Daimler a BYD uvádí v Číně nový elektromobil Denza 500

Správně hádáte, že číslovka 500 má značit dojezd. Jak to tak ale v Číně bývá, není jasné, podle jakých standardů se dojezd počítá.

Nový elektromobil Denza 500, společný produkt automobilek Daimler a BYD. Předchozí verze se příliš dobře neprodávaly – za rok 2017 to bylo necleých 5000 kusů. Nová Denza 500 se začíná prodávat v Číně právě teď. Překvapí?
foto: Daimler/BYD Automotive Industry Co., Ltd.

V oficiálních specifikacích je pro nový čínský elektromobil Denza 500 udáván NEDC dojezd 451 km. A i ten je, jak víme, více než optimistický.

Nová Denza 500 je narozdíl od staršího modelu Denza 400 (62 kWh) vybavena 70kWh baterií. S takovou je ale reálný dojezd spíš kolem 350 km až 400 km. Ve dvou variantách je dostupný výkon 86 kW nebo 136 kW.

Denza 500

Denza 500
foto: BYD/Daimler

Auto je vybaveno LED světlomety, LED zadními světly, upraveným designem, 9″ dotykovým displejem v interiéru a chytrou aplikací Denza. V Číně se díky nejrůznějším dotacím začne prodávat za cenu v přepočtu od $47 600, tedy asi 950 000 Kč.

15 Comments on “Daimler a BYD uvádí v Číně nový elektromobil Denza 500”

  1. ČÍNA jedééé a germán si ani neškrt, čína
    ČÍNA jedééé a germán si ani neškrt, čína jedééé…. 😉 Je to směšné že největší borec automobilismu minulého století teď musí v tichosti lést pozadu až do Číny a doma v evropským Německu má NIC respektive velký NIC :)))))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/mercedes-benz-b-electric/

    Chudáci němci, jsou na tom už hůř než bohatá milijarda čínanů :))))))

        1. ja vůl pane generál, ja, čegůni rádi dízl €jro 12345
          ja vůl pane generál, ja, čegůni rádi dízl €jro 12345 mňam mňam mňam cos to sněd a ještě za to rádi zaplatit €jrodotacema přéci, krizovka se blíži bude potřeba další €jrošrotovný na soušasný čezký dízlpopelnice bez DPF ;))

  2. Jo znám, to je to auto s nejhorším zadkem na
    Jo znám, to je to auto s nejhorším zadkem na světě.
    Karoserie sice vypadá jako hatchback, ale přístup do kufru je jako u sedanu, čili z obou řešení si vzal to horší.

    Prostě myšlení Mercedesu za každou cenu unikát, jen aby se jakkoliv dala ospravedlnit vysoká cena, na kterou potom můžou dávat největším nákupním korporacím 50% slevu.

    1. no, zdá se, že jim to zatím funguje, když jsou nejstarší
      no, zdá se, že jim to zatím funguje, když jsou nejstarší automobilkou na světě….

      jen pro zajímavost

      První motocykl byl sestaven v roce 1869 a byl poháněn párou. Motocykl poháněný benzínem vyrobil v roce 1885 Gottlieb Daimler.

      Vlastní vývoj dnešních automobilů začal v roce 1885 v německém Mannheimu u Karla Benze, který si nechal patentovat svoji motorovou tříkolku. První dálkovou jízdu s automobilem podnikla Bertha Benzová 5. srpna 1888

      A tihle dva to dali časem dohromady.: Značka Mercedes-Benz vznikla v roce 1926 po spojení firem Daimler Motoren Gesellschaft a Benz & Cie., jejichž zakladateli byli Gottlieb Daimler a Karl Benz.

      A pro doplnění : V roce 1887 zcela nezávisle na Karlu Benzovi začal automobily stavět také Gottlieb Daimler, který při výrobě motorů spolupracoval s Wilhelmem Maybachem. V roce 1897 pak Němec Rudolf Diesel sestrojil první provozuschopný vznětový motor.

Napsat komentář