Nový Ford Puma Gen-E je plně elektrickou verzí nejprodávanějšího modelu značky Ford v Evropě. Doplňuje tak možnosti pohonu EcoBoost.
Ford aktuálně odhalil nejnovějšího člena své řady elektromobilů – plně elektrický Ford Puma Gen-E, který poprvé přináší jízdu s nulovými emisemi do nejprodávanějšího modelu značky Ford v Evropě.
Elektromobil Ford Puma Gen-E oživuje zábavný jízdní charakter modelu a rozvíjí osobitý design exteriéru Pumy, díky němuž se tento kompaktní crossover stal hitem mezi zákazníky v celé Evropě.
Nové elektrické hnací ústrojí přináší výjimečnou efektivitu a průměrnou spotřebu pouze 13,1 kWh/100 km. Puma Gen-E nabízí dojezd až 376 km na plné nabití, takže můžete vyrazit na delší cesty, zatímco dojezd až 523 km ve městě znamená několikadenní městské cestování bez nutnosti nabíjení.
Po připojení k rychlonabíječce trvá nabití z 10 na 80 % přibližně 23 minut, zatímco řazrychlení 0-100 km/h za 8,0 s a rychlejší reakce na pokyny volantu podobně jako u Pumy ST.
Obyvatelům měst nebo mladým rodinám nabízí Ford Puma Gen-E ještě efektivnější využití prostoru díky kompaktnímu elektrickému pohonu. Inovativní úložný prostor zavazadlového prostoru Pumy MegaBox byl zvětšen na GigaBox, což znamená až 574 litrů prostoru pro zavazadla bez nutnosti sklopení zadních sedadel, což je více, než nabízejí některá větší SUV. 43litrový přední zavazadlový prostor dobře využívá místo uvolněné benzinovým motorem, které je ideální pro uložení příslušenství, aby bylo přístupné i v případě, že je zavazadlový prostor plný.
Design exteriéru zachycuje ducha poslední generace modelu Puma a přináší změny, díky nimž je ještě výraznější a aerodynamičtější. Odvážný design přední masky nahrazuje konvenční mřížku chladiče, dává jí svěží tvář a inspiruje se elektrickým SUV Ford Mustang Mach-E.
Sportovní zadní spoiler a jedinečný design kol z lehkých slitin dodávají elektrickému vozu na atmosféře a pomáhají elektrické Pumě efektivněji prořezávat vzduch pro ještě lepší výkon.
Digitální zážitek
Uvnitř vozu navazuje svěží a moderní design dvěma displeji s vysokým rozlišením, které má řidič vždy na dosah, takže má vždy vše pod kontrolou. Nejnovější generace informačně-zábavního systému Ford SYNC 4 má navigaci připojenou ke cloudu, aby Puma Gen-E získala náskok před městským provozem, a bezdrátové propojení Apple CarPlay a Android Auto znamenají synchronizaci aplikací a informací mezi chytrými telefony a vozem bez použití kabelů.
Nová vyvýšená středová konzola poskytuje praktický úložný prostor pro odložení osobních věcí, které by jinak zahlcovaly kapsy. Posuvná loketní opěrka umožňuje najít nejpohodlnější polohu na dlouhé cestě a nechybí ani bezdrátové nabíjení telefonu.
Puma Gen-E také usnadňuje jízdu ve městě i mimo něj. Zjednodušená elektronická řadicí páka pod volantem umožňuje přepínat mezi jízdou vpřed, neutrálem, zpátečkou a pozicí „parking“ s automatickou elektronickou parkovací brzdou.
Díky volitelnému režimu jízdy s jedním pedálem je proplouvání městským provozem ještě pohodlnější bez ohledu na to, v jakém ze čtyř jízdních režimů zrovna projíždíte.
Dostupný inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a centrováním do jízdních pruhů 10, plynule zrychluje a brzdí, a dokáže pomocí prediktivního asistenta rychlosti přizpůsobit rychlost jízdy zatáčkám na silnici, kruhovým objezdům a při nájezdu na dálnici nebo výjezdu z ní.
Ve městě dokáže volitelný kamerový systém s 360stupňovým prostorovým výhledem zobrazit pohled z ptačí perspektivy pro nastupování a vystupování z nepřehledných míst.
Druhý stupeň výbavy Premium dostává již standardně dynamické LED Matrix světlomety, které využívají prediktivní dynamické natáčení světla, které sleduje silnici před vozem a svítí více tam, kde je to nejvíce potřeba, a upravuje tvar světla pro nejlepší výhled, ať už projíždíte městem, nebo po neosvětlené dálnici.
Elektromobil Ford Puma Gen-E, který se vyrábí v nejmodernějším montážním závodě Ford Otosan v rumunské Craiově a využívá elektrické pohonné jednotky montované v závodě společnosti Ford v britském Halewoodu, představuje další krok v rozšiřování nabídky elektromobilů Ford. Ford Puma Gen-E je možné objednávat ode dneška, dodávky začnou na jaře 2025.
zdroj: tisková zpráva
Ford přestal v Evropě elektrovehikly vyrábět, nikdo to nekupuje ⚡🚗👎
Porsche čelí od pondělí hromadné žalobě kvůli požárům modelu Taycan a omezení jeho použití. Pokud prohraje, bude muset vyměnit všechny baterie nebo zpětně vykoupit přibližně 100 tisíc kusů aut prodaných v letech 2020-2024 za původní cenu a to v situaci, kdy se prodeje tohoto auta v podstatě zastavili na pár tisících kusech ročně.
Celková ztráta hrozící koncernu Volkswagen z projektu Taycan se může vyšplhat na 15 miliard Euro.
Diky za potvrzeni, ze Tesla ma naskok pred Porsche aspon 10 let. To bylo kecu jak jsou super lepsi nez Tesla. Jak vsichni blbecci jasali ze Taycan zajel okruh o setiny rychleji a ted koukam ze to je hrozna sracka. Ja teda kdyz bych kupoval dalsi EV, tak vzdy Teslu. A co by koupil lavrov42 za EV? Urcite`Moskvic s atomovym reaktorem.
Tesla je technologicky na špici, škoda že nemá lepší interiér.
Dobré zprávy.
Po vykopnutí elektronazi Taverse, který zakázal V8 HEMI a požadoval zničit ikonické modely elektrodebilitou, se do Stellantisu s okamžitou platností vrací Tim Kuniskis, bývalý šef RAMu a Dodge, který na jaře po konfliktu s Taversem odešel.
hxxps://www.cnbc.com/2024/12/09/ex-dodge-ram-boss-tim-kuniskis-returning-to-stellantis-.html
Je fakt zajímavé, jak nám ta západní Evropa zdegenerovala. Zřejmě důsledek dlouhodobého blahobytu.
Těžké časy vytvářejí silné muže, silní muži vytvářejí snadné časy. Snadné časy vytvářejí slabé muže, slabí muži vytvářejí těžké časy.
Je to sice vtípek, ale něco na tom je.
👍
Není to vtípek, tak to opravdu funguje.
Je to pozorovatelné daleko do historie člověka, že období hojnosti vedlo k útlumu tvořivosti a celkové stagnaci. Díky příznivým klimatickým podmínkám máme v minulostí řadu bílých míst, kdy doslova vymizela veškerá lidská tvorba, náš zdroj poznání. Naši předci se měli tak moc dobře že ani malovat nebo dělat keramiku či nástroje nemuseli.
Naprosto perfektně to ukazuje experiment Universe 25. Doporučuji.
Snadne casy beru jako klidny a spokojeny zivot bez stradani. Dekuji ze jste potvrdil, ze se v Cesku i cele EU mame tak dobre jako za celou historii nebylo. Tak ted vysvetlete ten vas negativni postoj k EU.
A kdo porad tvrdi, ze putin je nejsilnejsi statnik, tak musi priznat, ze po nem prijde hodne hluboky pad na ruSSkou drzku. Uz se to zacina rozjizdet z prudkeho kopce.