DHL Express doplnila svou flotilu elektrododávek o 7 nových Fordů E-Transit

Počet elektroaut DHL Express se každým rokem zvyšuje. Česká DHL Express má celkem již 25 elektrododávek.

Od srpna tohoto roku začala česká DHL Express používat nových 7 bezemisních užitkových automobilů značky Ford, speciálně upravených společností Modul-System.

Jedná se konkrétně o vozy E-Transit v provedení Trend 350 L3H3, tedy s dostatečným úložným prostorem. Elektromotor o výkonu 135 kW napájí akumulátor o kapacitě 68 kWh. Dojezdová vzdálenost je 220 km v kombinovaném režimu a až 346 km při jízdě ve městě. Kromě integrovaného podpůrného ekosystému je výhodou dodávek plně zachovaná přepravní kapacita.

Společnost DHL Express provozuje v České republice celkem 251 vozidel, z toho 97 lehkých užitkových. Využívá také smluvní přepravce s vozovým parkem čítajícím dohromady přibližně tři stovky automobilů. Nákup nových vozů Ford Pro E-Transit financuje formou operativního leasingu společnost ALD.

Dekarbonizace služeb je jedním z hlavních pilířů plánu udržitelnosti skupiny DHL Group, který byl oznámen v 1. čtvrtletí 2021. Skupina investuje do roku 2030 celkem 7 miliard eur (Opex a Capex) do opatření ke snížení emisí CO2. Prostředky půjdou zejména na elektrifikaci flotily dodávek, udržitelná letecká paliva a klimaticky neutrální budovy.

Na cestě k cíli nulových emisí do roku 2050, který je platný již čtyři roky, se společnost zavazuje k novým, ambiciózním cílům. Například v rámci renomované Science Based Target Initiative (SBTi) se DHL Group zavázala snížit své emise skleníkových plynů do roku 2030 v souladu s Pařížskou dohodou o klimatu.

zdroj: tisková zpráva

3 Comments on “DHL Express doplnila svou flotilu elektrododávek o 7 nových Fordů E-Transit”

  1. v partek me dorazila jedna zasilka a ridic konkurence prijel elektrickym Maxusem, no jak je to jen mozne ze v Krkonosich pouzivaj elektrickou dodavku, vzdyt prece nekteri diskuteri tvrdi ze to nemuze fungovat, pritom nakladove depo maj urcite az v HK u velkeho kruhaku, a tedy maj to sem k nam do hor minimalne 70 kilaku a jsme vesmes az jedni z poslednich kterym dorucuji na trase, takze mezitim najezdil urcite podstatne vic po Turnove a dalsich obcich smerem k nam na konec sveta pod Snezkou, to je zahada hodna otazky na zakladni otazku zivota, vesmiru a vubec 😀

  2. off
    Ode dneska do 5. října se můžete svézt autonomních autobusíkem na Pražském výstavišti. Zde najdete QR kód pro rezervaci.

    https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0TfRAPKhHeVag5Sd123s1BJcv6rVUejRvBzo8vtuGKx1zSfVmw4Ub6jKC5BgDaQ3il&id=100064644191582

    Zítra začne do 5. října jezdit na Výstaviště Praha autonomní autobus! Tedy autobus bez řidiče! 🙂 Přijďte se taky zdarma svést! 🙂 V galerii je QR kód, přes web si budete zaregistrovat místo.

    Autonomní doprava přináší transformační řešení mobility
    v různých prostředích:

    – Na letištích zefektivňují přepravu cestujících a snižují dopravní
    zácpy. Ve výstavních centrech zlepšují zážitek návštěvníků díky
    prohlídkám s průvodcem a snadné navigaci.
    – V zábavních parcích dodávají atraktivitu a zajišťují
    bezproblémovou přepravu mezi atrakcemi.
    – V nemocnicích zlepšují mobilitu pacientů a logistiku
    zdravotnického personálu.
    – V průmyslových zónách optimalizují logistiku, efektivně
    přepravují zboží a zvyšují produktivitu.
    – Ve městech zajišťuje dopravu na poslední míli a městskou
    mobilitu pohodlně a udržitelně, překlenuje dopravní mezery a
    zvyšuje celkovou efektivitu městských dopravních systémů.

    Vozidlo je poháněno elektromotorem o výkonu 30 koní a
    může jet rychlostí 20 km/h s dojezdem přes 120 km. Uvnitř
    vozu je místo k sezení až pro 8 osob a také prostor pro
    vozíčkáře, kteří se do vozu dostanou pomocí nasazované
    rampy.

    Vozidlo již bylo úspěšně provozováno na trasách s běžným
    silničním provozem ve Velké Británii – v Cambridgi či
    nedaleko Birminghamu, a bylo testováno v centrech měst,
    v areálech pro seniory a na velkých golfových turnajích.

    Akce se koná v rámci mezinárodního výzkumného projektu
    LivingLAPT.

Napsat komentář