Elektromobil Škoda Elroq, jehož světová premiéra je naplánována na podzim 2024, brzy rozšíří nabídku plně elektrických SUV automobilky Škoda Auto.
Škoda Elroq bude spadat do segmentu kompaktních SUV, který je objemově největším subsegmentem v Evropě. Nové SUV je díky výraznému vzhledu prvním modelem značky Škoda, který si osvojuje nový designový jazyk Modern Solid a posouvá tak design modelů Škoda na novou úroveň.
Díky zavazadlovému prostoru o objemu 470 až 1 580 litrů, spolu s kompaktními vnějšími rozměry a chytrými úložnými prostory je Elroq ideální pro jízdu ve městě i v jeho okolí. Výkony od 125 kW do 220 kW, dojezd až 560 km v režimu WLTP a časy nabíjení již za 28 minut z něj rovněž činí ideálního společníka pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Uvedení modelu Škoda Elroq je začátkem nové elektrické ofenzivy značky Škoda, v jejímž rámci automobilka v následujících letech uvede na trh šest čistě elektrických modelů.
Zcela nový elektromobil Škoda Elroq postavený na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen bude nabízen ve čtyřech variantách pohonu: Elroq 50, 60, 85 a 85x. Tyto modely se liší kapacitou baterie a výkonem, který se pohybuje od 125 kW do 220 kW.
Základní model Elroq 50 s pohonem zadních kol je vybaven baterií s brutto kapacitou 55 kWh a elektromotorem na zadní nápravě, který vyvíjí maximální výkon 125 kW. Elroq 60 má baterii o kapacitě 63 kWh a elektromotor o výkonu 150 kW. Oba tyto modely dosahují maximální rychlosti 160 km/h.
Modely Elroq 85 a Elroq 85x jsou vybaveny baterií s brutto kapacitou 82 kWh. Elroq 85 s pohonem zadních kol má maximální výkon 210 kW. Elroq 85x má druhý elektromotor umístěný na přední nápravě, nabízí standardně pohon všech kol a maximální výkon 220 kW. Obě verze, Elroq 85 i Elroq 85x, dosahují maximální rychlosti 180 km/h a mají elektrický dojezd až 560 km.
Všechny varianty zcela nového modelu Škoda Elroq podporují rychlonabíjení stejnosměrným proudem, pouze nabízejí jiný maximální nabíjecí výkon. Modely Elroq 85 a Elroq 85x nabízejí DC nabíjení výkonem až 175 kW.
Akumulátory všech čtyř verzí pohonu lze nabít z 10 % na 80 % kapacity již za 28 minut. V AC nabíjecích stanicích se všechny modely Elroq nabíjejí rychlostí až 11 kW, přičemž plné nabití trvá přibližně 5,5 až 8 hodin v závislosti na dané variantě. Škoda Elroq podporuje funkci automatického a manuálního předehřevu baterie.
Funkce předehřevu připravuje baterii na nabíjení stejnosměrným proudem při nízkých okolních teplotách a optimalizuje tak rychlost nabíjení. Proces lze aktivovat ručně stisknutím tlačítka na centrálním displeji infotainmentu, nebo automaticky cestou k nabíjecí stanici na základě údajů z navigace a teploty baterie.
Škoda Elroq je standardně vybavena širokou škálou bezpečnostních a asistenčních systémů a velkým množstvím pokročilých senzorů, které zajišťují vysokou úroveň pasivní i aktivní bezpečnosti. Mezi asistenční systémy patří asistovaná jízda, která ve své nejnovější verzi výrazně rozšířila využití online dat z jiných vozidel.
Automatické parkování nabízí uložený parkovací manévr na dálku. Uložený parkovací manévr umožňuje řidiči „naučit“ Elroq zapamatovat si příjezdy dlouhé až 50 metrů k celkem pěti různým parkovacím místům. Elroq je poté schopen přijet na dané místo a automaticky zaparkovat.
Pro vysokou úroveň pasivní bezpečnosti je zcela nová Škoda Elroq vybavena až devíti airbagy. Součástí standardní výbavy jsou airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, boční airbagy vpředu a centrální airbag mezi předními sedadly. Boční airbagy vzadu jsou k dispozici na přání.
Majitelé zcela nového vozu Škoda Elroq mohou řadu funkcí vozu pohodlně ovládat prostřednictvím aplikace MyŠkoda ve svém chytrém telefonu, která spojuje řadu možností a služeb v jedné aplikaci. Aplikace nabízí novou uživatelsky přívětivou a přehlednou grafiku a nově umožňuje přístup k funkci PowerPass pro kontrolu a správu nabíjecích procesů na veřejných nabíjecích stanicích.
Aplikaci MyŠkoda lze rovněž použít k ovládání nabíjecích procesů v domácím wallboxu a k dálkové aktivaci klimatizace vozu. Mezi další specifické služby pro elektromobily patří možnost integrace nabíjecích zastávek do naplánované trasy v navigaci. Pomocí aplikace MyŠkoda lze elektrický model Škoda Elroq také dálkově zamykat a odemykat.
Wallbox Škoda Charger je nezbytnou součástí ekosystému Škoda pro domácí nabíjení. Škoda Charger Connect s výkonem až 11 kW nabízí díky novému režimu nabíjení optimalizovanému pro solární energii ekologické řešení pro domácí nabíjení.
Tento model rovněž podporuje nabíjení s dynamickým tarifem a nabíjení za spotovou cenu, čímž optimalizuje náklady. Verze Connect také umožňuje připojení LAN a Wi-Fi, což uživatelům umožňuje ovládat proces nabíjení na dálku pomocí aplikace MyŠkoda.
Nejvyšší verze Pro je vybavena připojením LTE s předplacenou kartou eSIM. Wallbox Škoda Charger navíc nabízí funkci Plug & Charge spolu se čtečkou RFID, která usnadňuje identifikaci uživatelů na společných rezidenčních parkovištích.
Elektrická historie Škoda
Škoda Auto se zavázala investovat v nadcházejících letech miliardy eur do své transformace v oblasti elektromobility. Česká automobilka tak činí s jasně definovaným plánem dalšího zvyšování podílu elektrifikovaných vozidel značky v Evropě i mimo ni.
Škoda Auto zůstává věrná svým základním hodnotám a nabízí dostupnou individuální mobilitu přizpůsobenou potřebám zákazníků na všech trzích po celém světě. Nadále se drží dlouhodobé vize značky, která spočívá v poskytování udržitelné individuální mobility, cenově atraktivních čistě elektrických modelů a inovativních technologií.
První zkušenosti s elektrifikovanými vozy z Mladé Boleslavi získala česká automobilka již před 116 lety. Role elektrického průkopníka patří modelu Laurin & Klement typ E z roku 1908, který znamenal první počin společnosti v oblasti hybridních technologií. Na konci 30. let následovaly elektrické nákladní vozy, kterými bylo rozváženo pivo.
V období 1991 a 1994 vzniklo několik stovek vozů modelu Škoda Eltra 151, který byl odvozen od modelů Favorit a Pickup a který byl určen nejprve pro Švýcarsko a později také pro další evropské země. Elektromotor o výkonu 15,4 kW umožňoval dojezd až 80 km a maximální rychlost 80 km/h.
Pohodlné ukládání nabíjecího kabelu za masku chladiče představovalo jeden z tehdejších Simply Clever prvků. Do současné éry elektromobility vstoupila Škoda Auto s modelem Škoda Octavia Green E Line.
V roce 2011 začali inženýři s praktickými testy elektrického pohonu u deseti prototypů. Elektromotor podával trvalý výkon 60 kW, maximální výkon činil 85 kW. Baterie s kapacitou 26,5 kWh umožňovaly dojezd až 150 km.
Začátkem roku 2020 uvedla automobilka na trh první plně elektrický sériový vůz v historii Škoda Citigoe iV. Na podzim 2020 byla představena Škoda Enyaq, plně elektrické SUV a první sériový model založený na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen.
V prvním čtvrtletí roku 2022 doplnil portfolio dynamický a elegantní Enyaq Coupé. V prvním čtvrtletí roku 2024 bylo celosvětově dodáno 14 000 kusů plně elektrického modelu Enyaq, což představuje nárůst o 12,3 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2023.
Ve stejném čtvrtletí byl Enyaq šestým nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, přičemž získal 3,1% podíl na trhu. Kromě toho byl nejprodávanějším elektromobilem v České republice a na Slovensku, druhým nejprodávanějším elektromobilem v Německu a Švýcarsku a třetí místo obsadil ve Finsku a Litvě.
zdroj: tisková zpráva
Statistika SDA nových v registru 1-6 2024
Tesla od začatku roku 2024 doposud přibylo 1713 nových registrací
Škoda BEV připsano do registru ČR 434
Tak maji co dělat aby propad prodejů zvratili
Proč to nenazvali třeba Balroq? odpůrci elektromobility by zavolali Gandalfa a bylo by to vyřešené.
Vyčteno jinde, přidávám sem, aby nezapadlo: nový vůz Škoda plameňáq 🙂
tak ono se staci podivat na ti fotky v clanku, jake zviratko je na tom polepu? plamenak 😀 asi vedej ze to bude dobre horet kdys to nekdo podpali
Snad si nemyslíš eTruhlíčku, že se budu obtěžovat čtením nějakého článku o novém elektroodpadu? Plameňák a ještě více Propadaq to bude bez ohledu na polep.
pro Dlaždicy…. Ten plameňák je vidět už na náhledové fotce k článku.😃
Vem si brejle a radši plínu.😁
Tak , covím, nejlíp hoří hybridy. Třeba Toyota RAV4 je vysloveně palivo do kamen a to často i čisté spalováky. Nemusí to být nutně hybrid.
Statistiky hovoří jasně – hoří skoro výhradně elektrika. Elektrika v BEV, elektrika v hybridech a elektrika ve spalovacích autech. Podíl požárů, kde nehraje roli elektrika, je naprosto marginální.
To ale nic nemění na tom, že ta elektrika dle statistik hoří řádově častěji ve spalovacích autech. A je celkem jedno, jestli přepočítáváte podle počtu aut nebo počtu najetých km na auto.
Toto tvrzení je nesmysl. Především z toho důvodu, že množina najetých kilometrů elektrickými vozidly je tak malá, že ji při statistickém srovnání s množinou kilometrů spalovacích aut nelze statisticky vyhodnotit, aniž bychom se nepohybovali pod hranicí statistické chyby.
Zřejmě budete muset udělat školení těm společnostem, co se zabývají statistikou a vysvětlit jim, že to sto let dělají blbě.
Chápu, každý holt nemá zkoušku ze statistiky. Tak speciálně pro tebe…
Aby si mohl porovnávat, musíš použít stejné metriky a stejný způsob měření. Protože publikované údaje v jednotlivých zemích toto nesplňují, musíš si provést vzorkování sám.
Poté, co vytvoříš reprezentativní vzorek vozového parku a budeš chtít vyhodnotit výsledky, nevyhnutelně zjistíš, že hodnoty nájezdu elektromobilů jsou ve srovnání s ostatními hodnotami tak malé, že se pohybují pod přesností měření a tudíž s nimi nelze operovat ve výsledcích. To je jediný možný závěr člověka, co absolvoval alepoň jeden semestr skutečné statistiky.
Pak ještě může zpracovat statistiku jako student Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy. Z těchto „statistik“ vyplývá, že ženy jsou lepší řidičky než muži, nejméně bourají červená auta a další skvosty, jimiž nás oblažuje inkulze blbců do společnosti. Mezi ně statistika „elektrika hoří častěji ve spalovacích autech“ bezvadně zapadne.
Pro Runnču…. Vždyť se do těch inkluzí sám zamotáš.😃…Dám ti šanci a nebudu tvé blbosti dál pitvat.
Statisticky hoří BEV o desítky procent méně než spalováky. Hybridy až o tisíc procent více.😱
Pripadu kdy EV zacne horet je malo, ale kdyz se neco podobneho stane, tak vetsinou kdyz jsou zaparkovane a nejedou. To vyvraci argument lavrova42, ze najezd EV je maly. Prave kdyby vic jezdily, bylo by tech pripadu jeste mene.
Pro Leodendula… Tenhle argument mě taky napadl… Jenže Runner je jako špatný iluzionista. Jednou hodí holubem, potom tři červený esa a nakonec vytáhne z čepice chcíplotinu králíka 🤡
To je stejně nesmyslné tvrzení, jako když hasiči na domě, kde hořela FVE oznámí, že to od FVE začalo hořet. Elektrika vám v autě shoří skoro vždycky ať už to začalo hořet kdekoli, a pokud neodpojíte baterii, tak nejspíš dojde ke zkratu a dalšímu ohnisku hoření.
Z predbezneho vysetrovani hasicu vypliva, ze nastal zkrat v elektroinstalaci, nasledne pozar elektrickeho vedeni a az potom zahorely baterie. Muj favorit je porad jeste bojler, nebo propan-butanova lahev. V kazdem pripade musela celym domem projit tlakova vlna az na strechu a takovou spoust baterky nikdy nemuzou vykonat.