Elektromobil BMW i4 je Auto roku 2022 v Česku

Autem roku 2021/22 v České republice se stalo čistě elektrické BMW i4. Jde o druhý triumf automobilu BMW v posledních dvou ročnících této ankety.

V roce 2020 zvítězilo v hodnocení motoristických novinářů BMW řady 3. BMW i4 je současně historicky prvním Autem roku v České republice, které je poháněno čistě elektrickým hnacím ústrojím. Porota ankety složená z profesionálů v oboru na BMW i4 ocenila kromě jiného v segmentu čistě elektrických vozů vynikající jízdní vlastnosti a typickou radost z jízdy, kterou obě nabízené verze přinášejí.

Elektromobil BMW i4. foto: BMW

Kladně byla hodnocena také nízká spotřeba elektrického pohonu a v rámci elektrické konkurence i cena. BMW i4 propojuje praktickou pětidveřovou karoserii nejen s elektrickým pohonem, ale také s pokrokovými digitálními službami a nejnovější generací BMW Operačního systému 8, který je součástí standardní výbavy všech variant.

Pátá generace technologie BMW eDrive, kterou tvoří řídicí výkonová elektronika, technologie nabíjení a vysokonapěťová baterie, stejně jako vysoce integrované elektromotory, propůjčuje BMW i4 sportovní výkony, kterými je značka BMW proslulá. BMW i4 je od uvedení na trh k dispozici ve dvou modelových variantách, včetně vůbec prvního BMW M automobilu s čistě elektrickým pohonem.

foto: BMW

BMW i4 M50 je vybaven elektromotory na přední i zadní nápravě s kombinovaným maximálním výkonem 400 kW, M specifickou technologií podvozku a dojezdem v testovacím cyklu WLTP až 510 km. V případě BMW i4 eDrive40 je použit jeden elektromotor s výkonem 250 kW pohánějící zadní kola, který umožňuje lokálně bezemisní jízdu s působivou dávkou sportovního stylu. Jeho dojezd vypočítaný podle WLTP činí až 590 km.

zdroj: tisková zpráva

11 Comments on “Elektromobil BMW i4 je Auto roku 2022 v Česku”

  1. BMW i4 není vůbec špatné auto. Na to , že je to pořád ještě předělaný spalovák ,je to poměrně dost vydařené auto. Nejlepší BEV jsou ještě o kousek dál a co se týče software tak o míle dál , ale díky za každé nové BEV. Cena je taková jaká je a při tom množství , které je schopno BMW vyprodukovat a prodat ,není zas tak vysoká. (míněno v EU) Své kupce si to zatím určitě najde.

    1. Jo, máš pravdu. Je to předělaný spalovák. Dokonce tam i středový tunel nechali.Jenže čtyřková řada jsou skvělá auta, tak proč toho nevyužít. Mi by se taky líbila plně elektrická i8, jenže to by asi ty ceny byly jinde. Hyundai i Kia sice postavili novou platformu, hodně jsem se na ně těšil. Ale použité materiály v interiéru, slabé boční vedení sedadel, horší manévrování-velký poloměr otáčení mne trochu rozladily. A spotřeba u těchto moderních téměř kupátek s nízkým odporem vzduchu je o 1/3 vyšší, než u mojí 3 roky staré Kony (a to je auto s aerodinamikou cihly na stojato), tam jsem čekal větší pokrok.

  2. Autem roku je Dacia Sandero, které zajišťuje svojí automobilce dvouciferný procentní růst v období, kdy se hlavní automobilky zhlédly v extravagantních modelech pro transvestity a raketovým tempem směřují k tomu odpovídajícím prodejním číslům.

    A co se týká i4, tak designérovi interiéru pravděpodobně uniklo, že Stephen Hawking, dej mu pánbůh věčnou slávu, už mezi námi není a linie jemu uzpůsobené tutíž nemůže náležitě ocenit.

      1. Vyzkoušej si je a uvidíš. Dělal jsem si objednávku na EV6- 1,55 mil Kč. Ve stejné výbavě i4 zadokolka 1,8 mil. V téhle výši mi to opravdu nepřijde významné. A zpracování, materiály a jízdní zážitky – to je nebetyčný rozdíl. Ovšem přiznávám, že nejsem zcela objektivní, posledních 15 let jsem kupoval jen BMW, tahle značka mi vyloženě sedí.

Napsat komentář