ChatGPT je již dostupný v mnoha modelech značky Volkswagen

Online hlasového asistenta IDA z vlastního vývoje značky Volkswagen doplňuje ChatGPT. Zákazníci mohou s vozidlem komunikovat hovorovým jazykem a získávat mnoho dodatečných informací.

Modely značky Volkswagen vybavené novou generací informačních a zábavních systémů již jezdí po silnicích s podporou umělé inteligence ChatGPT. Vyhledávací nástroj založený na umělé inteligenci je dostupný ve všech nových vozech z rodiny elektromobilů ID se softwarem v4.0 a vyšší. a nových modelech Golf, Tiguan a Passat.

Interaction with ChatGPT works via the IDA voice assistant.

Ovládání probíhá prostřednictvím hlasového asistenta IDA a nabízí mnoho nových možností, které dalece přesahují dosavadní hlasové ovládání. Zákazníci si tak mohou mimo jiné nechat předčítat vyhledané informace nebo pomocí hovorového jazyka vstupovat do interakce s vozem.

V současných modelech značky Volkswagen bylo například již nyní možné ovládat informační, zábavní a navigační systémy nebo klimatizaci online hlasovým asistentem IDA. Vůz dokázal odpovídat na dotazy na různá témata a ChatGPT tyto možnosti ještě výrazně rozšiřuje.

Umělá inteligence tak dokáže například poskytnout informace k turistickým cílům, podat zprávu o výsledcích z odehraných fotbalových turnajů nebo pomoci s řešením matematických úloh. Všechno funguje intuitivně a pomocí hovorového jazyka – aniž by řidič musel odvracet zrak od dění na vozovce.

Zákazníci značky Volkswagen s vlastním uživatelským účtem „VW Connect“, resp. „VW Connect Plus“, mohou i nadále používat hlasového asistenta IDA obvyklým způsobem – bez nutnosti vytvořit si dodatečný přístup nebo instalovat dodatečnou aplikaci.

Digitální asistent se aktivuje slovy „Ahoj IDA“ nebo tlačítkem na volantu. Pouze v případě, že systém značky Volkswagen nedokáže na dotaz vyhledat odpověď, dojde k předání požadavku v anonymizované podobě umělé inteligenci chatbotu „ChatGPT“ a jeho odpověď přednese známý hlas Volkswagenu.

ChatGPT přitom nemá žádný přístup k datům vozidla. Dotazy a odpovědi jsou neodkladně mazány, aby byla zajištěna nejvyšší možná úroveň ochrany dat. Uživatelé si mohou online hlasového asistenta deaktivovat v nastaveních aplikace Volkswagen App nebo v nastaveních soukromí v informačním a zábavním systému.

Funkce je k dispozici v pěti jazycích. První vozidla, u nichž byl chatbot integrován do hlasového asistenta IDA, představil Volkswagen v lednu 2024 na veletrhu spotřební elektroniky CES 2024. V současnosti je funkce k dispozici v americké a britské angličtině, španělštině, češtině a němčině. Použití v modelech značky Volkswagen umožnila spolupráce se společností Cerence Inc., která je v automobilovém průmyslu předním globálním poskytovatelem řešení na základě umělé inteligence. Její produkt Cerence Chat pro využívá mnoho zdrojů včetně chatbotu ChatGPT. Hlasový asistent IDA díky tomu dokáže poskytovat přesné a relevantní odpovědi na téměř jakékoli myslitelné dotazy.

Samotný Volkswagen nicméně upozorňuje, že odpovědi ChatGPT (propojení s jazykovým modelem ChatGPT ve verzi 3.5 Turbo) se mohou měnit, zahrnovat nekompletní, nesprávné nebo irrelevantní informace a poškozovat práva třetích stran.

„Nespoléhejte se proto na tyto odpovědi, aniž byste je podrobili kontrole s využitím dalších informačních zdrojů. Kromě toho zajistěte, aby nebyla použitím nebo šířením odpovědí, např. na sociálních sítích nebo internetu, poškozována žádná práva třetích stran (především autorská práva nebo práva na ochranu údajů),“ píše se doslova v tiskové zprávě VW.

Napsat komentář