DARPA zkouší extrémní elektromotory v kolech i kola, která se za jízdy mění na pásy

Agentura DARPA slouží americké armádě k vývoji těch nejodvážnějších technologií. Mezi ně dnes spadá i elektromobilita.

Kola, která se mění v pásy? Pro budoucí vozidla americké armády žádný problém!
foto: DARPA

V nejnovějším videu předvádí dvě velmi zajímavé technologie. Jednou z nich jsou extrémní elektromotory přímo v kolech s výkonem 100 kW, třístupňovou převodovkou a tepelným managementem.

Reconfigurable Whell-Track neboli RWT vyvíjí Centrum robotiky univerzity Carnegie-Mellon. Jde o kola, která za jízdy mohou měnit svůj tvar a z kruhu se během dvou sekund mohou přeměnit na zaoblený trojúhelník, čímž efektivně mění vozidlo na pásové.

Americká armáda se pomalu připravuje na elektrifikaci svým vozidel. Během deseti let mají být některé brigádní bojové týmy plně elektrifikované. Podle zástupců americké armády k tomu ale bude potřeba intenzivní spolupráce s průmyslem.

21 Comments on “DARPA zkouší extrémní elektromotory v kolech i kola, která se za jízdy mění na pásy”

  1. Ať jdou do háje s válkou! Oželím vyšší rychlost
    Ať jdou do háje s válkou! Oželím vyšší rychlost vývoje v téhle oblasti, když lídrem nebude ten, co to primárně dělá na zabíjení lidí. Neopakujeme tady občas, že elektromobilita sníží podporu ropy, a tím i šíření válek?

        1. Bez podpory USA by to s nejvetsi pravdepodobnosti nezvladl.
          Bez podpory USA by to s nejvetsi pravdepodobnosti nezvladl. Ruda armada mela vic tanku Sherman nez svych T34 a KV, o potravinove pomoci ani nemluvim. Navic mel v 1941 velke problemy protoze presouvali zbrojni vyrobu na Ural a taky pred valkou Stalin zlikvidoval drtivou vetsinu dustojniku a generalu. On se sice chtel pripravit na valku, ale popcital s ni mnohem pozdeji. Navic neveril ani svym spionum, kteri ho varovali pred ofenzivou. A jeste si uvedomte, ze to vitezstvi bylo dosazeno kvuli velkym ztratam na zivotech, dost vojaku muselo do ofenzivy, aniz by melo nejakou zbran, pocitalo se, ze vezmou zbran svym kamaradum, kteri pri utoku padnou. Navic pri ustupu je kropili vlastni kulometcici. Takze to bylo i zverstvo, ne priprava na valku, co jim tez pomohlo.

          1. to všetko je síce pravda, lenže v tej vojne to bolo rovnako
            to všetko je síce pravda, lenže v tej vojne to bolo rovnako ako vo vtipe o číňanoch – pobijú čapicami (akurát aby ich mali.
            ten predchádzajúci príspevok mám z knižky, ktorá bola na pozdvihnutie morálky odpočívajúcich strážnych (zálohy) cca 1975.

  2. 99,99% ujetych kilometru absolvuji vojenska vozidla mimo
    99,99% ujetych kilometru absolvuji vojenska vozidla mimo bojove nasazeni. Kdyz se elektrifikuje treba 50% vsech vozidel, tak se to na akceschopnosti armady vubec neprojevi. Stejne tak pouzivani FVE pri zasobovani elektrinou by mohlo nahradit vetsinu dieselagregatu bez naruseni akceschopnosti. V bojovych misich samozrejme zatim to jeste nelze.

  3. Přesun kolony vojenských vozidel není zrovna tichá a
    Přesun kolony vojenských vozidel není zrovna tichá a nenápadná záležitost. Takový PHEV v těchto vozidlech by mohl nepříteli pěkně zamotat hlavu. Tedy pokud nebudou muset v nízkých rychlostech povinně používat umělý hluk 🙂

      1. Nejenže musí vozidlo nesplňující limity odstavit a
        Nejenže musí vozidlo nesplňující limity odstavit a počkat na odtah vozidlem, splňujícím Euro6, ale pokud nemá řidič tanku na zaplacení mastné pokuty, je mu vozidlo policií ihned zabaveno. Následuje jejich klasický prodej v aukci prostřednictvím Ministerstva financí a jím zřízených organizací. Tím je cizí armáda zdecimována na vstupu dopraváky a ti, co jedou mimo silnice, lesní stráží. Neboť do lesa je vjezd vozidel (až na výjimky) stejně zakázán 🙂

Napsat komentář