Až o 8 % se podařilo inženýrům z Jaguaru zvýšit dojezd elektromobilu I-Pace, a to díky novému updatu softwaru. Budete kvůli němu sice muset do servisu, ale nejspíš naposledy.
foto: Jaguar
Elektromobil Jaguar I-Pace má WLTP dojezd 470 km. Reálně je to ale spíš kolem 350 km. Díky updatu se WLTP dojezd zvýší na 507 km, reálně tedy někam ke 400 km.
NEPŘEHLÉDNĚTE TEST: Jaguar I-PACE EV400 – Sázka na prémii
Podobné zvýšení dojezdu se aktuálně odehrálo také u konkurenčního Audi e-tron, ale tam jde také o hardwarové úpravy. V případě Jaguar I-Pace jde čistě o nový software.
Vylepšení se týkají distribuce točivého momentu, odemčení mírně vyššího objemu kapacity baterie a dalších malých úprav. Celková kapacita baterie elektromobilu Jaguar I-Pace je 90,2 kWh, využitelných je 84,7 kWh.
Kvůli tomuto updatu musí ještě majitelé elektromobilů Jaguar I-Pace do servisu. Všechny budoucí updaty softwaru už by ale měly probíhat OTA („over-the-air“, bezdrátově), což právě umožní tento update.
Jaguar už před časem podobným způsobem vylepšil možnosti stejnosměrného rychlonabíjení svého prvního elektromobilu, když navýšil jeho maximální výkon z 80 kW na 100 kW.
Pokud to používá poučený majitel vozu, tak stejně
Pokud to používá poučený majitel vozu, tak stejně nenabíjí na 100%, kromě nezbytných dlouhých cest. Tzn. takový majitel si baterii nabíjí na 60-85% podle potřeby a baterii si „ničí“ prakticky stejně jako předtím.
Predpokladam ze nejsou idioti a nechali si v systemu jiste
Predpokladam ze nejsou idioti a nechali si v systemu jiste rezervy. Ty ted na zaklade statistickych dat z pouzivani vetsim mnozstvim uzivatelu vyhodnotily a muzou z rezerv brat. Resp. mozna musi, aby byli konkurenceschopnejsi proti Tesle, ktera to s rezervami obecne moc neprehani.
No, spíš bych to viděl něco jako dieselgate.
Upravíme
No, spíš bych to viděl něco jako dieselgate.
Upravíme software aby lépe odpovídal tomu testovacímu cyklu. Tj. támhle rekuperovat více, támhle méně a trošku víc odemkneme baterku a tím jí snížíme životnost.