NOVINKA: Citroën DS Wild Rubis plug-in hybrid

Koncept DS Wild Rubis byl o víkendu ve světové premiéře odhalen na šanghajském autosalonu. Wild Rubis, který se zrodil v Paříži, městě módy a klenotnictví, představuje nové ztvárnění prémiové řady DS.

Elegance především
foto: Citroën

Kromě výrazného a elegantního stylu je nabitý technologiemi, nabízí radost pro oko i dosud nevídané pocity při řízení. Upoutá hypnotickým pohledem, který bere dech, a nabízí technologii Full-hybrid Plug-in, díky níž dosahuje vynikajících výkonů: dojezd 50 km, 295 k s funkcí boost a emise 43 g CO2 / km.

Koncept Wild Rubis je opatřen zcela novými světlomety LED, které tvoří 3 mobilní osvětlovací moduly, ve spodní části s nimi sousedí směrovky s posuvem světla a na okrajích vytvářejí světelný podpis.

Působí jako klenot, který konceptu Wild Rubis dodává výrazný, jedinečný a technologický pohled. Hypnotizující pohled se probouzí jako zázrakem: 3 moduly světlometů se při rozjezdu vozu roztáhnou a rozsvítí, všechno za zvukového doprovodu.

Wild Rubis totiž vydává zvuk, který má ještě víc podněcovat fantazii. Křišťálově čisté zvuky, které byly speciálně vytvořeny pro tento vůz, oživují jednotlivá světla (světlomety, směrovky) a doprovázejí pohyb 3 osvětlovacích modulů.

HYBRIDNÍ TECHNOLOGIE PLUG-IN: PRO LEPŠÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A NOVÉ POCITY

Koncepční vůz Wild Rubis je díky plně hybridní technologii Plug-in dokonale v souladu s šetrným přístupem k životnímu prostředí. Pohon je spojen s benzínovým motorem 1.6 THP o výkonu 225 k (165 kW).

Tento motor získal prestižní ocenění „mezinárodní motor roku“, které mu udělila porota složená z 65 mezinárodních motoristických novinářů. Spalovací motor 1.6 THP je spojený s elektromotorem o výkonu 70 koní zabudovaným nad zadní nápravou. Energie je uchována v lithium-iontové baterii, kterou lze dobíjet přes běžnou domácí zásuvku.

Wild Rubis dokáže díky hybridnímu systému plug-in přejít do plně elektrického režimu s nulovými emisemi a dojezdem 50 km, aniž by to mělo vliv na pohodlné a příjemné řízení.

Naopak, v případě silného sešlápnutí pedálu akcelerátoru, kdy je potřebný silný točivý moment, se díky funkci boost přidá k točivému momentu elektromotoru i točivý moment spalovacího motoru, díky čemuž dosáhne koncepční vůz Wild Rubis vynikajících výkonů (295 k) a emise přitom zůstávají stále velmi nízké (43 g CO2 / km).

Tato technologie je pro divoký charakter vozu Wild Rubis jako dělaná. Při silné akceleraci, ale také při nízké přilnavosti se vůz přepne do režimu 4×4, elektromotor pohání zadní kola a benzínový motor přední. Za obzvlášť obtížných podmínek, například při stoupání po zasněžené silnici, může režim 4×4 zvolit i řidič. Tento pohon zaručuje vyšší pohyblivost a současně dokonale a bezpečně využívá celý potenciál vozu Wild Rubis.

TECHNICKÉ VLASTNOSTI:

Rozměry
Délka: 470 cm
Šířka: 195 cm
Výška: 159 cm
Rozvor: 290 cm

Hybridní pohon Plug-in
Benzínový motor 1.6 THP: výkon 225 k (165 kW)
Elektrický motor na zadní nápravě: výkon 70 k
Režim s nulovými emisemi: dojezd 50 km
Emise CO2: 43 g/km

Nápravový systém
Pneumatiky 255/40 R21

Tisková zpráva

3 Comments on “NOVINKA: Citroën DS Wild Rubis plug-in hybrid”

Napsat komentář