Ford dnes v dánské Kodani představil zcela nový elektromobil E-Tourneo Courier. Auto je od základu nová konstrukce koncipovaná pro elektrický pohon.
Elektromobil Ford E-Tourneo Courier je pětimístné víceúčelové vozidlo s výrazným designem inspirovaným vozy SUV. Nabízí dostatek prostoru pro cestující i jejich zavazadla v kompaktních rozměrech vhodných do města.
Ford E-Tourneo Courier je jedním z deseti elektromobilů, které se Ford zavázal nabízet na evropském trhu do roku 2024 s tím, že do roku 2035 chce značka dosáhnout nulových emisí u všech vozidel prodávaných v tomto regionu. Celosvětově Ford investuje 50 miliard dolarů, aby do konce roku 2026 dosáhl ročního prodejního objemu více než dvou milionů elektromobilů.

Elektromobil Ford E-Tourneo Courier bude evropským zákazníkům k dispozici od druhé poloviny roku 2024. Naváže na Tourneo Courier se zážehovým motorem EcoBoost, který bude možné již objednat letos v létě a jehož první dodávky se uskuteční do konce roku 2023.
Od pohledu dobrodruh
Plně elektrické víceúčelové auto umožňuje přepravu pěti dospělých osob i jejich zavazadel. K praktičnosti přispívá zadní lavice dělená v poměru 60:40 a zavazadlový prostor o více než 44 % větší v porovnání s dosavadním Tourneem Courier.
Cestující mají k dispozici také více prostoru pro ramena i hlavu a řadu praktických odkládacích přihrádek včetně konfigurovatelné středové konzoly, skryté schránky v zavazadlovém prostoru a 44litrového „frunku“ pod přední kapotou.
Digitální zážitky na palubě se soustředí kolem výrazného přístrojového štítu „digiboard“ s plně digitálním sdruženým ukazatelem a informačním a zábavním systémem SYNC 4, který se ovládá prostřednictvím velkého 12palcového dotykového displeje.

Plně online interiér je vybaven bezdrátovou integrací systémů Android Auto a Apple CarPlay a také nabíjecí podložkou pro telefon, aby posádka mohla zůstat ve spojení se světem i na cestách. Aktualizace na dálku mohou v průběhu času vylepšovat funkčnost bez nutnosti návštěvy autorizovaného servisu.
E-Tourneo Courier bude nabízeno v několika stylových úrovních výbavy včetně osobitého modelu Active s kontrastní barvou střechy, lemy blatníků, střešními ližinami a specifickým potahem sedadel.
Nový elektrický pohon
Plynulou a kultivovanou jízdu na elektrický pohon zajišťuje v E-Tourneu Courier elektromotor o výkonu 100 kW s možností jízdy „na jeden pedál“. Každodenní dojíždění i delší výlety usnadňuje nejrozsáhlejší sada pokročilých asistenčních systémů v dané třídě a řidiči mohou přepínat mezi jízdními režimy Normal, Eco a Kluzký povrch.

Oficiálně homologovaný dojezd a spotřeba elektrické energie budou zveřejněny před zahájením prodeje. Dle metodiky WLTP. Uváděného dojezdu lze v závislosti na verzi výbavy a provedení akumulátoru dosáhnout s plně nabitým (zamýšlená cílová hodnota dle WLTP) vozem. Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru).
Vozidlo nabízí možnost nabíjení střídavým proudem o výkonu až 11 kW i stejnosměrným proudem o výkonu až 100 kW. Správu nabíjení usnadňuje komplexní řešení Ford pro domácí nabíjení, praktická mobilní aplikace a možnost naplánovat nabíjení na denní dobu s levnějším tarifem. Typické noční nabíjení střídavým proudem z 10 na 100 % trvá 5,7 hodiny.

Nabíjení na cestách usnadní software Ford a zejména síť BlueOval Charge Network, která patří k největším v Evropě a do roku 2024 má zahrnovat 500 000 nabíječek. Při rychlonabíjení stejnosměrným proudem lze za 10 minut navýšit dojezd až o 87 km, nabití z 10 na 80 % pak nezabere ani 35 minut.
E-Tourneo Courier se bude od druhé poloviny roku 2024 vyrábět v rumunské Craiově společně s crossoverem Puma – nejprodávanějším osobním modelem značky Ford v Evropě, který bude od roku 2024 rovněž nabízen i v elektrickém provedení.

Zcela nový Ford Tourneo Courier s přeplňovaným zážehovým motorem 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW se začne vyrábět v druhé polovině roku 2023.
zdroj: tisková zpráva, foto: Ford
MG4 odhaluje specifikace u EV
Jsou instalovany dva typy akumulatorů LFP , NCM
Poskytovaná záruka 7let/150000km Nejsou uvedeny záruky na pokles kapacity ?
U menší levnejší LFP verze není bezpečnostní rezerva kapacity pro prodloužení životnosti akumulatoru ?
( bližší info Soubory ke stažení v textu dole )
Technické informace MG4
https://media.mgmotor-czech.cz/tiskove-zpravy/detail/nove-mg4-electric-elektromobil-bez-kompromisu-240/
vraj niekoľko týždňovým pobytom v mrazáku Li články regenerujú.
Velikost baterie je taky tajemství???
Zatím bohužel ano.
Problém, o kterém se u elektromobilů příliš nemluví a to opotřebení baterie časem bez ohledu na nájezd.
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/majitelka-tesly-ujela-s-autem-za-devet-let-pouze-70-tisic-km-presto-musi-draze-menit-baterii/
Je to podobné jako u mého starého notebooku. Baterie byla funkční a pak jsem notebook přestal používat a hodil ho do skříně. Po 6 letech jsem ho ze skříně vytáhl a baterka vydržela už jen pár minut. Do baterie se totiž dostává například vodík i přes obal baterie a pomalu baterku ničí.
Ohledně elektromobility a alternativních možností dopravy, je autofórum stejně spolehlivé jako Blesk. Bulvár, co šíří polopravdy a nesmysly..
K té vaší baterii v notebooku po šesti letech. Jaký typ baterie to byl? Uskladnil jste ji vybitou? Nabitou?
Do vašeho osobního automobilu bych doporučoval natankovat plnou, nejlépe E10 a nechat 7 let odstát. Motor vám poděkuje..
Nemám nedůvěru k novým technologiím, považuji se za early adopters a z 99% je problém mezi volantem a sedačkou, nebo monitorem a židlí.
Dezinfo kokotforum nečti, bude z toho měknout mozek.
Když neumíš skladovat baterie, tak si nestěžuj.
Manzelky Leafu bude letos v cervnu 10 let a najezd neco vic nez mela udajne ta Tesla. A baterka porad v dobre kondici. 11 z 12 dilku na displeji. Asi zalezi na nabijeni. Kdyz je nabijecka pripojena nonstop a nabiji vzdy do 100%, tak to asi neni dobre. Nebo existuji tydytove co jezdi s Teslou ve vysoke vode a pripadaji si jako Gondolieri. Kdo vi co s autem kdo vyvadel. Kdyz naleju do spalovaku o litr vic oleje, tak se take rozbije. Blbovzdorny auto zatim neexistuje. A blbouni nikdy nevymrou, youtube to dosvedci, je jich dost. A ten vodik co se cpe do baterky se bere kde? Asi z vodikoveho stojanu kdyz si nekdo splete nabijecku.
8 let starý notebook. Baterie využívaná možná jen jednou měsíčně. Když vím, že nebudu baterii používat, tak nastavím SoC na 50 %. I po těch letech vydrží stále v klidu 2 hodiny práce. Takhle se chovám ke všemu s akumulátorem od nářadí až po mobil (samozřejmě rozumně v rámci možností).