Dvě Porsche 99X Electric připravena na debut v závodech Formula E

Na mapu světového šampionátu Formule E přibyla další metropole. Jakarta E-Prix bude prvním podnikem mistrovství elektrických formulí ABB FIA Formule R, pořádaným v Indonésii.

Do kokpitu závodních monopostů Porsche 99X Electric se posadí André Lotterer (GER/#36), který nedávno bodoval v obou berlínských závodech a Pascal Wehrlein (GER/#94). Závod na okruhu Jakarta International E-Prix Circuit znamená začátek druhé poloviny sezóny. TAG Heuer Porsche Formula E Team očekává náročný víkend s extrémními povětrnostními podmínkami. „Tým se musí soustředit hlavně na získávání bodů,“ říká Florian Modlinger, šéf továrního týmu Formula E.

André Lotterer, který vyhrál 8 ze 16 závodů, je průběžně na sedmé příčce s 59 body v klasifikaci jezdců šampionátu ABB FIA Formule E. Pascal Wehrlein ho následuje na osmém místě s 51 body. V hodnocení týmů je TAG Heuer Porsche Formula E Team aktuálně pátý se 110 body.

TIP: Mezinárodní kanál závodu Formula E je k dispozici na webu.

Jakarta International E-Prix Circuit se nachází ve čtvrti Ancol s Jakarta Bay na pozadí. Nejedná se o typický městský okruh – většina trati je lemována zdmi a více se podobá klasické závodní dráze. Krátká trať měří jen 2,37 kilometru, zato má 18 zatáček, přičemž startovní/cílová rovinka je jednou z nejdelších v kalendáři Formule E. Kromě vysoké vlhkosti musí být týmy připraveny na teploty dosahující 35 stupňů Celsia a navíc je zde vysoká pravděpodobnost deště. Silné lijáky a bouřky nejsou v tomto období výjimkou zejména odpoledne, což může závod hodně ovlivnit.

Porsche 99X Electric

S vozem Porsche 99X Electric se značka Porsche v roce 2019 po více než 30 letech vrátila k monopostům s odkrytými koly. Plně elektrický závodní speciál s pohonem Porsche E Performance Powertrain slouží také jako vývojová platforma pro plně elektrické produkční modely Porsche. Důležitými faktory úspěchu ve Formuli E je energetický management a efektivita a podobné je to i ve vývoji sériových vozů. Pro sezónu 2021/2022 má Porsche 99X Electric výkon 250/220 kW (kvalifikační/závodní režim). Režim Attack Mode zvyšuje výkon na 250 kW. Maximální rekuperace je 250 kW. Využitelná kapacita baterií činí 52 kWh.

Porsche Taycan Turbo S v roli Safety Caru

Automobilka Porsche zajišťuje bezpečnost Formule E: elektromobil Porsche Taycan Turbo S funguje v šampionátu jako oficiální safety car a podtrhuje význam Formule E pro Porsche Motorsport. Díky skvělým jízdním vlastnostem a výkonu až 560 kW (761 k) je první plně elektrické Porsche ideální volbou pro safety car tohoto jediného plně elektrického mistrovství světa. S použitím launch control Taycan Turbo S akceleruje z 0 na 100 km/h během 2,8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 260 km/h. Výrazný lak zahrnuje barvy všech jedenácti závodních týmů stejně jako barvy FIA a Formule E.

Formule E

První elektrická závodní série na světě, která od roku 2014 přiváží motorsport lidem žijícím ve velkých městech. Jako akcelerátor inovativních a udržitelných technologií individuální mobility podporuje celosvětové přijetí elektromobilů s cílem boje proti změně klimatu. Formát je kompaktní: trénink, kvalifikace i závod se konají v jeden den. Každý závod obvykle trvá 45 minut plus jedno kolo. Jedenáct týmů se účastní sezóny 2021/2022 se 22 jezdci. Pro tovární tým TAG Heuer Porsche Formula E Team jde o třetí sezónu v šampionátu.

zdroj: tisková zpráva

Dva komentáře u “Dvě Porsche 99X Electric připravena na debut v závodech Formula E”

Napsat komentář