První testovací elektrifikovaný úsek v Německu s aktuální délkou pět kilometrů na dálnici A5 poblíž Frankfurtu bude dále rozšířen o téměř sedm kilometrů nadzemního elektrického vedení.
foto: Scania
V současné době probíhá v Německu zkušební provoz elektrifikovaných nákladních vozidel na třech úsecích. Rozšíření dálničního úseku A5 v Hesensku, které by mělo být dokončeno do konce roku 2022, nabídne celkem dvanáct kilometrů ve směru na Darmstadt a pět kilometrů ve směru na Frankfurt.
NEPŘEHLÉDNĚTE Po německé elektrické dálnici už se přepravuje zboží
Denně tímto úsekem projede 135 000 automobilů včetně 14 000 nákladních vozidel, což jej řadí mezi jeden z nejrušnějších úseků dálnice v Německu s největší koncentrací znečišťujících látek. Dálnice A5 představuje jednu ze tří silnic s nadzemním elektrickým vedením v Německu, na nichž probíhá zkušební provoz.
Druhý dálniční úsek byl otevřen na konci roku 2019 poblíž Lübecku ve Šlesvicku-Holštýnsku (A1) a v současné době je na něm testováno jedno nákladní vozidlo Scania. Poslední zkušební provoz bude zahájen v Bádensku-Württembersku (B462) v průběhu roku 2021.
Zvýšení stávajícího počtu nákladních vozidel
Společnost Scania již dříve dodala pět hybridních nákladních vozidel R 450 vybavených sběrači, jež jsou nasazena na dálnici A5, kde přispívají ke snížení emisí uhlíku.
Kromě toho se společnost Scania stará také o údržbu vozidel a shromažďování dat ze zkušebního provozu. Nedávno bylo rozhodnuto, že společnost Scania dodá nejpozději ve druhé polovině roku 2022 dalších sedm nákladních vozidel.
Podle několika studií jsou elektrifikované silnice alternativou, která pomůže výrazně snížit emise CO2. Technologie elektrifikovaných silnic je proto jednou ze součástí řešení udržitelné dopravy společnosti Scania.
foto: Scania
Off…
https://www.obnovitelne.cz/clanek/1471/dalsi-cesky-energ
Off…
https://www.obnovitelne.cz/clanek/1471/dalsi-cesky-energeticky-prusvih/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Nesl by zkratku THEV. Trolley Hybrid Electric Vehicle.
Nesl by zkratku THEV. Trolley Hybrid Electric Vehicle.
Pokud se změní legislativa a takový kamion bude moci
Pokud se změní legislativa a takový kamion bude moci řídit člověk se stejným řidičským oprávněním jako má kamion bez trolejí, tak to úspěch mít může. Jen bych ještě přidal baterii. Dnes již baterie dají více cyklů, takže by se kamion mohl při jízdě pod trolejí i dobíjet.
Nevím proč by toto nemohl řídit řidič s oprávněním na
Nevím proč by toto nemohl řídit řidič s oprávněním na kamion?
Tak se naučí stisknou jeden knoflík navíc na zvednutí a sundání pantografu!
Na trojebus je třeba také speciální zkoušky k řidičáku
Na trojebus je třeba také speciální zkoušky k řidičáku na autobus.
No tak nejaky rychlokurz, kde se ridic dozvi, ze nema lezt na
No tak nejaky rychlokurz, kde se ridic dozvi, ze nema lezt na strechu a sahat na draty nad autem.
Ono je to ještě trochu složitější. Například tramvaje
Ono je to ještě trochu složitější. Například tramvaje se do kopce musí rozjíždě po postupně, jinak by byl moc velký příkon na měnírnu.