Elektromobil Volkswagen ID.7 dosáhl ve všech testech nezávislé zkušební organizace Euro NCAP vynikajících výsledků.
Nový Volkswagen ID.7 obdržel v renomovaných testech bezpečnosti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) nejlepší hodnocení s pěti hvězdami. V celkových výsledcích nezávislé evropské zkušební organizace tak patří zcela elektrická limuzína mezi nejlépe hodnocené modely roku 2023. ID.7 se s pěti hvězdami řadí po bok ostatních modelů ID., které dostaly rovněž nejvyšší ocenění.
Hodnocení bezpečnosti Euro NCAP je složeno z výsledků ve čtyřech kategoriích. Model ID.7 dosáhl nejlepšího výsledku v kategorii „Ochrana dospělých cestujících“, v níž byl ohodnocen 95 %. Elektromobil ID.7 dospěl k výborným výsledkům také v kategoriích „Ochrana dětí“, „Ochrana nechráněných účastníků silničního provozu“ a při testech sériově dodávaných asistenčních systémů.
SOUVISEJÍCÍ: Volkswagen ID.7: o elektromobil je v Číně mizivý zájem
Výborné známky pro asistenční systémy
Organizace Euro NCAP kromě ochrany cestujících také zkoumá, jak dobře dokážou automatické systémy nouzového brzdění při hrozící kolizi ochránit nechráněné účastníky silničního provozu, jakými jsou chodci nebo cyklisté. Zkušební technici navíc přikládají velký význam rovněž dalším sériově dodávaným asistenčním systémům. Výbava modelu ID.7 Pro zahrnuje následující systémy:
· Funkce brzdění při odbočování a podpora při vyhýbacím manévru
· Rozpoznávání nepozornosti a únavy řidiče
· Adaptivní tempomat ACC s automatickým udržováním bezpečného odstupu od vozidla vpředu
· Asistent řízení „Travel Assist“, asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a asistent pro stav nouze
„Emergency Assist“
· Funkce paměti pro parkovacího asistenta
· Asistent pro nouzové brzdění „Front Assist“ s rozpoznáváním chodců a cyklistů
· Parkovací asistent „Park Assist Plus“ včetně parkovacích senzorů
· Asistent pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“, asistent pro vyjetí z parkovacího místa a upozorňování na
nebezpečí při vystupování
· Prostorový kamerový systém „Area View“ včetně zadní kamery „Rear View“
· Rozpoznávání dopravních značek
Další technologií, kterou má ve své výbavě každý vůz ID.7, je Car2X. Elektromobil Volkswagen ID.7 si díky tomuto systému může s ostatními vozidly a dopravní infrastrukturou vyměňovat informace o nebezpečných úsecích v blízkém okolí. Podrobné informace o testech Euro NCAP jsou veřejně dostupné na www.euroncap.com.
Přemístění hořlavé a výbušené komponenty z přední části spalovacího vozidla do prostoru posádky elektromobilu je opravdu pozoruhodná bezpečnostní inovace.
Já už jsem dlouho spalovák neviděl a tak si nepamatuji kde to má zásobník té smrduté kapaliny. Dnes to dávají dopředu? Není to nebezpečné při nárazu? Já mám dojem, že jsme to mívali vzadu přímo pod prdelí.
Ano nádrž je většinou vzadu. Ale nádrž u spalovacích aut nejsou problém, jsou vysoce odolné proti proražení a při nehodě zvládnou bez ztráty integrity i naprosto neuvěřitelnou deformaci. Na vlastní oči jsem viděl z poloviny plnou původně ledvinkovou nádrž, ze které vzniklo něco podobné dekantační nádobě. A držela. Požáry při nehodách jsou v motorovém prostoru, protože přívody paliva podobnou odolnost nemají a mít nemohou.
Ovšem i pak je požár sice dlouhodobě se rozvíjející, ale většinou pomalý, mimo prostor posádky a hasitelný.
Na druhou stranu elektromobily mají baterie pod posádkou, i při malém poškození dochází k prudké exotermické reakci a hasit se to nedá.
Posádka uvnitř EV ohrožena není, baterka je pod ocelovým krytem. Když ucítí teplo od noh tak mají dost času zastavit, posbírat si zavazadla a důstojně odejít. Posádce blafnutého benziňáku tolik času dopřáno není.
ID7 dostal nejvyssi bezpecnostni hodnoceni. Kde vidis zase nejake mouchy?