Počet elektroaut DHL Express se každým rokem zvyšuje. Česká DHL Express má celkem již 25 elektrododávek.
Od srpna tohoto roku začala česká DHL Express používat nových 7 bezemisních užitkových automobilů značky Ford, speciálně upravených společností Modul-System.
Jedná se konkrétně o vozy E-Transit v provedení Trend 350 L3H3, tedy s dostatečným úložným prostorem. Elektromotor o výkonu 135 kW napájí akumulátor o kapacitě 68 kWh. Dojezdová vzdálenost je 220 km v kombinovaném režimu a až 346 km při jízdě ve městě. Kromě integrovaného podpůrného ekosystému je výhodou dodávek plně zachovaná přepravní kapacita.
Společnost DHL Express provozuje v České republice celkem 251 vozidel, z toho 97 lehkých užitkových. Využívá také smluvní přepravce s vozovým parkem čítajícím dohromady přibližně tři stovky automobilů. Nákup nových vozů Ford Pro E-Transit financuje formou operativního leasingu společnost ALD.
Dekarbonizace služeb je jedním z hlavních pilířů plánu udržitelnosti skupiny DHL Group, který byl oznámen v 1. čtvrtletí 2021. Skupina investuje do roku 2030 celkem 7 miliard eur (Opex a Capex) do opatření ke snížení emisí CO2. Prostředky půjdou zejména na elektrifikaci flotily dodávek, udržitelná letecká paliva a klimaticky neutrální budovy.
Na cestě k cíli nulových emisí do roku 2050, který je platný již čtyři roky, se společnost zavazuje k novým, ambiciózním cílům. Například v rámci renomované Science Based Target Initiative (SBTi) se DHL Group zavázala snížit své emise skleníkových plynů do roku 2030 v souladu s Pařížskou dohodou o klimatu.
zdroj: tisková zpráva
v partek me dorazila jedna zasilka a ridic konkurence prijel elektrickym Maxusem, no jak je to jen mozne ze v Krkonosich pouzivaj elektrickou dodavku, vzdyt prece nekteri diskuteri tvrdi ze to nemuze fungovat, pritom nakladove depo maj urcite az v HK u velkeho kruhaku, a tedy maj to sem k nam do hor minimalne 70 kilaku a jsme vesmes az jedni z poslednich kterym dorucuji na trase, takze mezitim najezdil urcite podstatne vic po Turnove a dalsich obcich smerem k nam na konec sveta pod Snezkou, to je zahada hodna otazky na zakladni otazku zivota, vesmiru a vubec 😀
off
Ode dneska do 5. října se můžete svézt autonomních autobusíkem na Pražském výstavišti. Zde najdete QR kód pro rezervaci.
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0TfRAPKhHeVag5Sd123s1BJcv6rVUejRvBzo8vtuGKx1zSfVmw4Ub6jKC5BgDaQ3il&id=100064644191582
Zítra začne do 5. října jezdit na Výstaviště Praha autonomní autobus! Tedy autobus bez řidiče! 🙂 Přijďte se taky zdarma svést! 🙂 V galerii je QR kód, přes web si budete zaregistrovat místo.
Autonomní doprava přináší transformační řešení mobility
v různých prostředích:
– Na letištích zefektivňují přepravu cestujících a snižují dopravní
zácpy. Ve výstavních centrech zlepšují zážitek návštěvníků díky
prohlídkám s průvodcem a snadné navigaci.
– V zábavních parcích dodávají atraktivitu a zajišťují
bezproblémovou přepravu mezi atrakcemi.
– V nemocnicích zlepšují mobilitu pacientů a logistiku
zdravotnického personálu.
– V průmyslových zónách optimalizují logistiku, efektivně
přepravují zboží a zvyšují produktivitu.
– Ve městech zajišťuje dopravu na poslední míli a městskou
mobilitu pohodlně a udržitelně, překlenuje dopravní mezery a
zvyšuje celkovou efektivitu městských dopravních systémů.
Vozidlo je poháněno elektromotorem o výkonu 30 koní a
může jet rychlostí 20 km/h s dojezdem přes 120 km. Uvnitř
vozu je místo k sezení až pro 8 osob a také prostor pro
vozíčkáře, kteří se do vozu dostanou pomocí nasazované
rampy.
Vozidlo již bylo úspěšně provozováno na trasách s běžným
silničním provozem ve Velké Británii – v Cambridgi či
nedaleko Birminghamu, a bylo testováno v centrech měst,
v areálech pro seniory a na velkých golfových turnajích.
Akce se koná v rámci mezinárodního výzkumného projektu
LivingLAPT.
Jen houšť. Ticho, klid a čistej vzduch pro lidi i pro řidiče. Konec vdechování rakovinotvorných výparů při tankování, konec návštěvy smradlavejch, umaštenějch, špinavejch čerpaček.