Elektromobil Jaguar I-Pace dojede dál díky updatu softwaru

Až o 8 % se podařilo inženýrům z Jaguaru zvýšit dojezd elektromobilu I-Pace, a to díky novému updatu softwaru. Budete kvůli němu sice muset do servisu, ale nejspíš naposledy.

Značka Jaguar pořádá při závodech elektrických formulí Formula E svou vlastní doplňkovou soutěž Jaguar I-Pace E-Trophy, ve které jezdí pouze elektromobily I-Pace. Právě zkušenosti z těchto závodů připravily půdu pro nejnovější softwarový update.
foto: Jaguar

Elektromobil Jaguar I-PaceWLTP dojezd 470 km. Reálně je to ale spíš kolem 350 km. Díky updatu se WLTP dojezd zvýší na 507 km, reálně tedy někam ke 400 km.

Podobné zvýšení dojezdu se aktuálně odehrálo také u konkurenčního Audi e-tron, ale tam jde také o hardwarové úpravy. V případě Jaguar I-Pace jde čistě o nový software.

Vylepšení se týkají distribuce točivého momentu, odemčení mírně vyššího objemu kapacity baterie a dalších malých úprav. Celková kapacita baterie elektromobilu Jaguar I-Pace je 90,2 kWh, využitelných je 84,7 kWh.

Kvůli tomuto updatu musí ještě majitelé elektromobilů Jaguar I-Pace do servisu. Všechny budoucí updaty softwaru už by ale měly probíhat OTA („over-the-air“, bezdrátově), což právě umožní tento update.

Jaguar už před časem podobným způsobem vylepšil možnosti stejnosměrného rychlonabíjení svého prvního elektromobilu, když navýšil jeho maximální výkon z 80 kW na 100 kW.

3 Comments on “Elektromobil Jaguar I-Pace dojede dál díky updatu softwaru”

  1. Predpokladam ze nejsou idioti a nechali si v systemu jiste
    Predpokladam ze nejsou idioti a nechali si v systemu jiste rezervy. Ty ted na zaklade statistickych dat z pouzivani vetsim mnozstvim uzivatelu vyhodnotily a muzou z rezerv brat. Resp. mozna musi, aby byli konkurenceschopnejsi proti Tesle, ktera to s rezervami obecne moc neprehani.

Napsat komentář