Elektromobil Toyota bZ4X v Evropě: dojezd 516 km, cena od 1,2 mil. Kč

Elektromobil Toyota bZ4X nabízí 80 % kapacity nabitých za 23 minut nabíjecímu výkonu DC až 150 kW. foto: Toyota
Elektromobil Toyota bZ4X nabízí 80 % kapacity nabitých za 23 minut nabíjecímu výkonu DC až 150 kW. foto: Toyota

Toyota bZ4X je elektromobil postavený na nové platformě eTNGA. Je prvním z řady nových modelů s označením bZ, tedy Beyond Zero – za nulovou hranicí emisí.

Elektromobil Toyota bZ4X efektivně využívá elektrický pohon a systém hospodaření s energiemi, což dokládají oficiální homologované údaje WLTP. Podle nich dojezd u provedení s pohonem předních kol činí až 516 km na jedno nabití, čemuž odpovídá spotřeba energie 14,3 kWh/100 km, resp. 7,0 km/kWh. Pro bZ4X s pohonem všech kol činí oficiální dojezd až 470 km při spotřebě 15,8 kWh/100 km, tedy 6,3 km/kWh.

Tyto jízdní schopnosti garantuje akumulátor bZ4X o kapacitě 71,4 kWh, při jehož vývoji značka uplatnila čtvrt století zkušeností s vývojem technologií pro elektrifikovaná vozidla. Kvalita akumulátoru se navíc opírá o volitelný „program prodloužené péče“, který majitelům dává záruku, že po 10 letech používání (s limitem jeden milion kilometrů) bude zachována kapacita baterie na úrovni 70 %.

Toyota bZ4X rovněž premiérově uvádí nový systém pohonu všech kol, jenž využívá samostatné elektromotory pro přední a zadní nápravu, a propůjčuje tak vozu mimořádné jízdní schopnosti. Na začátku letošního roku spustila Toyota on-line rezervační systém, kam budou postupně přibývat všechny její nové modely. Po novém crossoveru Aygo X je tu teď nově také první elektromobil japonské značky s označením bZ4X. Zároveň jde aktuálně o model s nejkratší dobou dodání.

Výhodou on-line rezervačního systému je, že si zákazník na webové stránce toyota.cz v klidu vybere technické specifikace, barvu i výbavu svého budoucího vozu, a celý proces nákupu si tím usnadní i výrazně urychlí.

„V současnosti je možné si v on-line systému rezervovat naše dva nejnovější modely. Prvním bylo Aygo X a nyní jsme sem přidali i první model od Toyoty s plně elektrickým bateriovým pohonem bZ4X. Prostřednictvím on-line rezervace máte jistotu, že budete mít své nové auto včas,“ říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška s tím, že počet vozů v on-line rezervačním systému bude časově i početně omezený.

Celá rezervace je velmi jednoduchá a intuitivní. Na webu toyota.cz najde zákazník tlačítko pro on-line rezervaci jak u daného modelu, tak i v banneru přímo na homepage. Po rozkliknutí se otevře samostatný formulář, kde si zájemce zvolí vlastnosti vozu podle svých potřeb. Proces rezervace je u bZ4X ještě jednodušší, protože není třeba se přihlásit do systému Moje Toyota.

Zákazník tak jen vyplní kontakt a vybere si pro sebe nejvhodnějšího dealera. Objednávka je kompletní po kliknutí na tlačítko Rezervovat. Na základě vyplnění a potvrzení těchto údajů systém ještě ukáže shrnutí objednávky a poskytne také kontaktní informace na konkrétního obchodníka. Zákazník také obdrží potvrzovací e-mail s číslem rezervace a poté kontaktuje vybraného dealera, s nímž si domluví další postup.

zdroj: tisková zpráva, foto: Toyota

85 komentářů u “Elektromobil Toyota bZ4X v Evropě: dojezd 516 km, cena od 1,2 mil. Kč”

    1. S cenou elektřiny se to má tak, že před rokem byla za 50, pak přišla krize a když našla novou rovnováhu na 140, přišla ruská invaze a od té doby její cena nikoliv skokově, ale setrvale roste – aktuálně za 200, tedy 4x více, než před tím rokem.

      Růst cen brzdí snížená poptávka, protože evropský průmysl v podstatě stojí – zkuste si koupít cihly, konstrukci na sádrokarton, kotel, auto… nic se nevyrábí.

        1. Já pálím dřevo. Co spálím, to vyroste. Topím kdykoliv, bez ohledu na klimatické podmínky. Můžu topit na 30 stupňů, i když bude měsíc pod mrakem a bezvětří. Můžu topit neomezeně dlouho, i když bude naprostý blackout.
          Stejné palivo použiju v krbu, kachláčích, i na opékání buřtů a masa.

          Jsem rozhodně dál, než nějaké trapné tepelné čerpadlo s VFE a beterkou.

          Teď už mi chybí poslední krok – dotáhnout automatickou linku na vlastní pelety. Ale na konci léta už to bude. Pak to bude dokonalé.

                1. Pro Dlažbu….Hele nestyď a rozepiš se trochu. Nevěříš té informaci, nebo z ní máš strach?…Rozhlédni se kolem sebe, jak jdou spalovací motory do řiti. E-kola, e- koloběžky, stavební nářadí, zahradní nářadí,…Auto potřebuje velkou baterku, tak to bude chvíli trvat, ale už to jede nezadržitelně… Nevěřím že jsi až takový kokot, co tady ze sebe děláš – přizpůsob se situaci a nakonec pochopíš výhody. Nebo vážně budeš ten poslední mešuge na vsi?😉

                2. Tak po druhe pro mene chapaveho cervotoce: Dristy, prdy, bedary. A klido, ale uplne klido budu ten nejposlednejsi z poslednich.

                3. Drž se Dlažba… Každá vesnice si zaslouží obecního blázna 🤡

                4. Hezky ses zasnil. A teď Evropská realita:
                  Polovina linek Mercedesu stojí, stejně jako VW. Vůbec nevyrábí Škoda, Hyundai, Kia, TPCA i celý Stellantis. Loňské prodeje v zemích s největším podílem elektromobilů se zhroutily na úroveň šedesátých let, a za první kvartál 2022 se dostaly na válečná čísla. Již třetím rokem za sebou roste průměrné stáří evropského vozového parku každý rok o rok, což mimo jiné znamená, že nové prodeje ani zdaleka nestačí vyrovnávat počet vyřazovaných vozů. Ceny ojetin raketově rostou v desítkách procent.

                  Elektromobilita ja neprosté fiasko. Šéfové evropských automobilek začínají připomínat kapitány socialistických podniků z osmdesátých let. Už melou jen o závazcích a při dotazu na prodejní čísla se chlubí navýšením podílu v Peru, nebo mlčí. Ojediněle některý nepřímo a výhýbavě přizná, že jsou v ha***u.

                  Evropská ideologická elektromobilita je naprosté ekonomické selhání, komplementární k selhání evropské energetické koncepce.

                  Všichni to tady víme.
                  Lišíme se pouze na skupinu, co to otevřeně přiznává, a na skupinu, která si to přiznat odmítá.

                5. Pro Runnču……
                  ,,,, Hezky ses zasnil…““ Ne, vážně to nemám ze své hlavy. Od roku 2024 spalovací Mercedesy PRÝ už jen jako předělávky na E- platformách…. To co selhalo (nevyhnutelně) není elektromobilita, ale neoliberální koncept globalizace…Je fakt že poslední vývoj událostí není dobrý, ale moje informace je úplně čerstvá, tak uvidíme…

                6. Díky za potvrzení logické dedukce Tonyho Seby:
                  https://youtu.be/VMsw3fmywMs?t=7264

                  „Loňské prodeje v zemích s největším podílem elektromobilů se zhroutily“ => Ostatní vidí jaké výhody EV nabízí a proto stále více lidí už nechce kupovat zastaralou neperspektivní technologiji s vysokými provozními náklady a nejistou dostupností paliva. Auto je luxusní zboží, jehož nákup se dá odložit dokud staré jezdí, takže již mnozí vyčkávají až ty elektromobily ještě trochu zlevní. To bude teprve sranda až se roztočí spirála 1:48:30. Výroba EV ale nemůže narůst skokově, takže klesají celkové prodeje až do doby než se nastaví dostatečné výrobní kapacity.
                  Každopádně už je zřejmý strmý nárůst typické S křivky nástupu nových technologií:
                  https://youtu.be/HjrBStNf9-g?t=1432

                  Všichni to tady víme, že kdo nezachytí vývoj technologií, tak je dříve nebo později vyřízený, a proto například Maserati:
                  https://www.emovio.cz/2022/04/15/maserati-vstupuje-na-trh-s-luxusnimi-elektromobily/

                7. @lih No jasně, chtějí elektromobily, a proto je nekupují. To dává logiku snad jen elektromobilistovi 😀

                  A co se týká toho čekání na nižší ceny, tak asi takto:
                  Hyundai Ioniq 2020 – 859 900 CZK
                  Hyundai Ioniq 2022 – 970 900 (ceník pro květen 2022, aktuálně 899 900 CZK)

                  Tesla Model 3 SR+ 2020 – 37 000 USD
                  Tesla Model 3 SR+ 2022 – 46 990 (zatím, další zdražení se očekává v květnu)

                  Kia Soul 2020 – 849 980 CZK
                  Kia Soul 2022 – 1 099 980 CZK

                  Takže buď opravdu zlevňují a oficiálně uváděná čísla jsou chybná, nebo jsou tvoje řeči jak píše Dlaždič kecy, prdy, beďary.

                1. V Rusku není blahobyt, ovšem jejich exportní model ekonomiky je sankcemi nesetřelitelný. Takže jsou sice v hluboké recesi, ovšem paradoxně v mnohem menší, než se ocitly desítky dalších rozvojových zemí. A prohlubování krize spojené s růstem cen energií jim paradoxně pomáhá, protože jejich exportní model stojí na exportu energií, nikoliv sankcionovaných produktů.

                  A co se týká blahobytu občanů, tak aktuální inflace je v Rusku 20% a víceméně stabilní (oficiálně přiznávaná 16%), zatímco v ČR 23% a roste každý týden o procento (oficiálně přiznávaná 15%).

              1. Nemuzu vas citovat, neznam presne zneni vasi hlasky. Ale neni to jen zdanlivy zisk? Nejak jste tim totiz utopil prachy a nemuzete delat zisky v perspektivnich investicich. Vase absurdity se vzdy obrati proti vam. Ale u russaku je lez legitimni zpusob proplouvani zivotem, tak se vam uz nedivim, ze si z huby delate porad septik. Stejne jako ta banda primitivu na vychode.

                1. Naftalín to svinstvo bude na zahrade držet do doby, až to bude zakázáno používat a potom bude cálovat za ekologickou likvidaci 😂
                  To pak bude zisk 😝

                2. Ježíšmarjá jaký zisk?? Já píšu o voze, ty o koze.

                3. …Zatím se jen bavím, jak roste její hodnota.
                  Tomu se rika zisk. Chapu ze to neni tvuj zamer delat zisk…

                4. Zitra po delsi prestavce opet elektrina na burze zadarmo. Mezi 14 – 16 h. Diky FVE.

                5. Roste její směnná hodnota, nikoliv zisk. Jako ekonomický analfabet evidentně nerozumíš ani základní ekonomické terminologii.

          1. Člověče, vaše omezenost a nedostatek fantazie nemá meze. Prohlašovat svojí výjimečnou situaci za dokonalé řešení pro všechny?
            Typická bezohledná povaha co sedí sama v záchranném člunu a diví se „co tam na tom Titaniku blbnete vy se snad topíte? To není možné, vždyť JÁ tu mám sucho a tolik místa…“
            Udržitelná těžba dřeva může poskytnout asi 1/3 energie na veškeré vytápění. Takže až nebude plyn a uhlí, 1/3 domácností bude topit dřevem a co ti ostatní?
            – budou drancovat lesy až do úplného odlesnění? A pak zmrznou všichni…
            – 2/3 obyvatel zmrzne a pak bude dostatek dřeva pro ty přeživší
            – ti co dřevo nemají se na zimu nastěhují k těm co si dřevo uzmuli pro sebe.

            https://www.tydenikhrot.cz/clanek/spor-o-vyuzivani-dreva-jako-obnovitelneho-zdroje-biomasa

            Dřevem by se nemělo plýtvat v lokálních topeništích. Všechno co hoří patří do kogenerační elektrárny s co největší elektrickou účinností, která je napojena na systémy centrálního vytápění. Pokud by ta vyrobená elektřina napájela tepelná čerpadla v ostatních domácnostech, tak stejné množství paliva poskytne 2 – 3x více energie ve srovnání s lokálním pálením.

            Naopak sluneční energie i na tu naší malou republiku s velkou spotřebou na hlavu dopadá 300x více než potřebujeme.

            Kdo se tedy bude smát poslední? Ten co staví energetiku a dopravu na dočasných nejistých fosiliích a nedostatečné biomase? Nebo ten, kdo přejde na neomezenou energetiku oline pomocí různých OZE?

            I té atomové Drábové to je jasné, protože je schopna logické dedukce:
            https://youtu.be/fIzehpF-C24?t=1467
            https://youtu.be/CrZ3VkqEJzk?t=310
            Jasné je také, že nahradit 200 let budovanou fosilní závislost nebude jednoduché, rychlé ani levné… Činnost člověka jako největšího škůdce planety nebude nikdy zcela „ekologická“, rozdíly mezi nezbytnými škodami pro dosažení určitého cíle jsou ale dramatické. Například škody při těžbě a převoz surovin nutných pro výstavbu FVE jsou zásadně menší, než 25 let těžby dopravy a pálení fosílií, které poskytnou stejnou energii jako ta FVE.
            Podobný rozdíl je mezi zpracováním paliv pomocí elektřiny a s přímým ježděním na elektřinu:
            https://youtu.be/WWjKcoXnArw?t=239

            Přestože se to mnohým nelíbí, tak základní technologie umožňující dlouhodobou dostupnost energií a dopravy pro všechny jsou FVE, TČ, VTE, kogenerace, EV.

            1. Teď aktuálně přikupuji za 30 tisíc Kč hektar jinak nepoužitelného podmáčeného pozemku. Ještě teď na jaře na něm zasadím japonské topoly, které mi za pět let dají 200 plnometrů palivového dřeva + 30 tun štěpky. Mimochodem moje první rychlerostoucí „les“, jinak jsem příznivcem klasického smíšeného.

              „Dřevem by se nemělo plýtvat v lokálních topeništích. Všechno co hoří patří do kogenerační elektrárny s co největší elektrickou účinností, která je napojena na systémy centrálního vytápění.“
              😀 😀 😀 Tak určitě… Místo spálení ve vlastním kotli s účinností 90% to náklaďákem povezu někam do p***e, tam to spálí stejnou účinností a budou z toho dělat neefektivně proud, který se ztrátami potáhnou zpátky ke mě domů…
              Prostě „ekologické“ myšlení vysypaných elektrických makovic v praxi.

              1. Pro Runnču… místo jap. topolů bych se přimlouval za osikový háj. Přírůstek hmoty je samozřejmě menší, ale jako nejvíc rostoucí původní dřevina to vůbec není špatné. Ale z ekologického hlediska je narozdíl od nepůvodních topolů mnohem větším přínosem pro lokální biodiverzitu…A možná budou i křemenáče.

                1. Nechci tě moc školit, asi minimálně tušíš o co jde: Na každý rostlinný druh jsou navázány i desítky druhů bezobratlích. Podobné je to i pod povrchem, kde se navíc přidávají simbiotické houby. Potravní řetězce jsou jasné… Když spočítáš u nepůvodních rostlin druhy breberek co se tak nějak spokojili bude jich třeba jen desetina … Obzvlášt větší plocha nepůdní monokultury je v podstatě polopoušť.

                2. Ano, chápu a souhlasím. Myslel jsem to tak, že z pohledu mých osobních přínosů je jedno, který z topolů tam bude a tvoje připomínka je rozhodně validní.

              2. Výborně pozemky, topoly, to jsou výjimečné podmínky, které má málokdo, a proto se nedá tvrdit: „JÁ jsem rozhodně dál, než nějaké trapné tepelné čerpadlo s VFE a beterkou.“
                Dále je ten, který využívá řešení a technologie použitelné pro všechny.

                Samozřejmě osadit pole panely je mnohonásobně energeticky přínosnější…
                https://nazory.hn.cz/c1-66882800-fotovoltaika-ceskou-pudu-nezabira-solarni-panely-jsou-pro-ni-navic-blahodarne

                Výpočet energetické účinnosti chce trochu více úsilí, než opisování ceníků elektromobilů.
                Příklad:
                El. účinnost teplárny = 40%
                Tep. účinnost teplárny = 50%
                SCOP TČ = 4
                0,5 + (0,4 x 4) = 2,1
                Takže palivo poskytne 210% své energie.
                Ve srovnáním s lokálním kotlíkem to tedy je 2,3x více energie !
                Aby to nevyšlo lépe, bylo by nutné použít špatné účinnosti, neodpovídající stavu dnešních technologií.
                0,5 + (0,2 x 2) = 0,9
                I v tomto případě by ale řešení s kogenerací a TČ výhodnější, protože TČ jsou řiditelné spotřebiče, umožňující spoluoáci s OZE.
                Biomasa je přírodní akumulace, ale s mizernou účinností, nemůže proto pokrýt veškeré energetické potřeby.
                https://www.idnes.cz/technet/veda/obnovitelne-zdroje-slunce-vitr.A180527_140701_veda_mla
                Je proto potřeba s ní zacházet efektivně a strategicky…

                1. Madeta dnes zdražila máslo a mléko o 35%. Chléb zdražil dnes o 25% – to nejhorší Babišovo bláto. Lepší kváskový chleba zdražil dnes o 40%.

                  Raději opatrně s tím prosazováním osazování polí panely. Tady by mohlo jít brzy o zdraví.

                2. No právě, že místa je omezeně, takže by se s ním mělo zacházet maximálně efektivně
                  Takže přibližně, žádná detailní analýza:
                  Podle údajů zde:
                  http://www.japonskytopol-prodej.cz/japonsky-topol-a-vynos-z-pestovani/
                  se jedná přibližně o 5500m2 s produkcí energie 430MWh/5let, resp. 380MWh při uvážení účinnosti kotle. Snad by to mohlo stačit na vytopení toho nového neúsporného baráku.

                  Při využití paliva přes kogeneraci a TČ by z toho bylo 900MWh/5let, tedy více než 2 vytopené baráky.

                  Na stejnou plochu je možné instalovat 635kWp => 3175MWh/5let
                  Po vynásobení SCOP = 4 => 12700MWh/5let
                  To znamená 33 vytopených baráků, nebo 3170000km v elektromobilu ročně

                  Nebudu řešit současnost výroby a spotřeby, protože zatím tu máme tak málo FVE, že řešení nějaké sezónní akumulace energie ještě nebude léta potřeba..
                  Už teď tu ale máme akumulaci ve formě biomasy, bioplynu, odpadu… a s tím je potřeba zacházet strategicky a efektivně. Lokální kotlíky určitě nejsou to nejlepší řešení. O to více je zarážející dotování kotlíků, bez ohledu na to zda pro všechny bude v dohledné době palivo…Odložení konce starých kotlů je tedy dobrá zpráva, protože to alespoň za tu dobu více lidem dojde a nainstalují rovnou místo kotlíku TČ.
                  https://youtu.be/LwAtChaQx48?t=56

                3. Hele lih, je to marné. Vystřídalo se u mě snad deset projektantů a topenářů. Všichni do jednoho ve dveřích prohlásili, že nejlepší bude tepelné čerpadlo, idálně s FVE. Část to vzdala hned. Druhá část, když to začala počítat a poslední část to vzdala, když dopočítali projekt.

                  Ale klidně se předveď.
                  Já mám novou automatizovanou kotelnu se dvěma kotli (dřevo a pelety) s akumulací 2200 litrů vody za půl mega. Celkové náklady 500 tisíc Kč.
                  Třicet tisíc pozemek a roční náklady na dřevo se teď srazí na cca 20 tisíc Kč, co jako lenoch zaplatím za práci.

                  Suma sumárum s tímto novým pozemkem, prací a kotelnou s uvažovanou životností 20 let jsem v celkových nákladech na 530 Kč/1MWh dodaného tepla.

                  Zkus tomu konkurovat.

                  A co se týká toho vytápění solárama, tak jsem rád, že humor ti nechybí.

                4. Takže jsem to odhadl přesně, absolutní zaměření na sebe…
                  Vůbec nerozporuju co kdo spočítal a co vyjde v tomto specifickém případě v tuto chvíli ekonomicky nejlépe.
                  Bavím se tu o srovnání energetického využití plochy. Čím více vykuků si uzme plochu pro sebe a využije ji neefektivně, tím se budou mít ostatní hůře. A když se budou mít špatně v podhradí, tak bude špatně i na hradě…
                  (Ale na druhou stranu energetické topoly jsou lepší než současný stav a mnohem lepší, než třeba meliorace a trávník anglický)

                  Ušlo mi, že se jedná o 1ha plochy takže přepočítávám výrobu FVE:
                  Na stejnou plochu je možné instalovat 1155kWp => 5775MWh/5let
                  Po vynásobení SCOP = 4 => 23100MWh/5let
                  To znamená 60 vytopených baráků, nebo 5770000km v elektromobilu ročně.

                5. Takže zaprvé ta výroba co uvádíš bude poloviční. Tedy 30 baráků.
                  Zadruhé tepelná čerpadla nebudou mít COP4, ale stěží 3. Takže 24 baráků. Za třetí v topné sezóně realizuješ maximálně třetinu výkonu. Takže 8 baráků.

                  A postavit si na hektar fotovoltaickou elektrárnu s akumulací minimálně několika MWh, a tepelná čerpadla k tomu, tedy za vyšší desítky milionů, to může připadat jako dobrý nápad maximálně šílenci.

                6. Nenapadlo mě, že z obecné poznámky, že FVE dodá z plochy mnohem více energie než topoly vznikne taková marná diskuse… No prostě přehnané zaměření na sebe…

                  Něco o využití plochy taky na Str. 53,54:
                  https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/cista_mobilita_seminar/$FILE/OPZPUR-18_Siemens-20180413.pdf
                  nebo:
                  https://www.visionsmag.cz/energetika-4-0-v-doprave

                  Něco k hustotě osazení plochy panely:
                  https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/20966-navrh-fotovoltaickych-systemu-na-rovnych-plochach-s-ohledem-na-efektivni-vyuziti-technologie-i-dostupne-plochy

                  Papírové SCOP se u lepších TČ uvádí v rozsahu 4,3 – 5,3. Je možné slevit na nějakých reálných 3,5:
                  https://therm.divamse.cz/?ostrava-hrabova
                  Samozřejmě u nějakého šmejda to může být i 1:
                  https://youtu.be/aYcjZX9wXLM

                  Zatím je instalováno tak málo FVE, že není co akumulovat. Co se vyrobí v létě, spotřebují jiné spotřebiče, v zimě jedou TČ z jiného zdroje…

                  Nemám čas tady řešit současný stav a možnosti energetiky.
                  Tak hodně štěstí s tím topolem.

    1. Moskva jde ke dnu, ani ja jsem to necekal tak rychle 🙂 je to vynikajici zprava!

      Jinak specialni operace jde presne podle planu, vysledku je dosazeno:

      1) vysadkove vojsko neudrzelo Hostomel a bylo totalne anihilovano
      2) Pozemni jednotky byly zdecimovany tak, ze se z okoli kyjeva musely stahnout
      3) letectvo zcela selhalo pri eliminaci PVO i letectva, neziskali vzdusnou nadvladu a omezuji se na utoky pouze nad frontovou linii. a to za cenu znacnych ztrat
      4) a dnes se k vyctu uspechu pridalo i namornictvo, kdy nejsilnejsi lod flotily se nedokaze ubranit dvema raketam neptun!

      A to vse proti neschopne, rozkradene armade kterou ridi skupina narkomanu (slova oficialnich predstavitelu RF)

      a tato parodie na armadu se bije v prsa a pry si troufa i na armady NATO. Ta russacka nabubrelost je neuveritelna, ja je fakt zeru 🙂 jedina slozka ktera plni svuj standart je Rosgvardija, zalozena pred peti lety putinem presne podle vzoru SS. Vrazdeni obyvatelstva, znasilnovani zen a deti, odvlekani pracovni sily za ural…. jo, v tom byli vzdycky dobri! gerojove

      1. Většina je pravda (kromě toho letectva. Existence letectva se měří počtem bojových letů, nikoliv vlastnictvím prostředků. A Ukrajinské letectvo už měsíc realizuje jednotky letů, proti stovkám ruských – ergo efektivně neexistuje).

        Jenomže taky je pravda, že absolutně nerozumíš vojenství. Tahle vojenská operace má cíle nezbytně nutné (eliminovat hrozbu ukrajinské armády pro Doněcko, propojit Krym s ruským územím, vytvořit nárazníkové pásmo), významné (zabránit integraci Ukrajiny do západních struktur, ekonomicky poškodit Ukrajinu i Západ) a bonusové, což jsou pravděpodobně tři z pěti útočných směrů.

        Situace kolem Kyjeva je mimořádě zajímavá – je na ní vidět, že existovala nějaká zákulisní dohoda, která bránila přímému útoku na něj. Ruské jednotky mohly zaútočit, přesto zůstaly stát, jako Guderianovy tanky před Dunkirkem.
        Moje teorie je, že přímý útok na Kyjev by byl v rozporu s dohodou Merkelová-Putin. Třeba se jednou dozvíme pravdu.

        1. to jsou saze hovadiny 🙂

          takze, dohoda brani utoku na kyjev, presto se podnikne vysadek v hostomelu, kde si nechaji zlikvidovat elitni paragany, potom tam prijede cela armada kterou jim UA uplne zdecimuje a to presto ze existuje tajna dohoda ktera brani utoku – to si jako mysleli ze se Zelensky sesype kdyz uvidi barbary za hradbami mesta a sam se vyda na pospas tem hordam 🙂 i male dite by vymyslelo neco verohodnejsiho, to nema cenu… a kriznik moskva mel dohodou zakazano se branit tak si nechal nalozit a jede domu 🙂

          tak asi takto: otevrit falesnou frontu a vazat prostredky protivnika slo kdekoliv jinde, tam kde to vyhovuje utocnikovi, tam kde utocnik ma vyhodu, mensi ztraty atd….. a to se fakt nepovedlo… no jo kdyz ty zeres tu ruskou propagandu, to se nediv ze mas v hlave pak nasrano

          takze se vratime k tomu jedinemu logickemu vysvetleni: russaci tak jako vsude jinde od Prahy po Kabul, proste chteli obsadit rychle mesto a dosadit svoje loutky. Ale posrali to. jak proste, vid

          1. Z vtipného soudku.
            „runner42 napsal:
            9. 3. 2022 (19:12)

            Nejpozději do konce víkendu přistoupí Ukrajina na ruské požadavky. A ztratí víc, než pokud by na ně přistoupili před invazí.
            Jestli se tak nestane, Rusko zmasakruje Ukrajinskou armádu v donbaskem kotli, vstoupí do Kyjeva a nastolí vlastní režim….“

            Kontrolní otázka soudruzi. Jaký zaměstnanec dostane výplatu dříve?
            A: Zaměstnanec jehož šéf je Runner a je mu slíbena „do konce víkendu“.
            B: Zaměstnanec jehož šéf je Elon a je mu slíbena za „two weeks“. 😀

            1. Nerozumím, co považuješ za vtipné. Ukrajina na ruské požadavky nepřistoupila. Stáhla armádu do měst, čímž porušila ženevské konvence a rusové několik týdnů masakrují společně s civilisty. Mariupol a další města jsou naprosté ruiny.

              A co se týká výsledku bojů, tak asi takto – Československo obsadila vojska Varšavské smlouvy v síle třiceti divizí a půl milionu mužů za týden. Ukrajinské území o velikosti Československa obsadila ruská armáda v třetinové síle a proti připravenému a bojujícímu protivníkovi s disponujícímu trojnásobnou početní převahou za měsíc.

              Čistě z vojenského hlediska mám problém vidět to jako ruský neúspěch.

              1. Vse jde podle planu. Pres 20 tisic russkych mrtvol je uzasny plan. Ale jo, souhlas, je jich prilis mnogo. Jeste tak 500.000 mrtvych russaku v produktivnim veku a russak jde z kola ven. Kdyz je jeste 3x tolik invalidu, tak je to uzasna strategie. Odpad patri na zkladku odpadu. Cele russko je smrdici deponie.

              2. Vtipné je to, jak si neustále mimo se svými věštbami a jak neustále upravuješ co je vlastně cílem Ruské války a jak to vlastně dopadne a hlavně kdy. Už jsme tu za tu dobu slyšeli minimálně 3 různé verze co je cílem a jak rychle válka skončí Ruským vítězstvím. V podstatě to samé dělá Ruské vedení potažmo Ruská propaganda podle toho, jak jim bouchá jeden plán za druhým. Teď jsou někde u plánu G a možná jim ani nebude stačit abeceda.

                Druhý odstavec je celý blbost. Nebyl to týden v 68 ale spíše den. UA nikdy neměla 3 násobnou přesilu ani v počtech lidí natož nějaké techniky v místech útoků. Za první měsíc sice Rusové „obsadili“ (pokud budeme brát, že projetí kolony městem, kde se nikdo nebrání je obsazení) velikost ČSR, ale od té doby cca polovinu ztratili.

                Z čistě vojenského hlediska je to průser jako prase. Cca 50-70 tisíc MIA+KIA+WIA+POW. Ztráty techniky jsou opravdu enormní. I když to stejně nějak zpochybníš, tak tady máš stránku s aspoň nějakým způsobem potvrzenými ztrátami.

                hxxps://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html

                1. To, že ta tzv. speciální operace je průser jak mraky a že cíle nebyly naplněny, je nestrannemu pozorovateli jasné. Ruské vedení teď jen musí vymyslet, jak dosáhnout aspoň nějakého úspěchu, resp vymyslet něco, co za úspěch mohou vydávat. Protože to je to, co jednoduchý ruský človek doma potřebuje slyšet – že Rusko je opět veliké a ve světě něco znamená. I když to, pochopitelně, není pravda.

                2. Tomu skretovi v kremlu by mel uz nekdo vysvetlit, ze cim vic bude vyhrozovat a utocit, tim vic zbrani bude putovat na obranu UA. Cely svet mu musi ukazat ocelovou pest a vyrazit mu vsechny kosti a zuby z hlavy. Jen totalni destrukce toho zla zastavi jeho valku.

                3. Cynik by řekl, že právě probíhá demilitarizace Ruska aniž by padl jediný voják NATO/EU a navíc se nebudou muset lít peníze do udržování uloženek, které tam stejně z jiného důvodu než je Rusko nejsou.

            1. To zní rozumně, ale realita byla přesně opačná. Vázat co nejvíce sil na jihu a východu a rychlým tvrdým útokem obklíčit a dobýt Kyjev.

              https://www.youtube.com/watch?v=EWSXJaDtmX0

              Vlastně největší průlom dosavadní války se jim povedl ve směru od Sumy k Brovary cca 300 km. To je další důkaz toho jak málo sil měla UA v té oblasti a kolik sil tam muselo mít Rusko nasazených aby jen nějakým způsobem operovali na tak velkém území.

                1. Jestli myslíš tu potopenou loď, tak ta se tahat nikam nebude. UNESCO ji prohlásí za světovou památku korupce a neschopnosti.

                  No a až Mlask začne vyrábět elektrické ponorky, tak se tam budou dělat školní exkurze. 😀

                2. Jelikoz se tam potopily ruzne zbranove systemy, tak o ne bude velky zajem ze vsech stran. Ne uplne vsechno muselo explodovat a neco muze byt dost zajimave. Tezko rict v jake hloubce lezi. Maximalni hloubka Cerneho more je 2212m, ale to nic neznamena. Muze byt treba jen v hloubce 300m. Predpokladam ze tam uz krouzi ruzne lode. Leda ze by lezela v russkych vodach, pak by to bylo obtizne se tam nepozorovane dostat.

        2. Spíš se zdá že Rusko precenilo své síly a tento popis spíš sedí na ruskou armádu:

          „neschopne, rozkradene armade kterou ridi skupina narkoman…“

          A to, jaké byly původně cíle, se asi nedozvíme. Protože nakonec cokoliv, co se Rusku povede dosáhnout bude vyhlášeno za původní cíl operace. NIKDY nepříznaji, že to zpackali, nikdy.

    2. Včera než jsem šel do hajan byl křižník zasažen raketou Neptun.
      Ráno když jsem snídal byl potopen a Ukrajinci zveřejnili video jeho zásahu.
      Při obědě jsem si přečetl, že potopen nebyl.
      Teď při večeři koukám, že video z jeho zasažení, co zveřejnila Ukrajina, je usvědčený fejk z potopení íránské válečné lodi.

      Mám obavu, že až ráno vstanu, bude z Vltavy ostřelovat Hradčany.

      Prostě ukázka, jak v této válce nelze věřit naprosto nikomu a ničemu.

      1. behna se snazi presne podle trolliho schematu se vylhat zpochybnenim nejlepe toho, co si sam vymyslel nebo vybral, slameneho panaka se kterym bude udatne bojovat, jde mu to dobre 😉

        Hele, nevim na jake video jsi naletel, nebo sis ho vymyslel, staci nebyt idiot a vybrat si zdroj, treba:

        Pentagon spokesman John Kirby just said on CNN that the warship Moskva is still afloat but clearly damaged. He said it remains unclear whether the damage was caused by Ukraine missile attack. Russia claims that a fire onboard caused ammunition to explode

        takze neboj, tu chloubu ruskeho namornictva, kterou jim mimochodem vyrobili na ukrajine (prekvapko) jim velmi pravdepodobne ukrajinci i potopili kdyz opruzovali pobliz odesy. Sam je trochu podeziram ze mohli pouzit harpoon a z taktickych duvodu rikaji neptun, ale to jsou spekulace. Fakt je ze ti russaci mohli byt vozraly a odpalit se sami, jak v cernobylu, to je taky dost pravdepodobny, i kdyz o to vic ostudny 🙂

        staci si umet vybarat zdoje, je to jednoduche.
        Hele – jestli se ta lod vrati do sluzby, prestanu ti rikat behno 🙂 slibuju

            1. – Brežněv nebyl Urajinec, ale etnický Rus.
              – Obsazení Československa v roce 1968 bylo realizováno především ukrajinskými divizemi.
              – Moskva byla ruská, vyrobená v Sovětském svazu ukrajinskou loděnicí.
              – Ukrajina, na rozdíl od Ruska, má rozsáhlou fašistickou historii. Neonacistický prapor Azov jde ve šlépějích 1. divize ukrajinsk lidové armády (jinak též 14. granátnické divize SS) a mnoha dalších, takže s tím provoláváním slávy bych byl opatrný. Každá mince má dvě strany.

            2. Ještě technická poznámka – pro Rusko je potopení Moskvy sice ztráta, ale opět čistě z vojenského hlediska to není žádné drama.
              Zaprvé ruská vojenská doktrína s hladinovým loďstvem nijak zvlášť nepočítá a tudíž se jím ani aktivně nezabývá.
              Zadruhé Moskva sice byl křižník, ale s výtlakem 9 tisíc tun jen lehký, asi jako stejně starý a stejně velký USS Thomas S. Gates, o kterém asi nikdo nikdy neslyšel a nikoho nezajímá. Ten skončil na šroťáku po pouhých 18 letech služby. Proti plnotučným křižníkům typu Kirov to byly jen malé loďky.

              1. V rámci této války to je drama. Nic silnějšího v Černém moři nemají a ani mít nemůžou, takže s třídou Kirov se můžou jít klouzat do Arktidy. Jakákoliv úspěšně provedená výsadková operace je po události Berdyansku a po této události v podstatě nemožná a to uvolní další síly UA od Oděsy.

          1. Kdyby ta kocabka byla jeste pouzitelna, tak by tam hosi sikovni z UA poslali jeste 1-2 Neptuny a dilo by bylo dokonceno. Lod byla absolutne bezbranna. Ale nejspis meli davno overene info, ze by tech Neptunu bylo skoda a spolehali se na prirodu. V kazdem pripade to byl good job. Slava Ukrajine. Skoda ze se kocabka nejmenovala Putin. I ten pujde ke dnu.

              1. Ten chorobomyslnny dedek v kremlu je zraly pro spagat. russaci lzou zase jako zjednany. Pry moskvu nezasahly rakety Neptun, ale hned dnes byla tovarna na Neptuny cilem bombardovani. russak je nejvetsi spina na zemskem povrchu a je nutne tu spinu setrit a zlikvidovat. Spolu s kolaboranty. Nastesti zarvalo aspon 450 russkych vrahu spolu s moskvou. Ryby se nazerou. Muzou si zatancovat pod vodou s alexandrovcema. Komedianti take chcipli v Cernem mori. Slava UA.

          2. Pro pituru…..ty máš neuvěřitelně flexibilní myšlení: nejen že dokážeš ignorovat nepohodlná fakta, ale nezajímá tě ani časová osa událostí 😃… Podle tvé logiky bych klidně mohl říct, že ,,ukrajinští a ruští vyjednavači se dohodli na přerušení vojenských aktivit “
            a měl bych pravdu (už aby to bylo)…Stáváš se mým nejoblíbenějším politrukem a přebíráš tak pomyslné žezlo od Leodenduly😁

            1. Hele, tvoje russke zvasty te stavi do uplne stejneho rohu jako ty nejblbejsi lidi na svete, russaky. Kdyby radeji nikam nelezli a delali jen ze neco predstavuji, tak by jeste byli nekdo. Ale ted jsou i pro domorodce kteri behaji jen se snurkou kolem beder rozvojova zeme. Zeme plna primitivu a dobytka. Nic vic se o tom shluku bunek neda rict.

                1. Chapu ze te zere rozstrilena moskva. Musis si zvyknout, ze civilizovany svet odstrani russaky ze vsech pozic. Nechapu lidi, kteri verejne kolaboruji s russaky. Ale spina ke spine a primitiv k primitivum asi patri.

                2. Pro Leodendula Mýlíš se válečnej štváči: osobně bych byl nejradši, kdyby se jim všem ty krámy proměnily na klarinety a kytary. Lidi se snad zachránili, tak mi je líto jen těch ztracených kovů…Co mi to furt vnucuješ? Každý kdo se pošklebuje tvojí (vaší) křečovité trapnosti je hned Russák a kolaborant? Jseš nějak háklivý na svůj majestát chmatáku zlodějskej👎

Napsat komentář