Čínská automobilka BYD míří do USA s hybridy

Čínská automobilka BYD se připravuje na velkou hybridní ofenzívu ve Spojených státech. Čtyři hybridní vozy, včetně stěžejního modelu Qin, se tam mají začít prodávat již v roce 2015. BYD se přitom netají ambiciózními plány.

Čínský hybrid BYD Qin. Před lety do BYD investoval americký miliardář Warren Buffet.
foto: BYD

Čínská automobilka BYD opatrně našlapuje kolem amerického trhu již několik let. V roce 2009 BYD oznámila brzký vstup na americký trh se svým elektromobilem.

Avšak z plánů nakonec sešlo. Jedním z důvodů byla skutečnost, že čínská auta jednoduše nemohla soupeřit se svými vyspělejšími konkurenty – především modely Nissan Leaf a Chevrolet Volt.

Jediným úspěchem je tak prozatím prodej elektrických autobusů do města Long Beach v Kalifornii. Od poloviny roku 2013 testují čínské autobusy také město Los Angeles a kanadská provincie Quebec. Avšak BYD míří mnohem výše a na Severoamerickém kontinentě nechce zůstat jen u autobusů.

Výkon BYD Qin rozhodně nepostrádá
Video: YouTube

„Tehdy jsme měli vášeň, ale neměli jsme značku, ani historii, ani kapitál a žádnou konkurenční výhodu. BYD se teď ale stala více módní a my jsme zlepšili náš design i bezpečnost. Nechceme konkurovat už jen cenou, ale i kvalitou a inovacemi,“ říká Stella Li, viceprezidentka BYD pro americký trh.

Není jistě bez zajímavosti, že čínská BYD je štědře podporována miliardářem Warrenem Buffettem. Jak automobilka zhodnotila miliardy Warrena Buffetta se dozvíme na konci roku 2015, kdy na severoamerický trh uvede rovnou čtyři plug-in hybridy.

O které modely půjde zatím není známo. Jedním z nich však bude pravděpodobně populární hybrid BYD Qin, který se od konce listopadu prodává v Číně.

Vůz pohání pohonný systém o výkonu 226 kW (303 koní), který kombinuje zážehový 1,5l motor a elektromotor (110 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá pouze 6,9 sekundy.

Na čínském trhu je auto k dostání v přepočtu za lidových 634 000 Kč. Kromě porozuhodně vysokého výkonu stojí za pozornost i extrémně nízká spotřeba (alespoň papírová), pouze 2 litry paliva na sto kilometrů.

Podle magazínu InsideEVs se BYD Qin stane vlajkovou lodí čínské automobilky na americkém trhu. Zároveň má jít o nejdražší a vrcholový model. Další tři modely pak mají jít s cenou ještě níže.

BYD

7 Comments on “Čínská automobilka BYD míří do USA s hybridy”

  1. Čínské výrobky a trh v
    Čínské výrobky a trh v USA. Je škoda, že v ČR není tolik podnikatelů schopných bojovat s konkurencí tak jako Čínští výrobci. Nelíbí se nám, že se s Asijskými výrobky setkáváme na každém kroku, ale v zahraničním obchodě s nimi nedokážeme soutěžit. Kolik Evropských výrobců, nejen těch Českých dokázalo nahradit asijské výrobky kvalitnějšími, tak jak to provedly západní firmy s Českými výrobci. Vždyť i na Hybridu cz., se musí prezentovat cizí výrobky, nebo výrobky z českých montoven než vlastní. Proč některá z ČESKÝCH automobilních středních škol nenaváže na vzor Sodomky,……

    1. Protože naši ekonomičtí
      Protože naši ekonomičtí experti po revoluci stanovili, že pro ekonomiku jsou nejdůležitější živnostníci. Jenže už po revoluci bylo naprosto jasné, že vyrobit špičkový, světově konkurenceschopný, technický výrobek (elektronika/strojařina) vyžaduje nutně velký tým vysoce kvalifikovaných profesionálů a vysoké materiálové/energetické náklady, které je schopen ufinancovat pouze střední ale spíš jen velký podnik a to často ještě jen s veřejnými dotacemi (viz. TESLA).

      Tudíž máme zde přesně podle předpokladu spoustu restaurací, obchodníků v eshopech, řemeslníků (všechno samozřejmě na švarcsystém), ale žádná špičková elektronika/strojařina se tu nevyvíjí a vyvíjet nebude, dokud se to stát nerozhodne podporovat alespoň tolik jako všude jinde na západě/USA/Číně. Je to jednoduchá matematika.

      1. OMYL – ekonom je pouhým
        OMYL – ekonom je pouhým cifršpionem, nic víc nic míň. Ekonomové bez těch všech ze „Zašlapaných projektů“ včetně Lopraisů byli pouhými teoretiky. Političtí chartisté vsadili na závislost na vyspělém západě, bez vlastní invence.Po roce 1990 byla jediná vyjímka, a tou bylo vyrobení konkurenceschopného Pandura, jako odpověď a výzva Steyeru.

      2. „žádná špičková
        „žádná špičková elektronika/strojařina se tu nevyvíjí a vyvíjet nebude.“
        Vyloženě nemám rád tyhle ultimativní výroky, které z naprosté většiny jsou silně zavádějící a nepravdivé.
        Sice se možná u nás nevyvíjí mikročipy nebo kvantové počítače, ale zato se u nás vyvíjí u nás nanotechnologie, elektronové mikroskopy, letadla, přesné obráběcí stroje atd.

        Takže neplácejte blbosti a uberte z toho vašeho zřejmě beznadějného pesimismu.

        1. To všechno včetně těch
          To všechno včetně těch nanomateriálů se ale na západě naprosto běžně vyrábí také. Uznávám ale že špičkovost technologie byl velmi špatný příměr, podstatná je přidaná hodnota a hlavně jak se to daří ve světě prodávat což často s technickou kvalitou produktu nezávisí, ale je to nezbytná součást.

          Proti montáži v Číně nic nemám, ono se již ukazuje že to často také není samospasitelné.

      3. Sorry, ale napsal jste fakt
        Sorry, ale napsal jste fakt hromadu zavádějících nesmyslů. U nás se samozřejmě vyvíjí špičkové věci a to rozhodně ne málo. A že se potom vyvinutá věc nechá vyrobit tam, kde je to aktuálně nejlevnější, tj. aktuálně Čína, to je logické a správné. Když to neudělám já, udělá to konkurence a já si můžu celý vývoj vetknout někam a jít dělat na kasu do supermarketu.

Napsat komentář