Elektromobil Volkswagen ID. Buzz umí sám přejíždět mezi pruhy

Elektrická dodávka Volkswagen ID. Buzz disponuje širokou škálou chytrých asistenčních systémů. Na dálnici třeba umí přejíždět mezi pruhy.

Elektromobil Volkswagen ID. Buzz přijíždí na start s novými inteligentními asistenčními systémy, díky nimž je jízda ještě komfortnější a bezpečnější. Na dálnici dokáže automaticky přejet do vedlejšího jízdního pruhu, pokud řidič krátkým posunutím páčky aktivuje ukazatele směru jízdy. ID. Buzz může využívat sdílená data, ale také se dokáže naučit opakující se parkovací manévry. Volkswagen tak naplňuje své ambice zpřístupňovat nejnovější technologie v co nejkratší době širokému okruhu zákazníků.

Volkswagen ID. Buzz

Volkswagen používá v modelu ID. Buzz nejnovější generaci asistenčních systémů. Nejlepšími příklady jsou „Travel Assist se sdílenými daty“ a „Park Assist Plus s paměťovou funkcí“. Zákazníci mohou tyto systémy na přání objednávat také pro všechny ostatní nově vyráběné modely od ID.3 přes Volkswagen ID.4 až po ID.5. Na přání dodávaný „Travel Assist“ dokáže udržovat vůz v jízdním pruhu, dodržovat bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a řidičem nastavenou nejvyšší rychlost.

Elektromobil Volkswagen ID. Buzz
VOLKSWAGEN ID.BUZZ

Systém přitom využívá mimo jiné funkci adaptivního řízení v jízdním pruhu, která aktivně udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu. „Travel Assist“ se přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče. Vozidlo tak může jet ve vlastním jízdním pruhu nejen uprostřed, ale také blíž k jeho levému či pravému okraji. „Travel Assist“ navíc disponuje prediktivním tempomatem a asistentem pro projíždění zatáček. Rychlost jízdy se tak může přizpůsobovat platným omezením rychlosti i očekávanému průběhu silnice (zatáčky, kruhové objezdy atd.).

Jsou-li k dispozici anonymizovaná sdílená data z ostatních vozidel Volkswagen, není „Travel Assist se sdílenými daty“ při udržování vozu v jízdním pruhu odkázán pouze na rozpoznané ohraničení vozovky. V tomto případě asistenční systém funguje například i na silnicích bez prostředního značení. Dostupnost systému „Travel Assist“ je díky sdíleným datům rozšířena, což zvyšuje komfort a míru asistence pro zákazníky.

Sdílená data z flotily

Volkswagen činí využíváním sdílených dat další krok směrem k automatizované jízdě. Sdílená data anonymizovaně vytváří několik set tisíc vozidel koncernu Volkswagen. Flotila vozidel navíc shromažďuje mapové podklady se specifickými prvky dopravní infrastruktury v okolí vozidla – jakými jsou například například aktuální vodorovné značení nebo dopravní značky – a automaticky tyto informace přenáší do cloudu. Odtud jsou individuálně upravená data odesílána do vozů Volkswagen, které jsou on-line a které aktuálně jedou po příslušných úsecích silnic. Databáze se neustále rozrůstá díky velkému počtu zúčastněných vozidel.

Travel Assist with assisted lane changing

„Travel Assist se sdílenými daty“ může řidiče na přání aktivně podporovat při změně jízdního pruhu na dálnici v rychlostech od 90 km/h. Při aktivovaném systému zahájí manévr zapnutí směrových ukazatelů. Systém uskuteční změnu jízdního pruhu při splnění následujících předpokladů: Senzory nerozpoznávají v okolí žádné objekty a řidič má ruce na volantu s kapacitními senzory. ID. Buzz pak automaticky přejede do požadovaného jízdního pruhu. Řidič může do manévru kdykoliv zasáhnout a převzít řízení.

Automatizované parkování

Druhým na přání dodávaným asistenčním systémem v modelu ID. Buzz je „Park Assist Plus s paměťovou funkcí“. Vozidlo se díky tomuto inovativnímu asistenčnímu systému může naučit až pět individuálních parkovacích manévrů. Paměťová funkce si přitom zaznamená parkovací manévry v rychlosti do 40 km/h a s ujetou vzdáleností až 50 metrů. Stačí, aby řidič jednou zaparkoval a parkovací maněvr uložil. ID. Buzz následně dokáže naučený parkovací manévr opakovat. Vůz se může sám zaparkovat například pod přístřešek nebo do garáže. Řidič na celý průběh už jen dohlíží.

Park Assist Plus with memory function

„Park Assist Plus“ kromě toho po aktivaci v menu parkovacích funkcí vyhledá parkovací místo a uskuteční příslušný parkovací manévr. Inteligentní asistent rozpoznává za jízdy rychlostí až 40 km/h vhodné podélné mezery pro zaparkování, příčné mezery pak zaznamená do rychlosti 0 km/h. Řidič následně musí u vybraného parkovacího místa už jen zastavit, sešlápnout pedál brzdy, aktivovat parkovací proces a sledovat jeho průběh. Asistent zaparkuje ID. Buzz pomocí senzorů okolí – řídí, zrychluje, brzdí a řadí. Systém dokáže převzít i řidičem zahájený parkovací manévr a – je-li to možné – dovést jej do konce. Asistent podporuje také vyjetí z podélného parkovacího místa.

Široká nabídka asistenčních systémů

Kromě funkcí „Travel Assist se sdílenými daty“ a „Park Assist Plus s paměťovou funkcí“ jsou pro model ID. Buzz k dispozici také další asistenční systémy, které mohou přispívat k vyšší úrovni aktivní bezpečnosti. Sériově se dodávají následující asistenční funkce: podpora při vyhýbacím manévru, asistent pro odbočování vlevo, rozpoznávání únavy, asistent pro nouzové brzdění „Front Assist“ s rozpoznáváním chodců a cyklistů, asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“, rozpoznávání dopravních značek a upozorňování na lokální nebezpečí „CarX“, u něhož se automobily vzájemně informují o kritických situacích.

Na přání se dodávají další asistenční systémy. Jedná se o adaptivní tempomat ACC „stop & go“ (zahrnuje některé funkce systému Travel Assist), alarm s monitoringem vnitřního prostoru, pokročilý systém pro zamykání a startování „Keyless Advanced“, „Park Assist Plus“, prostorový kamerový systém „Area View“ a asistent pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář