Elektrobusy v BB Centru najely už přes 200 000 km a svezly přes 2 miliony pasažérů

Dva elektrobusy zajišťující kyvadlovou dopravu mezi stanicí metra Budějovická a BB Centrem (Brumlovkou) mají naježděno už více než 200 000 km. V provozu jsou od února 2016 a za pět a půl roku jejich služeb využilo více než dva miliony cestujících.

Jde o první elektrobusy, které byly v rámci pražské hromadné dopravy nasazeny do ostrého provozu a od začátku jsou pasažéry přijímány velmi kladně. Ti oceňují zejména jejich tichou a plynulou jízdu i možnost zdarma se připojit na wi-fi.

Elektrobusy byly do provozu nasazeny, aby se otestovalo jejich fungování v rámci městské hromadné dopravy a zároveň ověřila životnost baterií. Ta byla původně odhadována na pět let. I během šestého roku provozu si však baterie stále zachovávají odpovídající nabíjecí kapacitu a nevykazují žádné zásadnější známky opotřebení nebo negativní vliv na výkon či nižší denní nájezd autobusů. V průměru najede jeden autobus necelých 100 km denně.

Výhodou elektrobusu je oproti dieselovému autobusu zejména tišší provoz, plynulejší rozjezd i brždění a výrazně větší akcelerace. Zároveň je e-bus technologicky méně náročný na servis a opravy než spalovací motor. Navíc je provoz elektrobusů ekologicky šetrný, protože nepoužívají konvenční paliva, čímž přispívají k ochraně životního prostředí a napomáhají zlepšovat kvalitu vzduchu ve městě.

ČEZ se v roce 2016 stal hlavním partnerem projektu společností Passerinvest Group a Arriva, které v kyvadlovém provozu na tzv. linkách BB nasadily kromě autobusů i dvojici elektrobusů značky SOR. Pravidelný příspěvek na provoz elektrobusů je vyjádřením podpory ČEZ rozvoji elektrického pohonu v České republice a současně i odpovědnosti za bezemisní dopravní obslužnost lokality Brumlovka, kam denně dojíždějí tisíce zaměstnanců.

zdroj: tisková zpráva

4 Comments on “Elektrobusy v BB Centru najely už přes 200 000 km a svezly přes 2 miliony pasažérů”

    1. Tu práci to zjistit, si už redakce, bohužel, nedala. Jenom převzali tiskovou zprávu.

      Taky není jasné, jestli těch 200 tisíc najel každý bus nebo oba dohromady, jaký je dojezd na baterku, to znamená kolik cca cyklů má baterka za sebou a taky samozřejmě ta kapacita.

      Toto je info k ničemu, jenom PR.

Napsat komentář