DS Automobiles představí na závodech Formule E v Římě nový pohon

Ve dnech 10. a 11. dubna se v italském Římě uskuteční druhé kole E-Prix světového šampionátu ABB FIA Formule E.

Nové hnací ústrojí, které vyvinula DS Performance (soutěžní divize společnosti DS Automobiles) pro tým DS Techeetah, je vzhledem k využití nejnovějších elektrických technologií a obnově téměř všech dílů synonymem velkého technologického kroku vpřed.
foto: DS Automobiles

Při této příležitosti římského závodu představí DS Automobiles vůz DS E-Tense FE21, monopost, který převezme štafetu od úřadujícího šampiona DS E-Tense FE20. Vůz DS E-Tense FE21 s motorem, převodovkou a invertorem, které prošly velmi významnými změnami, bude mnohem výkonnější než předchozí monopost.

Vývoj tohoto hnacího ústrojí by samozřejmě nebyl možný bez zapojení týmů Total, jejichž odborníci úzce spolupracovali s kolegy z DS Performance na vývoji specifických inovativních maziv a chladicích kapalin.

Nové hnací ústrojí, na němž společnost DS Automobiles ukázala svůj technologický um, získalo homologaci na 2 roky a jeho cílem bude dovést tým DS Techeetah ke třetímu dvojnásobnému titulu ve Formuli E.

Technické vlastnosti vozu DS E-Tense FE21:

Typ: Monopost
Délka/Šířka/Výška: 516 × 177 × 105 cm
Rozvor: 310 cm
Hmotnost: minimálně 903 kg s pilotem
Baterie: Kapacita 52 kWh, 385 kg
Motor: Elektrický spojený se zadními koly
Maximální výkon: 250 kW (338 k)
Rekuperace energie: 250 kW
Napájení: 900 V
Brzdění: karbonové kotoučové vzduchem chlazené, 4 písty, elektrické ovládání zadních brzd
Maximální rychlost: 230 km/h (optimalizováno pro městské okruhy)
Z 0 na 100 km/h: 2,8 vteřiny
Pneumatiky: Michelin Pilot Sport EV Saison 7, 245×40R18 (přední), 305×40R18 (zadní)

tisková zpráva

83 Comments on “DS Automobiles představí na závodech Formule E v Římě nový pohon”

  1. off
    Neni nadto postavit si jaderku když vám slunce pere do

    off
    Neni nadto postavit si jaderku když vám slunce pere do makovice celej den každej den.

    První jaderná elektrárna v arabském světě zahájila komerční provoz. Stavba nabrala zpoždění
    https://www.lidovky.cz/byznys/energetika/prvni-jaderna-elektrarna-v-arabskem-svete-zahajila-komercni-provoz-snahou-je-diverzifikovat-energeti.A210406_195248_energetika_litsp?zdroj=vybava_recombee

    1. To víš, jedna z nevýhod výstavby JE je, že musíš umět
      To víš, jedna z nevýhod výstavby JE je, že musíš umět odhadnout technologický vývoj na 20-50 let dopředu. Arabové chtěli zkombinovat ptákometrii a dobrý kšeft. Všechno dopadlo dobře, elektrárna se postavila včas a za rozumnou cenu, pindíky si taky přišli na svoje. Akorát 10-15 let po rozhodnutí už ta cena nevypadá nic moc. Arabové si budou hýčkat svého bíleho slona, ale teď už si nechávají stavět FVE za nižší cenu při dodávce než jsou jen provozní náklady té jaderky.

  2. Off. Opet se ukazala debilita ceskych zakonu. Povinna zimni
    Off. Opet se ukazala debilita ceskych zakonu. Povinna zimni vybava dle kalendare, ve +20 nebo -20 st. C. Dnes zadna povinnost, ale snih na silnici. Tady se zase porouci snehu a desti. V Nemecku to urcili inteligentne. Tam plati cely rok, ze vybava auta musi vzdy odpovidat pomerum na vozovce. Takze kdyz dnes je snih, musi mit v DE zimaky, ale kdyz je v lednu sucho, tak nemusi. Nekdo je hloupy a nekdo chytry.

        1. Takže do minulého týdne zimní, pak na pár dní letní,
          Takže do minulého týdne zimní, pak na pár dní letní, teď zase zimní, o víkendu letní, pak se ochladí a zase zimní a pak už snad letní až do října. Uf, to jsou náklady na prezouvani 🙂

          Lepší používat zdravý rozum a prezout tak nějak když už se více méně očekává ta sezóna. A když bude změna počasí, tak jezdit s rozumem, případně na letních na sněhu vůbec nejezdit. Takto to praktikuji léta.

          1. Nene, uz jsem to zde jednou psal. Mam jedno auto na zimnich a
            Nene, uz jsem to zde jednou psal. Mam jedno auto na zimnich a jedno na letnich. Pokud chci jet do Prahy, jsem nucen v jednom useku pouzit zimni vybavu za vsech podminek. Musim ze zakona pouzit i ve 20 plus auto se zimaky. Ackoliv je to nebezpecnejsi, nez kdybych jel na letnich. Takze debilni reseni podprumerne vybavenych ceskych politiku a uredniku. Samozrejme jim na ten zakon z vysoka a jsem pripraven se temi pulmozky i soudit, pokud by nekdo vyskakoval. A jedu s autem me volby.

            1. Já popisoval situaci, když má člověk jedno auto. Já se
              Já popisoval situaci, když má člověk jedno auto. Já se chovám podle svého uvážení, abych jedil bezpečně. Prostě přezuju počátkem dubna na letní a koncem října na zimní. A pokud jsou anomálie (letní/zimní), tak jízdu zvážím, příp. jedu opatrně. Nemusím se zamýšlet nad tím, co na to náš hloupý zákonodárce 🙂

                1. Asi tak, no… koukám, že jsou i věci, na kterých se
                  Asi tak, no… koukám, že jsou i věci, na kterých se shodneme.

                2. Budeš ten odkaz dávat všude i když vůbec nesouvisí s
                  Budeš ten odkaz dávat všude i když vůbec nesouvisí s diskuzí nahoře?!

                3. Jak to dopadlo? Teď na to nemám čas koukat, ale zajímá
                  Jak to dopadlo? Teď na to nemám čas koukat, ale zajímá mě to, jak si stojí ve srovnání s ostatními a jestli už trochu stáhnul ten desetiletý náskok Tesly 🙂

                4. Dopadlo to tak ze ID.4 ujel 1000km jen o asi 35 minut dele nez
                  Dopadlo to tak ze ID.4 ujel 1000km jen o asi 35 minut dele nez Tesly. Na to ze je to SUV a jsou 10 let za Teslou, tak to neni vubec spatny. Spotreba i nabijeni taky dobry. A kdyz pridate lepsi zpracovani….

                5. ID4 bylo docela rychlé, ale stále o 15 min pomalejší než
                  ID4 bylo docela rychlé, ale stále o 15 min pomalejší než velké SUV Tesla X a Audi etron 55 a o 5 min pomalejší než TM3 SR+ co má malou baterku. Není 10 let za Teslou, ale na špičku stále nemá.

      1. Existuji useky, kde musite mit zimaky i kdyby se asfalt varil.
        Existuji useky, kde musite mit zimaky i kdyby se asfalt varil. Casti dalnic, nektere useky silnic 1. a mozna 2. tridy. Vy asi zakony CR moc neznate. Dokonce existuje ryze ceska dopravni znacka, kterou nikde jinde nenajdete.

    1. To přirovnání s paraolympiádou není až tak od
      To přirovnání s paraolympiádou není až tak od věci.
      Žádné nedochůdče nemůže konkurovat olympionikům než se vyvine do maximální formy…

      A pak tu jsou invalidé bez obou noh co jsou diskvalifikováni ze závodu jenom proto že nejsou dost „klasičtí“ a mají odlišný pohon který ztrapní všechny ostatní běžce 😉

    2. Formule 1 je presne sita na pouziti spalovacich motoru. Jsou
      Formule 1 je presne sita na pouziti spalovacich motoru. Jsou zase jine discipliny, kde spalovak nema proti EV sanci. Zda ma jedna nebo druha disciplina smysl, necham na zvazeni kazdeho jedince. Vase prirovnani by se dalo prenest i na jine sporty. Treba hulakajici dav pulmozku oproti decentnimu publiku u tenisu nebo golfu. Kazda socialni bublina ma sve preference.

        1. Např ekozávody, kdy každý dostane ekvivalent 100 kWh
          Např ekozávody, kdy každý dostane ekvivalent 100 kWh energie v jakémkoliv palivu. 😀

          Troufám si tvrdit, že když by se na okruh přidalo bezdrátové dobíjení z vozovky, tak spalovák nebude mít šanci.

          Na nějaké poměřování si ale musíme počkat aspoň na Roadster 2. Supervýkonná BEV se moc dlouho nevyvíjí, takže těžko říct, kde jsou maximální limity takového pohonu. U spalováku to alespoň tušíme.

          1. Koukám, že si další, kdo nechápe, že elektřina není
            Koukám, že si další, kdo nechápe, že elektřina není primární energie, ale pouze druh jejího přenosu.

            Takže ti dáme 18 kilo uhlí a můžes se s elektromobilem předvést 😀

            Já si vezmu 9 litrů nafty a uvidíme 😀

                1. Prečo práve uhlie? Elktrina sa predsa nevyrába len z uhlia.
                  Prečo práve uhlie? Elktrina sa predsa nevyrába len z uhlia. Ja si vyberám Slnko a tých 360MJ chemickej energie si vyrobím. Fosílne palivo sa tiež primárne vyrobilo z toho jediného funkčného fúzneho reaktora, ktorý máme zadarmo k dispozícii.

            1. Vy máte neuvěřitelnou samo stírací schopnost. 😀
              Vy máte neuvěřitelnou samo stírací schopnost. 😀

              Definice primární energie: „Primární energie je energetická forma nacházející se v přírodě, která nebyla vystavena žádnému procesu člověkem prováděné přeměny“

              Takže vám dám kýbl a dokud ho nenaplníte stoprocentně přírodní naftou, tak radši nic nepište. 😀

              PS: Když budete hledat tu naftu s tím ocelovým kýblem, tak dejte pozor na vyvýšená místa, aby vás neusmažila podle vás neprimární energie při bouřce. Možná by se vám ale rozsvítilo a vzpomněl byste si, že existují elektrony.

              1. Jsou chvíle, jako je například tato, kdy mě přijde, že
                Jsou chvíle, jako je například tato, kdy mě přijde, že si na Hybridu dopisuji s dětmi se znalostmi maximálně šesté třídy základní školy.

                Venco, otevři učebnici chemie pro základní školy a najdi si zpracování ropy.
                Tam si doplníš znalosti. Rektifkace je totiž pouhé rozdělení uhlovodíků podle bodu varu. Nic se nepřeměňuje. Jsou to pořád ty samé řetězce uhlovodíků, co vytekly ze země. Na rozdíl třeba od Fischer-Tropschovy syntézy benzínu.

                Pane Horčíku, nešlo by tady zřídit nějaký modul, kde by se sbíraly bitcoiny za doučování 😀

                1. To byla teda rychlost. Prozradíte nám, kde ta nafta vytéká
                  To byla teda rychlost. Prozradíte nám, kde ta nafta vytéká ze země? Že bych si tam taky zajel a rovnou nabral plnou. 😀

                  To vaše „pouhé“ rozdělení odporuje definici primární energie. Ve všech odborných i neodborných zdrojích je označována jako primární energie ropa a ne nafta.

                  S tou elektřinou máte pravdu, pokud se jedná elektřinu získanou z nějakého primárního zdroje energie. 🙂

                  To se tu ale jen plácáme v definicích a zacházíme zbytečně do osobní roviny. Ty ekozávody jsem myslel jako vtip. Asi fakt budu muset ke každé podobně míněné větě psát vysvětlivku. 🙂

                  Spíš mi povězte váš názor, zda by bylo EV rychlejší na té upravené trati, kde by bylo zabudované nabíjení ve vozovce a EV by mohlo mít jen třeba nějakou lehkou baterii nebo superkapacitor.

                2. Běž se domluvit s Komárkem, jestli si můžeš natočit do
                  Běž se domluvit s Komárkem, jestli si můžeš natočit do kanystru.

                  Ropa je směs uhlovodíků. Ty s krátkým řetězcem C6 až C12 nazýváme benzín, ty s delším nafta, ale je to vlastně jedno, jak to pojmenováváme. Nafta je podmnožina ropy. Nic nepřeměňujeme, jen oddělíme ty řídké lehké od hustých těžkých, protože pro to máme různé užití. Dřív se to neoddělovalo a pálilo se to v celku. To tomu ještě říkali petrolej. Dneska je petrolej jen jedna frakce.

                  Připomínáte mi mě, když mě byly čtyři roky. Myslel jsem si, že se mlíko vyrábí v mlíkárně. Dnes už jsem informovanější.

                  Ano teoreticky by mohlo být rychlejší, stejně jako spalovák jedoucí v potrubí. Ale je to jedno, nikdy se to nedozvíme, protože to není ekonomicky reálné. Okruhy mají co dělat, aby se uživily, a to opravují jen jednoduchý asfalt.

                3. Jsem rád, že tomu rozumíte, ale nemusel jste se tu tak
                  Jsem rád, že tomu rozumíte, ale nemusel jste se tu tak rozepisovat. Stačilo dodat zdroj, kde je nafta označována jako primární energie, když jste se tím tolik oháněl. Asi to je jak s tím Zemanovým článkem no. 😀

                  Třeba mléko UHT v tetrapacku se vyrábí v mlékárně. Nikdy takové mléko z krávy nedostanete.

                  Takže EV pohon je teoreticky rychlejší, ale záleží hodně na podmínkách trati. Děkuji.

          2. Co vím, tak rekord s Feldou s 1,3 škodováckým rekordem byl
            Co vím, tak rekord s Feldou s 1,3 škodováckým rekordem byl v ekorally někde kolem 2,6 l/100 km při 60 km/h průměrné rychlosti. Takže chápu, že je to z Vaší strany vtip, ale objektivně i tam by byl problém.A opět by to bylo na tom, kdo bude za volantem.

            Ohledně výkonů mě v poslední době pobavily dvě věci:
            viděl jsem dokument o Porsche, kde se chlubili, že na rozdíl od Tesly S umí Porsche opakovaně dosahovat deklarovaného zrychlení a pak kolem mně proběhl na youtube pořad ukaž káru, kde soutěžili na sprinty a majitel povídal něco ve smyslu- no už asi nevyhraju mam baterku jen na 80 procent nabitou a to už takové zrychlení nemám.
            Bylo to nějak ve finále, nakonec podlehl, ale bylo přesto vidět, že ani jedna technologie není lepší – že je to pořád prostě o umění řidiče koncentrovat se na start a správně ho zrealizovat.

            1. Dobře, ale BEV mají při takových typech závodů spotřebu
              Dobře, ale BEV mají při takových typech závodů spotřebu pod 10 kWh/100km. S Konou nebo TM3 dali kolem 1000 km na jedno nabití. Sice průměrná rychlost byla nějak 30-40 km/h, ale se spotřebou byli někde mezi 6-7 kWh/100km.

              To máte pravdu. Když ale odstranímé lidský faktor, tak musí být jedna technologie při daných podmínkách lepší.

              1. Jenže ono ta rychlost je také nutný faktor a není to jen o
                Jenže ono ta rychlost je také nutný faktor a není to jen o spotřebě a samozřejmě pořád jsou to závody lidí – tedy bez špičkové technologie jste nekonkurenceschopný, ale golemův šém jakéhokoli motorsportu je stále člověk.

      1. Formule 1 – dálka závodu 300km, průměrná rychlost v
        Formule 1 – dálka závodu 300km, průměrná rychlost v kvalifikaci 252km/h
        Formule E – délka závodu 100km, průměrná rychlost v kvalifikaci 115km/h

        Hahahahaha.

        Jsou to kriplkáry, které raději nejezdí standardní závodní okruhy, aby ta ubohost a ponížení nebylo tak do oči bijící.

                1. Po těch desítkách let vývoje a inovací už tam nic
                  Po těch desítkách let vývoje a inovací už tam nic nového nevymyslí, spalováky končí.

                2. Na tom zbytku už taky vyzkoušeli všechny nápady na
                  Na tom zbytku už taky vyzkoušeli všechny nápady na zvýšení efektivity, Formule E má nyní mnohem větší smysl.

                3. Nemá, je to ptákovinovej koncept na prachy, aby to mělo
                  Nemá, je to ptákovinovej koncept na prachy, aby to mělo smysl muselo by se přejít znova na drsné závody ala Targa Florio, nebo hvězdicové jízdy.
                  A když už vše vyzkoušeli, proč je možné dosahovat stále lepší časy?

          1. Ano, a to je právě ta tragédie.
            Můžeme se na vlastní

            Ano, a to je právě ta tragédie.

            Můžeme se na vlastní oči přesvědčit, že moderní elektromobily dosahují steží poloviny výkonu toho, co zvládala spalovací vozidla před sedmdesáti lety.

            Pro elektromobily naprosto ponižující srovnání.

            1. Formule 1 je obycejny kocovny cirkus. Tak se podivame na
              Formule 1 je obycejny kocovny cirkus. Tak se podivame na cirkus jako takovy. Cirkus muze plnit funkci jen v pripade, ze tam nechate skakat urcita zvirata. Kdyz nahradite lvy zraloky, nebo slony hrochy, tak se domnivam, ze budete velmi zklaman. A o tom to je i ve F1. Ten cirkus funguje jen s urcitym typem predvadenych „opicek“ a jinak nefunguje. Tvrdit na zaklade tohoto zjisteni, ze zralok je oproti lvum podradny druh zvirete by byla asi obrovska kravina. A proto je i vase porovnani obrovska kravina.

          1. F1, na rozdíl od mnoha jiných motoristických soutěží, je
            F1, na rozdíl od mnoha jiných motoristických soutěží, je nejvýznamnější právě svoji komplexností.

            Obsahuje vysoké požadavky na maximální rychlost, akceleraci, schopnost projet zatáčky, a technickou vytrvalost a spolehlivost.

            Existují soutěže, které v některém jednotlivém aspektu F1 překonávají, ale v ostatních aspektech se zase ani nepřibližují.

            Stávající, ale i historická F1 je hmatatelným a názorným důkazem dominance spalovacích vozidel nad elektromobily, které nejen že se nepřibližují výkonům moderní F1, ale nepřibližují se výkonům F1 ani z období před 70 lety.

            Mercedes W196 z roku 1955 by vozidla Formule E v závodě naprosto rozdrtil, protože jeho průměrná okruhová rychlost byla oproti stávajícím vozdilům Formule E dvojnásobná. Ano, DVOJNÁSOBNÁ.

            Není názornější ukázky podřadnosti stávající technologie elektromobilů, než právě srovnání v této komplexní disciplíně.

            1. Proč něco tak nového z roku 1955? Bugatti 35 z roku 1928 by
              Proč něco tak nového z roku 1955? Bugatti 35 z roku 1928 by e formuli udolala. A vůbec, zcela vůbec nelze uvažovat, že e-formule by byla schopná v podobném času zvládnout závod náročnosti Targa Florio, i kdyby to jela na dnešním povrchu a ne na tehdejších šotolinkách.

            2. A budete souhlasit s porovnanim elektricke Formule s naftovou
              A budete souhlasit s porovnanim elektricke Formule s naftovou Formuli? Ja teda z porovnani vidim, ze elektricka Formule naprosto drti naftovou Formuli. Elektricka F. prekona naftovou F. ve vsech parametrech. V rychlosti, dojezdu, i v poctech souteznich kusu.
              Takze muzeme spolecne vyhodnotit a prohlasime, ze stavajici technologie naftovych aut nazorne ukazuje jeji podradnost proti technologii elektromobilu.

    1. To je za Evropu nebo jenom DE? Protože co jsem koukal za
      To je za Evropu nebo jenom DE? Protože co jsem koukal za Evropu, tak za leden a únor má Tesla do Evropy dodaných cca. 7000 ks modelu 3. Ostatní modely nevím, ale to budou asi drobné nebo spíš nic. Takovým tempem se nedostane ani na loňská čísla v Evropě. Ale pokud posledný měsíc v kvartálu bývá silný, tak snad to doženou…

      https://ev-sales.blogspot.com/2021/03/europe-february-2021.html

    1. Nevim jak to je s baterii u FE. Ale u motoru ve F1 je to tak,
      Nevim jak to je s baterii u FE. Ale u motoru ve F1 je to tak, ze motor musi po zavode na generalku a pak slouzi asi uz jen na trenink. Formule je plytvani vsim. Jen transport celeho cirkusu z mista na misto spotrebuje obrovske mnozstvi zdroju. Divim se, ze to jeste muze existovat. Usetreny benzin u jednoho zavodu FE je legracni oproti desetitisicum benzinu/nafty u tahacu, letadel, lodi atd. v zazemi a logistice.

      1. Ty nevíš nic.
        V F1 je limit tři motory na sezónu a auto.

        Ty nevíš nic.

        V F1 je limit tři motory na sezónu a auto. Nebyl by samozřejmě problém udělat motor, který odjezdí celou sezónu, ale spolehlivost a výkon jsou v protikladu, proto se motory staví tak, aby jich byl výhodně spotřebován přesně povolený počet.

        Formule E je „zábava“ pro chudáky a sledovat to je forma trestu. Audi to pochopilo celkem rychle.

        1. Taky jsem napsal asi. Neni to tak davno a bylo to 8 a pozdeji
          Taky jsem napsal asi. Neni to tak davno a bylo to 8 a pozdeji 4 motory za sezonu. No nic, za vic nez 2 miliony Eur za jeden motor a tak mizerna vydrz je fakt zoufale spatna vydrz.
          Me teda nebere ani F1 ani FE. Kolikrat jste byl osobne u trate?

          1. V červenci navštěvuji „domácí“ Maďarsko a září pro
            V červenci navštěvuji „domácí“ Maďarsko a září pro mě domácí Singapur.

            Tento rok Singapur vypouštím, protože tam letím vyjímečně už za dva týdny, ale zase se při letu tam a zpět přes Moskvu nechám 2x očkovat.

            Cena za motor je daná počtem vyrobených jednotek, které musí zaplatit vývoj. Výdrž je parametr, který lze libovolně nastavit.

Napsat komentář