Elektromobil Dacia Spring má 100 000 objednávek a nové verze

Dacia představuje na autosalonu v Bruselu 2023 elektromobil Dacia Spring Extreme s motorizací Electric 65.

Na bruselském autosalonu představí Dacia zcela nový výbavový stupeň Extreme modelu Spring, který otevírá novou  úroveň outdooru modelů Dacia. Tento stupeň výbavy nakonec doplní další tři modely značky (Sandero Stepway, Duster  a Jogger). Spring Extreme je nyní k dispozici ve zcela nové břidlicově modré barvě a s řadou exkluzivních designových prvků: 

Exteriér nabídne měděně lakované prvky na střešních lištách, krytech zrcátek, středech kol, logu Dacia na dveřích zavazadlového prostoru a pod světlomety vpředu. Dále také polep s topografickým vzorem na předních a zadních dveřích, odkaz na charakteristický šnorchl mezi dveřmi  a předními blatníky. Nakonec i chrániče dveřních prahů s topografickým vzorem.

V interiéru se zákazníci dočkají přední gumové rohože s topografickým vzorem, měděně lakované prvky na výplních předních dveří, okolí výdechů klimatizace, okolí displeje, měděného prošívání sedadel a znaku Dacia Link na předních sedadlech. Spring ve výbavě Extreme nahrazuje výbavu Expression, kterou si vybralo více než 8 z 10 soukromých zákazníků.

S uvedením výbavového stupně Spring Extreme představuje Dacia také novou motorizaci ELECTRIC 65 (48 kW). Tento nový motor, který je k dispozici pouze pro Spring Extreme, v kombinaci s novým reduktorem, který snižuje  otáčky motoru a přenáší točivý moment na kola, zajišťuje lepší zrychlení a akceleraci pro všestrannější využití. S novou motorizací ELECTRIC 65 má Spring Extreme dojezd 220 km ve smíšeném cyklu WLTP (a 305 km v městském cyklu WLTP). Motor ELECTRIC 45 (33 kW) zůstává spojen s užitkovou verzí Spring Cargo. 

Spring Extreme včetně cen pro český trh bude zveřejněn 16. ledna 2023. První vozy budou dodány v létě tohoto roku.

zdroj: tisková zpráva

8 komentářů u “Elektromobil Dacia Spring má 100 000 objednávek a nové verze”

  1. Dacia Spring je pro mě jeden veliký omyl pro Evropu. Činské autíčko nebezepečné i v malých rychlostech za cenu mírně jetého Leafa II nebo eGoflu fl, to fakt rozum nebere, kdo si tohle může kopit, leda hazardér 🙂 Co u mě nejvíce vyvolává úsměv na tváři je, že za 600tis.kč koupíte v Německu NOVÝ Opel Corsa-e, který je větší, bezpečnější, komfortnější, rychlejší, s větší baterií, s chlazením a ohřevem baterie a rychlonabíjením… stačí ? 🙂

    1. No staci si pozriet jeho recenzie. Dacia to chce predavat iba kvoli emisnym normam. To sproste auto nema ani poriadne stierace aj ked exterier ma aspon krasi nez BMW i3 (auto lepene z troch dalsich aut).

      Btw. od 5. februara zacina platit embargo na Rusku ropu a hadajte kde sa bude nakupovat nafta, ktora nam bude chyba? Predsa u najvacsieho producenta s obrovskymi zasobami svojej vlastnej suroviny, ktory je tu za rohom. Ciny 😉

    2. jenze v tom Nemecku te ten Spring prijde zase o hodne levneji, Nemce vyjde na cca 18 tisic eur a nebo na 120 ecek mesicne, jako pokud nekdo chce nakupni tazku se kterou nebude mit starosti a vi ze s tim nikdy nepojede dal nez 20 kilaku za mesto, tak to vezme za 120 ecek na mesic a dal nic neresi, za rok dva to pripadne vrati a ma vystarano 😀

      nasi znami v Mnichove prave takto maji Dacii Spring od prosince lonskeho roku, byli slevy, plna podpora a tak si proste za tehdy 105 eur na mesic vzali Dacii Spring, rocne s ni muzou ujet co me rikali 20 tisic a to ani nenajedou, s benzinovym UP ktery meli predtim za 160 eur na mesic najeli za rok cca 15 tisic, o auto se nemusej starat, proste jen jezdej, platej mesicni splatku + si plati palivo, a dal nic,…… mit tady v CR moznost si Springa poridit za 2600 korun na mesic kde nemusim dal krome paliva nic resit, tak to beru hned 😀 bohuzel v CR to maj nesmyslne naceneny na tusim 8 tisic mesicne….. 😀 a za 8 tisic mesicne muzu mit treba Corollu v hybridu kde nakladama na palivo nebudu o moc jinde nez se Springem

      1. Jo, to auto je od počátku dělané pro trhy, kde je dotace, jinak nemá šanci. Byla doba, kdy v DE byla dotace 9 tis., cena základu tohoto Springu byla kolem 22, takže pak to auto vyšlo na něco kolem 13 tis. Tato vrcholná verze je za 24,5 a dotace (státní plus automobilka) je teď max. 6750, takže to pak vyjde právě na těch cca. 18 tis., 452 po přepočtu.

        Vím, že s tou dotací šlo koupit EV i na export. Prostě si to dealer koupil s dotací, podržel půl roku pro sebe a pak to mohl v klidu prodat.

Napsat komentář