Městská policie Tábor převzala první elektromobil Kia e-Niro s dojezdem přes 600 km se speciální policejní výbavou.
„V Táboře podporujeme rozvoj elektromobility dlouhodobě a sami přitom chceme jít příkladem. V horizontu pěti let proto počítáme s obnovou celého vozového parku města na čistě nebo alespoň částečně elektrifikovaný. Pro účely nabíjení městských elektromobilů jsme na Žižkově náměstí instalovali vlastní Wallbox a díky tomu nic nebrání dalšímu rozvoji elektromobility ve městě,“ říká Václav Klecanda s tím, že Tábor už využívá jeden elektromobil s dojezdem kolem 200 kilometrů.
foto: Kia
Model Kia e-Niro je tedy nejvyspělejším elektromobilem ve službách města Tábor, který v městských podmínkách umožňuje dojezd až 615 km a v kombinovaném režimu až 455 km na jedno nabití.
Elektromobil e-Niro má pod kapotou elektromotor o výkonu 150 kW s krouticím momentem 395 Nm, který je k dispozici už od nulových otáček. Díky tomu nabízí výrazné okamžité zrychlení – z nuly na sto kilometrů se rozjede za 7,8 sekundy.
foto: Kia
Kia e-Niro je také velmi praktická pro každodenní využití a nabízí plnohodnotný prostor až pro pět osob a zavazadelník o objemu 451 litrů, který dovoluje přepravu například rozsáhlého policejního vybavení.
Přestavba modelu e-Niro na plnohodnotný policejní vůz si vyžádala montáž majáků, vysílačky, GPS, hasicího přístroje, střešních nosičů, zesílených potahů sedadel v oblasti beder, ochranné mříže oddělující zavazadlový prostor od posádky i reflexního polepu městské policie.
Celou přestavbu zajistila společnost AUTO FUTURE, s.r.o., která má s přestavbami konvenčních vozidel pro integrované záchranné složky již zkušenosti, nicméně přestavba vozidla z kategorie elektromobilů to byla premiérová.
foto: Kia
Celková cena jednotlivých dílů a jejich montáže se vyšplhala až na hranici 150 tisíc korun. „Jsme hrdí na to, že jsme zase o další krůček pomohli elektrifikovat jižní Čechy. Elektromobily se kromě ekologického provozu pyšní i okamžitým zrychlením, což členové policejního sboru městské policie v ostré akci jistě ocení,“ říká Kateřina Kalinová, marketingová ředitelka AUTO FUTURE s.r.o.
JJ, to když spěchají měšťáci koupit ráno v 7
JJ, to když spěchají měšťáci koupit ráno v 7 marmeládové koblihy, to je fofr, to je fofr…. A když koblihy sežerou, mají zase strašný fofr, protože letí k nejbližší základce stepovat s mucholapkou u přechodu. Přičemž každý druhý prvňáček má IQ vyšší než ti dva mužíci stojící na každé straně ulice součtem. Jak říkám, jsou to fofry 🙂
Bohužel se opět mýlíte a spíš to vypadá že svoji
Bohužel se opět mýlíte a spíš to vypadá že svoji představu o strážnících vydáváte za fakta. Realita je však jiná. Má nabídka platí i pro Vás, přijeďte k nám do Tábora, provedu Vás po služebně, představím naše činnosti, projedeme se v našem novém EV a již nebudete vařit z vody… 🙂
Tak na to stary sprostak Dlazdic uz nema koule 🙂
Tak na to stary sprostak Dlazdic uz nema koule 🙂
Na moje koule mi nešahej, slečinko z nedělní školy.
Na moje koule mi nešahej, slečinko z nedělní školy. Tábor mám na druhém konci republiky, pár eMPíků znám osobně a jsou to pěkní výlupci a nejvíce doufám v to, že v eV mrdce pojedu až na své poslední cestě a to mi už bude fakt jedno jako mrtvému zimník ….
A od kud tedy jste? Dost cestuji po republice a v rámci
A od kud tedy jste? Dost cestuji po republice a v rámci předávání informací mohu zajet i ja za Vámi. Prosím, podělte se o svoji identitu, já to tak udělal a tak o to žádám i Vás.
Ono anonymně kritizovat je velmi jednoduché, ale postavit se se svým jménem příjmením i tím co kde děláte, stát si za svými názory a každý si Vás může min vygooglit je věc druhá, že?
Jinak stejně jako všude tak i u městských policií dělají různí lidé a né všichni jsou ideální, nejde ale zobecňovat na všechny, Vaši negativní zkušenost s pár jedinci. 😉
Radsi nereagovat. Vim, je to tezky, clovek se neudrzi. Je to
Radsi nereagovat. Vim, je to tezky, clovek se neudrzi. Je to jen hloupej provokater. Je celkem mozny ze se tim jen bavi, mozna sam jezdi elektroautem.
Nick dlazdic se tu objevil teprve nedavno s jasnym cilem provokovat. Ja se tem jeho zvratkum nekdy i zasmeju ale nejakou rozumnou diskuzi s nim necekejte.
Také si o něm myslím své, ale narozdíl od něj si
Také si o něm myslím své, ale narozdíl od něj si zachovávám důstojnost a věcný ráz diskuse. V komentářích se snažím přinést informace užitečné i pro ostatní atd. 😉
Jinak škoda, že nejste v dosahu a nemůžete přijet.
V diskuzi s dlazdicem preji pevne nervy. Vy je ostatne jako
V diskuzi s dlazdicem preji pevne nervy. Vy je ostatne jako policista obcas potrebujete, rekl bych. 🙂
Kdybych byl v CR, tak se rad zastavim. (jenze nejsem a taky
Kdybych byl v CR, tak se rad zastavim. (jenze nejsem a taky nejsem „dlazdic“) 🙂
V Praze opět přituhuje pro ICE auta a chystá se do centra
V Praze opět přituhuje pro ICE auta a chystá se do centra mýto
https://archiv.ihned.cz/c1-66786640-cesta-do-centra-prahy-se-ridicum-asi-prodrazi-chysta-se-myto
Jak funguje dlaždic a honzal. Vysvetli nam
Jak funguje dlaždic a honzal. Vysvetli nam BBC.
https://www.facebook.com/bbc/videos/271510027601235/
Měl by sis s nima vyměnit emajly, byl by tady od vás všech
Měl by sis s nima vyměnit emajly, byl by tady od vás všech pokoj. Vyjímečně souhlasím s plísňákem.
Já jsem pro a to v Praze nebydlím, každé auto bez ohledu
Já jsem pro a to v Praze nebydlím, každé auto bez ohledu na pohon pro vjezd do centra zpoplatnit a každé auto, které tam parkuje zaplatí parkovné. Úlevy (nižší platbu) BEV na vjezdu, parkovné plné, pokud bude nabíječka ve zpoplatněné zóně, tak při nabíjení platit i parkovné. Polovina lidí, co jede centrem Prahy si tak jen zkracuje cestu, aby nemuseli jet po okruhu atd..
Nevím, kdo si zkracuje cestu přes centrum typu Malostranské
Nevím, kdo si zkracuje cestu přes centrum typu Malostranské náměstí, Staroměststké nám. apod. Všude v centru se platí celkem vysoké parkovné a nikde se nedá stát zdarma. Parkovné neplatí auta se značkama EL nebo elektroauta a ty nebudou platit ani mýtné. To mýtné samozřejmě neudělají na magistrále, ale v echt starém centru Prahy. Jenže bude určitě mraky vyjímek, jak pro residenty, tak pro spec. služby apod. Ostatní si pořídí auta se značkou EL a budeme za pár let množství vjíždějících aut, tam, kde jsme dnes jen ten hluk a vzduch bude lepší.
Proto bych zpoplatnil všechny. BEV bych dal 0 nebo
Proto bych zpoplatnil všechny. BEV bych dal 0 nebo symbolické mýto. Výjimku by měli mít hlavně řemeslníci atd, co jedou do oblasti něco dělat a samozřejmě rezidenti, jenže ono to bude přesně naopak, výjimku bude mít kdejaký vyčůránek a řemeslník bude mít problém
Já když jedu do centra, tak tam vždy parkuju a něco tam
Já když jedu do centra, tak tam vždy parkuju a něco tam vždy dělám (nákup, schůzka apod.) jinak fakt nemám potřebu se tam pohybovat průměrnou rychlostí 15 km/h. To že s mýtným mohou mít problémy některé obchody či ocbhodní centra je jasné, ty jsou dnes totálně narvané ICE auty, viz třeba Paladium.
Ví někdo k čemu je dobrá městská policie?
Ví někdo k čemu je dobrá městská policie?
Vy a vase moudra nam tu opravdu chybela.
Vy a vase moudra nam tu opravdu chybela.
Vidíte. Taky nevíte.
Vidíte. Taky nevíte.
nevim, asi resit drobne prestupky a preciny na ktere nema cas
nevim, asi resit drobne prestupky a preciny na ktere nema cas a kapacity statni policie?
Zdravím všechny,
kdyby někoho z Vás cokoli zajímalo,
Zdravím všechny,
kdyby někoho z Vás cokoli zajímalo, neváhejte mi napsat. Jsem totiž ten, kdo s myšlenkou na pořízení elektromobilu pro MP Tábor přišel a velkou měrou se podílel i na její realizaci. Jsem i na té fotce
Link na o trochu detailnější článek (redakce dovolí) je
Link na o trochu detailnější článek (redakce dovolí) je na:
https://taborsky.denik.cz/zpravy_region/obrazem-straznici-v-tabore-dostali-novy-elektromobil-20200701.html
Diky. Opravdu dobrej clanek. Bohuzel je tam take clanek
Diky. Opravdu dobrej clanek. Bohuzel je tam take clanek https://taborsky.denik.cz/zpravy_region/komentar-jiriho-dintara-slepa-cesta-elektromobility-20191211.html
Klasicka copy-paste antielektromobilni mantra. 🙁
Ale na to jsme my uz zvykli. Ja mam sice „jenom“ plugin ale uz bych nemeni. Bud dalsi plugin nebo cisty elektromobil.
Proč byl zvolen Wallbox bez integrovaného nabíjecího
Proč byl zvolen Wallbox bez integrovaného nabíjecího kabelu? Kvůli obavám z vandalismu? Nevím, jak je řešený kufr, ale vytahovat každý den kabel mi přijde poměrně dost obtěžující.
Souhlasím, obtěžující to určitě bude a zřejmě bude
Souhlasím, obtěžující to určitě bude a zřejmě bude kabel zůstávat na zadních sedadlech. Stejne jezdíme tísňovou linku ve dvou.
Hlavním důvodem proč byl vybrán wallbox bez kabelu je, že je umístěn v samotném centru Městské památkové rezervace. „Nahnuté“ to měl i tak, a tak jsme rádi alespoň za tenhle…
Super, díky za odpověď. Předpokládám, že nájezd
Super, díky za odpověď. Předpokládám, že nájezd Městké policie se pohybuje za den do 200 km a máte 64 kWh baterii. Jak je vlastně ten Wallbox připojený? Jednoduše na lampu nebo má nějaký svůj vlastní elektroměr a tarif?
Vidím tam tuším 2 Type2 zásuvky. Může tam někdo nabíjet na místě vedle (třeba po domluvě)?
Nájezd je za 12hod směnu cca 85km = 170km / 24 hod.
Baterii
Nájezd je za 12hod směnu cca 85km = 170km / 24 hod.
Baterii máme skutečně 64 kWh a motor tedy 150 kW.
Byl proveden výkop + nataženo nové vedení k hlavnímu rozvaděči domu. Vlastní elektroměr má, tarif však ne (to se může změnit). Město se však účastnilo energetické burzy a vysoutěžilo poměrně výhodnou cenu za kWh.
Walbox 2×22 kW je pro případné zájemce umístěn cca 200m daleko. https://www.evmapa.cz/tabor-technicke-sluzby
S cenou 3Kč / kWh
Tam to není špatné, ale měl jsem tam co dělat nacpat
Tam to není špatné, ale měl jsem tam co dělat nacpat Leafa, je to uvnitř hrozně stísněné. Ale je dobře, že je kde nabíjet. Nemáte tušení, jestli se neplánuje v Táboře ještě nějaké (rychlo)nabíjecí místo? Příští týden jedu zrovna na dům MP na střechu kvůli revizi, tak Vám to tam musím řádně prozkoumat. eNiro je výborná volba, gratuluji.
Výhledově nějaké DC nabíjecí stanice vyrostou ale bude
Výhledově nějaké DC nabíjecí stanice vyrostou ale bude jich jak šafránu. Již máme v Táboře jednu. Další bude pravděpodobně nedaleko McDonalds a další možná u vlakového nádraží, ale uvidíme…
Co vím, tak u McDonalda chce stavět DC ČEZ. E.On projevil
Co vím, tak u McDonalda chce stavět DC ČEZ. E.On projevil také zájem a vhodné místo objevil vedle restaurace U Drsů.
Ano, máte pravdu, pravděpodobně to tak dopadne. Škoda jen
Ano, máte pravdu, pravděpodobně to tak dopadne. Škoda jen toho, že místa jsou od sebe vzdálená jen cca 400m. Vhodnější by bylo mít jednu z nabíječk na druhé straně města.
Co vím, tak u McDonalda chce stavět DC ČEZ. E.On projevil
Co vím, tak u McDonalda chce stavět DC ČEZ. E.On projevil také zájem a vhodné místo objevil vedle restaurace U Drsů.
Supééér. 😀
Supééér. 😀
Velka gratulace. Prave na pojizdeni po meste je EV absolutne
Velka gratulace. Prave na pojizdeni po meste je EV absolutne nejvhodnejsi.
Velká gratulace, že se EV pro MP povedlo prosadit a že
Velká gratulace, že se EV pro MP povedlo prosadit a že padla volba na skvělé E-niro! Myslím, že po prvních měsících provozu bude jasné, že jiná auta už MP (a město…) asi chtít nebude. 🙂
Jo, to je přesně ono. Zatneme sekeru ne půl biliónu ale
Jo, to je přesně ono. Zatneme sekeru ne půl biliónu ale rovnou celý, proč troškařit, že? A narveme to do těchle rádoby ekologických číčovin. Velká gratulace, bezmozci…
Jste pro dostavbu JEDU2, jak ji navrhuje vlada?
Jste pro dostavbu JEDU2, jak ji navrhuje vlada?
Musím přiznat, že problematice jaderné energetiky se
Musím přiznat, že problematice jaderné energetiky se detailně nevěnuji. Ale myslím si, že to má svůj rub i líc. Jsem přesvědčen o tom, že země jako je ta naše potřebuje stálý a spolehlivý zdroj elektrické energie, který právě mohou zajistit jaderné elektrárny.
Jde o to určit jaký podíl v energetickém mixu je výhodný a kolik to bude stát, dále zvážit všechna pro i proti a pokusit se pohlédnou i do budoucna, jak si bude energetika stát za řadu let.
Zajímavé, že lidé jako vy chodí na hybrid.cz. 😀
Jste asi
Zajímavé, že lidé jako vy chodí na hybrid.cz. 😀
Jste asi jen troll, ale pro použití MP je elektro auto naprosto nejvhodnější, stejně jako je nejvhodnější pro kohokoliv jiného ve městě. Náklady na provoz a servis bohatě vyváží vyšší pořizovací cenu. Jízda s tím autem bude mnohem pohodlnější a bezpečnější, bez lokálních emisí. Politika s tím nijak nesouvisí, není to rozpočet ČR, ale města Tábor. Jsem rád, že tam jsou na radnici rozumní lidé vy bilióne. 😀
Omlouvá Vás vaše neznalost, já se elektromobilitou
Omlouvá Vás vaše neznalost, já se elektromobilitou zabývám již hodně přes 10 let, ale ne jen teoreticky, nebo tak, že bych si vybíral „moudra“ z tendenčních článků. Ale pěkně prakticky – jezdím. A proto se mi k MP Tábor podařil prosadit elektromobil.
Věřte nebo ne, mám vše spočítané a větší investice do EV se nám vyplatí za méně než dva roky – tedy ve srovnání s náklady na staré TDI a tím myslím pořízení + PHM + opravy. Takže ve výsledku ušetříme všichni a ušetřené peníze se mohou použít třeba na další obměnu vozového parku.
Dlaždic je profesionální provokatér. Tomu nemá cenu
Dlaždic je profesionální provokatér. Tomu nemá cenu odpovídat.
Díky za upozornění, ale je mi jasné, že takové
Díky za upozornění, ale je mi jasné, že takové komentáře může napsat jen někdo kdo si neuvědomuje současný stav techniky. Ale proč na sobě nezapracovat a třeba nezměnit názor – já se tomu také nebráním, ale diskuze by měla být věcná a podložena fakty.
Specielne nick „dlazdic“ (asi proto ze je sprostej) je jen a
Specielne nick „dlazdic“ (asi proto ze je sprostej) je jen a jen trolli provokater.
Tomášku, co bys beze mně byl? Z prstů bys měl jen pahýly
Tomášku, co bys beze mně byl? Z prstů bys měl jen pahýly od toho, jak se v Japonskově koušeš nudou, někdy o víkendu ses mně nemohl dočkat a už, už jsi mně vyvolával a zajímalo Tě, co bych měl k věci? Šášulo….
Koukám nováčci se vždycky chytí 🙂
Doporučuji když
Koukám nováčci se vždycky chytí 🙂
Doporučuji když uvidíte jména dlaždic a běhna42 (runner42) jejich zprávy vůbec nečíst a přeskočit na další.
Ušetříte si sobě a nám ostatním čas a čistotu této diskuze.
Jsou to internetový trollové, jejich cílem není diskuse ale jen provokace.
Presne tak.
Presne tak.
Jen upřesnění a omluva za překlep – investice do EV se
Jen upřesnění a omluva za překlep – investice do EV se nám vyplatí za méně než tři roky – po dvou letech je to téměř vyrovnané a pak už je výhodnější elektromobil.
Díky za gratulaci, tak nějak jsem věděl do čeho jdeme a
Díky za gratulaci, tak nějak jsem věděl do čeho jdeme a doufal, že to vyjde. Věřte, že to ale nebylo vůbec jednoduché a byl to běh na dlouhou trať. S autem zatím velká spokojenost, ale ještě je brzo hodnotit, máme najeto jen něco kolem 1 000 km. (za jeden týden)
Zajímala by mě reálná spotřeba na těch 1000 km, což je
Zajímala by mě reálná spotřeba na těch 1000 km, což je asi víceméně po městě.
Pokud nepronásledovali bankovní lupiče a podobná
Pokud nepronásledovali bankovní lupiče a podobná individua, odhaduji to na 11kW, ale jistě si občas zkusí zablbnout a vylezla na 12-13.
Zkus odpovědět, Ignore.
Městská policie Tábor pronásledující bankovní lupiče?
Městská policie Tábor pronásledující bankovní lupiče? :-D:-D:-D
Městská policie jsou bobani co nevezmou ke státní, kontrolují sraní psů na trávník a od testů na zbroják, když jsem si dodělával třídy, vykopli ze třech tři s rekordně nízkým skóre.
Vy taky vite uplne vse, ze? 🙂
Vy taky vite uplne vse, ze? 🙂
Bohužel se opět mýlíte, v našem týmu rozhodně neplatí
Bohužel se opět mýlíte, v našem týmu rozhodně neplatí to, co uvádíte většina z nás šla rovnou k MP. Jeden můj kolega například přestoupil od PČR k MP…
Sledování někoho bylo co si pamatuji jen naprosté minimum a jsem za to rád. Vždy když jedete na „majáky“ musíte vážit to proč tak činíte a co hrozí když nezvládnete řízení.
Osobní zkušenost je neocenitelná a tak jako jste si ji udělal ohledně zbrojního průkazu a úspěšnosti strážníků čekatelů (ti co nemají „zkoušky způsobilosti“) Nabízím Vám přijeďte si udělat obrázek o naší činnosti k nám do Tábora, velmi rád vám ukážu naší služebnu, uvedu škálu našich činností a pak se se mnou projedete v EV. Moc rád Vám e-Niro ukážu v praxi a pak můžete hodnotit.
Hele, Ignore, neděláš ty náhodou v tom Táboře okresního
Hele, Ignore, neděláš ty náhodou v tom Táboře okresního náboráře ???
Jinak dobrá práce. A běhače fakt neřeš, svůj omyl nikdy nepřizná. On a jemu podobní jsou nejen zde pouze vysávači energií a fakt nemá smysl cokoliv jim dokazovat.
Díky za sdělená fakta.
Aniz bych se runner42 zastaval tak me teda jeste silenejsi
Aniz bych se runner42 zastaval tak me teda jeste silenejsi prijde honzal (konspiracky) a dlazdic (sprostej troll). Runner42 ma tady nemilovane nazory ale neni sprostej.
No pár nových kolegů opravdu sháníme 🙂 ale náborář
No pár nových kolegů opravdu sháníme 🙂 ale náborář fakt nejsem. No chtěl jsem, aby informace měl čtenář kompletní a sám si udělal úsudek o tom co kdo píše. Také mi nečiní problém obhájit moji práci i elektromobilitu…
Viz příspěvek výše…
Viz příspěvek výše…
Reálná spotřeba bude až dojde k odečtu z elektroměru u
Reálná spotřeba bude až dojde k odečtu z elektroměru u wallboxu, zatím Vám mohu uvést pouze údaje z palubního počítače EV, kde ke dnešnímu dni byla spotřeba 14,2 kWh/ 100 km.
Já jsem dnes jezdil se spotřebou slabě přes 13 kWh / 100 km.
S vozidlem se, ale nyní moji kolegové seznamují a doslova ho příliš nešetří. Také jsme v celkem kopcovitém terénu a často vyjíždíme na obchvat z důvodu uzavření Budějovické ulice, která je hlavní dopravní tepnou Táborem.
Můj odhad je, že se budeme pohybovat do 15 kWh/100km, ale uvidíme například co klimatizace při extrémním teplu, nebo zimě. Naštěstí má e-Niro velmi pokročilý management ohledně zacházení s teplem / chlazení, tak se přílišnému zvýšení spotřeby v extrémnějších podmínkách nebojím. Právě i proto, když jsem nastavoval parametry výběrového řízení, byla jedna z podmínek přítomnost tepelného čerpadla…
My jsme minulý víkend testovali Konu 64kWh, která má
My jsme minulý víkend testovali Konu 64kWh, která má stejnou techniku jako e-Niro. Na 15kWh/100km jsme se dostávali jen na dálnici. Mimo dálnici po okreskách se zapnutou klimatizací jsme jezdili za 11-13kWh/100km.
e-Niro je o něco větší a těžší, ale po městě a v příměstském provozu se podle mě pohodlně vejdete do 13kWh/100km, u zkušenějších řidičů klidně i méně.
Ano souhlasím, musím před technickou vyspělostí Kony i
Ano souhlasím, musím před technickou vyspělostí Kony i e-Nira smeknout, spotřeba je velmi pěkná… Konu jsem měl zapůjčenou kolem 10 dní, když jsem kolegům i vedení města předváděl různá EV a je to moc pěkné auto, škoda jen toho zavazadelníku, pro nás je prostě malý.
Právě proto jsem se Vás ani neptal „Proč ne Kona?“ 🙂
Právě proto jsem se Vás ani neptal „Proč ne Kona?“ 🙂
Ignore, připojuji se ke gratulaci a všechny palce celé
Ignore, připojuji se ke gratulaci a všechny palce celé naší rodiny nahoru. Hlídková činnost – to je přesně to pravé pro elektromobil. Nečoudí, připraven k okamžitému výjezdu, velké zrychlení, při dostatečně velké baterce dostatečný dojezd, nízké náklady na provoz a údržbu – to je jen konstatování, pro Vás je to samozřejmě „nošení dříví do lesa“. 🙂
Byl jsem nedávno na EV srazu v Olomouci. E-Luky, díky, bylo to fajn! I v Olomouci má MP pro hlídkovou činnost elektromobily – dva Leafy 40kWh a k tomu ještě šikovné policistky. 🙂
Kéž by se v každém městě našel někdo osvícený, kdo by dokázal protlačit a prosadit elektromobily. Díky za čistší vzduch. 🙂
Nejde mi odpovědět z tel. zkusím později z PC
Nejde mi odpovědět z tel. zkusím později z PC
Na tohle se dá odpovědět jedině klasikou „eOcasi celého
Na tohle se dá odpovědět jedině klasikou „eOcasi celého světa, vyližte si prdel“ :-).
Tvá inteligence nestříká, toto je úplný gejzír!
Tvá inteligence nestříká, toto je úplný gejzír!
Áááá, hošíček si též pořídil teslí tanga a teď se
Áááá, hošíček si též pořídil teslí tanga a teď se mu šňůrka nanutila mezi půlky a je z toho nerves? Já to chápu, též bych to nedával :-).
chápu, IQ tykve
chápu, IQ tykve
Muzete prozradit, co Vas na tom tak stve? Za 3 roky je TCO
Muzete prozradit, co Vas na tom tak stve? Za 3 roky je TCO mensi jak u spalovaku, nehluci, nesmrdi pod nos, protoze casto policie stoji s nastartovanym motorem. Vy vlastnite ropny vrt ci farmaceutickou firmu?
Proč ještě nechápete, trolům se vůbec nevyplatí
Proč ještě nechápete, trolům se vůbec nevyplatí odpovídat.
Nejlepší je jejich ignota ignorace.
Jak uvidíte jejich nick stačí očima rovnou přeskočit na další příspěvek a vůbec ho nečíst.
Nemůžete čekat od nich odpověď. Čekají jen na to až jim někdo Soči na udičku a provokaci.
Prosím zachovávejte věcný ráz diskuse a neuchylujte se k
Prosím zachovávejte věcný ráz diskuse a neuchylujte se k vulgarismům. Samozřejmě chápu, že vám dochází argumenty, ale sprosté slovo jím není… 🙂
eHonzo, díky za palce 🙂 no prosadit to nebylo úplně
eHonzo, díky za palce 🙂 no prosadit to nebylo úplně jednoduché a uvěřil jsem až když jsem v autě seděl. Leaf byla urcite také alternativa, ale přeci jen kufr 451L, motor 150kW / baterka 64 kWh a 11kW 3f palubní nabíječka ma své výhody… Požadavky na auto se podařilo vykomunikovat, vše klaplo a výběrko vyhrálo to nejlepší auto.
Je mi jasné, že ne všude se najdou nám podobní a tak nezbývá než jít příkladem a zkušenosti sdílet se všemi – a přesně na to se chystám a pracuji na tom…
Je chvályhodné, že si své zkušenosti nenecháte jen pro
Je chvályhodné, že si své zkušenosti nenecháte jen pro sebe, ale že je dáte k dispozici i ostatním. Jen tak dál! 🙂
Kéž by to šlo jako u Vás v celé ČR.
Kéž by to šlo jako u Vás v celé ČR.
No potěš koště, kéž by….
No potěš koště, kéž by….
Také se připojuji ke gratulaci.
Je to výborná
Také se připojuji ke gratulaci.
Je to výborná zpráva.
Jsem rád že je někdo kdo to umí prosadit a dosáhnout do konce.
Kéž by to bylo tak v každém městě.
eHonza to naopak velmi dobře.
Tohle auto je pro MP naprosto ideální.
A prosím nenechte se vyvést z míry provokatéry, na internetu jich je mnoho a nemá cenu na ně reagovat. Oni nechtějí informace jejich cílem je pouze provokace.
Nejlepší je je ignorovat.
Protože nejhorší pro internetovyho trika je čekání kdy mu někdo konečně skočí na špek. A když dlouho nikdo tak je pak celý nervózní a spáchá sebevraždu. 🙂
Pytlíčku, sice nejsem internetový trik :-), přesto se Ti
Pytlíčku, sice nejsem internetový trik :-), přesto se Ti pokusím odpovědět. Zkus si po sobě ten blábol přečíst – věty Ti nedávají smysl, zásadní interpunkce schází …. Ale špek, špek najmě s čerstvým chlebem já můžu, tak jsem hópnul :-).
Proč jste nešli rovnou do kol (případně ekol) – u nás
Proč jste nešli rovnou do kol (případně ekol) – u nás jezdí MPíci na kolech a jen vyjímečně autem.
Toto EV je určené jako plnohodnotná náhrada hlavního
Toto EV je určené jako plnohodnotná náhrada hlavního zásahového vozidla (jenž vyřazujeme), které slouží na tísňové lince 156 v mezičase se věnujeme běžné hlídkové činnosti.
Samozřejmě máme i ta Vámi zmiňovaná kola a třeba i dva elektroskutry. Také vykonáváme bezpočet pěších pochůzek, ty jsou nenahraditelné…
Díky za odpověď 🙂
Díky za odpověď 🙂
Já bych dotaz měl.
Jak se staví městská rada k faktu, že
Já bych dotaz měl.
Jak se staví městská rada k faktu, že za cenu jednoho elektromobilu jste mohli mít dva spalovací vozy a zdvojnásobit pokrytí hlídkovou činností?
Ja bych mel dotaz, cetl jste tento prispevek + oprava hned pod
Ja bych mel dotaz, cetl jste tento prispevek + oprava hned pod nim? A druhy dotaz, jk chcete zdvojnasobit hlidkovou cinnost s urcitym poctem lidi? Zacnete je klonovat, nebo budou delat 36 hodin denne?
Ano, příspěvek jsem četl.
CAPEX výdaje jsou jasně dané
Ano, příspěvek jsem četl.
CAPEX výdaje jsou jasně dané pořizovací cenou, zatímco OPEX výdaje jsou neznámé, tudíž odhadovat předem úsporu je přinejmenším úsměvné.
Pokrytí hlídkovou činnost ve formě dohledu a visibilitě lze samozřejmě navýšit snadno, protože strážníků MP v Táboře je více, než počet vozidel MP.
Ještě nějaký dotaz?
Ano, dotazy. Znamena to, ze kdyz Vy OPEX vydaje mestske polici
Ano, dotazy. Znamena to, ze kdyz Vy OPEX vydaje mestske polici v Tabore na eNiro a ICE vozidlo jsou pro Vas nezname, znamena to, ze je neznaji jak radni, tak odpovedni zamestnanci mestske policie?
Chcete mi rici, ze manazeri firem pri porizovani (nejen vozu) nepredikuji vydaje s pouzitim danych vyrobku a mavnou rukou s tim, ze jsou nezname?
Predikují na základě historických dat.
Na základě čeho
Predikují na základě historických dat.
Na základě čeho predikuje úspory Městská policie Tábor?
Mate internet?
Mate internet?
Odpověděl jsem Vám nahoře – nechtěl jsem s příspěvku
Odpověděl jsem Vám nahoře – nechtěl jsem s příspěvku „houžvičku“ 🙂 a ano, někdy nezbývá než kvalifikovaně odhadovat a podstoupit i riziko neúspěchu – takže nesu svoji kůži na trh takříkajíc…
Ale jak říkám naše zkušenosti nechci nějak skrývat a hodlám podávat pravidelné reporty, možná formou článků – ale to bych asi potřeboval, hodně dovolené… 🙂
Můj odhad je založen na tom, že se pohybuji v EV přes 10 let, jsem i vyučený elektrikář, zajímám se o technologický vývoj v téhle oblasti i technologii baterií, vím co od čeho se dá čekat, stýkám se s komunitou EVčkařů atd. …
Tak to jo, stýkám se s komunitou eVčkářů, to vypovídá
Tak to jo, stýkám se s komunitou eVčkářů, to vypovídá za vše… A co se tak spojit i s komunitou Jehovistů? Jo ta zatracená komuna, kde já to už jen slyšel? 🙂
A budete se v eV komunitě střílet navzájem jako to činí jiní pokrokoví BLM komunitníci? Mi by to tedy nevadilo 🙂
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/usa-new-york-nasili-koronavirus.A200708_143156_zahranicni_jhr
To víte, když něco děláte důsledně, tak se stává, že
To víte, když něco děláte důsledně, tak se stává, že se stýkáte s těmi, kteří mají podobné zájmy ať už jsou soukromé, nebo pracovní. Ja jsem za komunitu EV moc rád.
Díky za tip 🙂 ale to s kým se budu setkávat nechte na mně. 😉
Taky by jste si měl najít nějaké známé, koníčka, zájmy a změnit rétoriku svého vyjadřování. 🙂 Stále se snažím z Vašich příspěvků rozklíčovat nějakou užitečnou informaci, něco věcného a nic prostě nula 🙂 Je mi líto přispěvatelů jako jste vy. 😉
Tvůj nick by ti měl napovědět. Prostě ignoruj, Ignore.
Tvůj nick by ti měl napovědět. Prostě ignoruj, Ignore.
Když ono mi to někdy nedá… 🙂
Když ono mi to někdy nedá… 🙂
Čas. Čas to spraví.
Čas. Čas to spraví.
Ale čas, čas tlačí, čas není, už zítra a pozítří
Ale čas, čas tlačí, čas není, už zítra a pozítří začneme všichni umírat na přehřátí, přemokření, přeuhličení, oduhličení, zadusičnění, zadušení. Jako sv. Floyd :-).
A při tom o nic nejde, stačí nechat věci normálně plynout. Je tady cca 50 % ajťáků a ti všichni vědí, že cca před 8-10 roky se zdálo, že Intel je megastar na věčné časy, AMD paběrkovalo, nVidia nic moc… A dnes jsem někde zahlíd, že nVidia má větší tržní cenu než Intel? AMD jej drtí na jeho vlastním poli? A šlo to úplně samo, žádný potentát z EU, ze světové obchodní organizace nemusel nařídit – ty hnusný monopolní Inteli vykliď pole…A zrovna tak se od sálových počítačů přešlo samovolně na solitérní PCčka, ta se samovolně začala síťovat, nyní ani to nestačí a v kruhu jsem se vrátili na vyšším levelu k sálovým – tj. cloudovým počítačům… Co bude dál, vy to víte? Musí to někdo naplánovat a rozhodnout od zeleného stolu jako čuňata v Brusele v případě nekompetentního vměšování do vývoje na poli automobilismu? Ne, nemusí…..
No vida přeci to jen vypadá, že alespoň v nějaké
No vida přeci to jen vypadá, že alespoň v nějaké problematice se orientujete. Třeba já dlouhodobě fandím AMD a léta jsem stavěl a stavím PC na téhle platformě. Teď se 7nm technologií opravdu AMD Intel tvrdé drtí. AMD má prostě lepší poměr cena x výkon x spotřeba.
Ale to je naprosto stejná analogie se spalováky a elektromobily (tedy až na tu vyšší pořizovací cenu EV).
Proč, ale přirozenou evoluci trochu neuspíšit když to jde a z hlediska životního prostředí (minimálně ve městech, kde je největší koncentrace lidí). Prostě elektromobil byl je a vždy bude mnohem efektivnější než prostý spalovák…
A chválím za již téměř věcnou diskuzi oproštěnou invektiv a vulgarismů. Nevadí že se neshodneme.. 😉
Orientuju se podle potřeby v ledasčem, nejvíce v lese, v
Orientuju se podle potřeby v ledasčem, nejvíce v lese, v autě nepoužívám nikdy navigaci. Jsem dlaždičoidní, protože jsem nasraný. Nasraný na hlučnou LGBT menšinu, uřvanou menšinu genderových aktivistů, uřvanou menšinu mokroidních aktivistů, suchoidních aktivistů, multikulti aktivistů a aby toho nebylo málo, tak ještě uřvané eV a FVE aktivisty? Všechny tyhle isty házím do jednoho pytle nazvaného „netřešňoví komunisti“ :-). Serou mně úplně stejně jako dříve a ostatně i nyní jejich souputníci třešňáci. Čus, bus, Dlaždič.
Na svůj názor máte výsostné právo, stejně jako já s
Na svůj názor máte výsostné právo, stejně jako já s Vámi nesouhlasit. Tak jak říkáte Čus bus Ignor 🙂
Teda klobouk dolu, Vy jste z Dlazdice udelal beranka a jeste
Teda klobouk dolu, Vy jste z Dlazdice udelal beranka a jeste si Vam vylil sve nenavistne srdicko. Jste fakt dobrej. Snad se u lidi zmeni i povedomi o mestacich, kdyz tu jeden takhle exceluje. 🙂
Jeste edna drobnost k predpokladane zustatkove cene eNira. Vetsina nas predpoklada, ze cena BEV pujde dolu, tak je docela mozne, ze podobne auto bude za 4,5 roku nove za Tu Vasi odhadovanou zustatkovou cenu. Uvidime.
Dlazdici, kdyz tak mate rad (a vlastnote) ten les, to jste se tam nikdy nezastavil, nenadechl a nepoznal klid na dusi? Mne staci se rozhlednout po me krasne visce a prip. nenvist je ta tam. A ty vsechny isty me vubec nenapadne resit, to nechavam konovi. Treba jednou k tomu klidu dospejete 🙂
Nechval dne před večerem…
Dlaždič má alergii na
Nechval dne před večerem…
Dlaždič má alergii na určitý typ lidí a obávám se, že ta alergie nejde trvale vyléčit…
Lite, Ty víš s určitostí jen jediné – že je hovno v
Lite, Ty víš s určitostí jen jediné – že je hovno v řiti měkké :-).
1*..:-)
Když ale málo piješ tekutiny může být i pěkně
1*..:-)
Když ale málo piješ tekutiny může být i pěkně tuhé…
Pavlíku, je těžké rozhodnout, kdo je větší ignorant
Pavlíku, je těžké rozhodnout, kdo je větší ignorant jestli Ignor nebo Ty? Protože já tu už několikkrát psal, že mám svůj kus lesa, že v něm makám rád jako nejmenovanej :-)… /Sorry jako, jako bílej, BLM nemakají/, proto i topím dřívím…. Jenže Ty neudržíš myšlenku. Moč Ti ještě jde zadržovat? 🙂
Ne, neboj se, neudělal ze mně beránka. Naopak, celý výsledek té jeho šarády je ten, že by se o věc měla začít zajímat hospodářská kriminálka? Najezdil jsem s pizdičkovým dieslem přes 280 000 km a náklady na opravy a nutnou údržbu byly okolo 160-180 000 Kč. Takže v případě předmětného TDi to spíše vypadá na šikovnou malou domů směrem k nějakému servisu? A celá kalkulace vyjde úplně jinak, pakliže víme, že na té pozici nemá diesel co dělat, ža tam měl být benzíňák…. Už jeho pořizovací cena je cca 50 klacků dolů. Buď má být stejná dotace 250 klacků na jakékoliv jiné auto nebo raději žádná. Takže 250 papírů se EVčku přičítá k ceně a z těch nákladů na údržbu okolo 500 papírů, jestli si to pamatuju by bylo při rozumném používání dole taky – 250 000. A už jsem v kalkulaci jak se lidově říká šul nul nebo i v plusu pro benzín. PS. A s těmi eMPíky jezdícími jen nejbližšímu krámku s pečivem a kuřivem je to neoddiskutovatelný fakt. Dnes jsem v 5.25 projížděl nejmenovaným městem a právě ze služebního auta vylízali dva MP týpci a lezli do pekárny. Jako vždy… Čus, bus Dlaždič.
Vzdyt jsem psal, ze vlastnite les. A moc dobre vim, ze topite
Vzdyt jsem psal, ze vlastnite les. A moc dobre vim, ze topite drevem, a ze jste mi doted nerekl, jaky k tomu pouzivate kotel, protoze ten ma u topeni drevem nejzasadnejsi vliv na emise, jak jsem Vam dolozil odkazy. Pak nechapu, ze kdyz makate v tom svem lese, ze jste neustale nakakany. Naprosto nepochopim, jak Vam muzou lezt krkem ruzni *iste, kdyz prosazuji neco, co se Vas netyka. Ja taky nesouhlasim s dnesni vlnou „antirasismu“ ale aby mi to vadilo, ani za rec mi to nestoji. Normalni dospele lidi totiz nikdy nemuze nastvat, ze ma nekdo jiny nazor, to je totiz naprosto normalni.
Driv, nevim jak dnes, se uvadelo, ze pro vetsi najezdy (cca 30 tis rocne) je lepsi naftak. Chcete mi tedy rici, ze statni policie ma ty jejich Octavky v benzinu a ne nafte? Me taky stoji orpavy prd, protoze si opravuji auto doma (ted momentaln na starem aute praskla predni pruzina, tak si obe menim, pri tom natiram podvozek), ale toto nemuzete chtit po zamestnancich. A to Vase „okolo“ zni, ze nemate presne vedene naklady, coz u firemnich aut vedene jsou. Navic staci, kdyz se objevi zamindrakovany ci opily clovek, ktery nema rad policii a uz musi jit auto na prelakovani. Kazdopadne dejte kvuli svemu podezreni trestni oznameni, myslim, ze se za to nikdo zlobit nebude, aspon se vse radne prosetri a ukaze se, jak to doopravdy je.
A Vy stale nevite, proc jsou dotace na BEV a ne na ICE? Tak jedte na emise a zeptejte se technika, co leze z vyfuku a pak si vygooglete, na co maji dane latky vliv. No a Ignor ve sve kalkulaci uvedl, ze BEV by se vyplatilo i bez dotace, prectete si to, prosim, znovu, kdyz jste to zapomnel. Vase kalkulace od stolu a dle sveho provozu, je tak trosku… smesna – vidite, prvni Vas prispevek, ktery me rozesmal.
A predstavte si, i mi nepolicejni kolegove si jdou v pracovni dobe k Cinanovi nebo do pekarny a nepovazuji je za odpad nebo flakace. Neco o Vas vypovida, kdyz odsuzujete cloveka, ktereho neznate. Vlastne si rikam, ze stene pres prsty bych se mohl divat na svou partnerku, ktera v nemocnici na urgentu ceka na sanitky, a kdyz zadna nejede, tak se „flaka“ – bere penize za nic. Taky Vas to stve? 🙂
Jen jsem chtěl reagovat na několik tezí co jste napsal.
Jen jsem chtěl reagovat na několik tezí co jste napsal.
nejdříve se odkáži na svůj starší příspěvek:
„Vložil/a Ignor, Čt, 2020-07-09 17:09
Oponovat určitě může a každý na to má nárok, stejně jako já. MP Tábor prostě jen využila možnosti, která byla a čerpala ze zkušenosti s provozem konkrétního vozidla. Máme i fotky toho jak vypadal motor před GO v našem specifickém provozu. Vlastně tak lze ironicky poděkovat našemu bývalému TDI za to, že teď máme EV. Kdyby se třeba tenkrát pořídil Prius+ taková čísla by jistě nehrozila.
—
Miroslav Ryba <")))>< " konec citace... Dále bych uvedl, že v průběhu života našeho vyřazeného TDI jsme vystřídali cca 4 servisy s vidinou levnějších oprav. Také se hlásím k tomu, že i já občas v pracovní době, služebním vozidlem, něco někde koupím. Povětšinou jsou to základní potraviny, které pak odvezu rodině a nebo nějakou svačinu pro sebe (klidně i sladkou). Ono si zkuste například sloužit 4 x 12hod denní směny za sebou, kdy Vám manželka na mateřské s ročním děckem zavolá, že nám doma něco chybí. To ať se na mne nikdo nezlobí, že takto "zneužiji" služebního vozu i své pracovní doby. Každá práce má prostě své, ale musí se to brát rozumně. Jestli mi práci u městské police závidíte z důvodu takových benefitů, není problém se k nám přihlásit a třeba Vám to klapne :-)
Děkuji Vám za kompliment,
ono je to tak, že v jakékoli
Děkuji Vám za kompliment,
ono je to tak, že v jakékoli profesi pracují různí lidé ať už v dobrém nebo špatném, nejde zobecňovat. Jen mohu napsat to, že já si své práce vážím a vidím v ní smysl i když je často stereotypní.
Samozřejmě, že odhad ceny je opravdu velmi hrubý a kdo ví co bude za 4,5 roku. Ani nevíte jak moc bych si přál, aby jste měl pravdu a v té době šlo do 500 000,- koupit BEV parametrů našeho e-Nira – znamenalo by to totiž prakticky „likvidaci“ spalovacích motorů. Takže opravdu uvidíme.
Takze runner42 ver.2.0. No vidite ani ja nemam rad ten dnesni
Takze runner42 ver.2.0. No vidite ani ja nemam rad ten dnesni prehnanej aktivismus. Ale zatim jste se tu snazil vsechny jen vytacet 🙂 Ignorovi se podaril zazrak, dlazdic mluvi slusne :-). Tak at vam to vydrzi.
Ale ono to nešlo úplně samo!
Bez EU by Intel firmu AMD
Ale ono to nešlo úplně samo!
Bez EU by Intel firmu AMD zadusil
https://www.svethardware.cz/intel-bojuje-proti-vice-nez-deset-let-stare-pokute-za-protikonkurencni-praktiky/51514
Neda no ale on podle me pise prave a JEN aby tu prudil. O nic
Neda no ale on podle me pise prave a JEN aby tu prudil. O nic jinyho mu nejde takze jakykoli apely na slusnost jsou k nicemu. Moc dobre nechapu k cemu jsou tady na foru takovy existence trpeny. Zvysuje o traffic takze tim vlastne pomahaji nam vsem :-).
Zamáčknul jsem slzu, Ignorovi je líto Dlaždiče, to je
Zamáčknul jsem slzu, Ignorovi je líto Dlaždiče, to je skoro jako červená knihovna. Nebo spíše jak s oblibou říká Kuk – „tady někdo mele hovna“ 🙂 🙂
Soudím tebe, podle sebe co? 🙂
Soudím tebe, podle sebe co? 🙂
Co Lampárna, Mirďo, už se ozvala, že ranní žádostivost
Co Lampárna, Mirďo, už se ozvala, že ranní žádostivost vyřizuje?
Vraťte se prosím k tématu EV, Váš příspěvek nedává
Vraťte se prosím k tématu EV, Váš příspěvek nedává vůbec smysl 🙂 😉
Ale dává, Ty moc dobře víš kdo mně ráno naprášil
Ale dává, Ty moc dobře víš kdo mně ráno naprášil adminovi. Stydíš se za své udavačství? 🙂
To se opět plete, já se s Vámi kdykoli raději střetnu
To se opět plete, já se s Vámi kdykoli raději střetnu věcnou argumentací fakty, která může využít i někdo další než něco někam hlásit adminovi. 😉
Maximálně vás napomenu rovnou a pokusím se usměrnit 🙂
Že by si třeba spočítali, že pořizovací cena je jedna
Že by si třeba spočítali, že pořizovací cena je jedna věc a náklady za provoz druhá? A že by tedy celkové náklady byly v horizontu 2-3 let u spalovacího vozu větší, takže by se jich muselo pořídit méně? Pak by té hlídkové činnosti museli dělat taky méně jak uvádíte, nebo by to bylo ve výsledku dražší. Jak to je všude jinde…
Tak takový výpočet bych strašně rád viděl.
Před rokem
Tak takový výpočet bych strašně rád viděl.
Před rokem rentabilita investice do elektromobilu vycházela pouze při absurdně vysokých nájezdech a podezřele nízkých nákladech.
Od té doby klesla cena PHM o 20%.
Ekonomická výhodnost elektromobilu je za stávajících podmínek naprostá fikce.
Ale rád se tu kalkulaci dozvím a přesvědčím se, že Město Tábor jedná s péčí řádného hospodáře.
Rád svůj výpočet zveřejním a doufám, že dokážete
Rád svůj výpočet zveřejním a doufám, že dokážete uznat, že prostě vychází…
Nyní je ještě přesnější než materiál, který jsem předkládal radě města. Protože víme naprosto přesně kolik se dalo za opravy vyřazovaného spalovacího TDI auta, kolik mělo přibližnou spotřebu dle knihy jízd, faktur za PHM atd. Kolik stálo nové EV, jakou má přibližně spotřebu atd. Známe jakou záruku poskytuje automobilka,…
Ohledně ekonomické výhodnosti EV nám hrálo do karet mnoho faktorů, zásadním byla
1) velká nespolehlivost automobilu, který vyřazujeme
2) nižší náklady na PHM – nafta / elektřina
3) dotace pro obce na pořízení EV (v našem případě 250 000,-)
4) sleva od dodavatele EV
5) nájezd přes 50 000 / rok
Mám zpracovaný poměrně rozsáhlý materiál, zkusím ho předělat a zestručnit, aby se dal přiložit jako příspěvek.
Teď se prám já Vás runnere42 budete ochotný uznat to, že jste se mýlil?
To už je pravděpodobnější, že se Zeman (dodatečně)
To už je pravděpodobnější, že se Zeman (dodatečně) omluví za Peroutku.
Obavam se ze runer42 napadne tu dotaci :-). (Ale to ze auto ve
Obavam se ze runer42 napadne tu dotaci :-). (Ale to ze auto ve meste nesmrdi nejspis nezohledni). Uvidime.
Dotace je podle mě jediný ekonomický údaj, který
Dotace je podle mě jediný ekonomický údaj, který zohlednili správně.
Dotace jsou samozřejmě zvěrstvo, ale z pohledu příjemce je správné a logické ji zohlednit v ekonomické úvaze.
Ak si si to pozorne prečítal, tak to BEV vychádza lepšie,
Ak si si to pozorne prečítal, tak to BEV vychádza lepšie, ako tvoj milovaný sračkomet, aj bez dotácie. A to sa nemusíme baviť o tom, že by to bolo lepšie aj keby to vychádzalo narovnako pretože to EV nebude otravovať vzduch.
Takže sa nemáš čoho chytiť a snažíš sa variť z vody. Argumenty 0,prd.
Dej si facku a příště pozorně čítaj Ty, hej? Jak už
Dej si facku a příště pozorně čítaj Ty, hej? Jak už tady napsal Josef, ignorant se diví, že jim TDičko haprovalo v provozu, který pro ně není zdaleka optimální. Jak už jsem psal, dojet pro čerstvé koblihy, za hoďku letět pro cíga, za další hoďku pro noviny – to jiné auto než eVmrdka nemůže se ctí zvládnout. Pro koblihy to musí mít odpich….. Na mém TDičku starém 4 roky, z toho v provozu 3, najeto 56 000 km se ještě nic nespravovalo, jezdím tak 30 % město, 60 % dálnice a 10 % těžký terén.
Rozumím vašim hlediskům hodnocení, ovšem nechápu, kde
Rozumím vašim hlediskům hodnocení, ovšem nechápu, kde berete data pro srovnání a tudíž tvrzení, že vámi vybrané řešení bude výhodné.
1) Jaká bude spolehlivost pořizovaného EV a náklady na jeho servis?
2) Jaká bude cena PHM a elektřiny za ty předpokádané 4 roky?
3) ok, jediný validní argument.
4) jaký je % rozdíl ve slevě prodejce u spalovacího a EV?
5) u EV je rozdíl v nájezdu?
Tak jdeme na to, ta avizovaná rozpočtová stránka
Tak jdeme na to, ta avizovaná rozpočtová stránka věci.
Musel jsem porovnávat takže porovnávám to, jakou zkušenost máme s konkrétním spalovákem a jakou zkušenost předpokládám s EV.
Jen pro zobecnění u spalovacího automobilu mám tvrdá data, u elektromobilu, jde o dovolím si tvrdit kvalifikovaný odhad podložený reálnými zkušenostmi atd. V EV se pohybuji přes 10 let.
Nejdříve ke spalováku, který vyřazujeme, jedná se o Škoda Octavia III 2.0 TDI 110Kw combi.
Uvedení do provozu 1.1 2016 vyřazení 1. 7. 2020 = 4,5 roku s nájezdem 253 683 Km.
Nákupní cena: 488 820,- Kč
Náklady na nutný servis a opravy celkem 453 925,- Kč
Náklady na PHM pro zjednodušení jsem se koukal na průměrné ceny PHM a stanovil jsem 30Kč / Litr a spotřebu 8L/100Km – náš provoz je velmi specifický, často polovinu času auto někde prostojí s naskočeným motorem kdy, buď topí, nebo klimatizuje = 594 000,- Kč
Celkové náklady tedy 488 820,- (pořizovačka) + 453 925,- (servis) + 594 000 PHM = 1 536 745,- Kč
A teď EV
Nákupní cena dealer 1 108 800,- Kč, dotace 250 000,- Kč = 858 800,- Kč
Náklady na servis jsem na 4,5 roku odhadl 4,5 x 25 000,- Kč = 112 500,- Kč U nákladů jsem vycházel z ukázkové spolehlivosti EV Hyundai i KIA = mají perfektně zvládnutý tepelný management a u téhle kapacity baterie se nebojím její degradace, zvlášť když v zimně je ohřívána a v létě klimatizována a ze 100% bude nabíjena z AC wallboxu. Připomínám také to, že dílenská záruka od automobilky KIA je krásných 7 let a nebo 150 000 km a 12 let na prorezavění.
Dle našeho nájezdu první 3 roky náklady tedy zanedbatelné a pak budeme mít na rok a půl přichystáno cca 80 000,- – 100 000,- Kč
Náklady na servis na 4,5 roku 112 500,- Kč a to jsem pesimistický
Náklady na PHM samozřejmě nevím jak se budou vyvíjet ceny ale nebylo nic snazšího než se kouknout na statistická data a to jak je to nyní. Třeba v parkovacím domě cca 200m do služebny prodávají Technické Služby Tábor 1 kWh za 3 Kč – s touto cenou jsem také kalkuloval ve výpočtu, také jsem kalkuloval s tím, že si EV „vezme“ 20 kWh / 100km (nevěděl jsem co budeme mít). V reálu to bude zřejmě do 15 kWh / 100km. K ceně elektřiny dodám to, že se naše město účastní energetické burzy kdy je cena velmi výhodná a zároveň garantovaná na delší časové období..
Nechám raději původní data (kdyby se přeci jen zdražovalo) 3Kč/kWh a 20 kWh /100km = 148 500,- Kč
Celkové náklady tedy 858 800,- Kč (pořizovačka) + 112 500,- (servis) + 148 500,- (elektřina) = 1 119 800,- Kč EV
//
proti podloženým nákladům na vyřazovaného naftožrouta 1 536 745,- Kč
Ve prospěch pro EV tedy po 4,5 letech = 416 945,- Kč
Pro zjednodušení uvedu údaje celkových nákladů na pořízení + servis + PHM, které jsou průměrovány od doby pořízení do doby vyřazení.
Vyřazovaný naftožrou / EV
Nákup 488 820,- / 858 800,-
Po prvním roce 721 692,- / 916 800,-
Po druhém roce 954 564,- / 974 800,-
Po třetím roce 1 187 437,- / 1 032 800,-
Po čtvrtém roce 1 420 309,- / 1 090 800,-
Po 4,5 letech 1 536 745,- / 1 119 800,-
Zajímavé by bylo i srovnání zůstatkových cen spalováka a EV – u spalováka Vám mohu opět říct zcela přesně. Bazar nám nabídnul 20 000 – 30 000 Kč odhadce cca 60 000 – 80 000 Kč a to jen pro to, že tam pro kolegy z jiné obce necháme radiostanici a majáky. Stav vozidla je takový, že opět potřebuje GO motoru a DPF…
Zbytková cena u EV bude, když budu velmi pesimistický 1/3 ceníkové ceny 1 199 980 * 1/3 = 399 993,- Kč a to si pište, že za tu cenu budu první kdo si takové 4,5 leté auto koupí.
Po odpočtu zůstatkové ceny spalovák 1 536 745,- mínus 80 000,- = 1 456 745,- Kč
Po odpočtu zůstatkové ceny EV 1 119 800,- mínus 399 993,- = 719 807,- Kč
Rozdíl po odpočtu zůstatkové ceny ve prospěch EV po 4,5 letech = 736 938,- Kč
Jednoznačně nám hrála do karet velmi velká poruchovost našeho služebního vozidla, když jsem si nechal vytáhnout data, bylo překvapené i vedení MP Tábor (já to ale tušil 🙂 ). Musel jsem pro jednoduchost a uchopitelnost kvalifikovaně odhadovat, průměrovat v čase atd., ale pokud by náš další spalovák šel ve šlépějích nyní vyřazovaného, čekal by nás uvedený scénář – jde tedy jen podotknout, že je škoda, že EV nemáme delší dobu. Vítězil by totiž každý jak ekonomicky tak ekologicky (určitě tam kde jezdíme jednoznačně).
-Mohl jsem se někde překlepnou, píšu to na jeden zátah a moc to po sobě nečtu, tedy omluvte případné překlepy atd. Pokud někdo z Vás najdete chyby ve výpočtech, budu rád když mne opravíte, mohl jsem se mýlit.
Skoro je to na samostatný článek, co myslíte? Na grafy, tabulky atd se lépe kouká.
Zajímavá kalkulace, díky. Každopádně určitě vám zde
Zajímavá kalkulace, díky. Každopádně určitě vám zde nějaký odpůrce BEV odpoví, že při nájezdu 300 tis. km v Octávce měnil 2 x brzdové destičky a servis platil 35 tis. a nesmíte kalkulovat s dotací 🙂 s tím musíte počítat
Oponovat určitě může a každý na to má nárok, stejně
Oponovat určitě může a každý na to má nárok, stejně jako já. MP Tábor prostě jen využila možnosti, která byla a čerpala ze zkušenosti s provozem konkrétního vozidla. Máme i fotky toho jak vypadal motor před GO v našem specifickém provozu. Vlastně tak lze ironicky poděkovat našemu bývalému TDI za to, že teď máme EV. Kdyby se třeba tenkrát pořídil Prius+ taková čísla by jistě nehrozila.
Děkuji za kalkulaci, zkusím ji ukázat našemu sousedovi –
Děkuji za kalkulaci, zkusím ji ukázat našemu sousedovi – místostarostovi. Minimálně to bude námět k zamyšlení.
Jinak na mail jsem Vám poslal svůj kontakt, tak se můžeme domluvit na prohlídce, jak jste zmiňoval včera. 🙂
Podle mě hlavní výhody BEV ve městě je minimální
Podle mě hlavní výhody BEV ve městě je minimální spotřeba při pojizdeni, tichý provoz, klima nebo topeni běží stále bez nutnosti motoru. TDI do města je od začátku nesmysl, odchází střiky, dpf atd.
No jo, Josífku, vysvětluj to ale někomu, kdo je od
No jo, Josífku, vysvětluj to ale někomu, kdo je od přirození Ignor? 🙂
Zrovna jsem se díval a jsem na hybridu registrovaný
Zrovna jsem se díval a jsem na hybridu registrovaný desátým rokem a ke svojí přezdívce se hrdě hlásím. Dostal jsem ji jako kluk když jsem jako radioamatér navazoval různá spojení přes éter s ostatními, v této komunitě se používají přezdívky, nebo volací znaky. Má přezdívka i chování hodné toho jména mi pomáhá proplouvat životem snáz a ignorovat nepodstatné, zkuste to 😉
SUPER, díky za tento komentář, ty náklady budou
SUPER, díky za tento komentář, ty náklady budou samozřejmě podstatně NIŽŠÍ!!! Jezdím na elektřinu 7 let a naprosto max. spokojenost. Už se těším, až zveřejněníte za 4 nebo 5 let Vaše reálné náklady. A to jsem zvědav, co tady většina zoufalců jako Jolanda42, Dlaždič a jim podobní budou potom vyprávět za pohádky. Kia Niro je super volba, pokud mi z nějakého důvodu nebude vyhovovat T_Y tak si ho vezmu také. Syn si chce adoptovat mého Leafa.
Taková případová studie, to by byl opravdu skvělý
Taková případová studie, to by byl opravdu skvělý článek, rádi ho samozřejmě vydáme. V případě zájmu pište prosím na horcik@hybrid.cz.
Děkuji za nabidku, zkusím o tom popřemýšlet. Hlavně
Děkuji za nabidku, zkusím o tom popřemýšlet. Hlavně musím najít způsob jak vysvětlím manželce že mám zase o trochu méně času kvůli psaní 🙂
Pominu fakt, že město vás financuje většinově ze
Pominu fakt, že město vás financuje většinově ze svěřených a sdílených daní, tudíž pro podložení tohoto výdaje prosté očekávání není dostatečné. To nechám na odboru interního auditu Města Tábor. Pominu i fakt, že Octavia Combi a e-Niro jsou vozidla naprosto odlišných užitných dispozic, což je samo o sobě podezřelé, ale zřejmě už nepotřebujete převážet tolik vybavení, co dříve. Raději se pojďme konkrétně podívat, o jaké fabulace vaše zdůvodnění opíráte.
Fikce 1. – náklady na servis
Tvrdíte, že servisní náklady vás stály 453 925,- Kč. Vzhledem k tomu, že servis do 150 tisíc km stojí 60 tisíc Kč, ztěží obhájíte, že zbývajících 100 tisíc km vás servisně stálo, jako skoro celé nové auto. Pokud ano, proč jste nepořídili po třech letech nový vůz? Váš údaj se stává uvěřitelným v okamžiku, kdy přiznáte, že servis ve skutečnosti znamená nejen samotný servis, ale i ostatní „servisní“ náklady jako pneu apod.
Pak je vaše nákladová položka v případě e-Niro naprosto nesmyslná a podhodnocená o minimálně dvě třetiny.
Fikce 2. – provoz
Vzhledem k tomu, že pořizujete vozidlo na 4 roky, jakýkoliv odhad vývoje nákladů na PHM a elektřinu a tedy výsledných úspor je zábavné věštění z koule. Pokud bych se podíval na poslední tři měsíce, tak musím konstatovat, že zatímco nafta stojí v podstatě stejně (27,30 vs 27.20), elektřina pořádně zdražila (42,49 vs 47,12). Pokud se podívám na poslední tři roky, tak nafta zlevnila o 4,6% a elektřina zdražila o 45,7%.
Vašich “V reálu to bude zřejmě do 15 kWh / 100km“, je pak rekordně nízká spotřeba v porovnání s jinými uživateli na spritmonitor.de jak sám uvádíte, provozní režim vašich aut není zrovna úsporný.
Fikce 3. – zůstatková hodnota
Pokud se podíváme, za kolik se majitelé snaží prodat svoje čtyři roky staré elektromobily, zjistíme že třetinovou cenu oproti pořizovací poptávají u vozidel s nájezdem 40-50 tisíc km. Německé ale i české bazary jsou plné neprodejných čtyřletých BMW i3 za 400 tisíc s minimálními nájezdy. https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/bmw/i3#!
Hodnota vaší policejním provozem zdevastované Kii s natočeným čtvrt milionem kilometrů nejen že nebude 400 tisíc, nebude ani těch 60 tisíc které stojí zmasakrované auto na doježdění, bude záporná o cenu nového akupacku nebo ekologické likvidace.
Suma sumárum projevujete se jako klasický elektrický idealista, který porovnává tvrdá data z porovozu spalovacího auta s vysněnými představami o provozu elektromobilu.
Nezklamal jste.
Pohadku jste nasal peknou, ted jeste tu o
Nezklamal jste.
Pohadku jste nasal peknou, ted jeste tu o Cervene karkulce. 🙂
Jinymi slovy. Pokud neco popirate, mel byste k tomu hodit vlastni vypocty.
1) jake mate zkusenosti s BEV a z ceho se skladaji ty servisni naklady za 4,5 roku?
2) Jake to Vami zminene zvyseni ceny elektriny bude mit vliv na naklady na pohon? Jak se zvysila mestu Tabor za Vami udane obdobi cena elektriny? Opravdu netusite, ze BEV narozdil od ICE vyhovuji male rychlosti? Ignor pocital s 20ti kWh na 100 km. Prosim, prectete jeste jednou.
3) Dolozite nam par prikladu, kdy odhlaseni BEV znamenalo, ze jeho majitel musel zaplatit za likvidaci?
Proc tendencne zduraznujete urcitou cast, ktera vypada bombasticky a pak „nahodou“ opomenete celkovy kontext, ktery uz by Vasi teorii nevyhovoval? Co to tedy zoponovat jeste jednou a tentokrat komplexne? Urcite nikdo nerekne ani „popel“, pokud to provedete realne a poctive.
1). Náklady na servis jsou opravdu reálné a jde opravdu jen
1). Náklady na servis jsou opravdu reálné a jde opravdu jen o položky tipu nutných oprav, údržby. Výměny gum tam opravdu nejsou, ale třeba taková diagnostika motoru, či výměny provozních kapalin ano. Zdůrazňuji, že tam nejsou opravy, z důvodu vandalismu nebo dopravních nehod (občas nějaký ten šrám auto utrpělo)
Pro rekapitulaci přikládám náklady na nutnou údržbu a opravy podloženou evidencí (fakturami atd.)
2016 – 14 727
2017 – 40 958
2018 – 76 731
2019 -258 509
2020 – 63 000
To proč nebylo po třech letech zakoupeno nové vozidlo nevím o spalovací auta se u nás nestarám. Investice jsou dlouhodobě plánovány a prostě u nás služební vůz slouží minimálně 4 roky a pak se mění.
V roce 2019 se musela provést celá řada nutných oprav v průběhu řady měsíců a nic nenasvědčovalo tak fatálnímu opotřebení více dílů. Celková částka je však opravdu zarážející… Investice do vyřazovaného TDI byly poslední půlrok jen ty nejnutnější, tak aby se udržel v pohybu. Teď je na tom tak, že opravdu potřebuje cca 100 000,- investici do motoru atd. aby byl schopen provozu.
Bohužel pro Vás je Vaše úvaha, že bod 1. je fikcí zcela mylná a fabulací není ani náhodou.
—–
2). Pokud jste četl můj příspěvek pozorně, jasně jsem tam uváděl, že Město Tábor se účastní energetické burzy, kdy cena elektřiny je velmi výhodná a také garantována na delší časové období (mohl bych zjistit na jaké přesně), pokud se ale budeme „bát“ lze zvolit dodavatele elektřiny, který cenu elektřiny garantovat na dost dlouhé období dokáže. Samozřejmě netvrdím, že to bude na 4 roky.
I když bych přijal fakt, že v průměru bude znamenat zvýšená spotřeba (počítal jsem s 20kWh100km a navýšení ceny elektřiny, dosahovat nepravděpodobných 50% na ekonomice provozu to nebude mít zásadní vliv bude se jednat o navýšení o pouhých 74 250,-Kč
Pokud se podíváte na https://www.czso.cz/csu/xm/prumerne-ceny-pohonnych-hmot-v-crx zjistíte, že můj odhad od 30Kč za 1L nafty, byl celkem také trefný. Případný 10% výkyv ceny směrem dolů také do ekonomiky příliš nepromluví, jednalo by se o nějakých cca 59 400 dolů na naftě. PHM jsou sice nyní relativně dole vlivem krize, ale to se mění každým dnem.
Mých 15kWh na 100 km odpovídá realitě, nyní máme najeto 1366km se spotřebou 14,6 kWh 100 a to s tím ještě každý zkouší co to dokáže. Na podporu naší rekordně nízké spotřeby uvedu, že těch 1366km k tomuto okamžiku (mám vzdálenou správu v aplikaci v telefonu) bylo najeto průměrnou rychlostí 22km hod a to nyní ještě vyjíždíme často na obchvat kvůli objížďkám v centru…
Takže i vaše tvrzení že je bod 2 Fikcí – naprosto ztroskotá a neobstojí.
———–
3). U zůstatkové hodnoty vozu jsem skutečně vařil z vody a přiznávám, že naprosto nevím jaká zůstatková hodnota vozidla bude, ale tento bod jsem například v materiálech pro radu města, které jsem zpracovával vůbec neuváděl.
Na druhou stranu reálně zápornou hodnotu pro nového nabyvatele má náš „zmasakrovaný“ (jak píšete) TDI vůz dle kvalifikovaného odhadu bude nový majitel muset investovat do motoru a DPF cca 100 000-, Kč a to po něm ještě budeme chtít cca těch 60-80 000,- Kč.
Na obranu našeho nového elektromobilu uvedu, že po 250 000 km bude mít baterie za sebou cca něco mezi 500 – 625 cykly což pro ní není vůbec problém. O nějaké hmatatelné degradaci akumulátoru můžeme hovořit u citelně více než 1000 cyklech, né-li 1500 – 2000x.
Dále nebude baterie našeho vozu nabíjena pomocí palubní nabíječky která má výkon 11kW – tedy žádné DC rychlo nabíječky které by do ní „praly“ 100kW. Dále jsem již nyní zastropoval maximální nabití baterie na 80% její kapacity, nájezd při tomto stavu je cca 340 km – kdy nám toto bohatě stačí. Baterii také nebudeme trápit dlouhou kontinuální zátěží, ve městě to opravdu nejde. e-Niro má vynikající teplotní management baterie a i to je velmi důležité z hlediska její životnosti.
Všechny tyto faktory budou nakonec znamenat perfektní kondici baterie i po proklamovaných 250 000 km kdy náš vyřazovaný TDI spalovák byl motoricky již 2x po smrti (s předpokladem investice 100 000,–kč)
Samozřejmě počítám i s nějakými opravami BEV a proto 25 000,- Kč ročně.
Takže jak vidíte i můj odhad stavu baterie od které se odvíjí zůstatková cena elektromobilu má reálné základy.
Navíc jsem argument ohledně zůstatkové ceny vůbec nepoužil – co se týče zprůměrovaných ročních nákladů.
Stále tedy platí, že pokud by byl nový automobil ICE stejný z hlediska všech nákladů, jako ten vyřazovaný, rovnost nákladů nastane do 3 let. Ale jak již po několikáté uvádím, sešlo se více faktorů, které na takto krátkou návratnost mají zásadní vliv. Tento fakt, ale nezbývá než akceptovat…
Měl by jste být chlap, tedy prostě a jasně uznat, že je pro nás elektromobil ekonomickou výhrou.
Dále si můžeme dlouze vyprávět o nesrovnatelně vyšším komfortu v novém voze, kdy už je to, že nemusíme řadit znamená velký přínos. Samozřejmě je vítán i vyšší výkon motoru a nulové lokální emise… Do polemiky ohledně zmíněného v tomto odstavci, se již vůbec nepouštím se zastáncem spalovacích motorů a tedy je v kalkulacích zcela opomenuta…
Nemám čas se dohadovat o podružnostech, jestli bude mít
Nemám čas se dohadovat o podružnostech, jestli bude mít elektromobil spotřebu 20 nebo 21kWh.
Pouze konstatuji, že i tento váš příspěvek je důkazem, že naprostou většinu parametrů ve vaší ekonomické úvaze neznáte, nebo odhadujete s velkou mírou nepřesnosti.
Celá vaše úvaha pak stojí na srovnání naprosto nevhodně zvoleného spalovacího vozidla s absurdními servisními náklady s elektromobilem, kde většinu věcí optimisticky odhadujete.
Tak hodně štěstí, ať vám to vyjde.
Osobně zastávám názor, že by státní a samosprávní zaměstnanci měli nést hmotnou odpovědnost za rozhodnutí týkající se utrácení veřejných prostředků.
Doufám, že vaše časové zanepráznění bylo způsobeno
Doufám, že vaše časové zanepráznění bylo způsobeno spočítáním (konečně) prodaných T3 za loňský rok.
Pokud nemate cas, pak navrhuji win-win reseni. NEchodte sem,
Pokud nemate cas, pak navrhuji win-win reseni. NEchodte sem, budete mit vic casu a my mene otukane celo a ukazovacek. 🙂
Je az s podivem, jak se pasujete do odbornika BEV vozu. Kolik let ze je provozujete? Odpovidate nemusite, bude mi milejsi splneni prvniho odstavce. 🙂 Hezke leto, podzim, zimu, jaro, leto, atd. 🙂
Máte pravdu, nemá cenu se dohadovat, ale chystám se
Máte pravdu, nemá cenu se dohadovat, ale chystám se pravidelně reportovat o provozu BEV ve službách MP Tábor – až čas a čísla z provozu ukáží jestli jsem se ve svých odhadech mýlil, nebo ne.
To, že zvolená motorizace spalovacího vozidla (a možná nejen to) byla naprosto nevhodná je fakt a právě to se projevilo na zmiňovaných provozních nákladech, která jsou podložená a reálná. Také jsem to zmiňoval, že kdyby … Prius+ plus tak nákladově… ale zase pořizovačka.
Chtěl jsem Vám poděkovat za to, že nám přejete štěstí. Děkuji Vám. I já Vám děkuji za věcný ráz diskuze a přesně tak by to mělo být, prostě argumentovat a jak jsem psal – také se mohu mýlit.
To, že by měli státní i samosprávní zaměstnanci nést hmotnou zodpovědnost je pravda. Někdy se nestačím divit co je možné. Věřte, že já svoji zodpovědnost ponesu, mimo to, že jsem zaměstnancem obce (strážníkem) jsem i zastupitelem a pokud se BEV ukáže jako fiasko (pevně věřím, že neukáže), moji političtí kolegové mne společně s mým velitelem i starostou „rozcupují“. No, ale prostě někdy musíte riskovat, i kdyby to mělo jen znamenat jen, že ostatní budou čerpat z Vaší zkušenosti a i kdyby byla negativní, tutlat ji rozhodně nebudu.
Mějte se fajn.
Děkuji, doufám, že se za dva roky podělíte.
Snad
Děkuji, doufám, že se za dva roky podělíte.
Snad nedopadnete jako státní policie, co vyfasovala Ioniqy, nyní stojící u služeben bez možnosti dobíjení. Tam hlavy budou padat zaručeně.
Naprosto přesně Vám odpověděl již Rado
Je to přesně
Naprosto přesně Vám odpověděl již Rado
Je to přesně tak, stačilo vycházet ze zkušeností s vyřazovaným automobilem. A předpokládanými náklady na provoz elektromobilu. Je to naprosto jednoduché.
Ohledně zdvojnásobení hlídkové činnosti v případě většího počtu vozů, toto v případě MP Tábor neplatí. Jsme středně velká MP kdy všední noční (mimo pátku a nocí před státními svátky) zpravidla slouží pouze jedno vozidlo. Další by nám bylo tedy na nic. Při exponovaných nočních můžeme EV doplnit až dalšími dvěma spalováky. Jinak přes den je naše činnost například i o pěších pochůzkách.
Nyní tedy máme 1x Kia e-Niro, 1x Š Octavia III TDI, 1x Renault (dodávka), pro další automobil by jsme již neměli koho tam posadit 🙂
K argumentům a důvodům, proč elektromobily, třebas i u
K argumentům a důvodům, proč elektromobily, třebas i u MP, přidám ještě tento.
Všichni hlavně počítají a počítají náklady, jestli se to vyplatí nebo ne. Ono to asi ani jinak nejde, pokud se jedná o veřejnou zakázku.
Ovšem jaká je cena lidského života?
Jaká je cena lidského zdraví?
Dokáže to někdo vůbec spočítat?
Běžte si dneska stoupnout, samozřejmě během školního roku, k nějaké škole nebo školce. Desítky spalovacích aut se smrdícími studenými motory. Udusíte se smradem z výfuků. Jasně, nikdo z řidičů tam nestojí dlouho, jen zastaví a odjede. Ale naše děcka tam často stojí před školami a musí to dýchat! Je toto odpovědnost za naše další generace?
Proto jsem rád za každý spalovák, nahrazený autem s čistším pohonem.
A co se týká strážníků MP – jsem rád, že třeba u nás mimo jiné hlídají bezpečnost našich dětí při cestě do školy. Nejfrekventovanější silnice, na ní dva přechody a u každého jeden strážník MP. A svět je hned bezpečnější. Nedovedu si představit, že by tam nebyli. Každou chvíli by bylo přejeto nějaké děcko, někteří lidi dneska jezdí fakt jak blázni. Takže pánové z MP, klobouk dolů a díky. A pokud tam dojedete elektromobilem, tak díky dvojnásob, protože vy se na pomalém zabíjení našich dětí nepodílíte.
Přesně tak, věřte že s emisemi z výfuků mám bohaté
Přesně tak, věřte že s emisemi z výfuků mám bohaté zkušenosti právě při těch stojkách u přechodů při příchodu školáčků, nebo při každodenním pohybu po městě. Samozřejmě tím trávíme i sami sebe když si chceme topit / klimatizovat – v tomto je lokální přínos EV nevyčíslitelný… Kdyby jste jel někdy přes Tábor, dejte vědět rád ukáži služebnu i Vám a můžeme popovídat o EV atd. 🙂
dejte vědět předem
Vy mi snad čtete myšlenky. 🙂 Přesně toto mě napadlo,
Vy mi snad čtete myšlenky. 🙂 Přesně toto mě napadlo, když jste to navrhoval Runnerovi. Zkusím navrhnout rodince a případně se ozvu.
Ten nabijeci sloupek AC nema chybu – vytahovat a uklizet kabel
Ten nabijeci sloupek AC nema chybu – vytahovat a uklizet kabel je uplne super. Jeste ze to maji zastresene :-))
Ja to tak delam denne a taky ziju.
Ja to tak delam denne a taky ziju.
Lepší AC sloupek bez kabelu, než žádný.
Lepší AC sloupek bez kabelu, než žádný.
S normálním wallboxem kluci v Táboře narazili na odpor
S normálním wallboxem kluci v Táboře narazili na odpor památkářů. Tento úřad je bohužel ukázkou naprosto rigidního přístupu. Vím o tom svoje. V jejich případě se nedá říct, že by to mysleli špatně. Pravdou je, že oni nemyslí vůbec. Proto s nimi prakticky není možná žádná, ani zcela elementární rozumná diskuse.
ono to tak casem bude vsude, protoze se jim to jednoduse
ono to tak casem bude vsude, protoze se jim to jednoduse vyplati na provoznich nakladech, u IZS auta vpohode slouzej i 8-12 let, a za tu dobu jsou schopny najezdit 300-500 tisic km a zpravidla podobnymi dennimi najezdy po okoli, takze ty auta pak sice budou na odpis, ale to je drtiva vetsina aut z parku IZS
Kéž by i tady v Hradci Králové Městská policie takováto
Kéž by i tady v Hradci Králové Městská policie takováto auta nakoupila.
Kéž by drožku s měšťákama po všech městech povinně
Kéž by drožku s měšťákama po všech městech povinně tahali eV volové jako jsi Ty :-). Eventuálně by se mohli střídat i s eOslíkama z jiných měst, případně by mohla města své tažné eVoly a eOsly sdílet, když je to tak moderní….
Vyměn si trenky už si do nich proprděl díru.
Vyměn si trenky už si do nich proprděl díru.
Tak by to melo byt vsude.
Tak by to melo byt vsude.
Hurá.
Hurá.