Do Belgie míří 97 nových hybridních autobusů Volvo

Belgický poskytovatel služeb veřejné dopravy Opérateur de Transport de Wallonie (OTW), známý pod obchodním označením TEC, si objednal 97 autobusů Volvo 7900 S-Charge. Velká objednávka navazuje na nedávné předchozí dodávky hybridních vozidel od Volvo Buses, které již prokázaly svoji mimořádnou spolehlivost.

Objednávka je výsledkem veřejného výběrového řízení v rámci větší rámcové smlouvy mezi společnostmi Volvo Buses a OTW-TEC. Volvo Buses v roce 2021 dodala 64 autobusů
Volvo 7900 S-Charge; v roce 2018 bylo poskytnuto přibližně 100 elektrických hybridních autobusů. Nová vozidla budou nasazena do provozu v Belgickém regionu Valonsko.

Spolehlivost jako klíč k další partnerské spolupráci 

Nová objednávka je součástí širšího plánu OTW-TEC doplnit svůj vozový park o 430 hybridních autobusů. Po realizaci aktuální objednávky bude OTW-TEC provozovat 293 kompletních autobusů Volvo, jakož i 177 vozidel na podvozku Volvo s nástavbou Jonckheere.

„Velice nás těší, že OTW-TEC si i nadále objednává naše elektrifikované autobusy a můžeme pokračovat v naší spolupráci při zajišťování udržitelné dopravy v Belgii,“ uvedl Bas Dubois, ředitel společnosti pro Benelux. „Jedním z klíčových aspektů je, že tyto autobusy prokázaly vynikající provozní spolehlivost. Řidiči si kromě toho pochvalují pohodlí svého pracoviště.“

Volvo 7900 S-Charge: autobus se širokými možnostmi 

Autobus Volvo 7900 S-Charge, uvedený v roce 2020, se nyní používá ve více než 25 zemích. Nevyžaduje dobíjecí infrastrukturu, neboť se průběžně dobíjí za provozu rekuperováním energie při brzdění a jízdě z kopce. V čistě elektrickém režimu dokáže ujet až 1 km cestovní rychlostí až 50 km/h; dokáže tak naplnit různorodé potřeby veřejné dopravy v různých městech. Z dalších výhod jmenujme výraznou úsporu paliva, nižší emise a nízkou hladinu hluku z pohledu cestujících i obyvatel města.

zdroj: tisková zpráva

4 Comments on “Do Belgie míří 97 nových hybridních autobusů Volvo”

    1. Vzhledem k tomu, že můj obyčejný hybrid má ve městě až 80% času vypnutý motor, tak mě naopak překvapuje, že městské autobusy, které možná až 50% času někde stojí, nejsou hybridní mnohem častěji. To musí být přínos i kdyby to fungovalo jen jako tupé start/stop v zastávkách.

Napsat komentář