Kia zahájila od 2. září 2024 v České republice prodej elektromobilu Kia EV3. Nabízí jej ve dvou verzích, se standardním a prodlouženým dojezdem.
Elektromobil Kia EV3 je postaven na vyhrazené modulární platformě pro elektromobily E-GMP s 400 V architekturou, díky níž může využívat nejmodernější bateriové technologie čtvrté generace včetně technologie V2L s výkonem až 3,6 kW. EV3 tak může posloužit jako zdroj energie pro další elektronická zařízení včetně jiných elektromobilů.
SOUVISEJÍCÍ: Kia EV3 je tu! Chlubí se dojezdem 600 km
Standardní verze elektromobilu Kia EV3 disponuje baterií o kapacitě 58,3 kWh pro WLTP dojezd 436 km. Varianta Kia EV3 s prodlouženým dojezdem pak 81,4kWh baterií, která s pohonem 2WD dosáhne dojezdu až 605 km. Stejnosměrná 350kW rychlodobíječka zajistí dobití akumulátoru z 10 % na 80 % kapacity za 29 minut.
Kia EV3 je charakteristická kombinací progresivního designu, nejmodernějších technologií a inovativního interiéru s mnoha udržitelnými materiály. Nabízí rovněž průkopnické high-tech prvky jako digitální klíč nebo přípravu na inteligentní obousměrné dobíjení.
Kia EV3 zároveň plně využívá potenciálu vozidel poháněných bateriemi – od interiéru s rovnou podlahou přes druhý zavazadlový prostor umístěný vpředu pod kapotou až po výkonnou 230voltovou zásuvku na palubě a přípravu na dodávku elektřiny z akumulátoru do domácí nebo veřejné sítě.
Model Kia EV3 se vyrábí v AutoLand Gwangmyeong v Jižní Koreji, prvním závodě značky Kia specializovaném na výrobu elektromobilů. Sedmiletá záruka se vztahuje nejen na vozidlo, ale také na trakční baterii. EV3 tak nabízí jednu z nejkomplexnějších záruk výrobce na elektromobily v Evropě.
Na živo uvidí česká veřejnost model Kia EV3 poprvé na veletrhu e-SALON ve dnech 7.–10. listopadu v PVA Letňany. Vůz si mohu zákazníci vybrat z devíti barevných provedení a ve třech výbavových stupních, konkrétně Air, Earth a GT-Line. Cena Air začíná ve standardním provedení na 899 980 Kč, ve verzi s prodlouženým dojezdem pak na 1 024 980 Kč.
Výbavu Earth lze pořídit ve standardním provedení za 969 980 Kč, ve verzi s prodlouženým dojezdem pak za 1 094 980 Kč. Cena nejvyššího výbavového provedení GT-Line činí 1 249 980 Kč vč akumulátoru s prodlouženým dojezdem. Kromě základní výbavy je možné přidat také výbavu na přání. První objednané vozy se dostanou k zákazníkům do konce roku 2024.
zdroj: tisková zpráva
Je to předražené, proto se to neprodává 🙄🤑
Teď jsem koukal na aktuální čínský veletrh s EV a hybridy. Regionálního významu, s auty co Číňani kupujou. Ty ceny jsou neuvěřitelné. Zhruba 20% versus cena evropských elektrických aut.
Např. nákupní taška 3 dveře 4 sedačky 3300$. Dospělé, vybavené auto, žádná kapotovaná čtyřkolka!
V Číně o spalováku už nikdo neuvažuje 😉
Kup si jich 6, Oštípku, v hezkých pastelových barvách. Až ty krámy budou stát nepojízdné na dvorku, bude na ně stále pěkný pohled, ne?
A proč by měli být nepojízdné?… Něco bych vyřešil sám, s něčím si nechal pomoct…
Ale máš pravdu, že za tuhle cenu bych koupil aspoň dva 😘
Dáš odkaz prosím ? Taky bych se rád mrknul co nového v Čině.
Jestli ti nebude vadit Bask a Číňanka (supr rodinka s cca 5ti letou dcerkou)
v pokusech o castilštinu😃
Nemám problém, ale potvrď skutečný zájem.
No chtěl bych se mrknout na ten veletrh BEV, zajímá mě co je nového, je to na YT ?
Ano YouTube…. Feria de coches eléctricos chinos en directo / Jabiertzo..😉
Video jsem shlédl. Žádné laciné tašky jsem tam neviděl. Co jsem viděl, že dominují v nabídce hybridy. Elektromobily tam sice jsou, ale ty „20% ceny“ o kterých mluviš nejsou prodejní ceny, ale je to výše dotace+daňového zvýhodnění.
Nejlevnější Tesla Model Y nabízejí za 250.000 CNY, tedy cca 800 tisíc Kč. V Číně vyrobeno, cena po odečtení dotace a bez daní. Sorry jako, ale to ti za takový šunt přijde málo?
Hybridy jsou hlavně na začátku, to posouvám, protože mě nezajímají… Divil bych se kdyby tu lacinou tašku za 3 300$ vystřihli z videa😃
Trošku se snaž 😉.
Ještě k těm 20%. Kolik stojí nejlevnější prcek v Evropě?… Když ta Čína stojí 75 000 Kč, chceš mi říct že tady můžeš koupit ekvivalent pod 370 000kč?
Řekl bych že procenta sedí… A nevím proč do toho taháš Teslu. Je snad jasné, že většina obyčejných Číňanů si koupí něco podstatně levnějšího od domácích výrobců.
Podívám se znova, ale viděl jsem naprostou dominanci hybridů, ceny víceméně podobné jako jinde, elektromobily s cenami včetně různých podpor a celkově nic moc auta.
Díky, je to zajímavé. Svět se mění, říkám děckám učte se čínsky a rusky , budete mít velkou výhodu. Asie je obrovské ekonomické centrum.
Lidi v té Kie asi nejsou svéprávný, nemají rozum nebo co?
Jinak si to nedokážu vysvětlit.
Chtít prodávat miniaturní auto dlouhé 4,3 m za milion až 1,3 mil. Kč?
Jsou normální?
Za 1 mil je úplně nová Tesla model 3 a to je auto o třídu větší.
A co teprve Model Y, ten myslím začíná na 1,2 nebo tak nějak.
V porovnání s tím EV3 nedává vůbec žádný smysl.
Taky tomu nerozumim. A pak se divi ze se elektroauta dobre neprodavaji.
Oproti Supercharger Tesla Mají Korejci dražší nabijeni na Ionity ?
https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla-supercharger-cena-nabijeni-v-cesku
https://www.hyundai.com/cz/emobilita/elektromobilita/duvody-proc/investice-a-naklady.html
Za ty prachy radši lehce ojetou Teslu Y než tohodle prcka s nesmyslným předním náhonem.
off
Zpátky k opuštěné bezemisní tradici. Nákladní loď poháněné větrem vyrazila s nákladem evropskejch mňamek přes Atlantik di Ameriky. 😀
„Největší plachetní nákladní loď světa podniká svou první plavbu přes Atlantský oceán. Začátkem srpna opustila přístav ve Francii a do 3. září je na dobré cestě dodat 1000 tun koňaku a šampaňského do New Yorku. Jeho zásilky mají desetinovou uhlíkovou stopu než standardní kontejnerová loď.
„Po staletí jsme věděli, že vítr je hojný [nad] hlubokým mořem, a měli jsme pilotní mapy,“ říká Guillaume Le Grand, generální ředitel TOWT, francouzské společnosti, která uvedla do provozu 81 metrů dlouhou loď jménem Anemos. „Nyní je však díky satelitní komunikaci a směrovací technologii vítr také předvídatelný, což z něj činí spolehlivý zdroj pohonu.“
https://www.newscientist.com/article/2445620-worlds-largest-sailing-cargo-ship-makes-first-transatlantic-voyage/
Volkswagen uzavře další továrny. Plán jak poslat hlavní evropský průmysl do kolen funguje.
htxxs://www.bloomberg.com/news/articles/2024-09-02/vw-plans-to-close-plants-in-germany-after-cost-cuts-fail-to-deliver
Na to uz upozornuji roky. Dinosauri kleknou, protoze spalovak nikdo nebude kupovat. A VW to uz vidi, v Cine nic neproda a to se bude vsude ve svete opakovat. Budou se zavirat tovarny na zastarale spalovaky. A bohuzel u EV jsou nekonkurenceschopny.
muzu jen potvrdit, vesmes nikoho z sirsi rodiny jiz neslisim mluvit o tom, ze by chteli dalsi nove auto jako spalovaci, jen ted dojizdi auta a cekaji na neco rozumneho pro jejich potrebi s elektrickym pohonem
pritom jeste par let zpet to byl samej Golf, Tiguan a Passat, a ted jen slisim ID4 a ID7, ale zatim prej moc drahe
i ja vesmes resim ze dvou aut jen to, ze pokud nebude na pristi rok dostatecny budget, tak se koupi hybrid od Toyoty a nebo se vezme zanovni elektrika, ale o ciste spalovaku nejak doma ani neuvazujem
Stávající hybrid je evolucí funknčního spalovacího auta a v naprosté většíně případů dává smysl.
Naproti tomu elektromobil je evolucí sto let starého nefunknčního systému s chemickou baterií a v naprosté většině případů nedává smysl.
Existují výjimky. Výjimky budou vždy okrajový segment trhu.
Já znám několik lidí, kteří mají elektromobil. Nevím o jediném člověku, který by o něm uvažoval.
Jak rikam, za par let se nebudete stacit divit.
To slýchám roky. Stačí ale porovnat výsledky se staršími plány na budování elektromobility a je naprosto nepopiratelné, že pravdu jsem měl já, nikoliv elektrooptimisté.
Přemýšlím čeho jsi evolucí ty.
pro Visper…. POZOR! …To už se tady před lety řešilo. Runner nevěří že je evoluční větev primátů😃
Jestli si to s něčím a někým pletu má moji upřímnou omluvu.
To ses trochu dost netrefil.
Pro Runnču…. Je to možné, nehádám se… Ty asi nevíš kdo to tvrdil? Možná Dlaždic? Nevím, už je to hodně dávno.
@Oštěp: Ty, který si lautr hov.no pamatuješ o nikom nic netvrď, neprohlašuj, nehádej, protože z Tebe pak vyleze zase jen to hov.no. A je jedno, jestli je psané či srané (tj. kreslené).
pro Dlaždicy…. Tak sorry 😃 Ale mohls to být Ty, jak si… speciální.😁
Teď vážně: Možná to nemám z žádné diskuse, ten neopičák byl poradce V.Klause (jméno asi budeš znát, já si ho fakt nepomatuju – možná Jákl nebo tak nějak) a nejspíš sem to kdysi četl na Slepém psovi (Nebo jak se ten Neffův nudnej, zaprděnej, měšťáckej plátek menuje).
o hybridu uvazujeme z jedineho duvodu a to cena, kde Corolla v kombiku jde poridit s hybridem od cca 550 tisic s dani jako nova model 2023, ve chvili kdy by stala tak jako model 2024 jiz k 800 tisicum, tak nad ni neuvazujeme a proste rovnou koukame na 800 tisicove elektromobily
a to bydlime v panelaku a nemame vlastni nabijeni
ty jsi bezce naprosto mimo to co je nebo neni poptavane, a i od kamaradu se kteryma chodim na pivo a kteri take bydli v apnelaku slicham vesmes totez, ojetiny do 300k a nove ci zanovni auto do 600 tisic, a vesmes dojizdi spalovaky a jen se nadava na to kolik zase stoji servis a ze tamhle dela motor neco jinak nez by se cekalo, a s temahle lidma jsem se jeste pred 5 lety bavili vyslovene jen o spalovakach, ted tak pulka casu jiz je venovana tomu kde kdo predstavuje nove EV a ze to bude ten model na ktery cekaj, normalni tatkove ze sidliste co si zajdem obcas na pivko na mistni sportovni stadion, ta zmena uvazovani nad EV je tam az prilis velka, a zacina jim i vadit to, ze jim socialni site porad cpou to jak nekde hori nejaky auto a vydava se to za horici elektromobil 😀
A proto prodeje klesají, půjčovny se jich zbavují div ne za odvoz a leasingovky panikaří. Jo to dává smysl…
hxxps://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/leasing-elektromobil.A240827_100439_automoto_fdv?zdroj=autokat_hp
Nevím, co jsou tvoji kámoši zač, ale prodeje soukromým osobám v Německu i ČR se propadly o 90% a nekupuje naprosto nikdo.
normalni tatkove jako ja, normalni lidi co chtej auto pod milion a odvezou v nem rodinu
minulej vejkend jsem s jednim znamim pujcil ID3 od prodejce na vikend, aby si zjistil ze to je normalni auto se kterym svoji rodinu odveze uplne stejne jako s naftovym Golfem ktereho maj ted, a stacil jedinej vikend a ujetych asi 350km, vyzkousel si jak funguje nabijeni, a jako pristi auto chce ID3, jen za nej proste nechce dat 800k, kdyby byl ten zakladni model treba za 600-650, tak ho objedna, a ted proste ceka az za tu cenu budou, protoze Golfa ma 6 rokem a jeste mu klidne 2-3 vydrzi, ac nejaky problemy s nim ma a servisne to jiz neni nic lacineho
Za cenu pod milion (tedy po odečtení inflace cca 550.000 Kč) byla v roce 2007 Octavia II Combi 125kW TDI v maximální výbavě.
Naprosto nezničitelné funkční auto bez problémů plnící potřeby rodiny. A plní je dodnes.
Teď ti koncern za milion nabízí nefunkční elektrický střep, který se dvaceti let provozu nedožije ani omylem.
A o tom to je.
TDI pro rodinu kde auto prez tyden funguje jako mamacar… no v uzadnym stavu ma TDI v tom Golfu, ze do toho rocne nasipe za servis cca tolik co za naftu
i ja s benzinakama kde mam naklady na servis polovicni proste ty penize vidim, a jestli si predstavujes ze bezna rodina neresi takove naklady, tak jsi totalne mimo, coz tak jako tak jsi
Nojo jenze fakt je co maji delat kdyz predpisy EU muzou splnit jen s elektroautama ale ty se neprodavaji kolik by bylo potreba.
vesmes konkurent MG4, ID3 a podobnym autum (EV3 je trosku vetsi), takze cena od 900k neni as tak konkurenceschopna jak jsem cekal