Autem roku 2021/22 v České republice se stalo čistě elektrické BMW i4. Jde o druhý triumf automobilu BMW v posledních dvou ročnících této ankety.
V roce 2020 zvítězilo v hodnocení motoristických novinářů BMW řady 3. BMW i4 je současně historicky prvním Autem roku v České republice, které je poháněno čistě elektrickým hnacím ústrojím. Porota ankety složená z profesionálů v oboru na BMW i4 ocenila kromě jiného v segmentu čistě elektrických vozů vynikající jízdní vlastnosti a typickou radost z jízdy, kterou obě nabízené verze přinášejí.
Kladně byla hodnocena také nízká spotřeba elektrického pohonu a v rámci elektrické konkurence i cena. BMW i4 propojuje praktickou pětidveřovou karoserii nejen s elektrickým pohonem, ale také s pokrokovými digitálními službami a nejnovější generací BMW Operačního systému 8, který je součástí standardní výbavy všech variant.
Pátá generace technologie BMW eDrive, kterou tvoří řídicí výkonová elektronika, technologie nabíjení a vysokonapěťová baterie, stejně jako vysoce integrované elektromotory, propůjčuje BMW i4 sportovní výkony, kterými je značka BMW proslulá. BMW i4 je od uvedení na trh k dispozici ve dvou modelových variantách, včetně vůbec prvního BMW M automobilu s čistě elektrickým pohonem.
BMW i4 M50 je vybaven elektromotory na přední i zadní nápravě s kombinovaným maximálním výkonem 400 kW, M specifickou technologií podvozku a dojezdem v testovacím cyklu WLTP až 510 km. V případě BMW i4 eDrive40 je použit jeden elektromotor s výkonem 250 kW pohánějící zadní kola, který umožňuje lokálně bezemisní jízdu s působivou dávkou sportovního stylu. Jeho dojezd vypočítaný podle WLTP činí až 590 km.
zdroj: tisková zpráva
BMW i4 není vůbec špatné auto. Na to , že je to pořád ještě předělaný spalovák ,je to poměrně dost vydařené auto. Nejlepší BEV jsou ještě o kousek dál a co se týče software tak o míle dál , ale díky za každé nové BEV. Cena je taková jaká je a při tom množství , které je schopno BMW vyprodukovat a prodat ,není zas tak vysoká. (míněno v EU) Své kupce si to zatím určitě najde.
2010 NISSAN LEAF
2013 BMW i3
2021 BMW i4 (+8 let) předělaný fosil to je pokrok teda… nebo spíše účelová brzda?? 😀 😀
aha a Evropským autem roku 2022 je prý zas EV6 😉 😀
https://www.youtube.com/watch?v=hmtVuKsAWVo
Je to technicky asi dobré, ale působí to jak předělanej starej spalovák. Hyunday i Kia vypadají svým pojetím nadčasově, o Tesle ani nemluvě. Bmw mělo pokračovat ve šlépějích i3 a i8, to byly přelomová auta.
Hele, Chrouste, příroda je v rozpuku, pupeny se nalévají, že Ty ses taky nalil? Věnuj se tomu, čemu nejlépe rozumíš – tj. čerstvé listí a do aut se neserinkej ….., respektive serinkej se do zkratovozů ale tak, aby sis nebral do huby spalováky, OK?
vypadá to fakt hnusně a nemýlím-li se tak zase schválně 😀 😀 😀 tvl ty modrý raketomety… to je kpsrní 😀
Jo, máš pravdu. Je to předělaný spalovák. Dokonce tam i středový tunel nechali.Jenže čtyřková řada jsou skvělá auta, tak proč toho nevyužít. Mi by se taky líbila plně elektrická i8, jenže to by asi ty ceny byly jinde. Hyundai i Kia sice postavili novou platformu, hodně jsem se na ně těšil. Ale použité materiály v interiéru, slabé boční vedení sedadel, horší manévrování-velký poloměr otáčení mne trochu rozladily. A spotřeba u těchto moderních téměř kupátek s nízkým odporem vzduchu je o 1/3 vyšší, než u mojí 3 roky staré Kony (a to je auto s aerodinamikou cihly na stojato), tam jsem čekal větší pokrok.
Autem roku je Dacia Sandero, které zajišťuje svojí automobilce dvouciferný procentní růst v období, kdy se hlavní automobilky zhlédly v extravagantních modelech pro transvestity a raketovým tempem směřují k tomu odpovídajícím prodejním číslům.
A co se týká i4, tak designérovi interiéru pravděpodobně uniklo, že Stephen Hawking, dej mu pánbůh věčnou slávu, už mezi námi není a linie jemu uzpůsobené tutíž nemůže náležitě ocenit.
To auto jsem si zkoušel, je famózní. Kia EV6 ani Ioniq 5 si k němu nemohou ani čichnout. Za cenu jen o málo vyšší. Jenže termíny dodání min.12 měs. a negarantují cenu platnou v době objednání !!!
Hele jak to myslíš ,, nemůžou ani čichnout „?… Rozdíl ,,o málo vyšší cena“ je skoro třetina, a to mi přijde dost….Né vážně ❓.. Jak ,, nemůžou ani čichnout“ ? …Nepřeháníš náhodou trochu??..
Vyzkoušej si je a uvidíš. Dělal jsem si objednávku na EV6- 1,55 mil Kč. Ve stejné výbavě i4 zadokolka 1,8 mil. V téhle výši mi to opravdu nepřijde významné. A zpracování, materiály a jízdní zážitky – to je nebetyčný rozdíl. Ovšem přiznávám, že nejsem zcela objektivní, posledních 15 let jsem kupoval jen BMW, tahle značka mi vyloženě sedí.