V pondělí 17. 10. 2022 odpoledne se v Praze poprvé společně sešly e-mobilitní asociace České republiky, Slovenska a Polska, spolu s dalšími partnery, ke společné diskusi a prezentaci příležitostí, které e-mobilita společnosti i podnikatelské sféře nabízí. Osmibodovou společnou deklarací vyzývají své vlády a další klíčové aktéry k odvaze a nezbytným krokům.
„V Západní a Severní Evropě i v další částech světa se i díky velmi aktivním podporám vlád e-mobilita dynamicky rozvíjí a pomáhá zlepšovat ovzduší i snižovat hluk ve městech,“ říká tajemník Elektromobilní Platformy Lukáš Folbrecht. Otevírá se obrovské množství příležitostí ve zcela nových inovativních odvětvích. Také v Česku se i díky podpoře vlády řada věcí podařila a množství firem se úspěšně transformuje.
„Je třeba aktivně uchopit příležitosti, které e-mobilita nabízí,“ říká Folbrecht. „Jako houby po dešti rostou nejen tzv. gigafactory na výrobu baterií pro elektromobily, ale také se transformuje celý dodavatelský řetězec, vznikají nová odvětví a pracovní místa.“
V Česku a dalších zemí Středovýchodní Evropy je však třeba přidat, neboť řada zemí, v Evropě i mimo ni, postupuje výrazně rychlejším tempem. „Okno příležitosti se pomalu zavírá,“ upozornil v rámci konference Maroš Šefčovič, vice-prezident Evropské komise.
Kvalitní investiční prostředí a dobíjecí infrastruktura jsou základními předpoklady pro budování eko systému e-mobility. Dalším významným prvkem je podpora obnovy zastaralého vozového parku a elektrifikace vozů, zejm. těch používaných firmami. Ta mj. posílí sekundární trh s elektromobily, které pak budou dostupnější i pro širokou veřejnost.
Naléhavost přechodu na bezemisní silniční dopravu a potřebu zbavit se závislosti na fosilních palivech zvyšuje nejen zhoršující se klima, ale také válka na Ukrajině a související energetická krize. „A právě o tom jsme jednali s kolegy ze Slovenska a Polska, Bruselu a dalšími partnery. Společnou deklarací vyzýváme politickou sféru, vlády, vedení krajů, měst a obcí a dalších institucí, k větší odvaze a realizaci kroků potřebných k transformaci průmyslu a dopravy,“ doplňuje Folbrecht.
Za Elektromobilní Platformu na konferenci vystoupil a deklaraci podepsal předseda Řídícího výboru Platformy Tomáš Dzurilla. Slovenskou asociaci Slovak Electric Vehicle Association (SEVA) reprezentoval její ředitel Patrik Križanský a polskou Polish Alternative Fuels Associaton (PSPA) člen správní rady Aleksander Rajch.
Konferenci spoluorganizoval Institut pro evropskou politiku Europeum a podpořili ji EIT Urban Mobility a Evropský dům. Na konferenci dále vystoupili zástupci Evropské komise, Ministerstva průmyslu a obchodu, Škoda Auto, AVERE, Evropské investiční banky, Transport & Environment, GreenWay a EurActiv.cz.
Elektromobilní Platforma aktivně působí v České republice od začátku roku 2022. Její členové patří mezi hlavní aktéry v oblasti e-mobility: ČEZ, ŠKODA AUTO, PRE, E.ON, České vysoké učení technické v Praze, Sdružení automobilového průmyslu. K Platformě se připojily také Teplárny Brno, Technická univerzita v Liberci a Centrum dopravního výzkumu. Členská základna se bude dále rozšiřovat.
zdroj: tisková zpráva
Také v tom vidím velkou příležitost, ale hlavní rozvoj nastane od 1.1.2026, protože začne druhá čtvrtina 21.století.
Volkswagen se vrátí ke klasickým tlačítkům na volantu, dotykovky neuspěly 😀 😀 😀
https://www.novinky.cz/clanek/auto-volkswagen-se-vrati-ke-klasickym-tlacitkum-na-volantu-dotykove-plosky-neuspely-40412605
To nestačí. Svítící dotykové rámečky osvětlení, nastavení vnitřní cirkulace a ovládání stabilizace šmatláním po obrazovce, povinně se zapínající ESP a hlídání jízdního pruhu, ať si také strčí do prdele.
Na to možná taky dojde. Ale co jsem četl recenze, tak ty dotykové plošky u ID.3 jsou peklo a snad všichni si na to stěžovali. A docela si to umím představit, že to vadilo. Když si představím, že namísto tlačítka na volantu, které nahmatám poslepu a ovládám v pohodě, např hlasitost rádia nebo zdroj, stanice a pod., tak musím „hladit“ dotykovou plošku a není jednoznačná odezva, že to dělám správně… bych se na to asi za chvilku vykašlal 🙂 U Enyaqa jsou klasická tlačítka na volantu.
OFF:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/euro-7-emisni-norma-politico-oxid-dusiku-nox-co2.A221025_103635_automoto_fdv
Hmm podla toho obrazku si dame romanticky pikink pri veternikoch namiesto stromov. Len on a ona za zvuku huciacich veternikov. Krasna buducnosti.
Heslo dna zelenacov: Vyrub strom, urobis miesto pre veternik.
Bolševici se nezměnili. Panelová šedá monstra mělo být lákavé bydlení a les větráků má v lidech navozovat pocit ekologičnosti.
Jsou tu mentální mrzáci.
Jinak si dovoluji upozornit, že si Německo schválilo 200 miliard euro pro dotování energií německým podnikům.
Další hřebíček, přímo pořádný hřebík, do rakve EU zatlučen.
Copak, predpovedi nevychazi, tak vam uz hrabe?
Pro autory tiskových zpráv skvělá příležitost si nakrást z veřejného. Pro nás ostatní skvělá příležitost se nezúčastnit.
V opačném případě by totiž nebylo třeba lobovacích tiskových zpráv.