Čínské MG jde do Česka, má plug-in hybridy i elektromobily

Čínská značka MG bude brzy oficiálně dostupná také v Česku. foto: MG
Čínská značka MG bude brzy oficiálně dostupná také v Česku. foto: MG

Společnost Autobinck se stala oficiálním partnerem korporace SAIC pro uvedení značky MG v regionu CEE – ČR a SR. MG – známá britsko-čínská značka s 98letou historií, rozšiřuje své aktivity ve střední Evropě tak, aby dále posilovala svou pozici na nových evropských trzích.

Původní britská automobilka MG je nyní součástí SAIC Group – největšího výrobce automobilů v Číně. Vývojové centrum MG se v současnosti nachází ve Spojeném království a výrobní závody v Číně.

MG nabízí na evropských trzích několik modelů, které jsou k dispozici se spalovacími motory (ICE), plug-in hybridním pohonem (PHEV) i v čistě elektrických verzích (BEV) – například Marvel R (k dispozici pouze jako BEV), HS ( k dispozici jako ICE a PHEV) a ZS (k dispozici jako ICE a BEV).

Českým a Slovenským zákazníkům tak MG nabídne kompletní balíček prémiového designu, nejnovějších technologií a vysoké úrovně výbavy. Autobinck plánuje otevřít nová zastoupení MG v České republice a na Slovensku – očekává se v červnu 2022.

Elektromobil MG ZS EV se prodává s baterií o kapacitě 42,5 kWh využitelných pro reálný dojezd kolem 220 km. V zahraničí se prodává za cenu kolem 30 000 euro, v přepočtu asi 750 000 Kč. foto: MG

Holandská skupina AutoBinck je jedna z nejstarších automobilových společností na světě. AutoBinck je zároveň jedním z největších nizozemských investorů v ČR. AutoBinck v současnosti působí v 8 zemích Evropy – v Nizozemí, České republice, Slovensku, Belgii, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a Slovinsku.

zdroj: tisková zpráva

39 komentářů u “Čínské MG jde do Česka, má plug-in hybridy i elektromobily”

  1. Bohužel evropské automobilky zapsaly a nechaly dveře dokořán. Měl jsem opět možnost v poslední době mluvit s lidmi ze Škody Auto (člověk který má na starosti vývoj materiálů , člověk od tzv. Superpočítače, lidé z vývoje softwaru atd.) Ty názory a otřesné neznalosti ,na pozicích kde se auta tvoří , jsou až zarážející. Bez hlubokých personálních změn to fakt konkrétně pro Škodu nevypadá dobře a čínské automobilky je rozemelou. Již teď ,je ten náskok ve vývoji EV ,odhadem tak dva tři roky.

    1. Evropské automobilky připomínají komunistické molochy. Odpovědnost vedení je akcionářům, kteří jsou ale pasivní, stejně jako byla komunistická vláda. Vedení firem tak nechce příliš riskovat a je také pasivní. Naproti tomu Musk udává tempo a i v Číně je daleko větší kapitalismus než v Evropě.

      1. Je to ještě horší než si myslíte. Většina lidí z vývoje a hodně lidí z vedení si skutečně čestně myslí , že EV jsou jen taková módní vlnka tlačená z EU. Prostě slepá ulička , která za pět let pomine. Oni vůbec nevidí , co se děje. Pokles prodejů připisují dodavatelskému řetězci a nedostatku čipů. Vůbec se nezamýšlejí nad tím , proč Škoda ztratila prakticky veškeré prodeje v Číně na největším světovém trhu. Oni ne že nechtějí riskovat, oni jsou opravdu úplně mimo.

        1. Většina lidí z vývoje si to jen nemyslí, ale ví, že cena surovin tvořila u elektromobilu výrazně větší podíl z celkové ceny, než u spalovacího auta. A to naprosto zásadně větší.
          Jenomže zatímco cena výroby v podstatě kopíruje inflaci, cena surovinových vstupů vyskočila za poslední měsíc 2x-5x a tím se nákladové ceny elektromobilů dostaly do naprosto absurdních částek.

          Takže elektromobilitě nazdar.

    1. Mě se líbí, jak naše německá koloniální vláda Fialy bruslí kolem snížení daní na PHM. Prý že budou provádět kontroly marží… už to úplně vidím v živých barvách….

      – „Dobrý den, já jsem Fiala, jsem tady na tu kontrolu marže. Tak za kolik nám teď prodáváte benzín, pane pumpaři?“
      – „Za 48“
      – „A nezdá se vám, že máte moc velkou marži?“
      – „To je moje věc, do toho ti nic není, jdi do prdele.“
      – „Nojo, tak nic, nashledanou.“

      1. Me se zase libi, ze ty vase predpovedi kolosalne ztroskotaly. Spolehani se na ruskou ropu ocividne nebyla dobra strategie. Vsechny zastance spalovaku vas russky trollove vodili a stale vodi za noc. Protahli vam krouzek skrz nosni prepazku a vsichni ste hykali blahem. Ted kdyz trosku zatahnou provazem, tak vrestite jako stado .olu. A to je teprve zacatek, az bude benzin/nafta na pridel, tak se na benzinkach pomlatite. Dojezd spalovaku na jednu nadrz bude brzo vzpominka na minule pomyleni. Organizovana nenavist proti BEV, OZE a popirani globalnich klimatickych zmen jde na stejne konto russkych trollu jako politicke oblbovani. Oligarchove kteri kasiruji miliardy nejsou zadni vazeni podnikatele, oni jsou bezohledni hrdlorezove. V russku se na vyslunni dostane jen ten, ktery odstranil sve soupere. Stejne jako prodejce Persilu dela reklamu, uplne stejne dela ropna mafie reklamu na udrzeni profitu. A neni to bezna reklama, ale masivni naseptavani a vymivani mozku. A kazdy trouba pritom dostane pocit, ze mari prohnile praktiky zapadnich politiku. Pritom si pitomci rezete vlastni vetev a russaci se chechtaji a pocitaji miliardy. Nekdo to proste nepochopi.

        1. To chce klid a podívat se na to racionálně. Když pominu problémy v dodavatelském řetězci, které jsou společné oběma technologiím, tak v táboře spalováků vidím růst cen ropy z 90$ na 110$, tedy 22%.
          Naproti tomu v táboře elektromobilů vidím defakto podobný růst cen elektřiny ze 120 na 160 Eur, tedy 30% a k tomu ovšem „bonus“ v růstu cen niklu a lithia.

          A aby bylo jasno – v případě lithia tady vůbec nejde o nějakou Ukrajinu. Jeho cena raketově roste od srpna, meziročně +480%. A v případě niklu jeho cena rosto dokonce od minulého května, i když Ukrajina to hodne nakopla.

          1. Tak proc brecite vsichni ze vam zdrazuji benzin? Nebylo by spravedlnejsi pozadovat snizeni ceny elektriny pro BEV? Ale elektromobiliste nic takoveho nepozaduji. Diky paleni ropy ve spalovaku je vubec ta valka na UA mozna. Racionalni uvazovani ma jen jeden dusledek, zakazat vyrobu a prodej novych spalovaku.

            1. Já určitě nebrečím, že benzín zdražuje. Nikdy jsem se netajil tím, že pro mě osobně je benzín za 50+ spíše výhoda. Ale zase chápu, že pro jiné to může být až existenční problém.
              Cena elektřiny pro BEV je přece snížena dávno. Dorovnejme spotřební daň a z ní DPH a pak se uvidí 🙂

              1. Nechapete, nebo nechcete, je nutne odstrihnout valcici russko od miliard za ropu a plyn. Je nutne presedlat na jinou technologii. Je hezke videt jak lidi prokouknuli russkou propagandu ohledne valky. Ale to je pouhy zlomek toho cim lidi oblbuje proti vlastnim zajmum. Je nutne si uvedomit, ze russaci torpeduji OZE, BEV a jine technologie. Samozrejme nechteji prijit o miliardy. A kreml potrebuje miliardy pro svou agresivni politiku. Spalovak je jeho zbran proti nam vsem.

                1. Musím se smát, jak si 500 milionů Evropanů závislých na dovozu potravin i energií myslí, že může energeticky i potravinově soběstačné Rusko „odstřihnout“.
                  To je fakt super fór.

                2. Jinak dneska Ukrajinci sejmuli novináře NYT. Propaganda už roztáčí kola a snaží se hodit na Rusy „Rusové použili fosforovou munici, zabili amerického novináře, tvrdí Ukrajinci“, ale tentokrát to asi neklapne, střelili ho totiž do hlavy dost daleko od fronty.

                3. lih: Na linky na dezinformační weby zásadně neklikám, mě nenachytáš 🙂

                4. Do žaláře patří redaktoři našich médií, kteří úmyslně lžou lidem.
                  Během dvou hodin se z novináře New York Times zabitého Rusy bombami vyklubala realita:

                  Pán, který kdysy pracoval pro New York Times a jeho aktuální pracovní status je neznámý, byl zabit v ukrajinské zóně neznámými střelci, poté co minul ukrajinský checkpoint v Irpenu a vykloněn z vozidla natáčel postavení ukrajinských jednotek v osadě Romanovka. Někdo zahájil palbu na vozidlo a bývalý novinář NYT byl zasažen.
                  Starosta Irpenu následně novinářům zákaz vstup do osady Romanovka, kde k incidentu došlo, protože podle něj pracovníci médií natáčejí vojáky a odhalují polohu pozic VSU. New York Times odmítly, že pro ně pracuje, přestože měl u sebe novinářský průkaz NYT.

                  Případný argument, že se jedná o neúmyslný omyl médií, předem odmítám – na nesestříhaném videu novinářův kolega, sám zraněn, vypovídá a jasně uvádí, že neví, kdo na vozidlo střílel. Tato část byla následně vystřihnuta a video doprovodilo historku a útoku Rusů na novináře.

                  Krásný příklad ukázkové propagandy. Otevřete si článek na iDNES, a není v něm pravda naprosto nic.

                5. Pro Runner…To je vážně zajímavé, jestli se to stalo takto, ale nedivil bych se…Ukrajinská (a pro- ukrajinská) propaganda je čím dál víc zoufalá a zachází opravdu daleko. Nevím jestli to nechápou, ale tolik lží a nesmyslů bude fungovat jen krátkodobě… Ale radit jim nehodlám… Nakonec se můžu mylit a většina těch o které jde nejvíc jim to budou rádi baštit… Ale je mi z toho docela smutno a obávám se, že morální a kulturní následky budou i v našem prostoru dlouho nevídané 🥴…

                6. Mate pravdu, ryba smrdi od hlavy a skutecny majitel idnes patri za vsechny podvody a lzi do zalare. Aby se zalari vyhnul, zacal pouzivat metodu odsouzeneho Janouska. Uz si zajistuje diagnozu, ktera ho ma zachranit. A pritom by tak rad sel lhat jako soucasny mz primo z hradu.

                7. Reporter ktery strelbu prezil rika do kamery, ze kdyz po nich zacal nekdo strilet, tak se otocili a jeli zpatky. Teda smer ukrajinskeho kontrolniho bodu. Takze strelba prisla z mist kam puvodne smerovali. Za kontrolnim bodem zacina zona nepritele. Zastrelili ho russaci, co na tom nechapete?

                8. Za kontrolním bodem rozhodně zóna nepřítele nezačíná. Checkpointy jsou vnitřní kontrolní stanoviště pohybu osob. To si pleteš s hraničním checkpointem/přechodem typu checkpoint Charlie. Tato stanoviště ale nejsou na frontě.

                  Zastřelili ho Ukrajinci, protože si natáčel postavení jejich jednotek mezi checkpointem a frontou.

                  A není to rozhodně první incident tohoto typu. I čeští novináři mají podobné zkušenosti, kdy to dopadlo jen tak tak…

                9. Jak to rikali zajati russky vojaci, kdo nebojuje, dostane kulku zezadu od vlastnich. Zamerte se na jejich metody, tam je to systematicke a prokazane. A nevymyslejte si historky.

                10. Pro Leodendula..Uff..To už si děláš prdelky, že přikládáš jakýkoli význam tomu, co říkají zajatci na kameru 😁… Připomínáš mi trochu hlavního záporáka z ,,1984″…Ten byl díky vysoké inteligenci a hlavně autodisciplině schopen uvěřit i největší hovadině….

                11. Me je to ukradeny jakou kulku dostanou russky vrazi na UA. Dulezite je, ze uz nebudou nikoho zabijet. Ostatne ze se russky vojaci uz nikdy nevrati do bezneho zivota je jasne. putler nepotrebuje tisice svedectvi ze je nejvetsi lhar pod sluncem. Kluci budou jeste hodne trpet od vlastnich lidi. Lepsi by pro ne bylo vzdat se a jit do zajeti. Stejnou taktiku meli nemecti vojaci. Hlavne se nedostat do rukou russkeho vraha stalina a ted putina.

          1. Ono se tezko da demokraticky korektnim zpusoben zabranit russkym kolaborantum a trollum aby zde sirili chaos a zmatek. Jsme s russkem v hybridni valce a ta se neda vyhrat korektnosti, ale frontalnim protiutokem. Je mi zle, kdyz ctu ty oslavne komentare na russke vrahy. Musite si uvedomit, ze kdyby se k nam zase nastehoval russak, tak by tady zhaslo. Tomu musime zabranit vsim dostupnym.

            1. Nereaguj na kremelské troly, jen je utvrzuješ v jejich pravdách. Zlí fašisté z Ukrajiny napadli hodné Rusy, ruská státem uzákoněná propaganda je jediný zdroj pravdy (to nebylo ani v nacistickém Německu) a pod. Tragédie je, že po našich historických zkušenostech tu mohou ještě být lidé,co tomu věří. Tím se dokazuje, jakou sílu má totalitní propaganda.

              1. Jestli si tím kremelským trolem myslel mně, tak si lživej nenávistnej chrchel…A jestli se nebojíš, prozkoumej pečlivěji obě strany propagandy a uvidíš, jak si jsou zrcadlově podobné…I když nad tou (pro) ukrajinskou snad kroutím hlavou o trochu víc…No jo vlastně – tak že jsem vinen! 😃😁

Napsat komentář