Elektromobil Volkswagen ID.7: testy jsou téměř u konce, dojezd 700 km a masážní sedadla

Elektromobil Volkswagen ID.7 se postaví na start ve vyšší střední třídě v Evropě, Číně a Severní Americe. Nový elektrický pohon z vlastního vývoje umožní výrazné zvýšení hospodárnosti i výkonu.

Volkswagen zahájil odpočítávání do startu nového elektromobilu Volkswagen ID.7. V pondělí 17. dubna se uskuteční světová premiéra nového vrcholného modelu ID. se zcela elektrickým pohonem.

O pár dnů dříve zveřejňuje Volkswagen další podrobné informace o pohonu, podvozku a komfortní výbavě limuzíny pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Nový Volkswagen ID.7 obohatí segment vyšší střední třídy v Evropě, Číně a Severní Americe.

Elektromobil Volkswagen ID.7. foto: Volkswagen
Elektromobil Volkswagen ID.7. foto: Volkswagen

Volkswagen hodlá zvýšit podíl svých elektrických modelů v Evropě na 80 %. Nové ID.7 je na cestě k tomuto cíli důležitým milníkem, protože v Evropě bude tento model uveden na trh již v roce 2023.

Zamaskované vozy ID.7 ještě absolvují ve španělském regionu Alicante poslední zkušební jízdy pro optimalizaci celkového nastavení. Na horských silnicích s mnoha zatáčkami může nový elektromobil pro dálkové jízdy naplno ukázat své výjimečné kvality.

Kai Grünitz, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, k tomu podává následující vysvětlení: „U modelu ID.7 jsme ještě lépe využili potenciál platformy MEB. Použili jsme nový elektromotor, který je ještě hospodárnější a výkonnější. Kromě toho jsme zdokonalili regulaci podvozkových systémů, abychom zvýšili především úroveň jízdního komfortu. ID.7 je ideální cestovní limuzínou díky kombinaci suverénního pohonu, komfortního podvozku a dlouhého dojezdu.“

Volkswagen ID.7 je prvním modelem na modulární platformě pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten) vybaveným velmi hospodárným pohonem, který byl nově vyvinut značkou Volkswagen. V rámci modelů Volkswagen ID. nabízí tento elektromotor dosud nejvyšší hodnoty výkonu a točivého momentu. Agregát s interním označením APP550 vyvinula společnost Volkswagen Group Components v Kasselu, kde také probíhá jeho výroba.

Nový elektrický pohon se podařilo optimalizovat především z hlediska spotřeby elektrické energie. V závislosti na velikosti akumulátorové baterie dosahuje předběžný údaj dojezdu podle metodiky WLTP až 700 km a nabíjení může probíhat s výkonem až 200 kW. ID.7 tím umocňuje své vynikající vlastnosti pro cestování na dlouhé vzdálenosti, které ocení především řidiči s vysokými počty ujetých kilometrů a fleetoví zákazníci.

Na přání dodávané systémy adaptivní regulace podvozku (DCC) a manažera jízdní dynamiky byly pro cestovní limuzínu zásadním způsobem zdokonaleny. Díky voliči jízdních režimů umožňují širokou škálu nastavení od komfortního až po sportovní.

Elektromobily Volkswagen ID.7 při testování ve Španělsku. foto: Volkswagen
Elektromobily Volkswagen ID.7 při testování ve Španělsku. foto: Volkswagen

Uvedené systémy zajišťují společně s nově použitým progresivním řízením precizní jízdní vlastnosti s nejvyšší mírou jízdní stability. Také tyto technologie byly na programu testovacích jízdy ve Španělsku.

Velkorysá nabídka prostoru, nový koncept ovládání a minimalizované uspořádání přístrojové desky. Velkoryse dimenzovaný a velmi kvalitně zpracovaný interiér nabízí více než dostatek prostoru jak na předních, tak i na zadních sedadlech.

Přístrojová deska byla zcela nově koncipována a klasické přístroje jsou výrazně menší. Veškeré nezbytné standardní informace a výstražná upozornění zobrazuje ID. Cockpit před volantem.

Další významné informace předkládá řidiči sériově dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou. Hlavním stavebním kamenem konceptu zobrazování a ovládání v modelu ID.7 je sériově dodávaný displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou 38 cm, jehož koncept ovládání byl od základu přepracován. Na základě zpětné vazby od zákazníků se například ovládání klimatizace stalo trvalou součástí první úrovně ovládání. K dispozici jsou rovněž libovolně konfigurovatelná tlačítka pro přímý přístup.

Volkswagen vyvinul pro ID.7 novou generaci sedadel řidiče a spolujezdce vpředu. V závislosti na verzi lze tato nová sedadla nastavovat elektricky v až 14 směrech. Sedadla kromě adaptivní klimatizace sedadel Climatronic nabízejí navíc také zcela nově koncipovanou masážní funkci. Jako alternativu individuálních nastavení si mohou řidič i spolujezdec vpředu aktivovat automatický režim klimatizace sedadel.

Senzory teploty a vlhkosti v sedadlech přitom rozpoznávají potřebu chlazení a/nebo vyhřívání. Na základě toho probíhá řízení činnosti klimatizace. Mimořádný komfort nabízí nově vyvinutá masážní funkce na přání dodávaných prémiových sedadel ergoActive pro řidiče a spolujezdce vpředu. Nová sedadla definují v segmentu modelu ID.7 standard, který byl dosud známý jen v luxusní třídě.

Elektromobil Volkswagen ID.7 zdůrazňuje svým produktovým konceptem postavení vrcholného modelu v produktové řadě elektromobilů ID. Kromě dlouhého dojezdu a agilního pohonu nabízí díky svému novému konceptu ovládání a velkorysému interiéru také vysokou úroveň cestovního komfortu. Nové ID.7 se tak prezentuje jako elektrická limuzína pro dálkové jízdy, která do vyšší střední třídy přináší inovativní technologie a vysokou kvalitu.

zdroj: tisková zpráva

31 Comments on “Elektromobil Volkswagen ID.7: testy jsou téměř u konce, dojezd 700 km a masážní sedadla”

  1. Můžete mi někdo osvětlit, proč jsou elektromobily VW designovány v „socka“ stylu? Proč musí elektromobil vypadat, jako že ho Lojza zbouchal doma v garáži z kartonové krabice?

    Je to nějaký free cool in styl, něco jako co nejvíce roztrhané jeansy? Čím víc trabant, tím líp? Hele jsem cool elektrický vágus?

    Fakt to nechápu.

      1. Já s ním souhlasím. Celá ta řada .ID mi taky vzhledově přijde jako auta pro „socky“ (přinejmenším ale určitě jako auta určená spíš pro čínský než evropský trh). Kdyby člověk nevěděl, kolik to ve skutečnosti stojí, tak by si myslel, že to jsou auta určená pro nanejvýš středně-příjmové občany. A kdo by chtěl, aby jeho auto vypadalo, že stálo minimálně o polovinu méně, než kolik stálo ve skutečnosti?! Nebo že by právě v téhle iluzi se měl uplatňovat název volkswagen, neboli lidové vozidlo?!

        1. To je problem koncernu VW. Maji auta ruznych znacek a ty jsou urcene pro ruzne cilove skupiny a maji ruzne ceny a image. Seat a Skoda nesmi konkurovat VW, VW nesmi konkurovat AUDI, Audi nesmi konkurovat Porsche atd. Nedavno jsem videl AUDI eTron coupe a musim rict ze to je moc pekne auto. Je to vsude stejne, i u cinskych smartfonu, levna rada musi mit opticky odstup od vyssi tridy a ta opet od high tech. Pochybuji, ze kdyby jste byl vy ve vedeni, ze byste vyrabel vsechny cenove tridy ve stejne kvalite.

              1. Nerozumím. Myslel jsem že vysvětluješ rozdíl mezi značkami a najednou píšeš o rozdílu mezi třídami.
                Pokud je VW značka pro socky, pak nechápu, proč koncern vyrábí auta za 1-2 mega pod socka brandem VW.

                Podle mě je to nezvládnutý minimalismus. Jako když si vágus myslí, že jeho otrhanou vizáž budou ostatní považovat za ležérní styl.
                Nepovedlo se, šetření na všem neudělalo z Volkswagenu značku ležérních playbojů, ale Vaguswagen.

                1. No tak to napisu jinak. VW vypada vedle AUDI jako socka. A Seat vedle VW jakbysmet. A ty prislusne modely si dosad sam. Ono to neni uplne mozne najit vzdy odpovidajici model.

          1. Máte pravdu, že takhle to v koncernu VW je nastaveno. Ale v důsledku toho pak ty jejich ID káry vizuálně neodpovídají jejich ceně. Trochu se tím střelili do vlastní nohy (nevěřím, že by se s tímhle přístupem ty jejich VW auta kdovíjak prodávala). Já být ve vedení koncernu VW, tak bych celý ten moloch jednak zjednodušil (například bych sloučil VW se Seatem a se Škodou; Audi s Bentley a s Bugatti a Man se Scanii) a právě bych se snažil i o to, aby zákazník dostával vždy kvalitu odpovídající ceně vozu. A chce-li VW nad zákazníky vyzrát, tak bych třeba udělal auta, která nelze přesně zaškatulkovat mezi vozy střední třídy, vyšší střední třídy apod. Pořád by to bylo lepší než dělat auta, která vypadají o dost levnější, než kolik skutečně stojí.

              1. Souhlas. To si přesně taky myslím. Nad to navíc se s nimi táhne i tradice a historie jednotlivých jejich značek, u nichž je i při dobré vůli (kterou tedy evidentně nemají) obrovsky obtížné překročit vlastní stín a nenaštvat jejich stejně tak zastydle uvažující zákazníky.

  2. off

    Nikl a kobalt se těží také ve Finsku, které se snaží snížit závislost na Číně a to jak v těžbě, zpracování i v celkové energetické náročnosti.
    Rudu tam skladují po 4 roky v sypké formě v obřích hromadách, kde bakterie pomáhá se oddělením jednotlivých složek rudy. Tím o 40 % méně zatěžují životní prostředí než dosavadní způsob zpracování, což je u zrovna u baterií víc než přiznivé.

    https://youtu.be/RwDfV85Q3tw

  3. off
    Jasnej vzkaz všem naivkům od šéfa Vokswagenu Tomáše Schäfera:

    – Syntetickej benzín je jen odvádění pozornosti.
    – Už beztak nemáme dost energie aby jsme ho vyráběli.
    – EV to stejně nenahradí.
    – Smysl to má jen pro současný fleety. Pak už ne.
    – Se spalovákama končíme v roce 2033 tak jako tak. V roce 2030 budem prodávat už jen 80 % EV. Proč vyhazovat prachy za novou technologii? To nemá logiku.

    https://electrek.co/2023/04/12/vw-brand-chief-not-concerned-with-e-fuels-by-2035-combustion-is-over/

    What you do you think about Germany’s [subsequently successful] bid to modify the 2035 EU combustion engine ban to include cars powered by e-fuels?

    Schäfer: That’s unnecessary noise from my point of view. By 2035 [combustion engines] are over anyway. We said by 2033 we’re done. By 2030 we plan that 80 percent of our vehicles sold in Europe are battery electric, so why spend a fortune on old technology that doesn’t really give you any benefit?

    Who’s behind the German position? Party politics? VW Group CEO Oliver Blume?

    Schäfer: It’s not Mr. Blume behind it. I guarantee that. This discussion around e-fuels is widely misunderstood. They have a role to play in existing fleets, but won’t replace EVs. That’s complete nonsense. Look at the physics of making e-fuels. We don’t have enough energy as it is, so why waste it on e-fuels?

Napsat komentář