tzb.info – sekci větrání

                  Dám ti radu

                  1) přečti si web tzb.info – sekci větrání klimatizace
                  2) pobav se s někým, kdo má reálné zkušenosti s větráním domu (když je vlhkost v domě 40% plísně fakt nevyrostou)
                  3) udělej si pořádně zateplenej dům kterej bude mít podlahové topné rošty přímo na elektřinu a ušetříš si spoustu starostí se dřevem

                  PS: bacha na krb – zateplenej barák ti přehřeje
                  PPS: vzduchotechnika žere 100W pořád, takže můžeš být i antiEKO terorista 😀

                8. Díky, podívám se na to.
                  Bohužel moje životní zkušenost

                  Díky, podívám se na to.

                  Bohužel moje životní zkušenost říká, že nové automaticky neznamená lepší. Přijde mi nesmysl stavět zateplený bunkr a pak za pomocí udělátek řešit problémy, co si tím způsobím.

                9. Plíseň vzniká když se vodní pára má možnost někde
                  Plíseň vzniká když se vodní pára má možnost někde kondenzovat na kapalnou vodu. Na to je důležitá teplota rosného bodu – Dew Point, která závisí na relativní vlhkosti.

                  Např. při 65% je Dew Point Temperature: 13.2°C. To v nezatepleném domě najdete leckde, u zatepleného domu se této teplotě dá vyhnout. Při. 40% je Dew Point Temperature: 6.0°C a tu už i v nezatepleném domě je bez problémů, ale pokud v bytě vaříte/perete, tak je zas dost obtížné takto nízké vlhkosti dosáhnout.

                  Zkuste si chvilku počítat:
                  https://www.calculator.net/dew-point-calculator.html

                10. Celkovou pohodu přebývání v objektu nelze redukovat jen na
                  Celkovou pohodu přebývání v objektu nelze redukovat jen na přítomnost/nepřítomnost plísní. Nemusí být v ovzduší ani jedna spóra a přesto se v hermeticky uzavřené (byť milovníci všech těch udělátorů budou tvrdit, že se jedná o plně klimatizovanou a bla bla bla místnost…) člověk nebude cítit. Vstoupit do dobře udělané dřevěnky a do „moderní pasivní kobky“ – to jsou dva světy a pokud by dostal člověk možnost si vybrat z těch dvou světů, vždy se zahnízdí v dřevěnce. Tihle hošíci ujíždějící na všech displayích, ukazatelích a dalších číčovinách se navštěvují nazvzájem a navzájem se přesvědčují jak jsou klimatizované a rekuperované kobky skvělé a nikdy nezajdou na návštěvu do kvalitně postavené dřevěnice a tudíž reálně nic o tom světě, kde lze normálně dýchat nevědí a jen čtou na tzbinfo a hybridu atd…. Život a skutečný vzduch je při tom jinde. Čus, Dlaždič.

                11. Mám dům z roku 1908, který jsem před pár lety zateploval
                  Mám dům z roku 1908, který jsem před pár lety zateploval 20 cm izolace, takže mohu dobře porovnat „starý poctiný dům“ a „zateplenou kobku“. Větrat musíte v obojím, protože zdí prostě čersvý vzduch neprojde. Rozdíl je v tom, že v zateplené variantě nemusíte obcházet dům 1-2x za rok se savem v ruce a druhý rozdíl je výrazně větší tepelná setrvačnost domu (či venku padnou teploty 30°C+ a v domě je dlouho lehce přes 20°C).

                  Předpokldám, že okna, kolem kterých je vidět a tím hezky ventilují už doma nikdo dobrovolně neprovozuje. A pak je tedy třeba větrat ať už je na domě izolace či nikoliv.

                12. Jenomže v praxi to vypadá tak, že zateplené = bez
                  Jenomže v praxi to vypadá tak, že zateplené = bez pořádné ventilace = vysoká vlhkost = kondenzace kolem oken apod., protože tam je materiál v zimě prostě chladný.

                  Stačí si projít novostavby a plíseň ve větší či menší míře máte naprosto ve všech a vlhkost 70% je naprosto běžný jev, protože stačí si udělat kafe nebo dýchat či souložit přes noc v ložnici a už vám to leze nahoru. 😉

                  A pak si pojďte prolézt moji usedlost ze 17. století, kde teď trávím s rodinou čas a najděte mi tady plíseň – nikdy nikde.

                  Plísním se totiž daří v teple a vlhku. Tady to zkondenzuje jen když se po dlouhé době přijede a zatopí, tak se při vytápění z nuly cca 3 hodiny potí i zdi. Jenže pak už je naprosto sucho mezi 40-50% a kondenzát nikdy neuvidíte ani na oknech, protože teplota samozřejmě pod těch 6 neklesne nikdy nikde.

                13. Moc toho o dnešních domech nevíte. Mám pasivní dům,
                  Moc toho o dnešních domech nevíte. Mám pasivní dům, prakticky vzduchotěsný, ztrátu do 3 kW. Mám rekuperaci, takže neustále čerstvý vzduch, s minimálními tepelnými ztrátami, žádná vlhkost a tímpádem plíseň. Naopak v zimě v mrazech občas musím zapínat zvlhčovače, protože venkovní vzduch je příliš suchý.
                  Připomínáte mi tchána, který zateplil a zatěsnil starší dům a pak se divil, že se mu tvoří plíseň. Jak by ne, když stará okna netěsnila a luftovalo mu to samo. Ale to je o nepochopení. Každý barák musí luftovat. Ale vždy je lepší řízeně (mít to pod kontrolou) než neřízeně. Pokud zateplím/zatěsním barák, musím se postarat o řízené větrání.

                14. A co (cca) dvoukilemtrovej vrt? Zajistil by jak teplo, tak by
                  A co (cca) dvoukilemtrovej vrt? Zajistil by jak teplo, tak by mohl byt i zdroj elektricke energie 🙂

        2. To jako z epri nehode neni na naftovem aute dostatek teplych
          To jako z epri nehode neni na naftovem aute dostatek teplych casti (turbo, katalyzator, vyfukove potrubi), majici 52 – 82 °C?

          Podle tabulky, maji obe latky stejny bod vzniceni = 220 °C, rozdil je u vzplanuti. Takze z toho chapu, ze je bouracka s dieslem bezpecnejsi, pokud se tak stane pred jeho zahratim.

          Pokud mate jiny nazor, vysvetlite jej, prosim?

          1. Ano, mám na to jiný názor – požáry dieslových vozidel
            Ano, mám na to jiný názor – požáry dieslových vozidel způsobené únikem nafty jsou oproti benzínu naprostou výjimkou protože ta trocha nafty, co vyteče z přívodu směrem k zemi a s velkým štěstím ji zapálíte je minimální riziko. Když to další naftou zalejete, tak to zhasne.
            Naproti tomu benzín je za běžných teplot těkavý a ohnivé blafnutí rychle rozšíří požár v motorovém prostoru a hasit benzínem vám nedoporučuju.

            Můžete si to vyzkoušet sám – udělejte si táborák a pak na to chrstněte kýbl nafty.
            A než to zkusíte s benzínem, tak nám dejte vědět výsledek, pak už nám asi nenápíšete 😉

            1. Jak jem psal, nafta ma tplotu vzplanuti 52 – 82 °C (benzin
              Jak jem psal, nafta ma tplotu vzplanuti 52 – 82 °C (benzin zapornou) a jelikoz jsem ohynky dost casto delaval, vim, ze maji daleko vyssi teplotu, tak to s tim kyblem nafty delat nebudu. Ale pokud jste presvedcen, o hasicich schopnostech nafty, udelejte to Vy a ja se rad podivam na video na YouTube.
              Kdyz jsem dal na chvilku vyhledani na googlu ohledne bezpecnosti pri vzplanuti u benzinu a dieslu,nasel jsme i nazor, ze benzin je bezpecnejsi prave kvuli rychlejsimu odparovani (tudiz rychlejsimu ochlazovani horke veci). Takze vlastne jen zalezi, zda mate v blizkosti nejakou jiskru (zdroj ohne), tak benzin chytne rychleji, na to potrebujete mit zahratou naftu, takze ano, muze se stat, ze zrovna u jiskry je nafta dostatecne chladna, takze Vam auto nevybouchne, kdyz se z nej snazite dostat, ale … proc toto rozvadim, kdyz je to vlastne tak i tak nebezpecne? Jak jsem psal, teplotu samozvniceni maji obe paliva stejnou.
              Asi radeji budu sedet v aute, ktere v pripade problemu hori nez boucha. A jeste podotknu, ze pravdepodobnost horeni maji BEV daleko mensi nez spalovaci auta. Takz ebystre spis mel prejit na BEV, pokud Vam jde o bezpecnost.

      1. Tohle je zrovna téma nešikovné na obhajobu elektromobilu –
        Tohle je zrovna téma nešikovné na obhajobu elektromobilu – do motorového prostoru benzínového auta, nebo naftového se dá nainstalovat zhášecí zařízení např s hasivem FM200 a máte riziko nějak eliminováno, do elektromobilu s tímhle máte smolíka, tam musíte spoléhat na štít mezi baterkou a kabinou (pokud je)

  4. Taky jsem koukal. Stát se může samozřejmě všechno ale
    Taky jsem koukal. Stát se může samozřejmě všechno ale přeci jen odpadávající volant se nevidí moc často. Navíc u takhle drahýho auta. Tesla může děkovat všem svatým že se to přihodilo když jel pomalu. Stát že to na autobahnu při testu maximální rychlosti….

  5. Aha, Brit. To som si neuvedomil. Teraz to dáva zmysel.
    Aha, Brit. To som si neuvedomil. Teraz to dáva zmysel. Zaťahovač šróbov sadol a išiel utiahnuť volant, ale žiadny pred sebou nemal tak nemal čo utiahnuť.
    Takže keby Británia neblbla a dala volant na tú „pravú“ stranu, nebol by problém. 😀

Napsat komentář