Elektrický náklaďák Volvo FH Electric získal ocenění „Truck of the Year 2024“   

Společnost Volvo Trucks získala prestižní ocenění v oboru za svůj model Volvo FH Electric. Je to vůbec poprvé, co toto ocenění získalo elektrické nákladní vozidlo.

Těžké elektrické nákladní vozidlo Volvo FH Electric bylo vybráno jako mezinárodní nákladní vozidlo roku 2024. Při zdůvodňování svého rozhodnutí porota ocenila výkon elektrického nákladního vozidla, bezproblémovou akceleraci, ticho a chování bez vibrací.    

SOUVISEJÍCÍ: Volvo předalo elektrický náklaďák schopný převézt 74 tun

„Uvedením modelu FH Electric společnost Volvo Trucks dodala na trh nejmodernější řadu bateriových elektrických vozidel, která jsou vhodná pro širokou škálu přepravních operací. Je to důkaz toho, že energetická transformace nabírá na síle i v dnešním náročném podnikatelském prostředí,“ uvedl Gianenrico Griffini, předseda představenstva International Truck of the Year.    

Je to Už počtvrté, co byl kultovní model Volvo FH vyhlášen nákladním vozidlem roku. Volvo FH je jedním z nejúspěšnějších modelů v oboru vůbec s téměř 1,4 miliony prodaných nákladních vozidel po celém světě.    

Volvo FH Electric může pracovat s celkovou hmotností 44 tun. Výroba modelu Volvo FH Electric byla zahájena v roce 2022 v továrně Volvo ve švédském Göteborgu a v roce 2023 byla zahájena výroba v továrně v belgickém Gentu.    

Kompletní program elektrických vozidel

Společnost Volvo Trucks byla prvním světovým výrobcem, který zahájil sériovou výrobu elektrických nákladních vozidel již v roce 2019, a dnes má širokou nabídku elektrických nákladních vozidel s celkem šesti elektrickými nákladními vozidly navrženými tak, aby zvládla širokou škálu přepravních úkolů. Volvo Trucks je lídrem na trhu s těžkými elektrickými nákladními vozidly v Evropě s tržním podílem 49 %.   

International Truck of the Year  

Organizace International Truck of the Year byla založena v roce 1977 a skládá se z 24 novinářů zabývajících se užitkovými a nákladními vozidly z velkých dopravních médií z celé Evropy.

Každoroční ocenění je udělováno nákladnímu vozidlu, které bylo uvedeno na trh v předchozích 12 měsících, a které nejvýrazněji přispělo k efektivitě silniční dopravy.

Hodnotí se několik klíčových kritérií, včetně technologických inovací, komfortu, bezpečnosti, jízdních vlastností, energetické účinnosti, ekologické „stopy“ a celkových nákladů na vlastnictví (TCO).

zdroj: tisková zpráva

3 Comments on “Elektrický náklaďák Volvo FH Electric získal ocenění „Truck of the Year 2024“   ”

    1. Použití stejné převodovky jako v ropákovi je jednodušší a levnější než vývoj nové převodovky.
      Tady vysvětlení:
      https://youtu.be/rEo7ZRQGAVw?t=19

      Každopádně změna převodu je efektivnější, než proudové přetěžování motoru. Čím je vozidlo těžší vzhledem k výkonu, tím je důležitější možnost změny převodu.

      Tesla semi se převodovce vyhýbá výkonovým předimenzováním, asi různým převodováním náprav a odpojováním pomalejší nápravy aby se motory zbytečně nepřetáčely a nezvyšovaly mechanické ztráty:
      https://youtu.be/1sIOPKvBQy4?t=799
      https://youtu.be/VB5X_1Xg3Tg?t=5938

    2. Primarne se jedna o prestaveny spalovak a tak tam je i puvodni prevodovka. U tezkych kamionu je zatizeni kg/kW mnohem vetsi nez u osobaku a tak je asi vyhodnejsi pro docileni vysokeho krouticiho momentu pouzivat vic prevodu. Porsche Taycan ma take 2 stupnovou prevodovku, i kdyz z jinych duvodu.
      Nedavno jsem videl na youtube hodnoceni jednoho kamionaka el. kamionu a ten se tam zminoval o prevodovce. Uz si moc nevzpominam jak presne to bylo, ale pouzival v kopcovitem terenu ve Svycarsku jen nekolik malo stupnu. Zrejme je levnejsi pouzit stavajici prevodovku s mnoha stupni nez postavit novou s mene stupni. Vyvoj prece jen neni zadarmo a pro tech zatim maly pocet e-kamionu se to nevyplati.

Napsat komentář