Dva vozy Citroën C4 Picasso najely více než 300 kilometrů v režimu bez zásahu řidiče. Francouzská automobilka se tak přidává k mnoha ostatním výrobcům, kteří se snaží o vývoj robotických aut.
foto: PSA
Oba vozy skupiny PSA opustily vývojové centrum PSA ve Vélizy v režimu „eyes off“, tj. bez dohledu řidiče, a vydaly se po běžných silnicích na trasu Paříž – Amsterdam dlouhou několik set kilometrů.
Režim „eyes off“ odpovídá třetímu stupni autonomního řízení, což znamená, že řidič nemusí nijak zasahovat do řízení, jen sleduje, zda systémy fungují správně. Na části trasy ve Francii měli možnost si auta vyzkoušet dva bloggeři a jeden novinář.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Zajímavé vedlejší efekty autonomních vozidel
Tato nová iniciativa proběhla při příležitosti evropské akce „The Experience“, která se konala 14. dubna 2016 v rámci programu neformálního summitu ministrů dopravy EU v Amsterdamu.
Rada ministrů vydala prohlášení vyzývající ke spolupráci výrobců a vlád s cílem zintenzívnit výzkum a vývoj v oblasti řízení autonomních vozů, změnit právní předpisy a zlepšit infrastrukturu.
Skupina PSA využila akce „The Experience“, kterou zorganizovalo nizozemské ministerstvo infrastruktury a životního prostředí a město Amsterdam, aby představila své dva předváděcí vozy 3. stupně automatizace „eyes off“.
Ministři dopravy EU měli možnost usednout do vozů s autonomním řízením různých výrobců a absolvovat několikakilometrovou zkušební jízdu v reálných podmínkách provozu.
Skupina PSA byla v červenci 2015 první automobilkou, která získala potřebná povolení k testování svých vozidel s autonomním řízením na běžných silnicích ve Francii.
Čtyři vozy Citroën C4 Picasso ujely více než 20 000 km na silnicích z Paříže do Bordeaux a z Paříže do města Vigo ve Španělsku.
Skupina PSA bude od roku 2018 nabízet funkce automatizovaného řízení – pod dohledem řidiče – a od roku 2020 nabídne zcela autonomní funkce umožňující předat vozu plnou kontrolu nad řízením.
Zkoušel ho někdo vybrzdit?
Zkoušel ho někdo vybrzdit? S touto českou specialitou se musí počítat, jinak jim z toho Trpišovský nadělá hromadu šrotu.
a co sneh, jamy, hmla, dazd,
a co sneh, jamy, hmla, dazd, spinave okno, nezvycajne dopravne udalosti ? a jazdi to na semafor ? a co ak je semafor pokazeny a stale svieti zelena ale dopravny policajt ju riadi 🙂 ?
tiez dostane pokutu za pomalu jazdu ? tiez „oficialne“ nesposobuje dopravne nehody a na vine je ludsky vodic ? co ak vypadne GPS ?
tiez to ukazuje rukou a ocami ?
Markoman musí mít těžký
Markoman musí mít těžký život, všude vidí jen negativa. Takže ho všude přepadnou, okradou, otráví a zabijí.
Už aby se stalo, bude tu
Už aby se stalo, bude tu klidněji 🙂
Ďakujem
Ďakujem
Rádo se stalo 🙂
Rádo se stalo 🙂
Práve ste sa dopustil
Práve ste sa dopustil šikany.
Nemohu s Vámi souhlasit
Nemohu s Vámi souhlasit (Kyberšikana)
To je jen Váš pocit ublíženectví.
Tak Ozana, co nejprve
Tak Ozana, co nejprve použít motek než lživě začnete někoho omlouvat?
Kdybyste napsala, že se pokusil o šikanu a ne přímo šikanoval, měla by jste pravud, ale takto jste se přidala k šikaně, konkrítně zesměšňování.
Pro Vás Ozano co je to šikana:“Šikana (jiné názvy: šikanácia, šikanéria, šikana) je přílišné záměrné přehánění osoby, kladení její překážek, násilné ponižující chování vůči ní nebo její týrání ze strany jednotlivce nebo skupiny, zpravidla pokud se tato osoba nemůže této situaci vyhnout a není schopna se jí účinně bránit.“
Takže prvně Ozano myslet než budete psát…
Použít motek? Lživě
Použít motek? Lživě omlouvat? No comment.
Ale ozana přece není
Ale ozana přece není žena!
Mozek určitě používá, vždyť učí na SOU v Opavě – podívejte se:
ozana.rajce.idnes.cz/Narozeniny_deda_101/#DdaMax101let02.jpg
Právě jste vyjmenoval
Právě jste vyjmenoval většinu situací, kde lidský faktor selhává v největším počtu případů.