Elektromobil Rolls-Royce Spectre byl u polárního kruhu

Plně elektrický Rolls-Royce dokončil zimní testy, které probíhaly u polárního kruhu při -40 °C. Dokončeno je téměř 25 % z 2,5 milionu testovacích kilometrů, což odpovídá 400 letům používání.

Plně elektrický model Rolls-Royce Spectre završuje zimní zkoušky ve specializovaném testovacím centru u polárního kruhu, kde vůz úspěšně zvládl náročné procedury při teplotách -40 °C. Přes půl milionu najetých kilometrů představuje téměř 25 % celosvětového testovacího programu, který odpovídá více než 400 let používání.

Nově vyvíjený automobil značky Rolls-Royce začíná svou životní dráhu vždy v zimě. Existuje několik důvodů, proč prototypy vystavovat takovým extrémům. Když vzniknou první exempláře, konstruktéři provádějí základní testy v nejnáročnějších podmínkách, aby se ujistili, že všechny systémy jsou spolehlivé a fungují i v prostředí s chladným počasím. Tato zkouška je spojena s procesem postupného zdokonalování – prvními ‚lekcemi‘, které vytvoří základy pro vozidlo odpovídající renomé značky.

Začíná se prověřením důsledné izolace hlučnosti, vibrací a rázů. Jízdní komfort ovlivňuje celá řada faktorů, od materiálů použitých na hlavní konstrukční celky až po kvalitu pryžového těsnění dveří, směsi pouzder, spojovacího materiálu, a dokonce i vlastnosti pojiv. Chování těchto prvků se může značně změnit, pokud jsou vystaveny extrémním teplotám – a totéž platí pro účinnost systémů vytápění, ventilace, klimatizace či chladicí soustavy.

Pro Rolls-Royce jako vrcholně luxusní značku je však důležitá i další součást zimních testů. Konstruktéři tomu říkají „prodloužený čas“, který umožňuje s mimořádnou přesností odladit elektronické systémy podvozku, řídicí jednotku pohonného ústrojí a ovládání elektroniky modelu Spectre tak, aby vůz posádce nabídl jízdní vlastnosti typické pro Rolls-Royce.

Při jízdě na povrchu s nízkou přilnavostí, jako je sníh nebo led, lze automobil záměrně přivést v nižších rychlostech do takové nestabilní jízdní situace, která by běžně nastala až v mnohem vyšším tempu. Vývojoví pracovníci všechny manévry přesně kontrolují přímo na místě ve zpomaleném režimu a zjištěné parametry použijí k přesnému doladění jízdních vlastností v oblastech, jako je ovladatelnost, stabilita, předvídatelnost a plavnost jízdy, která umocňuje zážitek spojený s řízením vozu Rolls-Royce. Prodloužený čas umožňuje konstruktérům věnovat péči i těm nejjemnějším detailům v chování auta.

Rolls-Royce 3.0 znamená zcela novou etapu ve vývoji značky, která je spojena s plány na elektrický pohon. Tímto označením se odkazuje na důležité milníky v novodobé historii firmy: model Phantom, první moderní Rolls-Royce z Goodwoodu, představoval Rolls-Royce 1.0. Dalším zlomovým krokem bylo navržení vysoce flexibilní celohliníkové platformy s prostorovým rámem, která je základem současných modelů Phantom, Cullinan, Ghost a na zakázku stavěných vozů z programu Coachbuild – to je Rolls-Royce 2.0. Rolls-Royce 3.0 nyní do konstrukce vozů přináší plně elektrické pohonné ústrojí a systém Decentralizované inteligence.

Zásadně zvýšená inteligence elektronické a elektrické části pohonného ústrojí modelu Spectre umožňuje neomezenou a přímou výměnu podrobných informací mezi těmito více než 1 000 funkcemi bez závislosti na centralizovaném zpracování. I když to od konstruktérů vyžadovalo prodloužení kabeláže ze zhruba 2 kilometrů u stávajících vozů Rolls-Royce na 7 kilometrů u modelu Spectre a vytvoření více než 25násobného počtu algoritmů, pro značku se jedná o významný krok vpřed. Pro každou sadu funkcí lze vytvořit vyhrazené ovládání, které umožňuje bezprecedentní úroveň detailů a propracovanosti. Výsledkem je stav, kterému specialisté na podvozky Rolls-Royce říkají „Rolls-Royce ve vysokém rozlišení“.

zdroj: tisková zpráva, foto: Rolls-Royce

Tři komentáře u “Elektromobil Rolls-Royce Spectre byl u polárního kruhu”

    1. Však to není nic převratného, že by to stálo za komentář, ne? Hertz má v nabídce desítky modelů a jak přichází nové, tak je přidávají, staré vyřazují. By bylo divné, kdyby němeli v nabídce i Model Y, když už je na trhu, ne? Nebo co jste tím chtěl říct? Jinak bude záležet na cene pronájmu, výhodou EV (i té Tesly) pak může být, že si to ze zvědavosti lidi na dovolené půjčí namísto spalováku.

      Co si pamatuji, tak cca. 5 let zpátky na Madeiře chtěli za 11 dní kolem 130 eur za Renault Clio, nebo co to bylo, Captur? Pokud by za podobně velké elektro (P-208, 2008 a pod.) chtěli 150-180 eur, tak to dám, ze zvědavosti 🙂

Napsat komentář