Co se týká výroby elektrokol, Audi na sebe poprvé upozornilo již před více než čtyřmi lety. Obrázky prototypu Audi e-Bike Wörthersee tehdy obletěly celý svět.
foto: Audi
Celoodpružené elektrokolo futuristických tvarů s rámem a zapletenými koly z karbonu se stalo přes noc nedostižným snem mnoha milovníků moderní techniky. S maximální rychlostí 80 km/h šlo o jedno z nejrychlejších a s astronomickou výrobní cenou také o jedno z nejdražších elektrokol světa.
Celoodpružené elektrické kolo v nabídce ingolstadtské automobilky najdeme i dnes. Nejde o nablýskaný prototyp, nýbrž o skutečné elektrokolo, které, pokud o to vážně stojíte, může být vaše třeba teď hned.
Audi Sport e-tron MTB je celoodpružené horské elektrokolo určené pro maratonské a crosscountry použití. Rám se čtyřčepovým systémem zavěšení a zdvihem dvanáct centimetrů v terénu dovolí leccos, v prvé jde však o lehký závodní stroj, a právě tak by s ním mělo být zacházeno.
Díky karbonu, který našel uplatnění nejen na samotném rámu, ale také na ráfcích zapletených kol a vůbec všude, kde je to jen trochu možné, klesla hmotnost kola až k neuvěřitelným osmnácti kilogramům.
Při šlapání jezdci pomáhá středový elektromotor Bosch Performance CX s výkonem 250 W, točivým momentem 75 Nm a maximální rychlostí 25 km/h. Vrchním dodavatelem energie je do rámu citlivě zakomponovaná 36V baterie s kapacitou 500 Wh. Pohonnou sadu dotváří ovládací displej s GPS navigací a všemi potřebnými mapovými podklady.
Výčet komponentů nemůžeme začít jinde než u přední odpružené vidlice DT Swiss OPM ODL a zadního tlumiče DT Swiss X313. Logo švýcarského výrobce nesou také 27″ zapletená kola XMC 1200 s karbonovými ráfky.
Změnu převodů obstarává jedenáctirychlostní elektronická sada Shimano XTR doplněná karbonovými klikami Tune Black Foot s titanovým převodníkem. Dalším dílem skládačky jsou kotoučové brzdy Magura MT8 s karbonovými páčkami a v neposlední řadě také sedlo Selle Italia Flite s originálním čalouněním jemnou kůží Nappa.
Audi Sport e-tron MTB je dostupné v limitované edici sta kusů a exkluzivní je také jeho cena, jež se pohybuje jen těsně pod hranicí půl milionu korun.
Článek dodala redakce odborného magazínu o elektrokolech Electric Bike Action.
Zdá se mi, že je to standardní kolo značky Haibike, jenom
Zdá se mi, že je to standardní kolo značky Haibike, jenom s custom barvou a přimalovanou etiketou Audi, a možná ještě s nějakými vyměněnými díly – omrkni jeden model z uhlí např. v linku níže (mám podobné Xduro, sice jen ze sprostého duralu, ale i tak nemá chybu! 🙂
http://www.haibike.com/cs/CZ/bikes/239/2017-xduro-full-seven-carbon-10-0?variant=4554011740
Jj, to je přelakovaný Haibike,srovnatelné kolo ba hliníku
Jj, to je přelakovaný Haibike,srovnatelné kolo ba hliníku o 3 kg těžší je za 125k. Také mám Xduro a už na ničem jiném nejezdím
Výroba uhlíkovýho rámu svépomocí není problém. Stačí
Výroba uhlíkovýho rámu svépomocí není problém. Stačí vomotat polystyrenovou maketu uhlíkou tkaninou a prosytit epoxidem a je hotovo ;D
http://www.instructables.com/id/How-I-built-a-carbon-bike-frame-at-home-and-a-bam/
e-kolo NOVAKOLA od českého výrobce je nejen cca 3,6x
e-kolo NOVAKOLA od českého výrobce je nejen cca 3,6x levnější, ale ostatní parametry porovnejte sami. Doporučuji vyzkoušet. Je to zážitek! Pro mě lepší než kroska.
VW Audi dízlblejt nepodporuju ikdyby všici jezdili na
VW Audi dízlblejt nepodporuju ikdyby všici jezdili na šichtu na elektrokole 🙂 vodvařená značka ;)))
seznam.cz/zpravy/clanek/prvni-cesi-se-rozhodli-podat-zalobu-kvuli-dieselgate-12827
…Zatímco před čtyřmi lety byly hybridní auta novinkou,
…Zatímco před čtyřmi lety byly hybridní auta novinkou, dnes je již bereme jako naprostou samozřejmost.
WTF?
Toyota 20 let HYBRID:
toyota.cz/hybrid-innovation/index.json#!cz
Upravili jsme, díky.
Upravili jsme, díky.
Tu cenu bych na tom hledal.V podstatě cenová šílenost. Ale
Tu cenu bych na tom hledal.V podstatě cenová šílenost. Ale on si to nějaký úspěšný člověk koupí. Jako třeba SUV do města.
klídek, předpokládám že si to koupí hlavně majitelé
klídek, předpokládám že si to koupí hlavně majitelé jablíček :-)), to kolo by dobře zapadalo to sbírky
na SUV do města nevidím nic špatného, spíše bych to ale opravil na rčení na kvalitní české silnice výhradně SUV , ale i s tím SUV je potřeba každý rok dělat geometrii a měnit klouby řízení, tyčky stabilizátoru a podobné kraviny, dle vyjádření servisu hlavně díky kvalitním silnicím
Jablečné mindráky, věrný souputník správného
Jablečné mindráky, věrný souputník správného čecháčka 😀
:-)))
1*
:-)))
1*