Elektromobil DS E-Tense Performance: podvozek z formule

DS E-Tense Performance, který navrhnul, vyvinul a vytvořil tým DS Performance, jenž dva roky po sobě získal titul týmů i jezdců ve Formuli E, využívá karbonovou karoserii, dva elektromotory o výkonu 600 kW a systém pohonu všech kol.

Pro společnost DS Automobiles je od jejího založení v roce 2014 elektrifikace základní součástí strategie. Jako první prémiový výrobce zapojený do Formule E využila značka úspěchu v šampionátu 100% elektrických vozů k podpoře svého výzkumu a vývoje směrem k udržitelnější mobilitě.

V roce 2019 představila společnost DS Automobiles 100% elektrifikovanou řadu a od roku 2020 se stala multienergetickou značkou s nejnižšími emisemi CO2 v Evropě. Transformace se zrychluje: od roku 2024 budou všechny nové vozy DS Automobiles výhradně 100% elektrické. 

© Laurent Nivalle

DS Automobiles se spoléhá na odborné znalosti své sportovní divize DS Performance, která vyvinula prototyp určený na testování různých inovací, jež budou součástí budoucích vozů značky. Prototyp DS E-Tense Performance má karbonovou karoserii s podvozkem z monopostu Formule E. Geometrie odpružení je schopna zajistit co nejlepší přilnavost na silnicích i na často hrbolatých městských vozovkách, a to za jakýchkoli povětrnostních podmínek. 

Hnací ústrojí tvoří dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW (250 kW vpředu a 350 kW vzadu) a točivým momentem 8 000 Nm. Tyto dva elektromotory, které přímo vzešly z vývoje DS Performance pro Formuli E, nabízejí výjimečnou účinnost. Hnací ústrojí DS E-Tense Performance s nebývalým rekuperačním výkonem 600 kW umožňuje nejlepší možné využití energie. Ačkoli si DS E-Tense Performance zachovává brzdový systém s kotouči a destičkami, v naprosté většině případů zajišťuje brzdění systém rekuperace. 

Jedním ze základních prvků vysoce výkonného prototypu DS E-Tense Performance je baterie. Je kompaktní, umístěná v obale z uhlíkového kompozitu a hliníku, který vyvinul tým DS Performance, a je umístěná v zadní centrální poloze. Baterie prototypu DS E-Tense Performance, která se inspirovala závody elektromobilů, byla vyvinuta společně s TotalEnergies a její dceřinou společností Saft.

Výsledkem výzkumu tohoto partnera je inovativní chemické složení se systémem ponorného chlazení článků, což je zlomový systém oproti současným technologiím, jenž přineslo na míru vytvořené řešení Quartz EV Fluid. Tato baterie umožňuje akceleraci a rekuperaci až 600 kW a otevírá nové možnosti pro budoucí generace sériových vozů.

Prototyp DS E-Tense Performance je vybaven palubním Hi-Fi systémem Focal Utopia, který tvoří dvojice exkluzivních reproduktorů Scala Utopia Evo v barvách prototypu. Tyto dokonale propracované kousky francouzské firmy Focal jsou vybaveny těmi nejlepšími komponenty a nabízejí jedinečný zvukový podpis. 

Velmi výkonná laboratoř v akci

Od února 2022 budou týmy DS Performance organizovat první testy prototypu DS E-Tense Performance. Za volantem se budou střídat Jean-Éric Vergne, ambasador E-Tense, a António Félix da Costa, oba šampioni Formule E, aby se dokončil jeho vývoj a mohlo být zahájeno testování na okruzích a otevřených silnicích. Poté budou zveřejněny skutečné údaje o výkonu DS E-Tense Performance.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář