Závody elektrických formulí Formula E se nezadržitelné blíží. Přihlášené stáje začínají pomalu odhalovat své vozy ve stájových barvách Jednou z nich je i německá Audi Sport ABT, která představila svou červeno-černou elektrickou formuli na autosalonu v Ženevě.
foto: Audi Sport ABT
Audi Sport ABT je jedním z deseti týmů účastnící se první sezóny závodů elektrických formulí Formula E. Jedná se o jediný tým z Německa. Připomeňme, že první sezony Formule E se účastní dva týmy z USA a Velké Británie, a dále po jednom z Číny, Francie, Japonska, Indie a Monaka.
Počátky historie Audi Sport Team ABT Sportline se váží k bavorskému městu Kempten a roku 1991. ABT Sportline je jednou z předních světových tuningových firem zabývající se vozy Audi, Volkswagen, Škoda a SEAT.
Společnost čerpá ze svých více než čtyřicetiletých zkušeností, které získala během závodění a s tím spojeného tuningu. Od roku 1996 se tým ABT Sportline účastní závodů cestovních vozů výhradně s vozy značky Audi.
foto: Audi Sport ABT
Tým je jedním z nejúspěšnějších účastníků prestižní německé série DTM (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft ). Jako jediný ne-tovární tým získal dokonce v roce 2002 titul v sérii DTM.
Tým chce nyní své zkušeností ze závodního světa přenést také do nové Formule E. Na autosalonu v Ženevě představil Audi Sport Team ABT svůj závodní monopost v „bojových“ barvách pro závody Formule E.
„Jsme hrdí, že máme příležitost podílet se na debutu nové závodní série. Účast v novém mistrovství Formula E označuje zcela novou kapitolu v naší více než 60-leté historii motorsportu,“ řekl Hans-Jürgen Abt, šéf týmu Audi Sport ABT.
„Jako společnost, která působí v oblasti regeneračních pohonných jednotek a elektrické mobility jsme přesvědčeni o konceptu seriálu. Je to inovativní, posunuje motorsport na novou úroveň a přináší velkou show pro fanoušky po celém světě – to je vše jak ušité pro ABT Sportsline.“
video: YouTube
Elektrickou formulí je typ SRT_01 E postavený společnostmi Renault a Spark. Stejný vůz (v lehkých obměnách) má také zabývajících 10 týmů. Počítá se s výrobou 42 monopostů SRT_01 E pro první sezónu. Pořadatelé doufají, že další sezóny budou k dispozici i další modely elektrických formulí od více výrobců.
Délka vozu se vejde do pěti metrů, šířka nepřesáhne 1800 mm a výška pak nebude větší než 1250 mm. Díky použití hlinkových a kompozitních materiálu hmotnost vozu je pouze 800 kg, přičemž samotné baterie váží 200 kg.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
The Stig, legenda Top Gearu, bude jezdit závody elektrických formulí
O pohon se postará elektromotor o výkonu 200kW (270 koní). Maximum ovšem budou moci jezdci použít pouze krátkodobě, výkon má být standardně omezen na 133 kW (180 koní). Stovku elektrická formule zvládne za tři sekundy a nejvyšší rychlost je omezena na 225 km/h.
Německý tým také představil své jezdce. Prvním je Brazílec Lucas di Grassi , bývalý pilot Formule 1 a syn ředitele stáje Daniel Abt se zkušenostmi z Formule 3 a ze série GP2.
Nějak začínám postrádat
Nějak začínám postrádat význam závodů, kde je omezeno všechno. To pak už nezáleží na tom jaký motor tam je ale pouze na dovednosti řidičů.
Co se zmínit o závodu
Co se zmínit o závodu F1-hybrid, který proběhl u protinožců?Bude článeček?
Díky za tip, připravíme.
Díky za tip, připravíme.