Koncept DS Wild Rubis byl o víkendu ve světové premiéře odhalen na šanghajském autosalonu. Wild Rubis, který se zrodil v Paříži, městě módy a klenotnictví, představuje nové ztvárnění prémiové řady DS.
foto: Citroën
Kromě výrazného a elegantního stylu je nabitý technologiemi, nabízí radost pro oko i dosud nevídané pocity při řízení. Upoutá hypnotickým pohledem, který bere dech, a nabízí technologii Full-hybrid Plug-in, díky níž dosahuje vynikajících výkonů: dojezd 50 km, 295 k s funkcí boost a emise 43 g CO2 / km.
Koncept Wild Rubis je opatřen zcela novými světlomety LED, které tvoří 3 mobilní osvětlovací moduly, ve spodní části s nimi sousedí směrovky s posuvem světla a na okrajích vytvářejí světelný podpis.
Působí jako klenot, který konceptu Wild Rubis dodává výrazný, jedinečný a technologický pohled. Hypnotizující pohled se probouzí jako zázrakem: 3 moduly světlometů se při rozjezdu vozu roztáhnou a rozsvítí, všechno za zvukového doprovodu.
Wild Rubis totiž vydává zvuk, který má ještě víc podněcovat fantazii. Křišťálově čisté zvuky, které byly speciálně vytvořeny pro tento vůz, oživují jednotlivá světla (světlomety, směrovky) a doprovázejí pohyb 3 osvětlovacích modulů.
HYBRIDNÍ TECHNOLOGIE PLUG-IN: PRO LEPŠÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A NOVÉ POCITY
Koncepční vůz Wild Rubis je díky plně hybridní technologii Plug-in dokonale v souladu s šetrným přístupem k životnímu prostředí. Pohon je spojen s benzínovým motorem 1.6 THP o výkonu 225 k (165 kW).
Tento motor získal prestižní ocenění „mezinárodní motor roku“, které mu udělila porota složená z 65 mezinárodních motoristických novinářů. Spalovací motor 1.6 THP je spojený s elektromotorem o výkonu 70 koní zabudovaným nad zadní nápravou. Energie je uchována v lithium-iontové baterii, kterou lze dobíjet přes běžnou domácí zásuvku.
Wild Rubis dokáže díky hybridnímu systému plug-in přejít do plně elektrického režimu s nulovými emisemi a dojezdem 50 km, aniž by to mělo vliv na pohodlné a příjemné řízení.
Naopak, v případě silného sešlápnutí pedálu akcelerátoru, kdy je potřebný silný točivý moment, se díky funkci boost přidá k točivému momentu elektromotoru i točivý moment spalovacího motoru, díky čemuž dosáhne koncepční vůz Wild Rubis vynikajících výkonů (295 k) a emise přitom zůstávají stále velmi nízké (43 g CO2 / km).
Tato technologie je pro divoký charakter vozu Wild Rubis jako dělaná. Při silné akceleraci, ale také při nízké přilnavosti se vůz přepne do režimu 4×4, elektromotor pohání zadní kola a benzínový motor přední. Za obzvlášť obtížných podmínek, například při stoupání po zasněžené silnici, může režim 4×4 zvolit i řidič. Tento pohon zaručuje vyšší pohyblivost a současně dokonale a bezpečně využívá celý potenciál vozu Wild Rubis.
TECHNICKÉ VLASTNOSTI:
Rozměry
Délka: 470 cm
Šířka: 195 cm
Výška: 159 cm
Rozvor: 290 cm
Hybridní pohon Plug-in
Benzínový motor 1.6 THP: výkon 225 k (165 kW)
Elektrický motor na zadní nápravě: výkon 70 k
Režim s nulovými emisemi: dojezd 50 km
Emise CO2: 43 g/km
Nápravový systém
Pneumatiky 255/40 R21
Krásný klenot … S vozy
Krásný klenot … S vozy značky Citroen jsem velmi spokojená v porovnání s ostatními. Na toto SUV již dlouho čekám, C-crosser se mi vzhledově nelíbil a Aircross i když hezký,
je malý. Toto je opravdu nádherné auto, jen čekám ještě na cenu.
To auto vypadá velmi
To auto vypadá velmi zajímavě.Co cena? Bude také zajímavá?
Zaujímavý koncept… Bude
Zaujímavý koncept… Bude mať aj povestné hydropneumatické odpruženie, na ktoré sa bohužiaľ v posledných modeloch DS pozabudlo?