Čínská automobilka BYD, do které má zainvestováno mimo jiné americký miliardář Warren Buffet, jde do Evropy. Prvním trhem je Norsko.
foto: BYD
BYD vyrábí jak osobní elektromobily, tak elektrobusy a nákladní/užitkové elektromobily. Jakýmsi zkušebním trhem bude pro automobilku Norsko, kde aktuálně uvedla své plně elektrické SUV BYD Tang.
NEPŘEHLÉDNĚTE BYD přichází s novým uspořádáním baterie, které je bezpečnější a efektivnější; co na to Tesla?
Zatím nebyl oznámena cena elektromobilu, ale v Číně se po dotacích pohybuje kolem €36 800, tedy zhruba jeden milion Kč. Elektromobil je vybaven 82,8kWh baterií pro dojezd až 520 km NEDC. Reálně to tedy bude něco kolem 400 km.
Auto se prodává ve dvou verzích, a to Tang 600D a Tang 600. Kapacitou baterie se neliší. Verze 600D ovšem nabízí pohon všech čtyř kol, systémový výkon 360 kW díky dvěma elektromotorům a lepší zrychlení 0-100 km/h (4,6 s místo 8,5 s).
Dále také není jasné, jakým systémem rychlonabíjení bude auto pro evropský trh vybaveno. Předpokládáme ale, že CCS.
Do konce roku 2020 pak chce BYD v Evropě představit také další typy elektromobilů: elektrickou dodávku (2,6 t), elektrické nákladní auto (7,5 t), elektrický kamon (19 t) a elektrický traktor.
BYD se už v Evropě nabízelo jako taxi a bylo snad vystaveno
BYD se už v Evropě nabízelo jako taxi a bylo snad vystaveno i vpraze. LAe mělo to těžký LiFEPO4 baterky.
https://www.youtube.com/watch?v=waiE1eso0LE
To je to co jsem říkal Markovi. Že ti Číňani prostě
To je to co jsem říkal Markovi. Že ti Číňani prostě přijdou. A už jsou tu.
Uvidíme, jaká bude evropská cena bez dotací. Tipuju to na
Uvidíme, jaká bude evropská cena bez dotací. Tipuju to na milion a půl až dva.
Většinou to bývá dvojnásobek, tedy cena 70-75 tis. EUR,
Většinou to bývá dvojnásobek, tedy cena 70-75 tis. EUR, pro tom skočí každý :))))
Tak uvidíme, jak se zadaří. Něco už napoví nasazení v
Tak uvidíme, jak se zadaří. Něco už napoví nasazení v Norsku a poud tam se nebude dařit, tak ve zbytku Evropy těžko. Uvidíme…
Norsko nie je v EU, tam asi nepotrebuju Euro NCAP.
Norsko nie je v EU, tam asi nepotrebuju Euro NCAP.
Myslím, že potřebují.
Myslím, že potřebují.
Rekl bych ze norsko pravidla pro homologace jen kopiruje z
Rekl bych ze norsko pravidla pro homologace jen kopiruje z EU…
My jste treba taky meli na auta „unijni normy“ i kdyz jsme v EU nebyli….
No a je to tady. Tesle vyrostla konkurence.
No a je to tady. Tesle vyrostla konkurence.
Vidim to trochu jinak. Evropskym automobilkam roste cinska
Vidim to trochu jinak. Evropskym automobilkam roste cinska konkurence. Pro ne to musi byt alarm nejvyssiho stupne.
jj. Tohle spíše děsí VW než Teslu.
jj. Tohle spíše děsí VW než Teslu.
No to je konkurencia dost dost vzdialena. Na tu kapacitu
No to je konkurencia dost dost vzdialena. Na tu kapacitu baterie by som cakal dojazd aspon 600km v NEDC.
I tak strci eTron do kapsy.
I tak strci eTron do kapsy.
Jsou už někde testy dojezdu? Pokud je v Číně cena po
Jsou už někde testy dojezdu? Pokud je v Číně cena po dotacích přes milion, tak kolik to bude v Evropě? To už se bude docela přibližovat právě tomu eTronu a bude možná dražší než připravovaný menší eTron. A kdo si to pak koupí?
No uvidíme jakou nasadí cenu v Norsku a jak se to bude prodávat. každopádně, já být zákazníkem, co pokukuje po něčem takovém, tak si asi těžko řeknu, že si místo eTronu za 1,8 mega koupím toto za 1,5 mega nebo kolik to bude stát 🙂
V clanku se pise o realnem dojezdu 400 km.
V clanku se pise o realnem dojezdu 400 km.
Myslíte tu poslední větu?
„Zatím nebyl oznámena cena
Myslíte tu poslední větu?
„Zatím nebyl oznámena cena elektromobilu, ale v Číně se po dotacích pohybuje kolem €36 800, tedy zhruba jeden milion Kč. Elektromobil je vybaven 82,8kWh baterií pro dojezd až 520 km NEDC. Reálně to tedy bude něco kolem 400 km.“
Řekl bych, že to bude odhad redakce na základě kapacity baterie a ne reálný dojezd. To se uvidí, až to do rukou dostane ten norský fanda EV.
Ohledne kvality to nebude asi spatne, protoze Byd kooperuje s
Ohledne kvality to nebude asi spatne, protoze Byd kooperuje s Daimler Benz.
Tak uvidíme na první dojmy a testy. A záleží jak na to
Tak uvidíme na první dojmy a testy. A záleží jak na to budou pohlížet zákazníci, třeba zájemci o eTron, co u nich rozhodne. Chtěl jsem jenom říct, že je předčasné psát, že to strčí eTron do kapsy.
Asi je to odhad redakce, ale proč ne?
Vcelku mi přijde
Asi je to odhad redakce, ale proč ne?
Vcelku mi přijde úsměvné pořád řešit dojezd který jaké auto má podle nějakého oficiálního testu, nebo normy.
Podle mne všechny elektromobily mají zhruba ale opravdu zhruba stejnou spotřebu. Ano jsou tu eauta, které mají lepší (ioniq) a naopak které mají horší spotřebu (etron)
Ale podle mne to není až tak velký rozdíl který by stál za to řešit.
Ve výsledku stejně realita bude záležet na tom jak kdo s tím bude jezdit.
A proto je podle mne nejjednodušší dojezd porovnávat jen na základě toho jakou to auto má baterii.
Protože na tom záleží nejvíc.
80 kWh baterka prostě dává reálný dojezd minimálně 350-400 km.
A ano po dálnici to bude míň, v zimě to bude ješětě míň, ve městě to bude naopak víc.
To je ale snad jasný, že se to mění v závislosti na podmínkách.
Důležitý je si uvědomit, že 80 kWh už je dost velká kapacita na to aby člověk dojel z Prahy do Brna bez problémů, že to bude jen tak tak do Ostravy atd.
S kapacitou baterky do 20 kWh dojedete kolem 100 km a vic to nemá cenu vůbec uvažovat.
S kapacitou do 40 kWh už si můžete dovolit jezdit do 200 km, po dálnici do 180 km.
S kapacitou 100 kWh už člověk může bez obav jet z Prahy do Ostravy.
Atd.
A pak teprve můžete uvažovat rozdíly mezi jednotlivými auty, kdy s jedním dojedete o 50 km dál a s druhýmo 50 km méně za přesně daných podmínek.
A tohle je podle mne už naprosto zbytečný uvažovat nebo se přít o to které auto ujede o „pár“ kilometrů víc.
Stejně všechno nakonec záleží na tom jakou ma auto kapacitu baterie. Na tom to celé začíná a končí.
Tak ono i spalovací Ioniq bude mít nižší spotřebu než
Tak ono i spalovací Ioniq bude mít nižší spotřebu než Audi Q5, tak proč by to u EV mělo být stejné, že? 🙂
Vcelku by mě zajímaly výsledky crash testu. Hledal jsem v
Vcelku by mě zajímaly výsledky crash testu. Hledal jsem v Euro NCAP, ale nenašel. Číňani se v tomhle ohledu moc neproslavili.
Jestli získaj tradiční ušmudlané 3 hvězdy, nebudou to mít lehké.
Jediné video na crash testy tady:
https://www.youtube.com/watch?v=73lcUpGRrWE
(ale to je jenom čínská zkušebna.)
Neříkal Bjorn N. ve svém videu, že tam bude CHAdeMO? Nebo
Neříkal Bjorn N. ve svém videu, že tam bude CHAdeMO? Nebo tam mluvil o jiném čínském elektromobilu?
Edit:
Jo to byl Xpeng https://youtu.be/yTdTyx2YwHQ